🍃
🌸🍃
🟩خدا رحمت کند مرحوم آیت الله بهاءالدینی را می فرمودند برای گره های زندگیتون{اگر یک گره ای افتاد تو زندگی مادی یا معنویتون که نمیدونید از کجا دارید می خورید آیت الله بهاء الدینی فرمودند چهار کار را انجام بدهید این چهار تا کار هر کدام گره ای را باز می کند{مثلا بی برکتی افتاده تو کارش، زندگیش تا یک جا پیش میره ولی به مشکل بر میخوره)
فرمودند چهار کار رو انجام بدید 🔻🔻
🔹 *یک: صدقه بدید*
🔹 *دو: رد مظالم بدید که اگر احیانا به کسی ظلم کردید یا نفرین کسی پشت سر تونه دامن گیرتون نشه*
*🔹سه: حدیث کسا بخونیدو آخرش توسل به حضرت زهرا کنید چون محور حدیث کسا حضرت زهرا سلام الله علیها هستند*
🔹 *چهار:اگر امکان داشت قربانی کنید*
@montazeran_Mahdi13
🍃
🌸🍃
🌒بسم الله القاصم الجبارین🌒
و اذا اصابتهم مصیبه قالوا
انا لله و انا الیه راجعون
حادثه روز پیشین هر دلی را به داغ نشاند.
آسمان رنگ عزا گرفت .🌒🌒
و چشمان وجود خاکیان و ملکوتیان به آتش کشیده شد ،
چشمه ها از" گریستن گاه" انسان و انسانیت برون زد و جرس
" بای ذنب قتلت"
در آسمان ها پیچید.
سرو نستوه صبر، سرافکنده شد و بلبلان باغ گلبانگ هستی، مرثیه خوان شهیدان
شاهچراغ شد؛
"بای ذنب قتلت"
بیرق های مدعیان دروغین انسانیت و دفاع از انسان شکسته باد.
زبان و حلقوم عربده کش شیطان های
زر و زور و تزویر و فتنه بریده باد.
چشمان همواره کور صاحبان و حاکمان بی تدبیری از حدقه بیرون باد.
گوش کر و بیان لال مانان منادی دروغین عدالت و آزادی و حقوق بشر کنده باد.
خدایا
ای خالق وصاحب ما،ای منتقم خون کودکان و زنان و مردان مان،
ای بزرگپروردگار توانا بر به آتش کشیدن فتنه ها،
ای حکیم حکیمان در بزنگاه تدبیر برای خلق .
ای تنها پناه عقل و عاقلان ،در وقت به گل فرو افتاده عقل حاکمان گمکرده راه.
ای هدایتگر مردمان در جاده ناکجا آباد تصمیم بی خردان.
ای پذیرای پوزش و ندامت ما ،که هربار از تو به غیر، دل می بندیم و آن گاه که در آوردگاه پاسداری از باورهامان و آورده های دشمنان و دژخیمان به خاک می افتیم، دوباره تو و تو و بس تو ،بر مرکب عقل می نشانی ....
پناه مان باش.
ما و دولتمردان ما را به عقل و صلاح بکشان.
در نخجیرگاه شیطان ،فرصت صیدمان به تیر شیطان بگیر.
راه و راهبرمان باش،و از گردنه ها و پرتگاه های سخت گذر مسیر تفکر وتدبیر
و تصمیم و عمل،ما را به سلامت عبور ده.
از خطاها و غلط های ما و بزرگان ما بگذر
آقای ما را برسان.
و به آمدنش ما و جهان ما را مشعوف و دل آرامکن.
خداوندا شهیدان شاه چراغ شیراز را با اعلی علیین محشور،و به خانواده هاشان ردای و عزت صبر و اجر عطاکن.
تسلیت باد این داغ گران بر دل ها نشسته
استعفرالله ربی و اتوب الیه
اللهم صل علی محمد و آل محمد
آمین یا رب العالمین
@montazeran_Mahdi13
✨🌎 ﷽ 🌎✨
✅دعوت کردنِ مردم به امام زمان و شناساندنِ حضرت
هر کس به میزان علم و دانش خود، باید مردم را به سوی امام دعوت نماید و مردم را به ایشان نزدیک نماید و نشر معارف مهدویت از جمله این کارهاست. شخص دعوت کننده باید علاوه بر حکمت علمی، دارای حکمت عملی بوده و بصورت عملی مردم را با حضرت آشنا نماید زیرا تاثیر بیشتری دارد.
