eitaa logo
کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
487 دنبال‌کننده
27.7هزار عکس
7.3هزار ویدیو
112 فایل
مهدویت، فرهنگی، مباحث سیاسی ممنوع، جز سخنان مهم رهبری هرگونه کپی برداری از کانال اکیدا ممنوع ❌❌ @Shabnegar مدیر تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ ⚜ حکایتهای پندآموز⚜ ✨ نعمان کوفی و امام صادق(ع)✨ ✍ابن ابي ليلي - كه يكي از دوستان امام جعفر صادق عليه السلام است - حكايت نمايد: روزي به همراه نعمان كوفي به محضر مبارك آن حضرت وارد شديم، حضرت به من فرمود: اين شخص كيست؟ عرض كردم: مردي از اهالي كوفه به نام نعمان مي باشد، كه صاحب راي و داراي نفوذ كلام است. حضرت فرمود: آيا همان كسي است كه با راي و نظريه خود، چيزها را با يكديگر قياس مي كند؟ عرض كردم: بلي. پس حضرت به او خطاب نمود و فرمود: اي نعمان! آيا مي تواني سرت را با ساير اعضاء بدن خود قياس نمايي؟ نعمان پاسخ داد: خير. حضرت فرمود:....كار خوبي نمي كني، و سپس افزود: آيا مي شناسي كلمه اي را كه اولش كفر و آخرش ايمان باشد؟ جواب گفت: خير. امام عليه السلام پرسيد: آيا نسبت به شوري آب چشم و تلخي مايع چسبناك گوش و رطوبت حلقوم و بي مزه بودن آب دهان شناختي داري؟اظهار داشت: خير. ابن ابي ليلي مي گويد: من به حضور آن حضرت عرضه داشتم: فدايت شوم، شما خود، پاسخ آن ها را براي ما بيان فرما تا بهره مند گرديم. بنابراين حضرت صادق عليه السلام در جواب فرمود: همانا خداوند متعال چشم انسان را از پيه و چربي آفريده است؛ و چنانچه آن مايع شور مزه، در آن نمي بود پيه ها زود فاسد مي شد. و همچنين خاصيت ديگر آن، اين است كه اگر چيزي در چشم برود به وسيله شوري آب آن نابود مي شود و آسيبي به چشم نمي رسد؛ و خداوند در گوش، تلخي قرار داد تا آن كه مانع از ورود حشرات و خزندگان به مغز سر انسان باشد. و بي مزه بودن آب دهان، موجب فهميدن مزه اشياء خواهد بود؛ و نيز به وسيله رطوبت حلق به آساني اخلاط سر و سينه خارج مي گردد. و اما آن كلمه اي كه اولش كفر و آخرش ايمان مي باشد: جمله «لا اله الا الله» است، كه اول آن «لا اله» يعني؛ هيچ خدايي و خالقي وجود ندارد و آخرش «الا الله» است، يعني؛ مگر خداي يكتا و بي همتا. 📚 مجموعه حکایتهای معنوی ‌‌‌‌@montazeranzohooremamasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ علامه_مجلسی فرمودند: شب جمعه مشغول مطالعه بودم، به این دعا رسیدم. 🌹بسم الله الرحمن الرحیم اَلْحَمْدُ لله مِنْ اَوَّلِ الدُّنْیا اِلی فَنائِها وَ مِنَ الآخِرَه اِلی بَقائِها. اَلْحَمْدُاللهِ عَلی کُلِّ نِعْمَه، اَسْتَغْفِرُالله مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ وَ اَتُوبُ اِلَیْه، وَ هُوَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ بعد یک هفته مجدد خواستم، آنرا بخوانم، که در حالت مکاشفه ندایی شنیدم، از ملائکه که ما هنوز از نوشتن ثواب قرائت قبلی فارغ نشده ایم... (📚قصص العلماء،۸۰۲) -------------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸هر کس در 《سوره مبارکه جمعه》را بخواند او تا از آن جمعه تا جمعه آینده خواهد بود🌺 📚 ثواب الاعمال ۷۹ 🌸 🌸 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ یُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأرْضِ الْمَلِکِ الْقُدُّوسِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ ﴿١﴾ هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الأمِّیِّینَ رَسُولا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُبِینٍ ﴿٢﴾ وَآخَرِینَ مِنْهُمْ لَمَّا یَلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ ﴿٣﴾ ذَلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشَاءُ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ ﴿٤﴾ مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوهَا کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ ﴿٥﴾ قُلْ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ هَادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیَاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ ﴿٦﴾ وَلا یَتَمَنَّوْنَهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ وَاللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِینَ ﴿٧﴾ قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِی تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلاقِیکُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٨﴾ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿٩﴾ فَإِذَا قُضِیَتِ الصَّلاةُ فَانْتَشِرُوا فِی الأرْضِ وَابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللَّهِ وَاذْکُرُوا اللَّهَ کَثِیرًا لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ ﴿١٠﴾ وَإِذَا رَأَوْا تِجَارَةً أَوْ لَهْوًا انْفَضُّوا إِلَیْهَا وَتَرَکُوکَ قَائِمًا قُلْ مَا عِنْدَ اللَّهِ خَیْرٌ مِنَ اللَّهْوِ وَمِنَ التِّجَارَةِ وَاللَّهُ خَیْرُ الرَّازِقِینَ ﴿١١﴾ •┈┈••✾•🥀❤️🥀•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙🌟شبتون زیـبـا 🌙🌟مـهربـان معبودم 🌙🌟شب خود و دوستانم را 🌙🌟بـه تـو می سپارم 🌙🌟آرزوهایم زیاد است 🌙🌟اما ناب ترین آرزویم 🌙🌟نـعمت سلامتیست 🌙🌟برای همه ی عزیزانم 🌙🌟ان شـاءالله همـیشه 🌙🌟سلامت و شاداب باشید 🌙🌟با آرزوی شبی آرام و 🌙🌟دوست داشتنی 🌙🌟برای شما خوبان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
¸.•*´¨*•.¸ 🇮🇷 ﷽ 🇮🇷 ¸.•*´¨*•.¸ 📚 سلسله مباحث : سیا‌سی و اجتماعی و مسائل روز 📕 گفتاری در مورد نقد و انتقادات صحیح از نگاه اسلام و اخلاق انسانی. 💎 به بهانه پاسخ به این سوال که : 🔵 چرا انتقادات ما اثر لازم را تابحال نداشته است؟ 📝 نگارنده : شب نگار 📖 جلسه : بیست و پنجم 🕰 یک شب در میان شب ها از ساعت : ۸ 🕗 الی ۱۰🕙 ┄┅═✼✿‍✵❄️🌹❄️✵✿‍✼═┅
•*´¨*•.¸ 🇮🇷🌹 🇮🇷 ¸.•*´¨*• ↩️ ادامه دلایل عدم توجه تئوریک و عملی انتقادات منتقدین از سوی انتقاد پذیران لذا بجهت دارا بودن همین خلق و خوی، حاضر نیستند که رای و نظر و لو مطلوب مخالفین خود را بپذیرند. چرا که نگران متزلزل شدن موقعیت و جایگاه سیاسی خود در انظار و افکار عمومی مردم، و رشد و رونق گرفتن جایگاه و پایگاه مخالفین در نزد مردم و کشورند. فلذا حاضر نیستند اندک بهایی به نظرات ولو صحیح مخالفین بدهند. ▪️جمع بندی مطالب بخش سوم این شد که ؛ دولت ها به جهت خلق و خوی استبدادی و غیر دمکراتیک خود حاضر نیستند چه به لحاظ تئوریک و چه به لحاظ عملی هیچ توجهی به نظرات مخالفین منتقد ولو صحیح داشته باشند. (126)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅═✼✿‍✵❄️🌹❄️✵✿‍✼═┅
