هدایت شده از نورمجرّد
🌱فضیلت عید غدیر
حضرت امام صادق علیه السلام
🔸 إذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ زُفَّتْ أَرْبَعَةُ أَيَّامٍ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ كَمَا تُزَفُّ الْعَرُوسُ إِلَى خِدْرِهَا يَوْمُ الْفِطْرِ وَ يَوْمُ الْأَضْحَى وَ يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ يَوْمُ غَدِيرِ خُمٍّ وَ يَوْمُ غَدِيرِ خُمٍّ بَيْنَ الْفِطْرِ وَ الْأَضْحَى وَ يَوْمِ الْجُمُعَةِ كَالْقَمَرِ بَيْنَ الْكَوَاكِب
🌹چون روز قيامت شود، چهار روز را به سوى خداوند عزّ و جلّ هديه مى برند، همچنان كه عروس را به سوى حجلۀ خود مى برند: روز فطر و روز أضحى و روز جمعه و روز غدير خمّ.
🌹و روز غدير خمّ در بين روز فطر و أضحى و روز جمعه، مانند ماه است در بين ستارگان.
📚«امام شناسی» ج ۹ ص ۲۴۳ از «الإقبال»
🆔 @nooremojarrad_com
هدایت شده از نورمجرّد
💠شرط ضروری سلوک
آیةالله حاج سیّدمحمّدصادق حسینی طهرانی مدّظلّه العالی
🔹وقتی مرحوم قاضی رضوان الله تعالی علیه می فرمایند: کسی که بیداری شب نداشته باشد امیدی هم نداشته باشد؛ یعنی کسی که شب بیدار نمی شود، سلوک او از درجۀ اعتبار ساقط بوده و هیچ چیزی ندارد.
🔹...آدم خوبی است، آدم خوش نفسی است، محبّت دارد، تمام اینها مطلوب است، ولی به خدا نمی رسد.
📚«گلشن احباب» ج ۱ ص ۱۴۹
🆔 @nooremojarrad_com
هدایت شده از بانک وآرشیوابرگروه عاشقان ولایت
8.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☝🏼☝🏼این قطعه تصویری بسیار
عالی است و جواب بسیاری از
ناسزاها به نظام مقدس
جمهوری اسلامی است
خودتون ببینید و در نشر اون
همت کنید از هر طریق
هدایت شده از KHAMENEI.IR
Khamenei.ir14000501_41600_1281k.mp3
زمان:
حجم:
8.69M
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات امروز رهبر انقلاب پس از دریافت نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا. ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از منتظران ظهور
1.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘تشرف دختر آیت الله اراکی محضر امام زمان عج و بیان مقام والای زن
➖➖➖➖➖➖➖
امـــــامـ زمـــانـــے شــــو
#کانالمنتظرانظهور در
ایتا و هورسا و آپارات ↙
@montazerane_zohour
حضرت فاطمه عليها السلام :
ما جَعَلَ اللّه ُ بَعدَ غَديرِخُمٍّ مِن حُجَّةٍ و لاعُذرٍ ؛
حضرت فاطمه عليها السلام :
خداوند پس از غديرخم براى كسى حجّت و عذرى باقى نگذاشت .
. دلائل الإمامَه ، ص 122 .
کانال منتظرمنتظر
@montazermontazarjamshidi
اگر حديث غدير واقعيت داشت پس چرا از ميان آن جمعيت انبوهي كه در مراسم حجةالوداع شركت كرده بودند تنها 110 نفر از صحابه پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله آن را نقل كرده اند؟
اولاً، گروه زيادي از مسلمانان كه اهل مدينه نبودند، در جحفه از پيامبر اكرم صلّي اللَّه عليه وآله، جدا شدند و بنابراين نقلي از آنهادر تاريخ ثبت نشده است.
ثانياً، بسياري ازكساني كه در سفر حجةالوداع شركت داشتند اهل نقل روايت و كتابت نبوده اند و راوياني كه اين حديث را نقل كرده اند بطور كلي كساني هستند كه احاديث ديگر پيامبر، صلّي اللَّه عليه وآله، در اصول و فروع را نقل كرده اند. خلاصه تمام كساني كه اهل حل و عقد شمرده مي شوند، و از اكابر اصحاب پيامبر مي باشند اين حديث را نقل كرده اند و كمتر واقعه اي به اندازه واقعه غدير خم راوي دارد.
ثالثاً، با توجه به مخالفت شديد با امامت علي عليه السلام، و عداوت و بغض نسبت به ايشان، بخصوص در اوائل حكومت بني اميه، انگيزه هاي زيادي براي كتمان اين حديث وجود داشته است؛ بطوري كه ضبط همين مقدار (تعداد 110 نفر) نيز از امور خارق العاده محسوب مي شود.
خلاصه انتشار اين حديث با سياستهاي خلفاي جور در تضاد بوده لذا به هر وسيله از نقل آن جلوگيري به عمل مي آورده اند.
منبع: ناظم زاده قمي، سيداصغر، مظهر ولايت، ص590.
کانال منتظرمنتظر
@montazermontazarjamshidi
هدایت شده از مثبت اعتقادی🌱
✅ فهرستی از جنایات کوروش :
🔹جنایت :مصادره خانههای مردم توسط کورش به نفع سردارانی که مجاهدت بیشتری کرده بودند.
منبع:( گزنفون، کورشنامه، ترجمه رضا مشایخی، چاپ ششم، تهران، انتشارات علمی و فرهنگی، ۱۳۸۶، صفحه ۲۱۶ )
🔹جنایت: نابودی تمدن ماد توسط کوروش.«گرایش مردم ماد نسبت به کورش خصمانه بود» (ص ۲۴۱). او هگمتانه را غارت کرد و برخی از مادها را به بردگی گرفت».. با اینکه مادها دستکم دو بار در زمان داریوش بزرگ کوشیدند تا استقلال خود را از سلطه هخامنشیان باز یابند، اما در هر دوبار با سرکوب خشونتبار داریوش مواجه شدند و۳۸۰۰۰ نفر از آنان قتلعام گردیدند.
منبع:( گرشویچ، ایلیا، تاریخ ایران دوره ماد- از مجموعه تاریخ کمبریج، ترجمه بهرام شالگونی، تهران، انتشارات جامی، ۱۳۸۷، صفحه ۲۳۸ تا ۲۴۱)
🔹جنایت: کوروش و قتل عام مردم نینوا_ گزنفون آورده است که کورش برای حمله و تسخیر شهر نینوا، روز عید را انتخاب کرد که مردم سرگرم جشن و شادی هستند. او به سپاهیان خود میگوید که خانههای مردم قابل احتراق است و ما میتوانیم با پشتیبانی خدا و با مشعلهای فراوانی که داریم، آنها را به آتش بکشیم تا ساکنان شهر در میان شعلههای آتش بسوزند.آنان در حالیکه بانگ جشن و شادی در شهر پیچیده بود، وارد شهر شدند و هر آنکس را که میدیدند به ضرب تیغ از پای در میآوردند. گزنفون نقل کرده که: «کورش به سواره نظام و سربازان خود فرمان داد هر کس را که در کوچهها یافتند، بکشند».
پس از این پیروزی، اولین اقدام کورش و سپاهیانش این بود که در برابر خدایان به میمنت این پیروزی شکرگزاری کنند و سهمی از غنائم ناشی از غارت شهر را به معابد خدایان اختصاص داد.
منبع:( گزنفون، کورشنامه، ترجمه رضا مشایخی، چاپ ششم، تهران، انتشارات علمی و فرهنگی، ۱۳۸۶، صفحه ۲۱۴ تا ۲۱۶)
🔹جنایت: کوروش و نابودی تمدن لیدی :
یکی دیگر از تمدنهایی که به دست کورش بر افتاد و از بین رفت، تمدن کهن و درخشان لیدی بود. با اینکه اهالی لیدی در همان زمان کوشیدند تا از سلطه هخامنشیان رهایی یابند، اما این قیام که به رهبری پاکتیاس بر پا شد، به فرمان کورش بزرگ و به خشنترین شکل ممکن سرکوب شد.
منبع:( بریان، پییر، تاریخ امپراتوری هخامنشیان، ترجمه مهدی سمسار، تهران، انتشارات زریاب، ۱۳۷۷، جلد اول، صفحه ۱۱۴ تا ۱۱۷ )
🔹جنایت: نابودی تمدن عیلامی خوزیان به دست کوروش
در این زمینه پییر بریان آورده است: «قتلعامهایی که پس از جنگ به وسیله سپاهیان کورش انجام گرفته است، از شدت و خشونت ارتش نوبابلی حکایت میکند. احتمالاً در همین زمان (یا شاید اندکی پیش یا بعد از آن) است که شوش نیز مسخر کورش گشته و آخرین پادشاهی نوعیلامی برای همیشه نابود شده است».
منبع: ( بریان، پییر، تاریخ امپراتوری هخامنشیان، ترجمه مهدی سمسار، تهران، انتشارات زریاب، ۱۳۷۷، جلد اول، صفحه ۱۲۵ )
🔹جنایت: - کوروش و تامین هزینه های دربار از محل نذورات مردمی:
یکی دیگر از اعمالی که پس از تجاوز کورش به بابل و تصرف آن کشور متداول شد، موظف کردن معابد و نیایشگاهها به تأمین مخارج دربار از قبل نذورات مردمی بود. معابد موظف بودهاند که مرتباً و بنا به نیاز، بخشی از مایحتاج و هزینههای کمرشکن خاندان سلطنتی و تشریفات دربار را که همواره بر دوش مردم سنگینی میکرده است، تأمین کنند. در یک سند بازمانده از سال ۵۲۸ پیش از میلاد، معبد اِئانا موظف شده است تا برای یکی از مهمانیهای شاهانه در اسرع وقت ۲۰۰ بره شیرخوار و ۸۰ گاو چاق فراهم کند و تحویل رئیس تشریفات بدهد. چنین درخواستهایی معمولاً با کمبود منابع مالی معبد مواجه میشده و آنان ناچار بودهاند تا برای تأمین آن به راههای دیگری همچون وام گرفتن از رباخواران زیر نظر حکومت یا اجحاف به مردم روی بیاورند. علاوه بر این، معابد موظف بودند در هر زمان که دربار تقاضا کند، برده و کارگر و نیروی انسانی لازم را به خدمت گسیل کنند و حتی گلههای احشام سلطنتی را به خرج خود پرورش دهند و نگهداری کنند.
منبع:( بریان، پییر، تاریخ امپراتوری هخامنشیان، ترجمه مهدی سمسار، تهران، ۱۳۷۷، جلد اول، صفحه ۱۹۲ تا ۱۹۳)
به صفحات #معارف_اعتقادی بپیوندید👇🌷
https://eitaa.com/ehyakalam
https://telegram.me/ehyakalam
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
https://instagram.com/eehyakalam
تعظیم عیدغدیرخم:
امام باقر عليه السلام :
اِنَّ اللّه َ يُحِبُّ هِراقَةَ الدِّماءِ وَ إطعامَ الطَّعامِ ؛
امام باقر عليه السلام :
خداوند قربانى كردن و اطعام كردن را دوست دارد .
. المحاسن ، ج 2 ، ص 143 .
کانال منتظرمنتظر
@montazermontazarjamshidi