امام معصوم میفرماید: همانا عالِمی که به مردم معارف دینشان را یاد میدهد و ایشان را به امامشان دعوت میکند، از هفتاد هزار عابد، برتر است.
📚 مکیال المکارم ج ۲ ص ۲۷۴
آیت الله موسوی اصفهانی نویسنده کتاب ارزشمند مکیال المکارم میفرماید: (وظیفه ما در زمان غیبت) دعوت کردنِ مردم و هدایت آن ها به سمت امام زمان است و این کار از "مهمترین" طاعات و "واجبترین" عبادات است
📚 مکیال المکارم بخش ۸
🔺مبادا مولایمان را چشم به راه بگذاریم
@montazeran_Mahdi13
🍃
🌸🍃
برای نذر كردن حتما نبايد خيلی هزينه كنيم ...
هیچ وقت فکر کرده اید که
میتوان تعریف نذر کردن را تغییر داد!
مثلا بجای پول ....
می توانید برای مدت معین هیچ چیز را دور نریزید و حتی خرده نان را هم برای گنجشک ها بریزید.
میتوانید نذر کنید تا یک ماه هیچ جا آشغال نریزید و اگر کسی ریخت آن را بردارید و آن را در سطل زباله بریزید.
میتوانید نذر کنید تا چهل روز آب به اندازه نیاز مصرف کنید.
میتوانید نذر کنید تا چهل روز ریا نکنید.
از کارتان نزنید، دروغ نگید.
میتوانید نذر کنید تا چهل روز به کسی تعارف بی جا نکنید. راجع به زندگی خصوصی دیگران پرس و جو نکنید.
میتوانید نذر کنید تا چهل روز با واقعیت ها زندگی کنید. مثلا تا زمانیکه از صحت چیزی مطمین نیستید آن را پخش نکنید. یا برای کسی تعریف نکنید.
میتوانید نذر کنید تا چهل روز چراغ اضافی را خاموش کنید.
می توانید نذر کنید یک هسته میوه کنار خیابان بکارید و تا سبز شدن آن، از او نگهداری کنید.
نذز کردن فقط قیمه و مرغ بخاطر چشم و هم چشمی نیست
میتوان نذر کرد ...
انسان بودن را ...
و اگر این متن رو نشر بدی آدمهای بيشتری ميتونن انسان بودن رو نذر كنند .
@montazeran_Mahdi13
🍃
🌸🍃
تلنگر تفکر عبرت🌒🌒
🌺 سخنان تکان دهنده #امیرالمؤمنین علیه السلام، خطاب به اموات.
🌸 وقتی اميرالمؤمنين سلام اللَّه عليه داخل #قبرستان مى شدند، میفرمودند:
🔹 اى ساکنان خاک، ای #کسانی كه به غربت مبتلا شده ايد، بدانيد كه خانه هاى شما را ديگران ساكن شدند و زنان شما را ديگران خواستند و اموال شما را ديگران قسمت نمودند. اين خبری است كه نزد ماست، كاش ما مى دانستيم كه نزد شما چه خبر است.
سپس حضرت رو به اصحاب خود فرمودند: اگر ايشان را رخصت جواب مى دادند، هر آينه مى گفتند كه بهترين #توشه ها تقوى است.
📚 من لایحضره الفقیه، ۱/۱۷۹
🌷 امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) :
☘ اگر مردم می دانستند در قبرها چه می گذرد حتی یک گناه هم نمی کردند .
@montazeran_Mahdi13
🔵 رفراندوم در ترکیه برای قانونی کردن حجاب؟!!
درست در روزهایی که زنان ایران را وادار میکنند حجاب از سرشان بردارند،
دولت ترکیه درحال برگزاری رفراندوم برای قانونی کردن حجاب است!
حجاب تا سال 2013 در ترکیه ممنوع بود و حالا با گسترش حجاب، دختران و زنان مسلمان میخواهند حجاب در مراکز دولتی قانونی و رسمی شود..
@montazeran_Mahdi13
🍃
🌸🍃
زن چه زمانی به جایگاه واقعی خویش می رسد؟
🔹️🌻اگر #زن، خویش را در آیینه گوهر وجودى اى که خداوند به وى عطا کرده است نظاره کند، هرگز در حسرت جایگاه اجتماعى مرد، زبان به شکوه نمى گشاید. اینکه هیچ پیامبر و معصومى از غیر #زن زاده نمى شود و در مکتب غیر #مادر رشد و نمو نمى کند، از #جایگاه_محورى_زن در حیات دینى و اجتماعى بشر خبر مى دهد. یکى از بزرگان عرفان جایگاه دینى زن را چنین به تصویر کشیده است: «زن به لحاظ داشتن قدرت خالقیت که تنها از صفات خاص خداوند سبحان است، براى رسیدن به کمال مستعدتر است». جایگاه اجتماعى زن، در منظر یکى از شخصیت هاى جهانى این گونه است: «زن با یک دست گهواره و با دست دیگر تاریخ بشریت را حرکت مى دهد». وجود این دو ویژگى، #زن را در دو بُعد عرفانى و اجتماعى به رقیبى بلامنازع مبدل ساخته است؛ به گونه اى که اگر مردان جایگاه واقعى زن در کائنات را در مى یافتند، بدان رشک مى بردند. به نظر مى رسد، بشریت به خصوص #جهان_غرب #جایگاه_رفیع_زن را درنیافته است و نمى خواهد حق وى را حتى به شکل صورى به وى باز گرداند.
🔹🌻به راستى چند درصد از وکلا، معاونان و رؤساى جمهور کشورهاى غربى زن هستند، و در دایره اى محدودتر چند درصد از نیروهاى سازمان هاى بین المللى را زنان تشکیل مى دهند؟ مقام و #جایگاه_زن تنها در #حکومت_امام_زمان (عج) شناخته مى شود. در این حکومت است که #زن به جایگاه حقوقى و حقیقى خود دست مى یابد. در این حکومت نگرش مردان به زنان دگرگون مى شود؛ شعور فکرى زن بدان جا مى رسد که به «زن بودنش افتخار مى کند» و هرگز خود را با مرد نمى سنجد. نقش حکومت اسلامى قبل از برپایى حکومت امام مهدى (عج) باروَر ساختن باوَر زن به خویش، رهانیدن وى از سراب هاى کاذب ایسم ها و ایست ها و اعطاى حقوق اجتماعى به وى تا مرز آسیب ندیدن گوهر وجودى او است. در حکومت امام عصر (عج) از سویى نگرش جامعه به زن و از سوى دیگر نگرش زن به خود تغییر مى یابد. حکومت امام زمان (عج) به لحاظ فراگیر بودن، امنیت شغلى براى زن را فراهم مى آورد و زن در سایه سار این امنیت نگرش و امنیت کارى، از توان عینیت بخشیدن به ایده ها و اندیشه هایش بهره مند مى شود.
🔹🌻 #زن در حکومت جهانی امام عصر (عج) به جایگاه رفیع و واقعى خود دست مى یابد. شاید رمز رجعت زنان بزرگِ موحد و حضور آنان در ساختار حکومتى امام مهدى (عج)، شکوفا ساختن استعدادهاى آنان باشد؛ استعدادهایى که در حکومت هاى دیگر توان بروز نیافتند.
🔹️🌻#رجعت_چهارصد_زن در کنار هشتصد مرد با حضرت مسیح (ع) و نیز رجعت زنانى چون ام ایمن، حبابه و البیه، سمیه، و ام خالد در این راستا قابل تحلیل مى نماید. گذشته از رجعت این زنان که بى شک در حکومت امام زمان (عج) از جایگاه محورى و مسؤولیت هاى کلیدى برخوردار خواهند بود، وجود #پنجاه_زن در میان سیصد و سیزده تن #یاور_امام_عصر (عج) که هر یک در عبودیت، زهد و پارسایى و خلاقیت و کارآمدى سرآمد افراد بشرند و روایات آنها را امیران مى خوانند، نشان دهنده رسیدن #زن به جایگاه حقیقىِ خود است. امام باقر (ع) در تفسیر آیه ۱۴۸ سوره بقره به جابر بن یزید جعفى در خصوص #یاران_حضرت_مهدى (عج) مى فرماید: «سوگند به خداوند، سیصد و سیزده تن که #پنجاه_نفر از آنان #زن هستند، بى هیچ قرار قبلى در مکّه گرد مى آیند و این است معناى آیه شریفه: هر کجا باشید، خداوند شما را حاضر مى کند؛ زیرا او بر هر کارى توانا است».
پی نوشت؛⬇️⬇️⬇️
[۱] بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۲۲۳
@montazeran_Mahdi13
🍃
🌸🍃
📗 ۲۵دستورالعمل برای ﭘﻮﻳﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍﻩ ﺳﻌﺎﺩﺕ از صادق آل محمد(علیهم السلام)
در كتاب مجموعه شهيد اول(ره)از امام صادق(ع)روايت شده است كه فرمودند:
1⃣طلَبْتُ الْجَنَّةَ فَوَجَدْتُهَا فِي السَّخَاءِ
بهشت را جستجو نمودم،پس آن را در بخشندگى و جوانمردى يافتم.