•*´¨*•.¸ 🇮🇷🌹 🇮🇷 ¸.•*´¨*• و اگر هم در مواردی هم به لحاظ تئوریک آنرا مورد بررسی کارشناسی قرار دهند فقط به لحاظ حفظ پرستیژ است اما واقعا بدنبال اجرای آن نیستند. و به بهانه های ؛ غیر عملی بودن، هزینه های بالا و نبود امکانات و زیر ساخت ها، اعلان می دارند که این نظرات و انتقادات و طرح ها، قابلیت اجرا ندارد. ولی اظهر من الشمس که اینها بهانه ای بیش نیست بلکه از همان ابتدا اصلا بنای بر اجرا نبوده است و این بهانه دروغی بیش نیست. چون نمی خواهند نظری بهتر از نظرات خود از ناحیه مخالفین خود را بپذیرند تا در اینده تبلیغ او و یا تبلیغ حزب و گروه او در انتخابات آینده شود. (127)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅═✼✿‍✵❄️🌹❄️✵✿‍✼═┅
•*´¨*•.¸ 🇮🇷🌹 🇮🇷 ¸.•*´¨*• 💎 خلاصه و یا جمع بندی فصل دوم ؛ موضوعی که در فصل دوم پیگیرش بودیم و پیرامونش توضیحاتی را ارائه نمودیم؛ میزان درک و عکس العمل مناسب و یا نامناسب انتقاد شوندگان و میزان توانایی و اراده انجام آن، و یا بی توجهی چه به لحاظ تئوریک و چه عملی دولتمردان - بود. این موضوع را به سه بخش : اول ؛ میزان درک و عکس العمل مناسب و یا نامناسب انتقاد شوندگان. دوم ؛ میزان توانایی و اراده انجام آن، و سوم : بی توجهی چه به لحاظ تئوریک و چه عملی دولتمردان. تفکیک نمودیم. (128)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅═✼✿‍✵❄️🌹❄️✵✿‍✼═┅
•*´¨*•.¸ 🇮🇷🌹 🇮🇷 ¸.•*´¨*• 🔹بخش اول، به قسمت های : میزان درک و فهم انتقاد پذیرندگان از انتقادات مطروحه، اراده برای پذیرش این نوع انتقادات، شرایط و زمینه مساعد برای پذیرش این انتقادت، و عکس العمل های مناسب و یا نامناسب نسبت به انتقاد، انتقادکنندگان، تقسیم نموده و پیرامون هر یک توضیحاتی ارائه نمودیم، و در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که؛ برای اینکه نقد نقادان از سوی نقد شوندگان (دولت - حاکمیت) پذیرش شود باید شرایطی رعایت شود. و آن شرایط عبارتند از؛ (129)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅═✼✿‍✵❄️🌹❄️✵✿‍✼═┅
•*´¨*•.¸ 🇮🇷🌹 🇮🇷 ¸.•*´¨*• قابل درک و فهم و بحث و بررسی بودن، اراده پذیرش و اجرا داشتن، شرایط و بسترهای لازم برای پذیرش و اجرا فراهم بودن و در نهایت عکس العمل های مناسب است. اما اگر قابل فهم و درک نباشد، اراده ای برای اجرا و پذیرش نباشد و شرایط و بسترهای لازم فراهم نشود و یا عکس العملها نامناسب باشد، و بنا نباشد که نظر مخالف ولو درست و صحیج پذیرش و اجرا شود، نقد نقادان عقیم خواهد ماند و دیگر نمی شود امید داشت که این نقد، موثر واقع شود. ان شاء الله ما را در جلسات آینده همروهی فرمایید. (130)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅═✼✿‍✵❄️🌹❄️✵✿‍✼═┅
