eitaa logo
کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
491 دنبال‌کننده
27.6هزار عکس
7.3هزار ویدیو
112 فایل
مهدویت، فرهنگی، مباحث سیاسی ممنوع، جز سخنان مهم رهبری هرگونه کپی برداری از کانال اکیدا ممنوع ❌❌ @Shabnegar مدیر تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
◍⃟🕊🌟 ҉ ‿➹⁀☀️﷽🌙 ◍⃟🕊 📚 سلسله مباحث رشد معنوی - ویژه ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ 📖 تفسیر سوره مبارکه حمد 📙تحت عنوان : 🕋 نماز دریچه ای به سوی آسمان و مهمترین راه ارتباطی با خداوند 🖋نگارنده : شب نگار 🌒 جلسه : 5⃣1⃣ هر شب راس ساعت : 🕓 ۲۰ الی ۲۱🕒 ◍⃟🕊🌟 ҉ ‿➹⁀ ☆ ☀️🌙 ◍⃟🕊
࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐ 💎 2⃣ - دومین مرحله : مرحله مدح و ستایش 💠❤️💠❤️💠❤️💠❤️💠❤️💠❤️ 🔹در عرف عامیانه وقتی مرحله شناخت حاصل شد یعنی وقتی شخصی در برخوردهای متعددی با فرد دیگری آشنا، ▫️و موفق به شناخت او شد و حتی این ارتباط به خانواده او کشیده شد یعنی بعد از آنی که فهمید خودش کیه؛ ▪️یعنی علمش، تقوی و معنویتش، جایگاه و موقعیت اجتماعی و طرز برخورد و روابط بالای اجتماعی اش، ▫️و همچنین حسب و نصب و موارد مذکور را در خانواده فرد مذکور یافت. 🔺البته در یک روابط دوستانه سالم نه به خاطر پول و مقام خود و خانواده اش ای چه بسا ممکن است از جهاتی دیگر خیلی علیه السلام نباشد که مورد مذمت اولیای الهی است. (71)💠@montazeranzohooremamasr ࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐
࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐ 🔸و این هم منافاتی ندارد که فردی همه ویژگیهای مورد نظر را داشته باشد از جمله : از مکنت و مال هم برخوردار باشد و این گونه دوستی مورد مذمت نیست. ▫️خلاصه در یک کلمه مرحله شناخت حاصل شد شروع می کند به مدح و ستایش شخص. 🔹خودش اینه، معلوماتش اینه، موقعیت و مقام اجتماعی اش اینه، و همچنین خانواده اش. ▫️این امر به مقتضای طبیعت و فطرت بشر است که در برابر بدیها و زشتی ها و پلشتی ها و پلیدی ها زبان به تنفر می گشاید. 🔺ولی در مقابل خوبیها و حسناتی که از هر شی و یا شخصی می بیند زبان به مدح و ستایش آن می گشاید. (72)💠@montazeranzohooremamasr ࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐
࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐ ▪️که از این دسته : چاپلوس ها و دغل بازها و نون به نرخ روزخورها و باری به هر جهت ها و حزب بادها و دوروها و منافق ها را باید جدا کرد. منظورم خالص و مخلص ها می باشند. ▫️عینا همین مرحله در بحث نماز و در سوره حمد جاری است. یعنی چون خدا انسان را می شناسد و کاملا به خلق و خوی او و خصائص او آشناست، 🔸چرا که او خودش خالق اوست. آمده آیاتش را طوری چیده که وقتی این آشنایی حاصل شد : ▫️یعنی بعد از آنی فهمید خدا وجود دارد و به صفات او از جمله بارزترین و مهم ترین و بزرگترین صفاتش یعنی رحمان ورحیم پی برد، 🔺خود به خود زبان به مدح و ثنایش می گشاید و خدا را به خاطر دارا بودن این صفات مدح و ستایش می کند. (73)💠@montazeranzohooremamasr ࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐
࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐ 🔹فلذا می فرماید ; " الحمد لله الرب العالمین " یعنی : حمد و ستایش مخصوص پروردگار جهانیان است. لام لله، اختصاص است. ▫️نکته : هر چند در قضیه مدح دیگران البته اگر به قصد و غرضی و تملق نباشد، ممدوح است و این امر بین خداوند و بندگان مشترک است. 🔸اما یک تفاوت بین مدح و ستایش بندگان و خداوند وجود دارد و آن اینست که : ▫️اگر بنده خود به مدحش بپردازد خودستایی و مذموم است. چون بنده نیازمند و در واقع از خود چیزی ندارد که بخواهد بخاطر آن بر خود ببالد. 🔺چون همه چیزش از جانب پروردگار عالم است و حتی دم و بازدمش هم در اختیارش نیست و به اراده خداوند بستگی دارد چرا که او نیازمند است. یاایهاالناس انتم الفقرا الی الله، ای شما همه مردم، ما نیازمند خداوند هستید. (74)💠@montazeranzohooremamasr ࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐
࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐ 🔹اما اگر خداوند (هر چند هدف خداوند در اینجا آموزش بندگان برای مدح اوست)، ▫️حتی اگر بقصد مدح خودش هم باشد، به مدح خود و آفریده هاش بپردازد باز هم ممدوح است. 🔸چرا که او منشاء همه قدرت ها و نعمت ها و در عین حال صمد و بی نیاز است فلذا اگر به خودش ببالد و فخر فروشی و مدح و ستایش کند، ▫️پسندیده و ممدوح است نه مذموم. والله هوالغنی الحمید و الله الصمد. 🔺لذا شاعر در این زمینه می گوید : بانک منیت ز کسی در خور است کو صمد است و همه جامش پر است. ممکن بیچاره که جامش تهی است بانک منیت ز وی از ابلهی است. 🖊ان شاء الله ما را در جلسات آینده ما را همراهی فرمایید. (75)💠@montazeranzohooremamasr ࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐
✿༅✤ ⃟🌻 ⃟ ‌‌‌‌✤༅🌟༅✤ ⃟🌻 ⃟ ‌‌‌‌✤༅✿ 📚 پایان پانزدهمین جلسه کنفرانس امشب؛ تفسیر سوره مبارکه حمد با عنوان : 🌫نماز دریچه ای به سوی آسمان🌫 💐 با تشکر فراوان از همراهی شما بزرگواران 🙏ارادتمند همه ی شما🙏 🌘 شب نگار 🌘 ✿༅✤ ⃟🌻 ⃟ ‌‌‌‌✤༅🌟༅✤ ⃟🌻 ⃟ ‌‌‌‌✤༅✿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 دنیا زندان مؤمن بهشت کافر روزى امام حسن مجتبى عليه السلام پس از شستشو، لباسهاى نو و پاكيزه اى پوشيد و عطر زد. در كمال عظمت و وقار از منزل خارج شد. به طورى كه سيماى جذابش هر بيننده را به خود متوجه مى ساخت، در حالى كه گروهى از ياران و غلامان آن حضرت در اطرافش بودند.از كوچه هاى مدينه مى گذشت ، ناگاه با پيرمرد يهودى كه فقر او را از پاى در آورده و پوست به استخوانش چسبيده، تابش خورشيد چهره اش را سوزانده بود. مشك آبى به دوش داشت و ناتوانى اجازه راه رفتن به او نمى داد، فقر و نيازمندى شربت مرگ را در گامش گوارا نموده بود، حالش هر بيننده را دگرگون مى ساخت، حضرت را در آن جلال و جمال كه ديد گفت: خواهش مى كنم لحظه اى بايست و سخنم را بشنو! امام عليه السلام ايستاد. يهودى: يابن رسول الله ! انصاف بده ! امام: در چه چيز؟ يهودی: جدت رسول خدا مى فرمايد: دنيا زندان مؤمن و بهشت كافر است. اكنون مى بينم كه دنيا براى شما كه در ناز و نعمت به سر مى برى، بهشت است و براى من كه در عذاب و شكنجه زندگى مى كنم، جهنم است . و حال آن كه تو مؤمن و من كافر هستم. امام فرمود: اى پيرمرد! اگر پرده از مقابل چشمانت برداشته شود و ببينى خداوند در بهشت چه نعمتهايى براى من و براى همه مؤمنان آفريده، مى فهمى كه دنيا با اين همه خوشى و آسايش براى من زندان است، و نيز اگر ببينى خداوند چه عذاب و شكنجه هايى براى تو و براى تمام كافران مهيّا كرده، تصديق مى كنى كه دنيا با اين همه فقر و پريشانى برايت بهشت وسيع است. پس اين است معناى سخن پيامبر صلى الله عليه و آله كه فرمود: دنيا زندان مؤمن و بهشت كافر است. ✨پیشاپیش میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) مبارک باد✨ 📚 بحارالانوار ج 43، ص 346 به نقل از کتاب داستان های بحارالانوار ‌‌🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼 @montazeranzohooremamasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای فرج اِلهى‏ عَظُمَ الْبَلاءُ، وَ بَرِحَ الْخَفآءُ، وَانْکشَفَ الْغِطآءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجآءُ، وَ ضاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ، و اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَيک‏ الْمُشْتَکى‏، وَ عَلَيک الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخآءِ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ، اُولِى الْأَمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَينا طاعَتَهُمْ، وَ عَرَّفْتَنا بِذلِک مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ، فَرَجاً عاجِلاً قَريباً کلَمْحِ‏ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ، يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ، يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ، اِکفِيانى‏ فَاِنَّکما کافِيانِ، وَانْصُرانى‏ فَاِنَّکما ناصِرانِ، يا مَوْلانا يا صاحِبَ‏ الزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، اَدْرِکنى‏ اَدْرِکنى‏ اَدْرِکنى‏، السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ، بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرينَ. التماس دعا🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ ﴿١﴾ لَیْسَ لِوَقْعَتِهَا کَاذِبَةٌ ﴿٢﴾ خَافِضَةٌ رَافِعَةٌ ﴿٣﴾ إِذَا رُجَّتِ الأرْضُ رَجًّا ﴿٤﴾ وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسًّا ﴿٥﴾ فَکَانَتْ هَبَاءً مُنْبَثًّا ﴿٦﴾ وَکُنْتُمْ أَزْوَاجًا ثَلاثَةً ﴿٧﴾ فَأَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَیْمَنَةِ ﴿٨﴾ وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ ﴿٩﴾ وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿١٠﴾ أُولَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ ﴿١١﴾ فِی جَنَّاتِ النَّعِیمِ ﴿١٢﴾ ثُلَّةٌ مِنَ الأوَّلِینَ ﴿١٣﴾ وَقَلِیلٌ مِنَ الآخِرِینَ ﴿١٤﴾ عَلَى سُرُرٍ مَوْضُونَةٍ ﴿١٥﴾ مُتَّکِئِینَ عَلَیْهَا مُتَقَابِلِینَ ﴿١٦﴾ یَطُوفُ عَلَیْهِمْ وِلْدَانٌ مُخَلَّدُونَ ﴿١٧﴾ بِأَکْوَابٍ وَأَبَارِیقَ وَکَأْسٍ مِنْ مَعِینٍ ﴿١٨﴾ لا یُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلا یُنْزِفُونَ ﴿١٩﴾ وَفَاکِهَةٍ مِمَّا یَتَخَیَّرُونَ ﴿٢٠﴾ وَلَحْمِ طَیْرٍ مِمَّا یَشْتَهُونَ ﴿٢١﴾ وَحُورٌ عِینٌ ﴿٢٢﴾ کَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَکْنُونِ ﴿٢٣﴾ جَزَاءً بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ ﴿٢٤﴾ لا یَسْمَعُونَ فِیهَا لَغْوًا وَلا تَأْثِیمًا ﴿٢٥﴾ إِلا قِیلا سَلامًا سَلامًا ﴿٢٦﴾ وَأَصْحَابُ الْیَمِینِ مَا أَصْحَابُ الْیَمِینِ ﴿٢٧﴾ فِی سِدْرٍ مَخْضُودٍ ﴿٢٨﴾ وَطَلْحٍ مَنْضُودٍ ﴿٢٩﴾ وَظِلٍّ مَمْدُودٍ ﴿٣٠﴾ وَمَاءٍ مَسْکُوبٍ ﴿٣١﴾ وَفَاکِهَةٍ کَثِیرَةٍ ﴿٣٢﴾ لا مَقْطُوعَةٍ وَلا مَمْنُوعَةٍ ﴿٣٣﴾ وَفُرُشٍ مَرْفُوعَةٍ ﴿٣٤﴾ إِنَّا أَنْشَأْنَاهُنَّ إِنْشَاءً ﴿٣٥﴾ فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْکَارًا ﴿٣٦﴾ عُرُبًا أَتْرَابًا ﴿٣٧﴾ لأصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٣٨﴾ ثُلَّةٌ مِنَ الأوَّلِینَ ﴿٣٩﴾ وَثُلَّةٌ مِنَ الآخِرِینَ ﴿٤٠﴾ وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ ﴿٤١﴾ فِی سَمُومٍ وَحَمِیمٍ ﴿٤٢﴾ وَظِلٍّ مِنْ یَحْمُومٍ ﴿٤٣﴾ لا بَارِدٍ وَلا کَرِیمٍ ﴿٤٤﴾ إِنَّهُمْ کَانُوا قَبْلَ ذَلِکَ مُتْرَفِینَ ﴿٤٥﴾ وَکَانُوا یُصِرُّونَ عَلَى الْحِنْثِ الْعَظِیمِ ﴿٤٦﴾ وَکَانُوا یَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَکُنَّا تُرَابًا وَعِظَامًا أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ ﴿٤٧﴾ أَوَآبَاؤُنَا الأوَّلُونَ ﴿٤٨﴾ قُلْ إِنَّ الأوَّلِینَ وَالآخِرِینَ ﴿٤٩﴾ لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِیقَاتِ یَوْمٍ مَعْلُومٍ ﴿٥٠﴾ ثُمَّ إِنَّکُمْ أَیُّهَا الضَّالُّونَ الْمُکَذِّبُونَ ﴿٥١﴾ لآکِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زَقُّومٍ ﴿٥٢﴾ فَمَالِئُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ ﴿٥٣﴾ فَشَارِبُونَ عَلَیْهِ مِنَ الْحَمِیمِ ﴿٥٤﴾ فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِیمِ ﴿٥٥﴾ هَذَا نُزُلُهُمْ یَوْمَ الدِّینِ ﴿٥٦﴾ نَحْنُ خَلَقْنَاکُمْ فَلَوْلا تُصَدِّقُونَ ﴿٥٧﴾ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تُمْنُونَ ﴿٥٨﴾ أَأَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ ﴿٥٩﴾ نَحْنُ قَدَّرْنَا بَیْنَکُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِینَ ﴿٦٠﴾ عَلَى أَنْ نُبَدِّلَ أَمْثَالَکُمْ وَنُنْشِئَکُمْ فِی مَا لا تَعْلَمُونَ ﴿٦١﴾ وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الأولَى فَلَوْلا تَذَکَّرُونَ ﴿٦٢﴾ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تَحْرُثُونَ ﴿٦٣﴾ أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ ﴿٦٤﴾ لَوْ نَشَاءُ لَجَعَلْنَاهُ حُطَامًا فَظَلْتُمْ تَفَکَّهُونَ ﴿٦٥﴾ إِنَّا لَمُغْرَمُونَ ﴿٦٦﴾ بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ ﴿٦٧﴾ أَفَرَأَیْتُمُ الْمَاءَ الَّذِی تَشْرَبُونَ ﴿٦٨﴾ أَأَنْتُمْ أَنْزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنْزِلُونَ ﴿٦٩﴾ لَوْ نَشَاءُ جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا فَلَوْلا تَشْکُرُونَ ﴿٧٠﴾ أَفَرَأَیْتُمُ النَّارَ الَّتِی تُورُونَ ﴿٧١﴾ أَأَنْتُمْ أَنْشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنْشِئُونَ ﴿٧٢﴾ نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْکِرَةً وَمَتَاعًا لِلْمُقْوِینَ ﴿٧٣﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیمِ ﴿٧٤﴾ فَلا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ ﴿٧٥﴾ وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ ﴿٧٦﴾ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ ﴿٧٧﴾ فِی کِتَابٍ مَکْنُونٍ ﴿٧٨﴾ لا یَمَسُّهُ إِلا الْمُطَهَّرُونَ ﴿٧٩﴾ تَنْزِیلٌ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿٨٠﴾ أَفَبِهَذَا الْحَدِیثِ أَنْتُمْ مُدْهِنُونَ ﴿٨١﴾ وَتَجْعَلُونَ رِزْقَکُمْ أَنَّکُمْ تُکَذِّبُونَ ﴿٨٢﴾ فَلَوْلا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ ﴿٨٣﴾ وَأَنْتُمْ حِینَئِذٍ تَنْظُرُونَ ﴿٨٤﴾ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْکُمْ وَلَکِنْ لا تُبْصِرُونَ ﴿٨٥﴾ فَلَوْلا إِنْ کُنْتُمْ غَیْرَ مَدِینِینَ ﴿٨٦﴾ تَرْجِعُونَهَا إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ ﴿٨٧﴾ فَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ ﴿٨٨﴾ فَرَوْحٌ وَرَیْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِیمٍ ﴿٨٩﴾ وَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٩٠﴾ فَسَلامٌ لَکَ مِنْ أَصْحَابِ الْیَمِینِ ﴿٩١﴾ وَأَمَّا إِنْ کَانَ مِنَ الْمُکَذِّبِینَ الضَّالِّینَ ﴿٩٢﴾ فَنُزُلٌ مِنْ حَمِیمٍ ﴿٩٣﴾ وَتَصْلِیَةُ جَحِیمٍ ﴿٩٤﴾ إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْیَقِینِ ﴿٩٥﴾ فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّکَ الْعَظِیمِ ﴿٩٦﴾. «صَدَقَ اللهُ العَلیُ العَظیٖم»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خـدایا خلوت لحظه‌هايم را با يـاد تـو پر می‌کنم و اميـدوارم بہ لطـف خـداوندی‌ات باشد ڪه بہ دوستان و عزیزانم در این شـب‌ زیبـا نظـری از مهـر داشتـه باشی ای مهـربانترین مهـربانان آنچه خداوند می‌دهد پایانی ندارد و آنچه آدمی می‌دهد دوامی ندارد زندگیتـون پر از داده‌های خـداوند 🌙شبتـون پـر امیـــد و سرشار از آرامـش الهـی🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صدا ۰۶۰.m4a
11.1M
سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ با عنوان : نماز دریچه ای بسوی آسمان و مهمترین راه ارتباطی با خداوند. بحث اصلی : دومین مرحله ارتباط گیری یعنی مدح و ستایش - تفسیر آیه شریفه : الحمدلله الرب العالمین - شروع بحث اصلی. انواع ربوبیت : ربوبیت تکوینی یا هدایت عامه، ربوبیت تشریعی یا هدایت خاصه جلسه : پانزدهم 👤 استاد : شب نگار ۲۸ / ۱ / ۱۴۰۱ 👇👇 🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼 @montazeranzohooremamasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸 بــِســْم اللــّهِ الـرَّحـْمـَن الـرَّحـيم🍃🌸 خدای جانم پناه بر تو که بی واژه مرا میشنوی... با توکل به اسم الله... الهی به امید تو یا ارحم الراحمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا