eitaa logo
مُنتَظِرِمنتظَر
62 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.6هزار ویدیو
437 فایل
کانال (مُنتَظِرِمنتظَر) برای بصیرت افزایی ونشرمعارف دینی تشکیل شده است. (سجادجمشیدی) برای ارتباط بامدیرکانال : 09185417288
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نصاب الصبیان
13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حوزه و جامعه به چنین افرادی نیاز دارد. ببینیم راهمان چیست و به کدام سو میرویم.
هدایت شده از از هر دری سخنی
در روز پنجشنبه ۲۴ صفر سال ۱۱ هجری قمری ، بیماری پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله شدّت یافت ، رسول خدا بار دیگر به حرکت سپاه اسامه تأکید می‌کنند ، امّا لحظاتی بعد می بینند که أبوبکر و عمر و طلحه به همراه تعدادی از أصحاب که باید هم اکنون در سپاه باشند ، در خانه ایشان جمع شده اند . رسول خدا صلّی الله علیه و آله با عتاب می‌فرمایند چرا همراه با سپاه حرکت نمی‌کنید ؟ أبوبکر می گوید ، من آنجا بودم و برای تجدید دیدار شما آنجا را ترک کردم . عمر عذر می‌آورد كه دوست نداشتم خبر شما را از دیگران بشنوم . پیامبر صلّی الله علیه و آله متأثّر میشوند و چند بار می‌فرمایند سپاه أسامه را حرکت دهید ، سپاه اسامه را حرکت دهید . گویا تنها أبوبکر به همراه چند نفر خانه پیامبر را ترک می‌کنند ، و به نظر نمی آید مقصد آنان سپاه اسامه در جُرف باشد ، و با وجود تأکید پیامبر أکثر آنان که باید به سپاه می پیوستند ، هم چنان نشسته اند و خود را نگران نشان می‌دهند . با توجه به اينکه حال عمومی رسول خدا امروز - پنج شنبه - بدتر از قبل شده است ، آنان میخواهند مطمئن شوند که در نبود پیامبر صلّی الله علیه و آله ، حکومت به دست کسی دیگر - یعنی شخص أمیرمؤمنان علیه السّلام - نخواهد افتاد ، آنان انتظار وفات رسول خدا صلّی الله علیه و آله را می‌کشند . پیامبر خدا که چنین می بینند ، سر از بستر بیماری بر می دارند و می‌فرمایند دوات و كَتِفی (۱) بیاورید تا برایتان چیزی بنویسم که با تمسّک به آن هیچ گاه پس از من گمراه نشوید . عدّه ای برمی خیزند تا وسایل نوشتن بیاورند ، امّا عمر مانع آنها می شود و می‌گوید ، چیزی نیاورید که بیماری بر این مرد غلبه کرده و هذیان می‌گوید ، نزد شما قرآن است و کتاب خدا ما را کافی است . برخی بر سخن رسول خدا صلّی الله علیه و آله تأکید می کنند و عدّه ای به طرفداری از عمر می‌پردازند ، در منزل پیامبر سر و صدا بالا می‌گیرد ، طرفداران عمر با فریاد و سر و صدا مانع از اجرای دستور می‌شوند ، رسول خدا سلام الله علیه و آله ، ناراحت می شوند و میفرمایند از کنار من برخیزید که خانه انبیاء جای قیل و قال نیست . عدّه ای می گویند وسایل نوشتن را نیاوریم ؟ پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله میفرمایند بعد از این سخنان چیزی نخواهم نوشت ، تنها وصیّت میکنم که با اهل بیت من خوشرفتاری کنید . حاضران که مطمئن می شوند ، پیامبر صلّی الله علیه و آله وصیّت خویش را نمی نویسند ، خانه رسول خدا را ترک می کنند . از آن پس همگان در می یابند که حکومت به آسانی به أمیرمؤمنان علیه السّلام نخواهد رسید . عباس عموی پیامبر صلّی الله علیه و آله و پسرش فضل که همراه با أمیرالمؤمنین علیه السّلام و دیگر أهل بیت علیهم السّلام همچنان در خانه رسول خدا نشسته اند ، نگران آینده می‌شوند ، آنان میدانند که خلیفه واقعی رسول خدا جز أمیرمؤمنان علیه ‌السّلام نیست ، امّا از سوی دیگر تلاش بی وقفه توطئه گران و اهل صحیفه (*) را می بینند ، از همین روی عباس از پیامبر میپرسد ، ای رسول خدا ، اگر أمر خلافت به ما می رسد ، ما را بشارت دهيد و اگر در این راه شکست می خوریم ، ما را آگاه ساز . پیامبر رو به أمیرمؤمنان می کنند و آگاهانه می فرمایند ، تو پس از من مورد ظلم واقع می‌شوی . در انتهای همین روز ، پس از آنکه خانه پیامبر صلّی الله علیه و آله خلوت می‌شود ، رسول خدا به أمیرالمؤمنین می فرمایند که هدف از نگارش آن نامه چیزی جز تأکید بر ثقلین و توصیه به خلیفه بر حقّ الهی - أمیر مؤمنان علیه السّلام - و گواهی گرفتن از حاضران نبوده است .(۲) . عبدالله بن عباس - فرزند دیگر عباس عموی پیامبر صلّی الله علیه و آله - که ماجرای فوق را نقل می‌کند ، با بردن اسم پنجشنبه گریان می‌شود و میگوید ، روز پنجشنبه ؟ و چه روزی بود روز پنجشنبه ؟ او ادامه می دهد مصیبت و همه مصیبت آن بود که مانع نگارش وصیّت توسّط پیامبر شدند . (۳) جالب آنکه عمر بن خطاب ، سال ها بعد ، در زمانی که خلافت کاملا تثبیت شده بود ، به روشنی ، علت سخن خویش را به عبدالله بن عباس می گوید ، پیامبر در بیماری خویش می‌خواست به نام علی تصریح کند ، اما من به جهت محبّت و حفظ اسلام ، از نوشتن آن وصیّت ، جلوگیری کردم (۴) . ۱) در حجاز آن زمان مطالب بر روی استخوان کتف شتر ، پوسته درخت نخل ، سنگ صاف و پوست حیوانات نوشته میشد .مجمع البحرین ۵ / ۱۱۰ . (*) لقبی برگرفته از خطابه غدیر که پیامبران با این عبارت به منافقان اشاره کردند . ۲) کتاب سلیم بن قیس ۲ / ۶۵۸ . ۳) بخاری ۴ / ۶۵ . و ۵ / ۱۳۷ . ۴) شرح نهج البلاغة ابن أبی الحدید ۱۲ / ۲۰ . @mohagheghyazdy1 @alfavayedolkoronaieh🌱
بازهوای حرم حضرت سقا بازدفاع ازحرم زینب کبری شهدای خان طومان شهادت گوارای وجودتان
3.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 پاسخ کوبنده مورخ شهیر دکتر رجبی دوانی به اظهارات سخیف حسن روحانی 🔻 گفت: «امام حسن(ع)، امام صلح و پیوند بود. وقتی برخی از اصحاب آمدند با زبان معترضانه که چرا صلح کردی، حضرت فرمودند جامعه اسلامی که فقط شما ۱۰- ۲۰ نفر نیستید. من در مسجد رفتم برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع صلح می‌ خواهند، صلح را انتخاب می‌کنم» و ... 👈 جهت پاسخ به این صحبت ، فیلم را ببینید. ✅@farizatolhoseyn
5.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴تحریف امام حسن(ع) توسط روحانی، برای چندمین بار! 🔻روحانی: "عده‌ای اومدن به امام حسن(ع) گفتن چرا صلح کردید؟ حضرت گفتن مردم صلح رو می‌خواستن!" 🔺استاد رحیم‌پور ازغدی: "به امام حسن(ع) خیلی ظلم کردیم، خیانت‌های خودمون رو به امام حسن(ع) نسبت دادیم. به امام(ع) گفتن تسلیم بشیم تا نسل بعد راحت زندگی کنن، امام حسن(ع) فرمودند: می‌بینم فرزندان شما رو که آب و غذا خودشون رو از دشمن گدایی می‌کنند." 👈می‌بینید چقدر شبیه این روزهای ماست؟ آب خوردن مردم رو هم به برجام گره زدن و تسلیم شدن، و الان دارن معیشت مردم رو از آمریکا گدایی می‌کنن... 🔸آقای ......، شما نخوندید که امام حسن(ع) رو فرماندهان خیانتکاری مثل عبید الله بن عباس، مجبور به پذیرش صلح کردن؟ شاید شما امروز دقیقا همون نقش عبید الله بن عباس رو داشته باشید... @Afsaran_ir
