eitaa logo
کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
487 دنبال‌کننده
27.7هزار عکس
7.3هزار ویدیو
112 فایل
مهدویت، فرهنگی، مباحث سیاسی ممنوع، جز سخنان مهم رهبری هرگونه کپی برداری از کانال اکیدا ممنوع ❌❌ @Shabnegar مدیر تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ ✴️ البته منظور ما از عرفان : ترکیبی از مشارب فلسفی و عرفانی است نه صرف عرفان کشف و شهودی، ♻️ چون من قائل به عرفان صدرایی هستم و از این زاویه به عرفان نگاه می کنم و معتقدم که برای عقل هم باید نقش ویژه ای قائل شد. ☑️ چرا که ما عرفان را هم حصولی و هم حضوری می دانم. (195)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ 👈 و معتقدیم که در هر دو مخصوصا حصولی، علاوه بر نقل، عقل نقش برجسته ای دارد. 🌐 بطوری که حتی برخی از بزرگان بخلاف برخی که غیر عقلانی تفسیر می کنند، مسأله عاشورا را که سراسر عشق و عرفان است را تفسیر عقلانی می کنند. 🔄 و قائلند عمل سیدالشهدا سراسر عقلانی است و عشق و عرفان را جدای از عقل نمی دانند. (196)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ 👌و می شود در اینجا به این کلام مولا علی (ع) استناد نمود که : «من عشق عقل». هر کس عاشق خدا شود عاقل می شود. ⏪ پس می شود از آیات فراوانی که می فرماید ;«اکثر هم لایعقلون، و یا "اکثر هم لایفقهون». این را فهمید که منظور این درجه از عقل باشد. 💢 یعنی ژرف اندیشی یعنی عمق نگری. که اکثریت از رسیدن به آن محرومند. (197)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ ⬅️ البته باز کسی از این استدلال جبریت را استشمام نکند. این معنایش جبر نیست چرا که منظور آیه شریفه بایدها نیست بلکه هست هاست. ↙️ یعنی بدین معنا نیست که اکثریت اهل عرفان و ژرف اندیش نباشند تا بوی جبریت بدهد. ↩️ بلکه منظور این است با وجود باز بودن راه برای همگان متأسفانه خیلی از افراد که قرآن از آنها تعبیر به اکثر می کند، (198)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ 🔴 لایعقل و ژرف اندیش نیستند که نشان دهنده عین اختیار است نه جبر. 🔳 در صحنه حضوری هم وقتی حصولی با فراگیری و شناخت و عمل با اخلاص انجام شد خداوند درهای رحمت خودش را برای بنده ای که دراین مسیر گام برداشته می گشاید. ✳️ چرا که خداوند منان، کریم، مهربان، رحمان است و همانی که می فرماید : (199)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ 🔰«من جاء بالحسنه فله عشر امثالها و من جاء بالسیئة فله مثلها». یعنی هر کس یک عمل خوب را انجام داد ۱۰ حسنه، و کسی که یک گناه انجام داد و بعد دادن فرصتی، توبه نکرد فقط یک گناه بنویسید نه بیشتر. ✅ لذا خداوند چنان برکات معنوی ایجاد خواهد کرد که ای چه بسا راه صد ساله را یک شبه طی کند. «فاذا اراد کن فیکن». 👌ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی فرمایید. (200)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🌸🍃 🍃🌺🍃 🌸🍃 🗞🎙پایان جلسه بیستم کنفرانس راه های رسیدن به رشد و کمال معنوی ✅ 💐 با تشکر از همراهی و عنایت همه شما بزرگواران. 👤 ارادتمند همگان : شب نگار 🌸🍃 🍃🌺🍃 🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
جریان حق یعنی جریان امام حسن. ایشان اصالت را به دین می دادند، برایشان اصل، دین بود. دین یعنی چه؟ یعن
علّت شکست امام حسن عبارت بود از ضعف بینش عمومی و آمیخته شدن ایمان به انگیزه های مادّی. در زمینه ضعف بینش عمومی مردم بسیار نا آگاه بودند و ایمان مذهبی شان هم آمیخته شده بود به انگیزه های مادی. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۱۶۰ خطراتی که اسلام را به عنوان یک پدیده عزیز تهدید می‌کند، از قبل از پدید آمدن یا آغاز شدنش از طرف پروردگار پیش‌بینی ‌شده‌است و وسیله مبارزه با آن در خود اسلام کار گذاشته شده است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۷ دو خطر عمده اسلام را تهدید می‌کند که یکی خطرِ دشمنان خارجی است و دیگری خطر اضمحلال داخلی است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۷ دشمن خارجی یعنی کسی که از بیرون از نظام ولو در داخل کشور، با انواع سلاح‌ها، موجودیت یک نظام را با فکرش و دستگاه زیربنایی عقیدتی‌اش و قوانینش و همه چیزش هدف قرار می‌دهد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۷ دشمن و آفت دیگر، آفتِ اضمحلال درونی است. خودی‌ها ممکن است بر اثر خستگی، براثر اشتباه در فهم راه درست، بر اثر مغلوب احساسات نفسانی شدن در درون دچار آفت زدگی شوند. البته خطرش بیشتر از خطر دشمن خارجی است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۸ اسلام برای مقابله با آفت دشمنان خارجی و داخلی علاج معین کرده است و جهاد را گذاشته است. جهاد مخصوص دشمنان خارجی نیست. کتاب انسان ۲۵۰ ساله،ص۱۶۸ 1⃣8⃣
کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
علّت شکست امام حسن عبارت بود از ضعف بینش عمومی و آمیخته شدن ایمان به انگیزه های مادّی. در زمینه ضعف
[در اسلام علاوه بر مقابله با دشمن خارجی] برای مقابله با آن تفکیک داخلی و از هم پاشیدگی درونی، تعالیم اخلاقی بسیار با ارزشی وجود دارد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۸ اغلب سخنان و توصیه‌های امیرالمؤمنین شیر میدان نبرد با دشمن راجع به زهد و تقوا و اخلاق و نفی و تحقیر دنیا و گرامی شمردن ارزش‌های معنوی و والای بشری است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۹ آنجایی که هم جهاد با دشمن و هم جهاد با نفس در اعلی مرتبه آن تجلی پیدا کرد ماجرای عاشورا بود. نمونه اعلایی که باید ارائه شود تا الگو قرار گیرد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۹ عاشورا عبارت است از یک حرکت عظیم مجاهدت‌آمیز در هر دو جبهه‌ی مبارزه با دشمن خارجی که دستگاه خلافت فاسد است و هم در جبهه درونی که آن روز، جامعه به طور عموم به سمت فساد درونی حرکت کرده بود. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۹ فاسد شدن دستگاه از درون یعنی افرادی در جامعه پیدا شوند که به تدریج بیماری اخلاقی مسری دنیا زدگی و شهوت زدگی را که متاسفانه مهلک هم هست به جامعه منتقل کنند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۷۱ قیام عظیم حسینی هم با دشمن مبارزه کرد و هم با روحیه راحت طلبی فساد پذیر رو به تباهی میان مسلمانان عادی و معمولی. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۷۱ کسانی که گفته‌اند هدف، حکومت بود یا هدف، شهادت بود، میان هدف و نتیجه، خلط کرده‌اند. امام حسین هدف دیگری داشت؛ منتها رسیدن به آن هدفِ دیگر، حرکتی را می‌طلبد که این حرکت، یکی از این دو نتیجه را داشت، حکومت یا شهادت که حضرت برای هر دو آمادگی داشت. کتاب انسان ۲۵۰ساله ص۱۷۴ 1⃣9⃣
کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
[در اسلام علاوه بر مقابله با دشمن خارجی] برای مقابله با آن تفکیک داخلی و از هم پاشیدگی درونی، تعالیم
پیغمبر اکرم وقتی که می‌آید یک مجموعه احکام می آورد، این احکام بعضی فردی برای اصلاح خود انسان و بعضی اجتماعی است برای اینکه دنیای بشر را اداره کند و اجتماعات را به پا دارد، به این مجموعه، نظام اسلامی می‌گویند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۷۶ دو نوع انحراف داریم گاهی مردم فاسد می‌شوند اما احکام اسلامی از بین نمی‌رود، گاهی نیز علاوه بر مردم حکومت‌ها، گویندگان و علمای دین هم فاسد می‌شوند و قرآن و حقایق تحریف می‌شوند. اگر جامعه و نظام اسلامی به چنین چیزی دچار شد، تکلیف چیست؟ قیام البته در صورتی که موقعیت مناسب باشد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۷۷ اینکه می‌گوییم موقعیت مناسب است [برای قیام در زمان امام حسین] یعنی چه؟ یعنی خطر نیست؟ نه، یعنی فضای جامعه اسلامی، طوری است که ممکن است پیام امام حسین به گوش انسان‌ها در همان زمان و در طول تاریخ برسد. اگر در زمان معاویه امام می‌خواست قیام کند، به خاطر وضع حکومت و سیاست‌ها به گونه‌ای بود که پیام او دفن می‌شد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۸۰ کاری که در زمان امام حسین انجام گرفت، نسخه کوچکش هم در زمان امام ما انجام گرفت. منتها آنجا به نتیجه شهادت رسید، اینجا به نتیجه حکومت. هدف امام حسین با هدف امام بزرگوار ما یکی بود. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۸۱ هدف امام حسین از قیام عبارت است از بازگرداندن جامعه اسلامی به خط صحیح. چه زمانی؟ آن وقتی که راه عوضی شده است و جهالت و ظلم و استبداد و خیانتِ کسانی، مسلمین را منحرف کرده و زمینه و شرایط هم آماده است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۸۱ 2⃣0⃣
