eitaa logo
کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
485 دنبال‌کننده
28هزار عکس
7.5هزار ویدیو
115 فایل
مهدویت، فرهنگی، مباحث سیاسی ممنوع، جز سخنان مهم رهبری هرگونه کپی برداری از کانال اکیدا ممنوع ❌❌ @Shabnegar مدیر تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
از همان ساعت و لحظه اوّل ورود به مدینه، مشخص کرد که در برخورد و ، طرف کدام گروه و طرفدار کدام جمعیّت است و وجود او برای چه کسانی بیشتر نافع خواهد بود. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۴۱
به عنوان میهمان، وارد خانه ی ابی ایّوب انصاری که یکی از فقیرترین آدم های مدینه بود شد و به اعیان و اشراف و متنفّذان و صاحبانِ قبیله و امثال اینها دست رد زد؛ یعنی خودش را مشخص کرد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۴۰
وقتی بنا شد بسازند، خودِ جزو اولین کسانی بود که شروع به کار کرد. این رهبر والا و مقتدر نشان داد که هیچ حق اختصاصی برای خودش قائل نیست. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۴۱
آنقدر بیخیال آمدن طبیب شدیم ؛ که " فراموشے" به عمق لحظه‌هایمان سرایت کرد!✨ و حالا ما مانده‌ایم و یک دنیا اضطرار ، پشت درهایے بسته!🍃 🌴 ❤️اَللّٰهُمَ‌عَجْل‌لوَلِیِّکَ‌اَلفَرَج❤️
«الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ ‏(3)» 📚 تفسیر : «بسيار بخشنده‌ و بسيار مهربان‌ است» تفسير اين‌ آيه‌ در توضيح‌ معناي: «بسم‌الله الرحمن‌ الرحيم‌» بيان‌ شد. و از آنجا كه‌ در اتصاف‌ خداوند متعال‌ به رَبِّ الْعَالَمِينَ معناي‌ تخويف‌ و هيبت‌ وجود داشت، پروردگار مهربان‌، آن‌ آيه‌ را به‌: الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ كه‌ متضمن‌ ترغيب‌ و تشويق‌ است‌، متصل‌ ساخت‌ تا به‌ اين‌ترتيب، در بيان‌ صفات‌ خويش، معناي‌ بيم‌ و هراس‌ را با رغبت‌ و اميد همراه‌ و يك‌جا گرداند زيرا اين‌ دو معني‌ در كنار يك‌ديگر، انگيزه‌ بهتري‌ براي‌ بندگان‌ در اطاعت‌ و فرمانبرداري‌ از او پديد مي‌آورند. 🕋 سوره فاتحه _ آیه 3 .
«مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ ‏(4)» 📚 تفسیر : «مالك‌ روز جزاست» در قرائت‌ ديگري، «ملك‌» نيز خوانده‌ شده‌ و هر دوقرائت: «ملك‌ و مالك‌» صحيح‌ و متواترند. اما بعضي‌ گفته‌اند: «ملك‌» عامتر و بليغ‌تر از «مالك‌» است‌ زيرا فرمان‌ ملك‌ بر مالك‌ در ملك‌ وي‌ نافذ مي‌باشد و او نمي‌تواند جز با نظر و رأي‌ ملك‌ در ملك‌ خويش‌ تصرف‌ كند. برخي‌ديگر گفته‌اند كه‌: «مالك‌» بليغ‌تر است‌ زيرا خداوند متعال‌ مالك‌ مردم‌ و همه‌ جهانيان‌ مي‌باشد. ولي‌صحيح‌تر اين‌ است‌ كه‌ تفاوت‌ در ميان‌ دو صفت‌ نسبت‌ به‌ پروردگار سبحان‌ اين‌است‌ كه: ملك‌ وصفي‌ براي‌ ذات‌ او تعالي‌ است‌، درحالي‌كه‌ مالك‌ وصفي‌ براي‌ فعل‌ او مي‌باشد. يوم‌الدين: روز محاسبه‌ و جزاست‌ از سوي‌ پروردگار سبحان‌ براي‌ بندگانش‌. قتاده‌ مي‌گويد: «يوم‌الدين: روزي‌ است‌ كه‌ خداوند جلّ جلاله درآن‌ بندگان‌ خويش‌ را در برابر اعمالشان‌ كيفر يا پاداش‌ مي‌دهد». ابن‌ عباس‌ رضی الله عنه مي‌گويد: «يوم‌الدين‌: روز حساب‌ خلايق‌ است‌ كه‌ پروردگار متعال‌ آنان‌ را در برابر اعمالشان‌ جزا مي‌دهد؛ اگر اعمالشان‌ خير بود، پاداش‌ خير و اگر شر بود، به‌ آنها كيفر شر مي‌دهد، مگر آنان‌ كه‌ مورد بخشش‌ حق‌ تعالي‌ قرار گيرند». در حديث‌ شريف‌ آمده‌ است: «زيرك‌ و هوشيار كسي‌ است‌ كه‌ نفس‌ خويش‌ را مورد محاسبه‌ قرار داده‌ و براي‌ بعد ازمرگش‌ تلاش‌ و كوشش‌ نمايد». 🕋 سوره فاتحه _ آیه 4 .
شرحی مختصر بر دعای افتتاح
✨دعای افتتاح از ناحیه ی مقدسه ی امام زمان علیه السلام صادر شده و خواندن آن در شب های ماه مبارک رمضان توصیه گردیده است.
از جمله ادعیۀ وارده در ماه مبارک رمضان دعای افتتاح می باشد، گرچه قرائت آن در سایر مناسبات نیز ممدوح و مناسب است. دعای افتتاح بسیار عالیةالمضامین و از نوادر ادعیه ای است که روح و شوق انتظارِ ادراک ولایت را ظاهراً و باطناً در نفس انسان زنده میکند، و آدمی را برای ادراک حضور صاحب ولایت کبریٰ حضرت ولیّ عصر عجّل الله فرجه الشّریف و أرواحنا لتراب مقدمه الفداء آماده و مهیّا می سازد. 🍃🌸
☘ ثناء: یعنی تمجید کردن و تعریف کردن حمد: یعنی ستایش کردن و ستودن. من میخواهم افتتاح کنم ثناء و تمجید و تعریف را، شروع کنم تعریف کردن و تمجید کردن از حکمتهای تو، از آلاء تو، از اسماء تو، از صفات تو، از نعمتهایی که به ما دادی، از نقمت ها و پریشانی هایی که برداشتی، از دستگیریهایی را که در هر بار از ما کردی؛ می خواهم تعریف کنم از پیغمبر تو، از معصومین، از ائمّه. (که همه ی این ها در دعا آمده است). ☘
☘ امّا افتتاح تمامیِ این تمجید ها را من به حمد تو می کنم ، اوّل تو را می ستایم. زیرا که اگر حمد تو نباشد تمام ثناهایی که من میخواهم بکنم، هَدر است؛ چون از هر موجودی بخواهم تعریف کنم و هر کس را بخواهم تمجید کنم، آن ستودن منوط است به ستودن تو، حمد تو و ستایش تو. چون تو دارای جمالی و تمام خیرات و مبرّات و برکات از تو ناشی میشود، تمام جمالها از جمال تو منشعب میشود، تمام کمال ها از کمال تو نازل میشود؛ بنابراین من هر ثنائی را بخواهم بکنم اگر منوط و مربوط به حمد تو نباشد، آن ثناء لغو و عبث است، و آن ثنائی جوهردار و آبدار است که به حمد تو متّصل و مربوط باشد. ☘