🟢یتیم نوازی امام علی (ع)
✍امیرالمومنین (ع) شبی از کنار خانه زن تهیدستی گذشت که فرزندانی خردسال داشت و آنان از گرسنگی میگریستند و مادرشان آنان را سرگرم میکرد تا بخوابند. آن زن دیگی بر اجاق نهاده بود که در آن جز آب چیزی نبود، تا آنها بپندارند که در دیگ غذایی در حال پختن است(گویا ماموران رسیدگی به این خانواده کوتاهی کرده بود).
علی (ع) از حال آن زن باخبر شد و با قنبر به سوی خانه خود رفت و ظرفی خرما و کیسهای آرد و روغن و برنج و نان برداشت و بر دوش کشید. با رسیدن به خانه آن زن، از او اجازه خواست و وارد شد، پس مقداری برنج و روغن در دیگ ریخت و پس از پختن آن، برای کودکان در ظرف غذا ریخت و به آنان با محبت میفرمود: بخورید...
پس از سیر شدن آنان، امام (ع) به صورت چهار دست و پا بر زمین خم شد و کودکان یتیم را دوش خود سوار کرد و گرد اتاق میگشت و از خود صدای بعبع (به تقلید از صدای گوسفند) میکرد.
کودکان با مشاهده این حالت، بسیار خندیدند و خوشحال شدند. پس از خروج از خانه، قنبر پرسید: سرورم! امشب رفتاری شگفتآور از شما دیدم!!! امام (ع) فرمود: ای قنبر! چون وارد خانه شدم، این کودکان یتیم از شدت گرسنگی میگریستند. دوست میداشتم وقتی از نزد آنان خارج میشوم، آن یتیمان در حال سیری بخندند و خوشحال باشند...
📚غررالمناقب فی فضائل علی بن ابی طالب
🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
@montazeranzohooremamasr
VID_20230410_230411_946_۱۰۰۴۲۰۲۳(2).m4a
زمان:
حجم:
3.61M
💚السلام علیک یا ابا صالح المهدے💚
❣#قرار_شبانہ❣
✨بسماللهالرحمنالرحیم✨
🕊اِلـهی عَظُمَ الْبَلاءُ،وَبَرِحَ الْخَفاءُ،وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ،وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ،وَمُنِعَتِ السَّماءُواَنْتَ الْمُسْتَعانُ،وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى،وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِوالرَّخاءِ؛اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدوَآلِ مُحَمَّد ،اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْناطاعَتَهُمْ ،وَعَرَّفْتَنابِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم،فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاًعاجِلاً قَريباًكَلَمْحِ الْبَصَرِاَوْهُوَاَقْرَبُ؛يامُحَمَّدُياعَلِيُّ ياعَلِيُّ يامُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُماكافِيانِ،وَانْصُراني فَاِنَّكُماناصِرانِ؛
يامَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ،اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني،السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ،الْعَجَل،يااَرْحَمَ الرّاحِمينَ،بِحَقِّ مُحَمَّدوَآلِهِ الطّاهِرين🕊
♡اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♡
سوره الاسراء آیه 71 :
يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ ۖ فَمَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ فَأُولَٰئِكَ يَقْرَءُونَ كِتَابَهُمْ وَلَا يُظْلَمُونَ فَتِيلًا
ترجمه :
(به یاد آورید) روزی را که هر گروهی را با پیشوایشان میخوانیم! کسانی که نامه عملشان به دست راستشان داده شود، آن را (با شادی و سرور) میخوانند؛ و بقدر رشته شکاف هسته خرمایی به آنان ستم نمیشود!
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
سلام عليكم صبح باعاقبت بخیر ی وسلامتی و تندرستی الهی در پناه حق باشید روزتان با آرامش و تقوای الهی باذکر صلوات بر محمد وآل محمد وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف صلوات
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عاشقان عیدتان مبارک غدیر ها عیدتان مبارک. بار خدایا ما را با عشق اهل بیت علیهم السلام زنده بگردان و با اهلبیت محشور مان گردان
@yasfatemii علیبوحمد من المتمسکین - yasfatemii .mp3
زمان:
حجم:
4.79M
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ
الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ
#علیبوحمد
#زیارت_غدیریه
※ آنچه جریان امامت را کم کم دستخوش تغییر کرد و جامعه بشری را بسمت کمرنگ نمودن نقش امام در جامعه برد، در زمان امام هادی (علیهالسلام) عملاً رفته رفته به بزرگترین تهدید برای حیات انسانی مردم تبدیل میشد.
