eitaa logo
کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
487 دنبال‌کننده
27.7هزار عکس
7.3هزار ویدیو
112 فایل
مهدویت، فرهنگی، مباحث سیاسی ممنوع، جز سخنان مهم رهبری هرگونه کپی برداری از کانال اکیدا ممنوع ❌❌ @Shabnegar مدیر تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 منظور از نامه اعمال در روز قیامت امام زمان است: شیعیان بخوانید و بر خود ببالید! ابوبصیر گوید: امام صادق -علیه السلام- فرمود: روز قیامت هرکس با امامی که در عصر و زمان آن امام مرده است محشور می‌شود، اگر امام او را تأیید کند، نامه‌اش را به دست راستش می‌دهند، همان‌طورکه خدا می‌فرماید: «یَوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ فَمَنْ أُوتِیَ کِتَابَهُ بِیَمِینِهِ فَأُوْلَئِکَ یَقْرَؤُونَ کِتَابَهُمْ» و یمین یعنی تأیید امام؛ زیرا او کتابی است که آن را می‌خوانند، خداوند می‌فرماید: پس کسی که نامه‌ی اعمالش را به دست راستش دهند از شدّت شادی و مباهات فریاد می‌زند که: «ای اهل محشر! نامه‌ی اعمال مرا بگیرید و بخوانید! من یقین داشتم که قیامتی در کار است و به حساب اعمالم می‌رسم»! و کتاب یعنی امام که هرکس را به پشت‌و سر خود بیندازد، به آن اهمیّتی ندهد و از آن اعراض کند، آن‌گونه که خدا می‌فرماید: ولی آن‌ها، آن را پشت‌سر افکندند. و هرکس که امام را انکار کند از اصحاب شمال است، کسانی که خداوند می‌فرماید: چه اصحاب شمالی که نامه‌ی اعمالشان به نشانه‌ی جرمشان به دست چپ آن‌ها داده می‌شود! آن‌ها در میان بادهای کشنده و آب سوزان قرار دارند، و در سایه‌ی دودهای متراکم و آتش‌زا! »الصّادق ( أَبِی‌بَصِیرٍ عَنْ أَبِی‌عَبْدِ اللَّهِ (إِذَاکَانَ یَوْمُ الْقِیَامَهًِْ یُدْعَی کُلٌّ بِإِمَامِهِ الَّذِی مَاتَ فِی عَصْرِهِ فَإِنْ أَثْبَتَهُ أُعْطِیَ کِتَابَهُ بِیَمِینِهِ لِقَوْلِهِ یَوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ فَمَنْ أُوتِیَ کِتابَهُ بِیَمِینِهِ فَأُولئِکَ یَقْرَؤُنَ کِتابَهُمْ وَ الْیَمِینُ إِثْبَاتُ الْإِمَامِ لِأَنَّهُ کِتَابٌ لَهُ یَقْرَؤُهُ لِأَنَّ اللَّهَ یَقُولُ فَأَمَّا مَنْ أُوتِیَ کِتابَهُ بِیَمِینِهِ* فَیَقُولُ هاؤُمُ اقْرَؤُا کِتابِیَهْ* إِنِّی ظَنَنْتُ أَنِّی مُلاقٍ حِسابِیَهْ وَ الْکِتَابُ الْإِمَامُ فَمَنْ نَبَذَهُ وَرَاءَ ظَهْرِهِ کَانَ کَمَا قَالَ فَنَبَذُوهُ وَراءَ ظُهُورِهِمْ وَ مَنْ أَنْکَرَهُ کَانَ مِنْ أَصْحَابِ الشِّمَالِ الَّذِینَ قَالَ اللَّهُ ما أَصْحابُ الشِّمالِ* فِی سَمُومٍ وَ حَمِیمٍ* وَ ظِلٍّ مِنْ یَحْمُومٍ.» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۲۶۰ 📗بحارالأنوار، ج۸، ص۱۱ 📗العیاشی، ج۲، ص۳۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ احب ما کجایی؟ ( ﺷﻔﺎﻯ ﺑﻴﻤﺎﺭ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﻭ ﻣﺤﺪﺙ ﺑﺰﺭﮒ، ﻋﻠﻰ ﺑﻦ ﻋﻴﺴﻰ ﺍﺭﺑﻠﻰ،) بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم ﺻﺎﺣﺐ ﻛﺘﺎﺏ ﻛﺸﻒ ﺍﻟﻐﻤﻪ ﻧﻘﻞ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ: ﺳﻴﺪ ﺑﺎﻗﻰ ﺑﻦ ﻋﻄﻮﻩ، ﺑﺮﺍﻯ ﻣﻦ ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩ: ﭘﺪﺭﻡ (ﻋﻄﻮﻩ) ﺩﺭ ﻣﺬﻫﺐ ﺯﻳﺪﻯ ﺑﻮﺩ، ﺑﻴﻤﺎﺭ ﺷﺪ، ﻭ ﺑﻴﻤﺎﺭﻯ ﺍﻭ ﻃﻮﻝ ﻛﺸﻴﺪ، ﻭ ﻫﻤﻪ ﭘﺰﺷﻜﺎﻥ ﻋﺼﺮ ﺍﺯ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺁﻥ ﻋﺎﺟﺰ ﺷﺪﻧﺪ، ﻣﻦ ﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻧﻢ ﻛﻪ ﭘﺴﺮﺍﻥ ﺍﻭ ﺑﻮﺩﻳﻢ ﺑﻪ ﻣﺬﻫﺐ ﺷﻴﻌﻪ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﺍﻣﺎﻣﻰ، ﺗﻤﺎﻳﻞ ﺩﺍﺷﺘﻴﻢ، ﭘﺪﺭﻡ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺟﻬﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺩﻝ ﺧﻮﺷﻰ ﻧﺪﺍﺷﺖ، ﻭ ﻣﻜﺮﺭ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻣﻰ ﮔﻔﺖ: (ﻣﻦ ﻣﺬﻫﺐ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻧﻤﻰ ﭘﺬﻳﺮﻡ ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺻﺎﺣﺐ ﺷﻤﺎ (ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﻯ (ﻋﺞ) ﺑﻴﺎﻳﺪ ﻭ ﻣﺮﺍ ﺷﻔﺎ ﺩﻫﺪ). ﺍﺗﻔﺎﻗﺎ ﺷﺒﻰ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻧﻤﺎﺯ ﻋﺸﺎﺀ ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﺩﺭ ﻳﻜﺠﺎ ﺟﻤﻊ ﺑﻮﺩﻳﻢ، ﻛﻪ ﺷﻨﻴﺪﻳﻢ: ﭘﺪﺭﻡ ﻓﺮﻳﺎﺩ ﺯﺩ: (ﺻﺎﺣﺐ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻳﺎﺑﻴﺪ ﻛﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﻟﺤﻈﻪ ﺍﺯ ﻧﺰﺩ ﻣﻦ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭﻓﺖ) ﻣﺎ ﺑﺎ ﺷﺘﺎﺏ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﭘﺮﻳﺪﻳﻢ، ﻫﺮ ﭼﻪ ﺩﻭﻳﺪﻳﻢ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﻧﮕﺮﻳﺴﺘﻴﻢ، ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﺪﻳﺪﻳﻢ، ﺑﺮﮔﺸﺘﻴﻢ ﻭ ﺍﺯ ﭘﺪﺭ ﭘﺮﺳﻴﺪﻳﻢ، ﺟﺮﻳﺎﻥ ﭼﻪ ﺑﻮﺩ؟ ﮔﻔﺖ: ﺷﺨﺼﻰ ﻧﺰﺩ ﻣﻦ ﺁﻣﺪ ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺍﻯ ﻋﻄﻮﻩ! ﮔﻔﺘﻢ: ﺗﻮ ﻛﻴﺴﺘﻰ؟ ﮔﻔﺖ: (ﻣﻦ ﺻﺎﺣﺐ ﭘﺴﺮﺍﻥ ﺗﻮ ﻫﺴﺘﻢ، ﺁﻣﺪﻩ‌ﺍﻡ ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﺧﺪﺍ ﺗﻮ ﺭﺍﺷﻔﺎ ﺩﻫﻢ)، ﺳﭙﺲ ﺩﺳﺖ ﻛﺸﻴﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻧﺪﻡ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﻠﻰ ﺑﻴﻤﺎﺭﻳﻢ ﺑﺮ ﻃﺮﻑ ﺷﺪ ﻭ ﻛﺎﻣﻠﺎ ﺳﻠﺎﻣﺘﻰ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻳﺎﻓﺘﻢ. ﺍﺛﺒﺎﻩ ﺍﻟﻬﺪﺍﻩ، ﺝ 7، ﺹ 354 - ﻧﺠﻢ ﺍﻟﺜﺎﻗﺐ، ﻁ ﺟﺪﻳﺪ، ﺹ 329
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ 🔴 سیزده بانوی رجعت کننده در دولت مهدوی... (امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «همراه قائم عجل‌الله فرجه سیزده زن خواهند بود... برای مداوای مجروحان و رسیدگی به مریض‌ها) ⭕️ حبّابه والبیّه... 🌕 وی از زنان والامقام، فوق العاده و استثنایی است که دوره زندگى هشت امام معصوم را درک کرد و پیوسته مورد لطف و عنایت ایشان قرار داشت. شیخ طوسی، شیخ کلینی، طبرسی، علامه مجلسی و.. او را محدث و راوی حدیث از هشت تن از امامان معصوم دانسته­‌اند. اولین ملاقات وى با امیرمؤمنان علیه‌السلام بود که از آن حضرت دلیلى بر امامت درخواست کرد. حضرت در حضور وى سنگى را برداشت و بر آن مُهر خود را نقش کرد و اثر آن مهر در سنگ جاى گرفت و به او فرمود: پس از من هر که توانست در این سنگ چنین اثرى بر جاى بگذارد او امام است. از این رو حبابه پس از شهادت هر امامى نزد امام دیگر میرفت و آنان مهر خود را بر همان سنگ میزدند و اثر آن نقش میبست. نوبت که به امام رضا علیه‌السلام رسید حضرت نیز چنین کرد. او دوبار به جوانی بازگشت که یک بار به معجزه امام سجاد و بار دوم به معجزه امام هشتم علیهماالسلام بود.روایت شده است که وقتى حبابه به خدمت امام زین العابدین علیه‌السلام رسید یکصد وسیزده سال از عمرش سپرى شده بود. حضرت با انگشت سبابه خود اشاره‏‌اى نمود و جوانی‌اش بازگشت.همچنین نوشته‏‌اند: صورت حبابه از زیادى سجود سوخته و از عبادت، همانند چوب خشکیده‏‌اى شده بود. وقتی امام رضا علیه‌السلام پس از پدر بزرگوارشان عهده­‌دار امامت گردید، وی به حضور امام هشتم رسید، در حالی که عمر او در این روزگار، حداقل ۲۳۵سال بود. وقتی از دنیا رفت، امام رضا علیه‌السلام او را با پیراهن خود کفن کرده و به خاک سپرد. سن او هنگام مرگ، بیش از ۲۴۰ سال بود. قطعا ایشان نیز در حکومت مهدوی رجعت خواهند نمود و دوران طلایی و سراسر شکوه حضرت مهدی علیه‌السلام را درک خواهند کرد! ان‌شاءالله... 📗چشم‏‌اندازى از حكومت مهدى، علیه‌السلام، ص۷۴ به‏‌ نقل از بيان الائمه، ج ۳، ص ۳۳۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 به چه دلیل مدعی ملاقات با امام زمان (ع) دروغگو است؟ در مورد ارتباط و دیدار حضرت امام زمان(ع) در دوران غیبت كبری دو نظر وجود دارد: ۱ـ عدم امكان ارتباط این گروه معتقدند در زمان غیبت كبری امكان ارتباط حضوری و تشرّف به محضر حضرت وجود ندارد، و كسی را كه ادعای دیدار كند، باید تكذیب كرد. مهم ترین و معتبرترین دلیل این گروه بر نفی رؤیت و مشاهدة امام عصر(ع) توقیعی است كه شش روز پیش از مرگ علی بن محمد سمری، آخرین سفیر خاص امام زمان(ع) از ناحیه حضرت صادر شده است. برابر این توقیع مدّعی مشاهده، دروغگو است و ادعای وی قابل پذیرش نیست. متن نوشته حضرت چنین است: “به زودی از شیعیان من خواهند آمد كسانی كه ادعای مشاهده و دیدن مرا بكنند. آگاه باشید هر كسی قبل از خروج سفیانی و صیحة آسمانی، ادعا كند كه مرا دیده است، دروغگوی افترا زننده است“.[۱] ۲ـ امكان ارتباط عده ای از علمای شیعه بر این باورند كه در غیبت كبری امكان ارتباط با امام زمان(ع) وجود دارد. دلیل این نظر را داستان های مشاهده حضرت و چند روایت ذكر می كنند. یكی از آن روایات این است: امام صادق(ع) فرمود: صاحب این امر (امام زمان) به ناگزیز غیبتی دارد، و در دوران غیبت از مردم كناره میگیرد، و نیكو منزلی است مدینة طیبه و با سی نفر وحشتی نیست“.[۲] این حدیث دلالت دارد كه حضرت بیشتر در مدینه و اطراف مدینه است و سی تن از خواص با حضرت همراهند كه اگر یكی بمیرد، دیگری به جای او می نشیند. حال اگر كسی این نظر را بپذیرد، چاره ای جز توجیه توقیع مذكور نیست. ❌ ادامه در پست های بعدی...
کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
🔴 به چه دلیل مدعی ملاقات با امام زمان (ع) دروغگو است؟ در مورد ارتباط و دیدار حضرت امام زمان(ع) در
موافقان نظریه امكان ارتباط می گویند: مراد توقیع شریف كه می فرماید:« مدعی دیدار دروغگو است»، شخصی می باشد كه ادعای تشرف و نیابت از طرف حضرت را نماید. نه كسی كه صرفاً توفیق تشرف یابد. همچنین كسانی كه توفیق تشرف یابند، ادعای تشرف نمی كنند، بلكه دیگران از اوضاع و احوال به این مسئله پی می برند. بنابراین، اصل دیدن امكان دارد، اما نقل آن جایز نیست یا اگر نقل شد، آن را باید تكذیب كرد، شاید برای این كه هر كس نیاید و ادعای دیدار با امام زمان(ع) و ارتباط با او را نكند. و ممكن است مراد از توقیع مذكور نفی ادعای اختیاری بودن مشاهده و ارتباط باشد؛ یعنی اگر كسی مشاهده و ارتباط را به اختیار خود ادعا كند، به این صورت كه هر وقت بخواهد خدمت امام(ع) شرفیاب می‏شود، یا ارتباط پیدا می‏كند، كذّاب و مُفتری است و این ادعا از احدی در غیبت كبری پذیرفته نیست، یا اینكه چنین كسی كه این سمت را به راستی داشته باشد، پیدا نخواهد شد؛ و اگر هم كسی آن را دارا باشد، از دیگران مكتوم می‏دارد، و به كسی اظهار و افشا نمی‏نماید. علاوه بر این، پیرامون این توقیع، توضیحات دیگری نیز علمای اعلام داده‏اند و دركتابهائی مثل «جنة المأوی» مرحوم محدث نوری نقل شده است. اجمالاً با این توقیع، در آن همه حكایات و وقایع مشهور و متواتر نمی‏توان خدشه نمود، و بر حسب سند نیز، ترجیح با این حكایات است. اگر شما به كتابهائی مثل نجم الثاقب رجوع نماید، می بیند كه در این حكایات، وقایعی است كه هرگز شخص عاقل در صحت آنها نمی‏تواند شك كند. بنابراین، هم شرفیابی اشخاص به حضور آن حضرت ثابت است و هم كذب و بطلان ادعای كسانی كه در غیبت كبری ادعای سفارت و نیابت خاصّه و وساطت بین آن حضرت و مردم را می‏نمایند، معلوم است. ❌پی نوشتها: [۱]. بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۱۵۱ و ۵۳ و ص ۳۱۸. [۲]. اصول كافی، ج ۱، ص ۳۴۰، حدیث ۱۸.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام کربلا سلام اربعین سلام بهترین جاده‌ی رو زمین سلام علت نجات جهان مسیر ظهور امام زمان(عج) 😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2024_08_20_19_03_30_1.mp3
53.72M
┄─┅══༅❥✺﷽ ✺❥༅══┅─┄ 🎙سخنرانی سلسله مباحث رشد معنوی - به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و صفر ۱۴۰۳ 🗞 با عنوان : عاشورا بازگو کننده راه مثالی قرآن. 📕 بخش دوم : شناسائی راه مثالی قرآن : فصل چهارم : معیت خاصه و یا عرشیه : ویژگی های دوازده گانه کسانی که می خواهند به معیت خاصه برسند : از خصیصه چهارم تا دهم 📖 جلسه : سی و دوم ۱۴۰۳/۵/۳۰ 🗓 👤استاد : شب نگار ⃟🥀🥀჻ᭂ࿐✰🥀🥀 🕌 @montazeranzohooremamasr ┈┅𑁍🏴سلام بر سیدالشهدا🏴𑁍┅┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄─┅══༅❥✺﷽ ✺❥༅══┅─┄ ╭┅╾ 𑁍 ❤️ 𑁍 ◃╼┅╮ جلسه : چهل و پنجم ╰┅╾ 𑁍 ❤️ 𑁍 ◃╼┅╯ ↩️ ادامه مبحث : صفات دوازده گانه افراد دارای معیت خاصه - صفت سوم : تعظیم و ادب - استجابت دعای امام حسین در کنار خانه خدا، بر اساس حدیث امام صادق علیه السلام. 🔹بازوی زن از احرام بیرون آمد، ناگاه شهوت بر مرد غلبه کرد. در آن هنگام مرد بازوی زن را گرفت. خداوند نیز دست این مرد را به بازوی آن زن بطوری چسباند که نتوانستند؛ دست را جدا کنند. ▫️خبر به حاکم دادند. حاکم که فرد معتقدی بود گفت : ببینید یکی از فرزندان رسول خدا امسال به مکّه مشرَّف شده اند یا نه؟ گفتند : آری حسین بن علی علیه السلام دیشب وارد مکّه شده است. 🔺و به محضر حضرت  رسیدند و جریان را گفتند : حضرت رو به کعبه کردند و دستایشان را بالا آورد و یک مکث طولانی نمود، یک مرتبه دیدند دست مرد و زن از هم جدا شد. ▫️به امام حسین (ع) عرض کردند : اماما! چه فرمودید؟ فرمودند : به محضر خدا گفتم : خدایا پدر حسین متولد کعبه است، تو را به حق مولود کعبه قسم می دهم توبه این مرد را بپذیر.(بحارالانوار، ج۴۴،ص۱۸۳،ح۱۰ و مشارق الانوار). (221)🕌@montazeranzohooremamasr ┈┅┅𑁍🏴سلام بر سیدالشهدا🏴𑁍┅┅┈
─┅══༅𖣔سلام بر محرم𖣔 ༅══┅─ 💠 ۲ - نکته دوم : ندای جبرییل در قالب ندای حسین (ع) 🔹دومین نکته در مورد کعبه اینکه : ندای جبرئیل در قالب ندای حسین در کعبه بلند می شود. چگونه می شود جایی که مرکز مخابرهء خدا است و حسین (ع) زبان جبرئیل می شود و جبرئیل زبان خدا می شود در آنجا حسین (ع) کشته شود !! ▫️هرگز حسین (ع) راضی نیست جایی که ندایش تبدیل به ندای جبرئیل و ندای جبرئیل تبدیل به ندای خداوند می شود بی احترامی شود، حسین بن علی علیه السّلام حلقه ی کعبه را گرفت خطبه خواند، 🔺هنوز شروع نکرده بود که یک دفعه دیدند یک صدای غیبی بر فراز کعبه پخش شد و آن صدا این بود : "یا اَیُّهَا النّاسُ هَلُمُّوا اِلی بَیعَةِ اللّه عَزَّوَجَلَّ "(بحار، ج ۴۴، ص ۱۸۵- مناقب آل ابی طالب، ج ۳، ص ۲۱۱). ▪️آی مردم بیایید، با خدا بیعت کنید. جبرئیل بیعت با امام حسین (ع) را بیعت با خدا می داند. (222)🕌@montazeranzohooremamasr ─┅══༅𖣔سلام بر حسین𖣔 ༅══┅─
─┅══༅𖣔سلام بر محرم𖣔 ༅══┅─ 🔴 ۴ - اخلاص ناب ▪️اخلاص ناب، یعنی خالص كردن و ناب كردن نیت. به دنبال ناب كردن نیت هم خالص كردن و ناب شدن عمل می‌آید. ▫️اخلاص، نوعی گذشت است. هر چه انسان بتواند از انگیزه‌های شخصی عبور کند و به انگیزه‌های والا برسد، به اخلاص نزدیکتر است. 🔺نقطه‌ی مقابلِ اخلاص چیست؟ این است که انسان برای انگیزه‌های شخصی، خودگرایی و یا انگیزه‌های مادّی، یا انگیزه‌های معنویِ بی‌ ارزش کار کند. ▫️مثلاً پیداکردن وجاهت در چشم مردم، مادّی به معنای خاص نیست؛ لیکن یک چیز کم‌ ارزشی است که بعضی به‌خاطر این انگیزه‌ها کاری را انجام می‌دهند که با انگیزه‌ی الهی، با راه درست و صراط مستقیم، منطبق نیست. این طبعاً نقطه‌ی مقابل اخلاص است. (223)🕌@montazeranzohooremamasr ─┅══༅𖣔سلام بر حسین𖣔 ༅══┅─
─┅══༅𖣔سلام بر محرم𖣔 ༅══┅─ 🔺بنابراین هر چه که انسان انگیزه‌های خودش را از حالت خودپرستی و خودخواهی دورتر و والاتر کند، این می‌شود «اخلاص». ▫️چگونه می‌شود به این رسید؟ یک مقدار با گذشت. مثل همه‌ی کارهای دیگری که مجاهدت انسان در آن شرط است و مجاهدت لازم دارد، این هم از همان قبیل است. 🔹گاهی شما می‌بینید در یک فضا انسان احساس می‌ کند که اگر من این کلمه را بگویم، ممکن است برای من وجهه ایجاد کند، در حالی که معتقد به آن کلمه نیست. ▫️آدمی که اهل اخلاص است، یعنی می‌ خواهد کارها یش خالص برای اهداف والا - یعنی در نهایت برای ذات مقدّس پروردگار - باشد، این را نخواهد گفت، یعنی در واقع، یک نوع گذشت است‌. 🔴 ۴ -"رسیدن به مقام سبحات جلال" ▪️چهارمین ویژگی کسانی که دارای معیت خاصه هستند "رسیدن به سبحات جلال هستند. یعنی رسیدن به مفهوم سُبّوحٌ قُدُّوس. (224)🕌@montazeranzohooremamasr ─┅══༅𖣔سلام بر حسین𖣔 ༅══┅─
─┅══༅𖣔سلام بر محرم𖣔 ༅══┅─ ▪️بلحاظ واژه شناسى؛«سبّوح»و«قدّوس : صفت «سُبّوح (بسيار پيراسته)»، ساخت مبالغه است از مادّه «سبح» كه گونه اى از عبادت است. و تسبيح، يعنى تنزيه؛ به معناى پيراستن و دور كردن از بدى ها. ▫️صفت «قدّوس(بسيار پاك)» نيز، ساخت مبالغه است از مادّه«قدس»كه بر پاكى دلالت دارد. پس قدّوس، همان پاكيزه پيراسته از عيب ها و كاستى هاست. 🔺سُبُّوح و قُدُّوس، در قرآن و حديث هم آمده : صفت «سبّوح»، برگرفته هاى مادّه «سبح»، بيش از نود بار بكار رفته كه از اين ميان، ۱۵ بار با تعبير «سبحان» است. صفت «قدّوس»، در قرآن كريم دوبار آمده و در هر دو، با صفت «مَلِك» همراه شده است. ▫️صفت «سبّوح» همراه با «قدّوس»، در روايت شده است كه پيامبر خدا در سجود و ركوع خود مى گفت : «بسيار پيراسته و پاك است پروردگار فرشتگان و روح» .... 🖊ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی فرمائید. (225)🕌@montazeranzohooremamasr ─┅══༅𖣔سلام بر حسین𖣔 ༅══┅─
🏴 گروه منتظران واقعی امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار میکند: 🗞 پرسش و پاسخ آزاد 👤 ارائه دهنده : استاد شب نگار ⏰ ساعت ۲۲ 📆 چهارشنبه ۱۶صفر ۱۴۰۳/۵/۳۱ 📌 گروه منتظران واقعی امام عصر (عج) https://eitaa.com/joinchat/2945187858C0b55358a61 ✳️ دوستان خود را دعوت کنید.