20.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان جنجالی حسن الجناینی عالم اهل سنت الازهرمصر اعتراف به..... اختلاف صحابه در لحظاتی قبل مرگ پیغمبر زمانیکه پیغمبرفرمودقلم و کاغذ بیارید تا برای شما چیزی رابیان کنم که بعد من گمراه نشوید عمربن خطاب گفت این مردهذیان میگویدقرآن ماراکفایت میکند.... @montazermontazarjamshidi
هدایت شده از منتظِرِمنتظَر
. دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای ضمن انتقاد از سخنان اخیر رئیس جمهور خطاب به وی نوشت: اعتقاد به سازش و صلح با رژیم خبیثی که وقیحانه به دنبال نابودی اسلام و انقلاب اسلامی ایران می‌باشد در تعارض محض با عقلانیت است. به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان ( دفتر تحکیم وحدت) در واکنش به سخنان اخیر روحانی طی نامه‌ای وی نوشت: دم زدن از صلح با داشتن ترس، همراه با فشار حداکثری دشمنان جز بازی خواسته یا ناخواسته در پازل دشمنان انقلاب و نظام نیست. متن این نامه به شرح زیر است: بسمه تعالی حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر روحانی خبر شنیده شده ناگوار، سخت و جانکاه بود. متاسفانه به مثابه گذشته فرصت را غنیمت شمردید در ایام نزدیک به شهادت کریم اهل بیت، در جلسه هیات دولت فرمودید امروز دوران صلح است. برای اولین بار نیست که تاریخ را با تحریف برای ملت رنج دیده ایران تعریف می‌کنید، صلح اجباری که با خیانت اعوان و انصار به امام حسن (ع) تحمیل شد را مصادره به مطلوب می‌کنید تا عملکرد نابخشودنی دولت خود در هفت سال گذشته را تطهیر نمایید؟ با امید به پیروزی جو بایدن جویای فرصتی مجدد برای مذاکره با کشوری می‌باشید که امام انقلاب آن را شیطان بزرگ نام گذاری کردند و معتقدید که حافظه تاریخی ملت ایران ضعیف است و بلایی که بر سرشان آورده‌اید را فراموش می‌کنند. عملکرد دوران شما در مطلوب‌ترین حالت ممکن ذهن جنابتان یعنی صلح با کدخدا رقم خورده است که ارمغانش برجام شد در حالیکه حتی یک کلمه از این سند نمادین محقق نشد و فقط به اهرم فشار بر ملت شریف ایران بدل گردید اما مجددا با گارد طلبکارانه از دوران صلح صحبت می‌کنید به نحوی که اگر کسی صحبت شما را بشنود و ایران را نشناسد انگار رئیس دولت یک کشور جنگ زده بوده‌اید و این برداشت غلط، ظلمی بزرگ در حق ملت قدرتمند و با عزت ایران است. ترامپ رئیس جمهور آمریکا در میتینگ انتخاباتی خود صریحا اعلام می‌دارد: « مبارزات آمریکا با ایران به این دلیل نیست که ایران به کشور ما حمله کرده است، بلکه ما کسانی هستیم که سعی در نابودی و سرنگونی رژیم آن از ابتدا تا کنون داریم». اعتقاد به سازش و صلح با چنین رژیم خبیثی که وقیحانه به دنبال نابودی اسلام و انقلاب اسلامی ایران می‌باشد در تعارض محض با عقلانیت است. دم زدن از صلح با داشتن ترس، همراه با فشار حداکثری دشمنان جز بازی خواسته یا ناخواسته در پازل دشمنان انقلاب و نظام نیست. کتاب صلح امام حسن (ع) ترجمه مقام معظم رهبری به انضمام این نامه خدمت شما ارسال می‌گردد تا بی واسطه برای آشنایی با تاریخ حقیقی اسلام آن را مطالعه نمایید. امید است بیش از آنچه در این چند سال محقق شد که در حافظه تاریخی مردم عزیز ایران با تلخی به یادگار و ماندگار ماند، دیگر شاهد هیچ خسرانی به اسلام و ملت شریف ایران نباشیم...
: Smart Audio Recorder اشتراک با:
2020-10-17 18.29.34.ogg
زمان: حجم: 8.6M
سخنرانی مسجدنظربیگ سخنران:حجت الاسلام جمشیدی دهه آخرصفر موضوع: اتفاقی تلخ لحظات آخرعمرپیامبر آیا امامت وخلافت انتخابی است یاانتصابی؟ هنوزآب غسل پیامبرخشک نشده بودکه... @montazermontazarjamshidi
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
. به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آقای روحانی روز چهارشنبه 23 مهرماه بار دیگر برای توجیه شکست های متعدد در عرصه سیاست خارجی خود دست به دامان شد. کاری که مسبوق به سابقه بود و چند سال پیش هم شاهد تحریف قیام امام حسین(ع) و تقلیل آن به مذاکره با دشمن بودیم. . گمان می رود اگر امر به همین منوال پیش برود چند روز دیگر سخنانی جالب دربارۀ امیرالمومنین(ع) در جنگ صفّین و حکمیت تحمیلی خواهیم شنید! . فارغ از این رویکرد تحریفی و مصادره به مطلوب گونه نسبت به تاریخ پرافتخار امامان شیعه، جا دارد این سؤال پرسیده شود که آیا ما امروز در شرایط عصر امام حسن مجتبی(ع) هستیم؟ . آیا رواست که و جان بر کف ایران با مردم سست عنصر و عصر امام حسن(ع) مقایسه شوند؟ چرا هیچ کس از این توهین آشکار بر نمی آشوبد؟ مردمی که بزرگترین انقلاب تاریخ معاصر را رقم زدند و 40 سال زیر سخت ترین تحریم ها و دشمنی ها پرچم انقلاب اسلامی را برافراشته نگه داشته اند را باید با سرداران خائن لشگر امام حسن(ع) و مردم سست عنصر کوفه و مدینه مقایسه کرد؟ . شکی در این نیست که امام مجتبی(ع) تلخ ترین صلح را پذیرفت ولی باید این نکته تبیین شود که چرا این اتفاق افتاد؟ . آنچه امام حسن(ع) را وادار به صلح کرد نه خواست توده های مردم، بلکه خیانت فرماندهان لشگر ایشان بود. فرماندهانی که معتقد بودند باید با جهان یعنی معاویه کنار بیاییم چون او هم قدرت دارد و هم سکّه های بی شمار طلا! . لینک کامل خبر rasanews.ir/002nKa . 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh2 🔜
. ❇️ 🔹 : آن که در عصر امام حسن(ع) واقع شد، آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیرالمؤمنین واقع شد و هر دویش به دست اشخاص درست شد، این ما را هدایت می‌کند به اینکه زیر بار صلح تحمیلی برویم و زیر بار حکمیت تحمیلی. 🗓 ۱۳۶۵/۶/۲ @farizatolhoseyn
هدایت شده از شاخص
19.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢تحلیل دقیق حجت الاسلام طائب از ماجرای صلح امام حسن‌مجتبی علیه‌السلام و نقد سخنان تحریف آمیز حسن روحانی ♦️امام حسن‌مجتبی علیه‌السلام با نه صلح کردند و نه بیعت. ♦️همانگونه که امیرالمؤمنین علیه‌السلام به علت فقدان نیرو حکمیت را پذیرفتند، علیه‌السلام نیز به همین دلیل با معاویه نجنگیدند. ♦️شکست‌خوردگان برای توجیه عملکرد غلط‌شان، به دنبال ایجاد فضای عصر امام حسن مجتبی‌ علیه‌السلام در جامعه‌ی فعلی ما هستند. ♦️تحمیل فشار اقتصادی‌کاذب و نداریِ‌‌مصنوعی بر مردم، برای توجیه با کدخداست. 🌍 eitaa.com/shakhes1 ایتا 🌍http://sapp.ir/shakhes.1 سروش