سخنان بشیر حسینی درمورد امام زمان عج با جوانان 👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نماز اوّل وقت موجب عادت دادن شخص به نظم و باعث نشاط و آمادگی و حضور قلب بیشتر در نماز می باشد؛  ردت_میخوره
❤️ مولا جانم چشمهاے دل من در پےِ دلــدارے نیسٺ در فراق تو بہ جزگریـہ مـرا ڪارے نیسٺ سوختن در طلبِ یوسفِ زهـرا عشق اسٺ اے بنازم بہ چنین عشق ڪہ تڪرارے نیست 🥺 😔😭🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷بنام خداوند جان آفرین 🌷 🌷حکیم سخن درزبان آفرین🌷 📢 گروه"منتظران واقعی امام عصر عج " برگزار می کند 🔰 عنوان موضوع : آزاد بهمراه پرسش‌وپاسخ 🌸 🎙 با حضور :استاد شب نگار 🗓زمان: چهارشنبه 99/10/3 🕰 ساعت : 22 الی 23 🔻در ساعت اجرای برنامه ارسال پست ممنوع میباشد. اجرا: ⤵️ منتظران واقعی امام عصر عج https://eitaa.com/joinchat/2945187858Cf9bd1788ad
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ 📚 سلسله مباحث رشد معنوی 📒 با عنوان : 🗞راه های رسیدن به رشد و کمال معنوی انسانی و الهی 📝 نگارنده : شب نگار 📖 جلسه : 1⃣2⃣ 🕰 هر شب، از ساعت : 🕘۲۱ الی ۲۲ 🕙 ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ ✅ هذا تمام الکلام فی مرتبة العملیة. همه این موارد در مرحله عملی بود. ♻️ اما در مرحله نظری و اعتقادی؛ که نقش علم حصولی جنبه مقدمی دارد در مرتبه اول : از طریق شناخت مبدأ و صفات او از جمله : عدالت. 👈 و همچنین معاد یا همان برگشت بسوی او. بر اساس آیه استرجاع : انا لله و انا الیه راجعون. می باشد. (201)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ ⏪ و در مرتبه ثانی : شناخت فرستادگان و اوصیای آنان و همچنین فرامین الهی که از طریق مصحف و کتاب او صادر شده، 🎇 که از طریق عقل و نقل قابل حصول می باشد. نقل ; همان کلام او و اولیاء ش می باشد. 🌏 و عقل : علاوه بر فهم کلام و صفات او به مظاهر خلقت او هم باید عنایت ویژه ای داشته باشد و با استدلال خود از وجود معلول پی به علت ببرد. (202)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ ✅ بعد از مرتبه شناخت : نوبت به اعتقاد و اعتماد و در نتیجه توکل و توسل می رسد که در بخش مقومات بیشتر توضیح خواهیم داد. 💢 بنابراین خلاصه جواب ما در این بخش این شد که در پرتو شناخت و اعتقاد و اعتماد و توکل و توسل به خدا و اولیای او، 💠 و همچنین در سایه عمل چه در بعد فقهی و یا اخلاقی و عرفانی رشد الهی و معنوی صورت خواهد گرفت. (203)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ ⚜〽️ این نکته را هم اضافه کنیم که منظور ما از رشد معنوی : آن رشدی است که از ناحیه عقل و نقل از طریق کلام خدا و کلام معصومین حاصل شود. 🌐 لذا خارج این دایره، که ناشی از مرتازیت هندویی و یا بودایی و شیتویی و شنتویی و برخی عرفان های انحرافی از آیین مسیحیت و یهودیت باشد، نیست. 🌀 همانهایی که به عرفانهایی نوظهور نظیر : اوشو یی، بایلوکویلویی، شیطان پرستی و فرماسونری و ... (204)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ ✳️ مطرح است که ما آنها تحت عرفانهای کاذب می شناسیم. و یا در بین مسلمانان نظیر : ⏪ عرفانهای وهابیت، شیخیه، بابیه و بهائیه و قادریه و غلاتیه و ذکریه و دراویشانیه و عرفان حلقه و ... هست همه عرفان های انحرافی و کاذب می باشند. ❌ اینها هیجکدامشان اصلا عرفان نیست. اطلاق عرفان به این موارد، تسامحی و غیر واقعی است که از شمول بحث ما خارج است. (205)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