2⃣-وَ طَلَبْتُ الْعَافِيَةَ فَوَجَدْتُهَا فِي الْعُزْلَةِ
و تندرستى و رستگارى را جستجو نمودم،پس آن را در گوشه گيرى(مثبت و سازنده)يافتم.
3⃣و طَلَبْتُ ثِقْلَ الْمِيزَانِ فَوَجَدْتُهُ فِي شَهَادَةِ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ
و سنگينى ترازوى اعمال را جستجو نمودم،پس آن را در گواهى به يگانگى خدا تعالى و رسالت حضرت محمد(ص)يافتم.
4⃣وَ طَلَبْتُ السُّرْعَةَ فِي الدُّخُولِ إِلَى الْجَنَّةِ فَوَجَدْتُهَا فِي الْعَمَلِ لِلَّهِ تَعَالَى
سرعت در ورد به بهشت را جستجو نمودم،پس آن را در كار خالصانه براى خداى تعالى يافتم.
5⃣و طَلَبْتُ حُبَّ الْمَوْتِ فَوَجَدْتُهُ فِي تَقْدِيمِ الْمَالِ لِوَجْهِ اللَّهِ
و دوست داشتن مرگ را جستجو نمودم،پس آن را در پيش فرستادن ثروت(انفاق)براى خشنودى خداى تعالى يافتم.
6⃣وَ طَلَبْتُ حَلَاوَةَ الْعِبَادَةِ فَوَجَدْتُهَا فِي تَرْكِ الْمَعْصِيَةِ
و شيرينى عبادت را جستجو نمودم،پس آن را در ترك گناه يافتم.
7⃣وَ طَلَبْتُ رِقَّةَ الْقَلْبِ فَوَجَدْتُهَا فِي الْجُوعِ وَ الْعَطَشِ
و رقت(نرمى)قلب را جستجو نمودم،پس آن را در گرسنگى و تشنگى(روزه)يافتم.
8⃣و طَلَبْتُ نُورَ الْقَلْبِ فَوَجَدْتُهُ فِي التَّفَكُّرِ وَ الْبُكَاءِ
و روشنى قلب را جستجو نمودم،پس آن را در انديشيدن و گريستن يافتم.
9⃣و طَلَبْتُ الْجَوَازَ عَلَى الصِّرَاطِ فَوَجَدْتُهُ فِي الصَّدَقَة
و(آسانى)عبور بر صراط را جستجو نمودم،پس آن را در صدقه يافتم.
1⃣0⃣-وَ طَلَبْتُ نُورَ الْوَجْهِ فَوَجَدْتُهُ فِي صَلَاةِ اللَّيْلِ
و روشنى رخسار را جستجو نمودم،پس آن را در نماز شب يافتم.
1⃣1⃣و طَلَبْتُ فَضْلَ الْجِهَادِ فَوَجَدْتُهُ فِي الْكَسْبِ لِلْعِيَالِ
و فضيلت جهاد را جستجو نمودم،پس آن را در به دست آوردن هزينه زندگى زن و فرزند يافتم.
2⃣1⃣و طَلَبْتُ حُبَّ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَوَجَدْتُهُ فِي بُغْضِ أَهْلِ الْمَعَاصِي
و دوستى خداى تعالى را جستجو كردم،پس آن را در دشمنى با گنهكاران يافتم.
3⃣1⃣و طَلَبْتُ الرِّئَاسَةَ فَوَجَدْتُهَا فِيالنَّصِيحَةِ لِعِبَادِ اللَّهِ
و سرورى و بزرگى را جستجو نمودم،پس آن را در خيرخواهى براى بندگان خدا يافتم.
4⃣1⃣و طَلَبْتُ فَرَاغَ الْقَلْبِ فَوَجَدْتُهُ فِي قِلَّةِ الْمَالِ
و آسايش قلب را جستجو نمودم،پس آن را در كمى ثروت يافتم.
5⃣1⃣-وَ طَلَبْتُ عَزَائِمَ الْأُمُورِ فَوَجَدْتُهَا فِي الصَّبْرِ
و كارهاى پر ارزش را جستجو نمودم،پس آن را در شكيبايى يافتم.
6⃣1⃣وَ طَلَبْتُ الشَّرَفَ فَوَجَدْتُهُ فِي الْعِلْمِ
و بلندى قدر و حسب را جستجو نمودم،پس آن را در دانش يافتم.
