از ساعت ده دیشب تا الان چه اتفاقاتی افتاد؟🤔
دیشب هم ما زدیم، هم اونا
تا الان سیصدتا کشته اونا دادن
دویست و خوردهای شهید ما
ما یعنی بچههای حماس البته😌
عربستان تلویحا از فلسطین حمایت کرده
مصر و ترکیه پیگیر آتشبس شدن.
تونس خیلی سفت و محکم پشت فلسطین در اومده و گفته فلسطینیها حق دارن سرزمینهای خودشون رو پس بگیرن.
نتانیاهو گفته حتما بابت این روز سیاه انتقام میگیریم.
بیبیسی گفته ظرف پنجاه سال گذشته، دیروز مرگبارترین روز اسراییل بود.
اسراییل گفته بدونشک کار، کار جمهوری اسلامیه
نتانیاهو گفته از تمام توانمون برای نابودی حماس استفاده میکنیم.
بایدن گفته ما پشت اسراییلم.
ترامپ گفته اصن تقصیر ضعف بایدنه که حماس به اسراییل حمله کرده
اسراییل گفته حداقل صدتا اسیر دست حماس داریم
حماس گفته، هه، صدتا؟ برو بالا
🔺عماد دولتآبادی | اخبار فلسطین👇
•••⊰⃟💜🌴࿐ྀུ༅࿇༅═┅─
@montazeran_nour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری | قرار جنگ اگر باشد،
زمین کارزار ما، تلآویو است..
🎤حاج مهدی #رسولی
(ذکر علی مولا)
#طوفان_الاقصى
•••⊰⃟💜🌴࿐ྀུ༅࿇༅═┅─
@montazeran_nour
شکرانه 18.mp3
6.89M
#شکرانه ۱۸
لئن شَکَرتُم لَأزیدَنَّکُـ🌸ـم
👈یادت باشه؛
اگـه زیبائیِ نعمتی رو نبینی
و زبان و قلبت به شکر باز نشه؛
به ازدیاد نعمتت،فکر نکن❗️
رزق زیاد،در گروی شکر بیشتره
•••⊰⃟💜🌴࿐ྀུ༅࿇༅═┅─
@montazeran_nour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدارحمت کن کسی را که بداند از کجا آمده وبه کجا میرود
امیرالمومنین علی علیه السلام
🔷 شبکه 12 عبری:
ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان نوار غزه را تا 40 کیلومتری آغاز کرد.
•••⊰⃟💜🌴࿐ྀུ༅࿇༅═┅─
@montazeran_nour
#اخبار_سرزمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ایلان ماسک : بی فرزندی نگران کنندهترین ویژگی زمان ما است.
یک کلیپ ویدئویی در شبکههای اجتماعی، ایلان ماسک بنیانگذار شرکت تسلا و اسپیس ایکس را در جریان تور خود با کاتالین نواک، رئیس جمهور مجارستان، در داخل کارخانه خودروهای الکتریکی تسلا در ایالت تگزاس نشان میدهد که ایلان ماسک پسرش را روی دوش خود حمل میکند.
رئیس جمهور مجارستان در فیسبوک خود نوشت: با ایلان ماسک در مورد اینکه چه کارهایی میتوانیم با هم انجام دهیم تا به جوانان کمک کنیم شجاعت بیشتری برای بله گفتن به بچه دار شدن داشته باشند، بحث کردیم. او خلاصه کرد که بی فرزندی نگران کنندهترین ویژگی زمان ما است.
⏪ ایلان ماسک با خدم وحشمش بچه اش را رو گردنش گذاشته و داره میره جلسه رسمی...انوقت نسخه همین ادما برا مردم ایران سگ فرزندی و تنهایی است ...
•••⊰⃟💜🌴࿐ྀུ༅࿇༅═┅─
@montazeran_nour
Meysam Motiee - Hokme Esraeel - 128 - mahanmusic.net.mp3
3.89M
#حماسی
📝بر عُمر اسرائیل ما حکم پایانیم
💠با شور یا حیدر خونخواه یارانیم
ما سیلی غیرت، شمشیر برانیم✌️
🎤حاج میثم#مطیعی
#الله_اکبر خامنه ای رهبر
#طوفان_الاقصی
فرزندان #حاج_قاسم فاتحان قدس خواهند بود
•••⊰⃟💜🌴࿐ྀུ༅࿇༅═┅─
@montazeran_nour
خوراک لوبیا غذایی مفید برای بدنسازی💪🏼
🥣لوبیا چیتی به دلیل دارا بودن کربوهیدرات می تواند یک منبع غذایی عالی برای ریکاوری عضلات ورزشکاران پس از تمرینات بدنسازی باشد
🥣لوبیا دارای فیبر می باشد که روند هضم غذا را بهبود و تسریع می بخشد و باعث چربی سوزی، لاغری و کاهش وزن ورزشکاران و بدنسازان می شود
🥣لوبیا چیتی دارای منیزیم است که این ماده معدنی باعث سنتز پروتئین در بدن شده و به عضله سازی بدنسازان کمک می کند
#بهوقتسلامتی🌱🖇📗
•••⊰⃟🌼🌱࿐ྀུ༅࿇༅═┅─
@montazeran_nour🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌شبهات⭕️
🖋👤🔰🎥پرسش وپاسخ جوانان باموضوعیت اعتقادی
👤👤👤👤باحضور دانش پژوهان جوان
🖥 استلدمحترم جناب حجت الاسلام دکترالهی
🔰💫🔰💫📣قسمت 3⃣
ویژگی های حکومت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)
حکومت حضرت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) دارای ویژگی های زیر است:
١. فراگیر وجهانی است؛
٢. دینی واسلامی است؛ یعنی علاوه بر دینی بودن، براساس اسلام پایه گذاری می شود.
٣. به لحاظ ساختار، ولایی است؛ یعنی برمبنای نظام ولایت خداوند استوار است.
۴. مردمی وشایسته سالار است.
این موارد، ویژگی های عام وکلی حکومت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) است وهریک بحث اساسی وگسترده ای را می طلبد.
ملاک جهانی بودن
برای تبیین نخستین ویژگی حکومت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) - جهان شمول بودن آن - می توان برقراری عدالت در زندگی بشر را، که یکی از اهداف پیامبران الهی است، مطرح کرد. یکی از هدف های بعثت پیامبران (علیهم السلام) نهادینه وحاکم کردن عدالت در زندگی بشری است.
قرآن کریم می فرماید:
﴿لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیناتِ وأَنْزَلْنا مَعَهُمُ اَلْکتابَ واَلْمِیزانَ لِیقُومَ اَلنّاسُ بِالْقِسْطِ...﴾(۳۲)؛
ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم وبا آنها کتاب [آسمانی] ومیزان [شناسایی حق از باطل وقوانین عادلانه] نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند....
پیامبر (صلّی الله علیه وآله) می فرماید:
لو لم یبق من الدّنیا إلاّ یوم واحد لطوّل الله ذلک الیوم حتّی یبعث الله فیه رجلا من ولدی إسمه إسمی یملأ، عدلا وقسطا کما ملئت ظلما وجورا(۳۳)؛
چنانچه از عمر دنیا بیش از یک روز باقی نماند، خداوند آن روز را به گونه ای طولانی نماید، تا مردمی در آن [زمین] از فرزندان من که هم نام من است برانگیخته شود وزمین را پر از عدل وقسط نماید، آن گونه که پر از ظلم وجور شده باشد.
در این حدیث نیز بر فراگیر شدن عدالت بر روی زمین تأکید شده است.
زمین؛ یعنی همه جهان ودر بین همه مردم، که آیه قرآن با عبارت «ناس» به این معنا اشاره دارد.
🕋مسئله جهانی شدن
در نظریه جهانی شدن، نخستین پرسش این است: حکومت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) چه نسبتی با جهانی شدن دارد ویا در کجا می توان تفاوت های این دو نگرش را دید؟ بی تردید اصل جهانی شدن در ماهیت خود ناپسند نیست، اما باید دید چه چیزی می خواهد جهانی بشود واین امر چگونه محقّق می گردد؟ آیا نظام بهداشت، جهانی خواهد شد یا عدالت ویا انسانیت وقانون مندی؟ اگر بحث جهانی شدن شامل این موارد باشد، بسیار خوب وپسندیده است. ولی به طور یقین، آنچه اکنون مطرح شده، سلطه بی قید وشرط آمریکا ونظام سکولار وضداخلاقی است که بر جهان تحمیل می شود وروشن است که چنین ایده ای، با روح جمهوری سازگاری ندارد.
البته در نظام مهدوی این گونه نیست که همه ویژگی های قومی، ملی وگروهی از بین رفته وهمه چیز شکل واحد به خود می گیرد، بلکه در این نظام مبنا ومعیار عدالت است؛ عدالت به معنای جهانی شدن وفراگیر شدن همه ارزش های معنوی انسانی که قرآن نیز به آن تأکید دارد:
﴿یا أَیهَا اَلنّاسُ إِنّا خَلَقْناکمْ مِنْ ذَکرٍ وأُنْثی وجَعَلْناکمْ شُعُوباً وقَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکرَمَکمْ عِنْدَ اَللهِ أَتْقاکمْ إِنَّ اَللهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ﴾(۳۴).
ای مردم! ما شما را از یک مرد وزن آفریدیم وشما را تیره ها وقبیله ها قرار دادیم، تا یک دیگر را بشناسید؛ [اینها ملاک امتیاز نیست] گرامی ترین شما نزد خداوند باتقواترین شماست. همانا خداوند دانا وآگاه است.
طبق آیه شریفه، تیره ها، قبیله ها وویژگی های منطقه ای، جغرافیایی، اجتماعی ونوع زبان وگویش در ساختار خلقت، برای هدفی بوده واین تفاوت ها فایده معرفتی دارد، زیرا معیار ارزش، تقوا است، نه تفاوت های یاد شده.
ویژگی اسلامی بودن
ویژگی دوم حکومت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) دینی واسلامی بودن آن است ومعنای اسلامی شدن، همان مردود دانستن نظریه ای به نام «سکولاریسم» است، چرا که هر کس به حکومت جهانی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) ایمان داشته باشد، سکولاریسم را که مرامی جز ستیز با دین ندارد، برنخواهد تافت.
البته بحث هایی در بررسی نسبت دین با حکومت، قابل ارائه است وباید ادله کسانی را که می گویند دین در حوزه حکومت نقشی ندارد، بررسی کرد(۳۵). عقیده ما این است که همه مذاهب اسلامی - اعمّ از شیعه، سنّی، معتزلی، اشعری وحتّی خوارج موجود؛ یعنی به دولت - به عبارتی به حکومت وامامت اعتقاد دارند. در کتاب های اهل سنّت دلایلی کافی وجود دارد که این موضوع را ثابت می کند.
ولایی بودن
از پرسش های دیگر درباره حکومت مهدوی، ساختار وشکل حکومت است.
آیا ساختار حکومت حضرت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) متفاوت از حکومت های دیگر است؟ آیا یک ساختار کلی وثابتی دارد که فراتر از زمان ومکان وشرایط مختلف است؟ کسانی که به این پرسش پاسخ مثبت داده اند، برای اثبات آن، دلایل عقلی ونقلی ارائه کرده اند. دلیل عقلی آن، بسیار روشن است که ولایت اولا وبالذات مخصوص خداوند است، زیرا توحید در آفریدگاری وپروردگاری خداوند تقاضا می کند که کسی جز او بر انسان وجهان ولایت نداشته باشد. بنابراین، اگر کسی بخواهد به عنوان والی وزمام دار، رهبری امور جامعه بشری را عهده دار شود، باید ولایت او الهی وبه اراده ومشیت خداوند باشد واین از مسائل بدیهی است:
﴿...إِنِ اَلْحُکمُ إِلاّ للهِ...﴾(۳۶)؛
... حکم تنها از آن خداست....
نظام ولایی با وصف انتصابی بودن رهبر معرفی می شود؛ یعنی خدای متعال پیغمبر را گزینش می کند واز طریق او، جانشین اش - که امام باشد - تعیین می شود. این مسئله در حدیث غدیر واحادیثی(۳۷) دیگر درباره ولایت امیر المؤمنین (علیه السلام) بیان شده وبی تردید مسئله ولایت فقیه نیز در امتداد اینها قرار می گیرد.
بنابراین، حکومت جهانی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) نیز با اراده الهی است که مشروعیت می یابد، نه اراده مردمی، زیرا اگر منشأ مشروعیت اراده الهی نباشد، گزاره غلطی را ارائه داده ایم وچنانچه اراده الهی بعد از اراده انسان باشد، اراده خداوند، تحت تأثیر اراده انسان قرار می گیرد ودر این صورت نیز سخنی به دور از منطق گفته ایم. هم چنین اگر بگوییم هر دو اراده در عرض هم دخالت دارند، این هم جز شرک، به جایی منتهی نمی شود. در نتیجه خواهیم پذیرفت که اراده الهی، منشأ اصلی مشروعیت حکومت ورهبری است وچنین حکومتی است که در نبوّت وامامت تجلّی یافته است.
البته این واقعیت نیز وجود دارد که مشروعیت، همیشه با عنصری به نام مقبولیت اکثر مردم یک جامعه گره می خورد، تا بتواند تعین وتجسّم پیدا کند.
سخن امام علی (علیه السلام) در «خطبه شقشقیه» گویای این مسئله است:
لو لا حضور الحاضر وقیام الحجّة بوجود الناصر وما اخذ الله علی العلماء ألاّ یقارّوا علی کظّة ظالم، ولا سغب مظلوم، لألقیت حبلها علی غاربها...(۳۸)؛
اگر حضور فراوان بیعت کنندگان نبود ویاران، حجّت را بر من تمام نمی کردند واگر خداوند از علما عهد وپیمان نگرفته بود که برابر شکم بارگی ستم گران وگرسنگی مظلومان، سکوت نکنند، مهار شتر خلافت را بر کوهان انداخته و....
یعنی من تا امروز که یاوری نداشتم، برای حضور نیافتن در صحنه مدیریت سیاسی جامعه، عذر داشتم، ولی اکنون با حضور مردم، دیگر عذری ندارم. این همان بیعت است که در آیات وروایات بیان شده ودر فرهنگ سیاسی تشیع منزلت یافته است.
در نظام ولایی، جایگاه ونقش مردم نیز روشن است، اما این که چه تعبیری باید از آن داشت، دقت بیشتری می طلبد.
برخی صاحب نظران در امور سیاسی وحکومتی، از آن به «مردم سالاری دینی» تعبیر کرده اند که این خود، تفسیرهای متفاوتی دارد.
🌹🌏🌹🌍حکومت صالحان
در این که حکومت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) برای گسترش عدل ورهایی مستضعفان از دست مستکبران است، تردیدی نیست..............
💫🍃💫🍃💫 ادامه دارد