¸.•*´¨*•.¸ 🇮🇷 🌹🇮🇷 ¸.•*´¨*•.¸ 📚 پایان بیست و پنجمین جلسه کنفرانس سیاسی و اجتماعی و مسائل روز 📘 با عنوان : گفتاری در مورد نقد و انتقادات صحیح از نگاه اسلام و اخلاق انسانی. 💐 با تشکر از مساعدت و همراهی همه شما بزرگواران 🌸 ارادتمند همگان : شب نگار ┄┅═✼✿‍✵❄️🌹❄️✵✿‍✼═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. صبحت‌بخیر اقای من ✨باغ ما پر گل و زیباست ولی غم دارد ✨همه گویند که این باغ گلی کم دارد ✨بوستانی که در آن نرگس زهرایی نیست ✨چو خزانی است که گویی غم عالم دارد ✨آفتابی، نفس صبح دل آرایی تو ✨مَه من ، شاخ گل نرگس رعنایی تو ✨چشمهای من اگر رخصت دیدار نیافت ✨رو به هر سوی نماید دلم ، آنجایی تو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جمعه جمعه رفت ومن پای قرارت بیقرار مانده‌ام پای قرارت چشمِ من درانتظار ای جهانداروجهانبخش زمان مولای من بی تودل داردبه لب سازِپرستوی بهار کی دهی آن مژده ی وصلت به این سرگشته‌ را در میان باغ بینم روی مجذوب نگار بازدلتنگی تو مارا به هرجا می کشد گاه درکرب و بلا وسامرا سردابِ یار عصرجمعه گریه برشاهِ شهیدان میکنی همچوباران بهاری برکویرِ شوره زار کی رسدبوی بهارت ای گل زهرا بیا تاجهان خرم شودتحتِ لواء شهریار : بنمای رخ که خلقی واله شوندوحیران بگشای لب که فریاداز مردوزن برآید صلي الله عليڪ يا سيدناالمظلوم ياابا عبدالله الحسين سلام عليكم و رحمة الله عصرتون بخير، آدینتون معطر بنام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀«رواج حکمت در بین مردم» ✨تکامل اخلاق در عصر ظهور✨ ◀️انسانها برای گوشه ی محدودی از این دنیای فانی چه خونها که نریخته و نمی ریزند. بزرگترین جنایت های بشری در طول تاریخ، مربوط به همین منازعاتی است که در خصوص گوشه محدودی از دنیا ـ نظیر بخشی از یک سرزمین و یا مقداری ثروت و … ـ شکل گرفته است. ◀️در نگاه قرآن کریم دنیا و تمام دارائی های آن «متاعی اندک»[۱] است که طبیعتا نزاع بر سر آن عاقلانه نیست. حال همین قرآن که تمام دنیا و آنچه در آن است را قلیل می شمارد «حکمت» را «خیر کثیر» محسوب می کند! مقایسه این دو (حکمت که کثیر است و دنیا که قلیل است) به راحتی اهمیت «حکمت» را نمایان می سازد. ◀️حکمت به معنای «انجام کار محکم» است و دارنده آن به افعال لغو و بیهوده تن نمی دهد بلکه هر چه می کند دارای پشتوانه است و از سرچشمه حکمت نشات گرفته است. فزونی کارهای بیهوده در زمانه ما دلیل روشنی بر «نبود حکمت» در این زمانه است اما در عصر ظهور این خیر کثیر به برکت حضرت ولی عصر (عج) بین مردم رایج می گردد چرا که در روایت وارد شده است آن وجود نازنین بدون استثناء نمودن بخشی از مردم «به همه مردم، حکمت می آموزد»[۲]و این خیر کثیر را بین ایشان منتشر می کند. [۱] نساء: ۷۷ [۲] الغیبه (نعمانی)، ص ۲۳۸، ح ۳۰ @montazeranzohooremamasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ 🌷 وقتی یعقوب و یوسف نبی از منتظران آخرالزمان هستند. 🌷 در حقیقت تمام انبیا و اولیا برای ظهور لحظه شماری میکردند پس ما را چه شده که امام زمانمان تنهاست! 🌺 🌺 @montazeranzohooremamasr
🌹آیت الله قاضی ره: در روز جمعه 100 خیر است که 99 تای آن از آن کسی است: 🌅 که در ساعت آخر روز جمعه (نزدیکای غروب)صدبار "سوره قدر " راختم کند. ✨💖الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَـــرَج💖✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا