eitaa logo
کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
483 دنبال‌کننده
27.9هزار عکس
7.4هزار ویدیو
115 فایل
مهدویت، فرهنگی، مباحث سیاسی ممنوع، جز سخنان مهم رهبری هرگونه کپی برداری از کانال اکیدا ممنوع ❌❌ @Shabnegar مدیر تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۱۴۴.mp3
11.52M
۱۴۴ ▫️چی میشه که بعضیا تحمل رنج و سختی رو زیاد دارند، و بعضیا تا به یه مشکل می‌خورن، اونقدر بی‌طاقتند که می‌برّن و موضوع رو رها می‌کنن، یا کلّاً میذارن و میرن؟ 🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼 @montazeranzohooremamasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽📚🕥📚🎆 📖 (ص) 🦋تصميم خطرناك يهود بنى نضير و پيمان شكنى آن‏ها🦋 🔷 چندماه كه از جنگ بدر گذشت. رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم با جمعى از يارانش نزد يهود بنى نضير رفت، و به آن‏ها فرمود: 🔶شما به من درباره گرفتن خون بهاى يك يا دو نفر از طايفه كلابى‏ها كه به وسيله عمرو بن اميه ضمرى به قتل رسيده‏اند، كمك كنيد. 🔷آن‏ها در پاسخ رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم جواب مثبت دادند و اظهار داشتند: همينجا باش ما تو را يارى خواهيم كرد. 🔶ولى رفتند و جلسه سرى تشكيل دادند و با هم پيمان بستند حالا كه پيامبر با پاى خود به اينجا آمده است، فرصت خوبى است كه او را به قتل برسانيم. 🔷شخصى به نام عمرو بن جحش را براى قتل رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم مأمور ساختند، او يك سنگ آسيا برداشت و تصميم گرفت آن را به سر آن حضرت بيندازد؛ شخصى به نام سلام بن مشكم او را ترساند و گفت: چنين كارى نكن، به خدا سوگند هر چه تصميم بگيرى او (پيامبر) از آن آگاه است، به علاوه اين كار عهدشكنى است، با اين كه بين ما عهد و پيمان كمك برقرار است. 🔶به رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم وحى شد كه يهود بنى نضير چنين تصميمى دارند، آن حضرت بى درنگ برخاست و به سرعت به طرف مدينه رهسپار شد و به دنبالش ياران او نيز به مدينه رهسپار گشتند و به محضر آن حضرت رسيدند، و از علت مراجعت پرسيدند. حضرت علت را به آن‏ها فرمود. 🔷وقتى كه پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم به مدينه رسيد، براى بنى نضير پيام فرستاد كه بايد تا چند روز ديگر از اطراف مدينه بيرون برويد و ديگر حق نداريد در اين اطراف سكونت نماييد، فقط چند روز مهلت داريد، اگر بعد از اين چند روز كسى از شما در اين اطراف ببينم، گردنش را مى‏زنم. 🔶بنى نظير از اخطار شديد پيامبر ترسيدند، آماده كوچ كردن شدند؛ ولى منافق سرشناس عبدالله بن ابى براى آن‏ها پيام فرستاد كه از خانه و زندگى خود دست نكشيد، همانجا باشيد، من دو هزار شمشيرزن براى كمك شما به قلعه‏هاى شما مى‏فرستم كه تا پاى جان از شما دفاع كنند، به علاوه يهود بنى قريظه و هم سوگندهاى آنها از طايفه بنى غطفان نيز شما را يارى مى‏نمايند. 🔷به دنبال اين پيشنهاد، رئيس يهود بنى نضير حى بن اخطب (كه از اين وعده‏ها جان گرفته بودند) براى رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم پيغام فرستاد كه ما هرگز از اين جا كوچ نمى‏كنيم هر چه درباره ما تصميم دارى عملى كن. 🔶رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم به محض رسيدن اين پيغام، صداى تكبيرش بلند شد. همه اصحابش به متابعت از آن حضرت تكبير گفتند، در اين هنگام به على عليه‏السلام فرمود: پرچم را برافراشته كن، و با اصحاب به طرف بنى‏نضير روانه شو، و آن‏ها را محاصره كن. 🔷على عليه‏السلام طبق فرمان، به كمك اصحاب به طرف بنى نضير روانه شدند و قلعه‏هاى آن‏ها را محاصره كردند. 🔶عبدالله بن ابى كه به آن‏ها وعده داده و آن‏ها را اغفال كرده بود هيچگونه كمكى به آن‏ها نكرد؛ و همچنين بنى قريظه و هم سوگندهايشان از بنى غطفان، آن‏ها را يارى ننمودند. 🔷در اين بحران، رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم دستور فرمود: درختان نخلستان بنى‏نضير را قطع كنند و آتش بزنند. 