شهدای کربلا، در پایین پای حضرت حسین (علیه السلام) مدفونند و به احتمال قوی این دو دلداده نیز در همانجا پروانه شمع محفل حائر حسینی هستند.
زنان و دختران آران و بیدگل،اکثرقریب به اتفّاق چادری و از حیاوحجاب آبرومندی برخوردار هستند.بهمراه برخورداری ازچادر،اغلب،عفیف هم هستند. من امیدوارم اگر روزی ،روزگاری حکومتی لاییک در این مملکت برقرار شد،زنان چادری ما مرد و مردانه پوشش عفیفانه ، یعنی همین چادر را برای خود حفظ کنند و به آیندگان بسپارند . چادر برای زنان و دختران بزرگ سال حجاب خیلی خوبی است. وقار و حشمت و زیبایی زن با چادر و روسری مشکی هزار برابر می شود. و دیدارش،در دل مرد ایجاد حُرمت می کند.در زیر چادر ، روپوش یا مانتو بلند و فراخ تیره بهمراه شلوار تیره ،کفش وجوراب مشکی لازمه ی حضور زن در جامعه است.
@montzeran
تکامل حجاب ظاهری زن در همین مجموعه ایی است که نام بردم. سر سوزنی ازاین کمتر باشد ، مورد قبول من یکی نیست. و ناگفته نماند که جنس پارچه ایی که زن برای خود انتخاب می کند،باید مرغوب و سّکه باشد. در این صورت شکوه و شان خانمانگی زن نمایان تراست .
اگردردنیا چیزی معنوی وجود داشته باشد،به نظر من قسمت عمده ی این معنویّت برخاسته از وجود زنان است .زن ،پدیده ایی بسیار دوست داشتنی است. و اگر با چادر و روسری و راه رفتنی متین در کوچه و خیابان راه بیافتد ، مرد با دیدنش احساس امنیّت می کند . زن از جنس نماز است . به شرطی که محجوب باشد.
جامعه ی شهری حضور اجتماعی زن را در تمام عرصه ها و تداخل او را با مردان غریبه ، حضوری الزامی ساخته است. به همین دلیل زن باید محجّبه باشد. کوچه و خیابان حسابش با شالیزارهای شمال فرق می کند. اداره و بانک ،حسابش با بافت روستا و گندم زار و خیش و درو و خرمن ،تفاوت دارد. بیمارستان شرایط خود را دارد. داخل هواپیما نیز . مهد کودک هم .
امّا در کوچه وخیابان، زن بزرگی و عظمت روح خود را فقط با چادر ایرانی ، مرتّب ، کفش نسبتا پاشنه کوتاه ،و لباس هایی که با چادرش همخونی داشته باشند ، می تواند حفظ کند. کیف بازاری زن هم حتما باید در زیر چادرش پنهان بماند.