4_6003518450423563533.mp3
1.49M
❓چطور اهل حساب و کتاب باشیم؟
🔊 استاد ماندگاری
🌷امام صادق فرمودند:
هیچ عملی در [شب و]روز جمعه برتر و با فضیلتتر از صلوات بر محمّد و آل محمّد نمیباشد. (وسائل الشیعۀج۷: ۳۸۱)
⚡تا میتوانیم در هر حال(نشسته،سواره،پیاده و...)از فرستادن صلوات، آنهم با آرامش و با توجه، غفلت نکنیم. به نیابت از جمیع مومنین بفرستیم و هدیه کنیم آن را به امام زمان(عج) به نیت تعجیل در فرج حضرت و عاقبت به خیر شدنمان
17.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 تکلیفمون با امام زمان (شخصیت حبیب)
🔊 استاد رائفی پور
4_6003464432619881990.mp3
2.4M
کار برای اهل بیت علیهم السلام
🔊حجتالاسلام عالی
15.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️ سد راه امام زمان نباشیم (شخصیت حر)
🔊 استاد رائفی پور
🌹 امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:
هیچ بنده ای نیست که هنگام نوشیدن آب به یاد حسین باشد و لعن بر قاتلان حضرتش بفرستد مگر آنکه خداوند در قبال این توجه و تذکر معادل صد هزار حسنه برای او مینویسد و صد هزار گناه از او محو میکند و یکصد هزار درجه او را بالا می برد و ثواب یکصد هزار بنده آزاد کردن به او مرحمت کرده و فردای قیامت با قلبی مسرور و خنک وارد محشر می شود.
📗 کافی، جلد ۲، صفحه ۴۲۷
✍️نقد تخصصی مبانی فکری اهل سنت+تصویر کتب(ویژه طلاب و پژوهشگران)
✍️مظلومیت امام حسین علیه االسلام با استناد به کتب معتبر اهل سنت+ تصویر کتب
http://eitaa.com/joinchat/4078960660C5f75d2f1de
❓شاخص مهم عزاداریِ سیاسی چیست؟
❓عزاداری غیرسیاسی چگونه است؟
🏴 عزاداری سیدالشهدا(ع) و مکتب امامخمینی(ره) - ۱
🔸 از همان اول انقلاب، یک جریانی میخواست عزاداریِ غیرسیاسی را ترویج دهد، و جریان دیگری هم عزاداری و گریه را از نظر سیاسیاجتماعی، مفید نمیدانست بلکه مضر میدانست؛ حضرت امام(ره) با هر دوی اینها مقابله کرد.
🔸 منبر یا روضۀ سیاسی، منبر یا روضهای است که ادامۀ راه امامحسین(ع) و ادامۀ دشمنی با امامحسین(ع) را هم ببیند و ادامۀ طرفداری از امامحسین(ع) را هم ببیند. این یک شاخص برای منبرِ سیاسی است.
🔸 ما در زیارت عاشورا میخوانیم: «انّی سلمٌ لِمَن سالَمَکُم» یعنی ما فقط با امامحسین(ع) «سلم» نیستیم، بلکه با کسانی که در مسیر او هستند نیز «سلم» هستیم و اهلبیت(ع) مکرراً این را به ما سفارش کردهاند.
🔸 ادامۀ ولایتمداری، ولایتمداری نسبت به ولایتمداران است، ادامۀ عزاداری برای سیدالشهدا(ع) هم عزاداری برای همۀ مظلومان عالم است. اهلبیت(ع) فرمودهاند، هرکسی برای مظلومی از مؤمنین و شیعیان ما اشک بریزد، مثل این است که برای ما اهلبیت(ع) اشک ریخته است (امالی مفید/۱۷۵)
🔸 اگر ما برای سیدالشهدا(ع) گریه کنیم اما به کسانی که امروز در راه سیدالشهدا(ع) دارند کشته میشوند، توجهی نداشته باشیم، این نامردی است! اگر علیه حرمله و شمر، لعن کنیم و فریاد بزنید، اما علیه حرملهها و شمرهای زمان خودمان حرفی نزنیم، این نامردی است!
🔸 سیاسینبودن در هیئت، مثل این است که بگوییم: «یا امامحسین(ع)، کسانی که در آن زمان، شما را تیرباران کردند یا متوکل عباسی که در آن زمان، قبر شما را با خاک یکسان کرد، لعنت بر آنها باد، ولی الان اگر کسی بخواهد قبر شما را با خاک یکسان کند، من با او کاری ندارم!»
🔸 همین امروز اگر انگلیس خبیث با ایادیِ خودش میتوانست آیا -مثل متوکلِ عباسی- قبر امامحسین(ع) را با خاک یکسان نمیکرد؟! آیا داعشیها را جز همین انگلیس و آمریکا درست کردند؟! اگر نیروهای مقاومت نبودند، آیا داعشیها به دستور سرویسهای انگلیسی، قبر امامحسین(ع) را با خاک یکسان نمیکردند؟!
🔸 مگر میشود من به هیئت بروم و علیه شمر بن ذیالجوشن حرف بزنم، ولی نفرت خودم را از انگلیس خبیث، اعلام نکنم؟! در این صورت، اهلبیت(ع) از ما قبول نمیکنند.
علیرضا پناهیان
برنامۀ جهانآرا- ۹۸.۶.۶