🔶بنى نضير از شنيدن اين دستور سخت پريشان و ناراحت شدند و براى آن حضرت پيام فرستادند كه نخلستان را قطع نكند، بلكه يا آن را ملك خودش قرار دهد، و يا براى آن‏ها بگذارد. 🔷چند روز از اين جريان گذشت، يهود بنى نضير كه سخت در فشار بودند براى رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم پيام فرستادند كه ما حاضريم از ديار خود كوچ كنيم به شرط اين كه اموالمان را با خود ببريم. رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم در پاسخ آن‏ها فرمود: به قدر يك بار شتر هر يك از شما مى‏تواند با خود ببرد نه بيشتر. 🔶آن‏ها چند روز ماندند، ولى سرانجام راضى شدند كه به همان پيشنهاد پيامبر (بردن يك بار شتر) عمل كنند، مجدداً در مورد آن از رسول اكرم اجازه خواستند. رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم اين بار فرمود: نه، ديگر هيچ حقى نداريد تا چيزى را با خود ببريد، اگر ما همراه يكى از شما چيزى ببينيم او را به قتل مى‏رسانيم. 🔷ناگزير بنى‏نضير از آن سرزمين كوچ كردند؛ عده‏اى به فدك و وادى القرى رفتند و جمعى به طرف شام رهسپار شدند و اموالشان ملك خدا و رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم شد واز آن به لشكر اسلام نرسيد. 🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼 @montazeranzohooremamasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️امام رضا علیه السلام : 💐مَن جَلَسَ مَجلِسا یُحیى فیهِ أمرُنا، 💐لَم یَمُت قَلبُهُ یَومَ تَموتُ القُلوُبُ. 💐هر که در مجلسى بنشیند که در آن یاد ما 💐(اهل بیت) زنده مى شود، قلبش، 💐در روزى که قلب‌ها مى میرند، نمى میرد 📕وسائل الشیعه، ج ۴۴، ص ۲۷۸ 🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼 @montazeranzohooremamasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▦⃨⃟݊🌿🕊̸݊ 🌹ꦿ﷽༻⃘⃕𑁍🍃🕊̸݊🌹⊹ ┅┄• ╭═━⊰🍃🌺🍃⊱━═╮       جلسه : چهاردهم ╰═━⊰🍃🌺🍃⊱━═╯ ↩️ ادامه مباحث؛ مدیریت اخلاقی خود : 🔸یا مادر بد حجاب و بی حجاب چطور می تواند مبلغ حجاب برای دخترش شود. ▫️و یا پدر و مادر بی نماز چطور می توانند فرزند را امر به نماز کنند. لذا تأثیری ندارد. 🔹پس اولین شرط برای تبلیغ ارزش ها با هدف خودسازی شروع از خود است. ▫️لذا وقتی انسان درونش درست کند و خود عامل به آنچه می گوید باشد، خدای متعال کاری می کند که بر دلهای آماده اثر بگذارد. (66)💠@montazeranzohooremamasr ─┅═༅✿┉≼ِ✺≽🍃🌺🍃≼ِ✺≽┉✿༅═┅─ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌┄┅══ ❥✦✺⃟🌸࿐ུ═✺⃟🌸࿐ུ═┅┄ ✅ الف : مدیریت در کنترل اعضاء و جوارح ▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ 🔹راه این خود سازی مدیریت در کنترل اعضاء و جوارح است که بنوعی خود کنترلی و یا پلیس درونی محسوب می شوند. ▫️چطور؟ خداوند منان در قرآنش در مورد گناهکاران می فرماید : «قل یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم ...». ⁉️س- اسراف یعنی چه؟ و منظور خداوند از اسراف در اینجا چیست؟‌ ▪️اسراف در لغت : یعنی «زیاده روی در انجام هر کار و درست مصرف نکردن» را گویند. ▫️که در عرف عامیانه عمدتا در افزایش مصرف مادی و یا نهایتا در میزان برخورد و سخت گیری در مقابل رفتار نامناسب دیگران است. (67)💠@montazeranzohooremamasr ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌┄┅══✼✦✿⃟🌸ᬉᭂ‌یᬉᭂ‌🌸⃟✿✦✼══┅┄
‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌┄┅══ ❥✦✺⃟🌸࿐ུ═✺⃟🌸࿐ུ═┅┄ 🔹که گفته می شود فلانی در برخورد با فلان عمل یک مقدار زیاده روی کرد. ▫️اما منظور خداوند از اسراف همین است یا خیر؟‌ هر چند معنای لغوی و اصطلاح عرفی اسراف هر دو نوع؛ 🔸چه اسراف مالی و چه اسراف عکس العملی را شامل می شود. ▫️اما منظور خداوند از اسراف در اینجا «درست مصرف نکردن از مواهب الهی است»، ▪️که در اینجا منظور از مواهب «اعضاء و جوارح انسان» است. که شامل : سر و مغز، چشم، گوش، زبان، دست ها و پاهاست. ❓این ها را از کجا می توان فهمید؟ از کلمه «انفس» که در اینجا به معنای «جان و تن» است. (68)💠@montazeranzohooremamasr ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌┄┅══✼✦✿⃟🌸ᬉᭂ‌یᬉᭂ‌🌸⃟✿✦✼══┅┄