7⃣1⃣وَ طَلَبْتُ الْعِبَادَةَ فَوَجَدْتُهَا فِي الْوَرَعِ
و عبادت را جستجو نمودم،پس آن را در پرهيزكار يافتم.
8⃣1⃣-طَلَبْتُ الرَّاحَةَ فَوَجَدْتُهَا فِي الزُّهْدِ
و آسايش را جستجو نمودم،پس آن را در پارسايى يافتم.
9⃣1⃣وَ طَلَبْتُ الرِّفْعَةَ فَوَجَدْتُهَا فِي التَّوَاضُعِ
برترى و بزرگوارى را جستجو نمودم،پس آن را در فروتنى يافتم.
0⃣2⃣وَ طَلَبْتُ الْعِزَّ فَوَجَدْتُهُ فِي الصِّدْقِ
و عزت(ارجمندى)را جستجو نمودم،پس آن را در راستى و درستى يافتم.
1⃣2⃣وَ طَلَبْتُ الذِّلَّةَ فَوَجَدْتُهَا فِي الصَّوْمِ
و نرمى و فروتنى را جستجو نمودم،پس آن را در روزه يافتم.
2⃣2⃣-وَ طَلَبْتُ الْغِنَى فَوَجَدْتُهُ فِي الْقَنَاعَة
و توانگرى را جستجو نمودم،پس آن را در قناعت يافتم.
3⃣2⃣-وَ طَلَبْتُ الْأُنْسَ فَوَجَدْتُهُ فِي قِرَاءَةِ الْقُرْآنِ
و آرامش و همدمى را جستجو نمودم،پس آن را در خواندن قرآن يافتم.
4⃣2⃣-و طَلَبْتُ صُحْبَةَ النَّاسِ فَوَجَدْتُهَا فِي حُسْنِ الْخُلُقِ
و همراهى و گفتگوى با مردم را جستجو نمودم،پس آن را در خوشخويى يافتم.
5⃣2⃣-وَ طَلَبْتُ رِضَى اللَّهِ فَوَجَدْتُهُ فِي بِرِّ الْوَالِدَيْن
و خوشنودى خدا تعالى را جستجو نمودم،پس آن را در نيكى به پدر و مادر يافتم.
امام صادق علیه السلام
مستدرک الوسائل، ج 12، ص 173 - 174، ح 13810.
🟪🌻🟪🟪🌻🟪
@montazeran_Mahdi13
⭕️اهمیت حس درد اجتماع
🔹 معاویه انسانی بود فقط در فکر خودش و برای خودش، و انسانهای دیگر را برای اشباع جاهطلبیهای خود به زور استثمار کرده بود. پس او یک موجود خودخواه، خودپسند و خودپرست بود. ولی #ابوذر برعکس، با اینکه همه امکانات برایش فراهم بود و همین معاویه حاضر بود بهترین شرایط زندگی را برای او فراهم کند، به خاطر اینکه معاویه حقوق مردم را پایمال کرده بود و برای اینکه به سرنوشت دیگران میاندیشید، با همین معاویه جبّار مبارزه کرد تا آنجا که جانش را بر سر این کار گذاشت و در تبعیدگاه رَبَذه در غربت جان داد. پس اینکه ما ابوذر را انسان میدانیم و معاویه را انسان نمیدانیم بلکه یک حیوان میدانیم، به خاطر این است که معاویه فقط در فکر آخور خودش بود و ابوذر در فکر انسانهای دیگر.
🔹ما چرا امام_علی علیه السلام را یک #انسان_کامل میدانیم؟ برای اینکه درد اجتماع را حس میکرده، برای اینکه «من» او تبدیل به «ما» شده بود، برای اینکه «خود» او خودی بود که همه انسانها را جذب میکرد. او به صورت یک فرد مجزّا از انسانهای دیگر نبود، بلکه واقعاً خودش را به منزله یک عنصر، یک انگشت، یک عصب در یک بدن احساس میکرد که وقتی ناراحتیای در یک جای بدن پیدا میشود، این عضو ناآرام و بیقرار میگردد. و اصلًا این تعبیرات مال خود اوست؛ قبل از اینکه در قرن بیستم فلسفههای اومانیستی این حرفها را بیاورند امیرالمؤمنین علیه السلام اینها را گفته است.
📕آزادی معنوی، مرتضی مطهری، ص ۲۳۴
🔵🔵🛑🛑🌎🌎🌗🌗
@montazeran_Mahdi13