• امام هادی علیهالسلام به دلیل سالها دور بودن امامان معصوم (ع) از جایگاه اصلی خود در جامعه، تصمیم به انشاء زیارت جامعه کبیره گرفتند و با این کار اعلیترین معارف را نسبت به تبیین جایگاه متخصص معصوم برای ما به یادگار گذاشتند.
※ و اما زیارت غدیریه نیز توسط امام هادی (علیهالسلام)، در زمان تبعید به سامرا و در وداع با امیرالمومنین انشاء شده است.
• در این زیارت ۱۵۰ منقبت از امام علی (علیهالسلام) آمده که خود، یک دورۀ کامل علی شناسی و امام شناسی است.
• این زیارت به جایگاه امام و به خصوص به بخش غم انگیز و وحشتناک آن یعنی مظلومیت امامان معصوم (علیهمالسلام) اشاره شده است.
• مظلومیتی که ناشی از جهل انسانها و نشناختن خویش، و ضرورت نیاز آنها به متخصص معصوم بود.
و این جهل هنوز هم بعد از چهارده قرن ادامه دارد.
در #عید_غدیر این زیارت را از دست ندهیم.
کلیک کنید 👈 زیارت غدیریه
✒️═༅𖣔🌸 ⃘⃔⃟ٜٖٜٖ༺🍃﷽🍃༻⃘⃕⃟ٜٖٜٖ 🌸𖣔༅─📓
╭═━⊰🍃🌼🍃🌸⊱━═╮
جلسه : صد و بیست و چهارم
╰═━⊰🍃🌼🍃🌸⊱━═╯
↩️ ادامه مباحث مصادیق روش های مدیریت سبک و شیوه زندگی اسلامی، شیوه پنجم :
▪️این محبت نباید تصنعی و به عنوان یک ابزار کار تداعی شود بلکه واقعی و حقیقی باشد که بر دل ها اثر کند.
▫️اسلام هم می فرماید : با زبان لیِّن طرف مقابلتان را به دین و ارزش های دینی دعوت کنید چون این دین، دین محبَّت و مودَّت است.
🔸فایده این کار چیست؟ فایده اش در اثرگذاری و بدنبال آن تبعیت طرف مقابل از مدیر خانواده است.
▫️مدیریتی که خشن باشد و کسی هم به حرفش اعتنایی نکند و بعضا هم منجر به واکنش شدید هم بشود،
(616)🏡@montazeranzohooremamasr
─═༅❥𖣔❤️¦››͟͞ ͟͞ ͟͞‹‹͟͞●⃟ 🌹 ⃟●͟͞››͟͞ ͟͞ ͟͞‹‹͟͞¦❤️❥𖣔༅═─
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
🔺و هر کس مسیر ولو انحرافی خود را طی کند، چه فایده ای دارد؟ عملا از دست مدیری که می خواهد سبک و شیوه زندگی را به اجرا بگذارد خارج خواهد شد.
▫️رفاقت، صمیمیت و نزدیک بودن : مدیری که می خواهد در خانواده اثرگذار باشد می بایستی با زن و یا شوهر و یا فرزندان دوست و رفیق و صمیمی و نزدیک باشد.
⁉️چرا؟ چون آنان در عوالم رفاقت است که می تواند خواسته خود را مطرح کند، و در عالم رفاقت و محبت است، که شخص رازهای خود و آن مسائل و خواسته ها و مشکلات رازگونه خود را واگویه می کند،
🔸و الا اگر رفیق و دوست و صمیمی نباشد اصلا امکان و جرات بیانش نیست در نتیجه مدیر خانواده اطلاعی ندارد که بتواند حل مشکل کند.
▫️لذا زن یا شوهر و یا فرزندان، به جای اینکه مسائل و مشکلات خود را با مدیر خانواده مطرح کنند و بدنبال راه حل باشند به بیگانه متوسل می شوند.
(617)🏡@montazeranzohooremamasr
🌸ᬼ෴🌸ᬼ෴🌸ᬼ෴🌸ᬼ෴🌸ᬼ෴🌸