✨سهم امروزمون از یاد مولای غریب
💫💫💫💫💫
#عید_بیعت
🔰چگونه میشود به امام زمان(ع) مقرّب شد و به ایشان خدمت کرد؟
♦️آیا برای مقرب شدن به امام زمان(ع) باید بیشتر به نماز شب، قرآن، روضه و توسل بپردازیم؟ البته این کارها هم کمک میکند، ولی اینها کار اصلی نیستند. باید دید کار اصلی امام زمان(ع) چیست؟
♦️امام زمان(ع) چیزی از جنس سیاست، حکومت و #ولایت بر جهان است؛ هر کسی میخواهد به امام زمان(ع) مقرب شود، باید کار سیاسی کند، #ولایت را تبیین کند و علیه دشمنان اصلی ولایت(استکبار جهانی) قیام کند.
♦️دعای ندبه مال افرادی نیست که حال مناجات دارند، مال کسانی است که حال مبارزه دارند.
♦️هر کسی به این نظام مقدس کمک کند به امام زمان(ع) مقرب شده است و الا مهدوی نیست! 👌
👤 #علیرضا_پناهیان
🔺 #بیعت_با_امام_عصر_(عج)
#مهدویت
❣ رهبر عزیزمون:
زن را #آزاد می کنند
تا بیشتر خودنمایی کند😎
تا بیشتر صحنه را برای بهره برداری های
نا مشروع مرد آماده کند...😱😰
این،در واقع آزادی مردان هرزه
برای تمتع از زن است. 😱😔
📆 امروز را در تقویم جور دیگری ثبت میکنم. مینویسم از این پس در بیعت کسی هستم که رضایتش را با جهانی عوض نمیکنم. اگر تاریخ فاصله انداخت و نگذاشت شیرینیِ بیعت با علی را بچشم؛ اینک فرصتی دارم تا در بیعت کسی باشم که امیرالمومنین با چشمانی اشکبار فرمود: شوق دیدارش را دارم...
🔆 یا اباصالح!
کاش گرمای دستانتان را حس میکردم و تمام دلتنگیهایم را در میان بیعت با شما جا میگذاشتم. سر سپردهتر، استوارتر و خالصانهتر از همیشه به سمت شما میآیم و با صدایی بلندتر از هر صبحِ بعد از عهد میگویم:
«اللّٰهُمَّ إِنِّي أُجَدِّدُ لَهُ فِي صَبِيحَةِ يَوْمِي هٰذَا وَمَا عِشْتُ مِنْ أَيَّامِي عَهْداً وَعَقْداً وَبَيْعَةً لَهُ فِي عُنُقِي لَا أَحُولُ عَنْها وَلَا أَزُولُ أَبَداً»
طوری که به گوش تمام جهان برسد.
@montzeran
࿐❅᪥•﷽•᪥❅
1⃣ بیعت به چه معناست؟
بیعت از ریشهی «بیع» به معنای معامله و خرید و فروش میآید؛ قرآن میفرماید: «وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ؛ برخی از مردم هستند که جان خودشان را برای رضای خداوند متعال میفروشند.»*۱
📖 یکی از تعابیری که در قرآن در مورد انسان وجود دارد، این است که انسان در نوعی معامله قرار دارد: «وَالْعَصْرِ؛ إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ؛ سوگند به عصر! که بیتردید انسان غرق در خسران بزرگ و سنگینی است.»*۲
🔁 دنیا مزرعه آخرت است و انسان همیشه در معامله و سود و زیان است و دین، به معاملات او جهت میدهد و جهت دهی آن، بیعت با امام است. در واقع کارِ دین، جهتدهی به این است که زندگی، فکر، ذکر، وقت، قلم، عُلقه (علاقه)، دغدغه و هزینههای مالیمان را در چه راهی مصرف کنیم؟ اگر اینگونه به زندگیمان جهت ندهیم، خُسر (زیان) است؛ یعنی سرمایههای زندگیمان مانند یخی که دارد آب میشود، در حال نابود شدن است.
🔻 پس دین به اینکه سرمایههای وجودمان را به چه کسی بفروشیم، جهت میدهد. امام علی میفرماید: «إِنَّهُ لَيْسَ لِأَنْفُسِكُمْ ثَمَنٌ إِلَّا الْجَنَّةُ فَلَا تَبِيعُوهَا إِلَّا بِهَا؛ جانْبهاى شما جز بهشت نيست؛ پس آن را جز به بهشت مفروشيد.»*۳ تازه بهشت بهای جان ماست و بهای روح انسان (که بالاتر از جسم است) خود خداست. چه بخواهیم و چه نخواهیم این جانمان دارد رایگان میرود، مهم این است که برای که و برای چه میرود. پس خوب است که جانمان را به دست کسی بسپاریم که دوستمان دارد و جان و زندگی ما را به بهترین شکل مدیریت میکند.
🔆 علاوه بر این، بیعت این ثمره را دارد که وقتی فهمیدیم طرف حسابمان امام عصر است، رفتار، برخورد و همه ابعاد زندگیمان، هر روز بیشتر از قبل به او متمایل میشود.
📚 ۱. سوره بقره، آیه ۲۰۷
۲. سوره عصر، آیه ۱ و ۲
۳. بحارالانوار، ج ۷۵، ص۱۳
🍀 #عید_بیعت - قسمت اول
أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج
@montzeran
AUD-20201026-WA0020.mp3
790.7K
👆👆👆👆
غریب بودن مولا صاحب الزمان ﴿عج﴾
در بین مردم😔
سخنران :استاد پناهیان
اللهم عجل لولیک الفرج
@montzeran
#در_محضر_معصومین
🔰حضرت مهدی علیه السلام:
🌸همانا پدران من (ائمّه و اوصیاء علیهم السّلام)، بیعت حاکم و طاغوت زمانشان، بر ذمّه آنها بود؛
🌸 ولی من در هنگامی ظهور و خروج نمایم که هیچ طاغوتی بر من منّت و بیعتی نخواهد داشت
.
📚 -بحارالانوار ، جلد۵۶، ص۱۸۱
#حدیث_روز
4_5814186331986725694.mp3
2.36M
🔻برای کمک کردن به ظهور چه کاری باید انجام بدیم؟
➖از اینجا معلوم میشه که ما برای ظهور آماده هستیم یا نه!
#کلیپ_صوتی
@montzeran
مراسم جشن روز #عید_بیعت ، مؤسسهی مصاف؛
مشهد مقدس، چهارراه خیام، ورزشگاه امام رضا علیهالسلام
زمان:دوشنبه ۵ آبان ـ ساعت ۱۴:۰۰
📡 پخش زنده از سرورهای سایت مصاف؛
1️⃣ https://masaf.ir/live
📡 پخش زنده از صفحه آپارات مصاف؛
2⃣ Aparat.com/masaf.ir/live
📡 پخش زنده از صفحه اینستاگرام واحد مهدویت مصاف؛
3⃣ instagram.com/mmahdaviat
📡 و همچین لینک پخش زنده در هیئت آنلاین (حجم اینترنت مصرفی در هیئت آنلاین رایگان میباشد)؛
4️⃣ https://heyatonline.ir/heyat/1549
گر میسّر نیست بر من کام او
عشق بازی میکنم با نام او 🏳 ...
من خسته ام از آتش و از خاک، از زمين
از احتمال فاجعه، از آخرالزمان
اهل بهشت يا که جهنم؟ خودت بگو
ما که نه در اين و نه در آن
«يک پاي در جهنم و يک پاي در بهشت»
هشت مفهومی است که در اغلب مذاهبِ معتقد به زندگانی پس از مرگ و
یا آخرت وجود دارد.
بهشت جایی است که نیکوکاران پس از مرگ، در آن جاودانه میشوند...
در نظر قرآن، مؤمنان و صالحان سرانجام به جایی ابدی به نام جنت میروند و زندگی پر نعمت و خوشی را در پیش میگیرند بنا بر آیات قرآن این وعده الهی قطعی است.
سوره مریم، آیه ۶۱
قرآن از دو بهشت نام برده: یکی در عالم برزخ که موقت است و دیگری در آن جهان که جاودان است.
سوره الرحمن، آیه ۴۶
بهشت درجات و مراتبی دارد و برخی از آنها بر دیگری برتری دارند. نعمتهای بهشتی نیز بسته به درجات بهشتیان، گوناگونی دارند.
نهج البلاغه، خطبه ۸۴
اگر با چشم دل به آنچه که از بهشت برای تو وصف کردهاند بنگری، از انچه در دنیاست دل میکنی، هر چند شگفتی آور و زیبا باشد؟ از خواهشهای نفسانی و خوشیهای زندگانی و منظرههای آراسته و زیبای ان کناره میگیری،
و اگر فکرت را به درختان بهشتی مشغول داری که شاخههایشان همواره به هم میخورند و ریشههای آن در تودههای مشک پنهان و در ساحل جویباران بهشت قرار گرفته آبیاری میگردند، و خوشههایی از لؤلؤ آبدار به شاخههای بزرگ و کوچک درختان آویخته و میوههای گوناگونی که از درون غلافها و پوششها سر بیرون کردهاند، سرگردان و حیرتزده میگردی،
شاخههای پر میوهٔ بهشت که بدون زحمتی خم شده در دسترس قرار گیرند، تا چینندهٔ ان هرگاه که خواهد برچیند، مهمانداران بهشت گرد ساکنان ان و پیرامون کاخهایشان در گردشند و آنان را با عسل های پاکیزه و شرابهای گوارا پذیرایی کنند.
آنان کسانی اند که همواره از کرامت الهی بهره مندند تا انگاه که در سرای ثابت خویش فرود آیند و از نقل و انتقال سفرها آسوده گردند. ای شنونده! اگر دل خود را به منظرههای زیبایی که در بهشت به ان میرسی مشغول داری، روح تو با اشتیاق فراوان به ان سامان پرواز خواهد کرد، و از این مجلس من با شتاب به همسایگی اهل قبور خواهی شتافت.
خداوند با لطف خود من و شما را از کسانی قرار دهد که با دل و جان برای رسیدن به جایگاه نیکان تلاش میکند.
سخنى درباره مكان بهشت
پيش از هر گونه توضيح در باره مكان بهشت ، دو نكته قابل توجّه است :
اوّل ، اين كه : بهشت مانند دوزخ ـ بر اساس آنچه گذشت ـ ، آفريده شده است .
دوم ، اين كه : وسعت بهشت ، به اندازه وسعت همه آسمان ها و زمين است .
اكنون اين مسئله قابل طرح است كه چنين چيزى كه گستره و بزرگى آن با گستره آسمان ها و زمين برابرى مى كند و هم اكنون وجود دارد ، كجاست؟ و چنين موجود بزرگى ، اگر مادّى است ، چرا با ابزار علمى ، قابل رؤيت نيست؟
مكان بهشت برزخى
در پاسخ اين سؤال مى توان گفت كه آنچه از ظاهر قرآن و احاديث در اين باره استنباط مى شود ، اين است كه بهشت برزخى ، در باطن همين جهان مادّه است. طبق احاديث ، ارواح نيكوكاران پس از مرگ ، در قالب مثالى در باغى از باغ هاى بهشت، متنعّم اند و ارواح تبهكاران در گودالى از گودال هاى دوزخ معذّب اند .
اينگونه روايات به روشنى دلالت دارد كه عالم برزخ (شامل بهشت ودوزخ برزخى) ، در باطن جهان مادّى ، و البتّه موقّتى و تا روز قيامت است.
خداوند در سوره مریم آیات 61 تا 63 به توصیف بهشت می پردازد و می گوید:
«جَنَّاتِ عَدْنٍ الَّتِی وَعَدَ الرَّحْمنُ عِبادَهُ بِالْغَیْبِ إِنَّهُ كانَ وَعْدُهُ مَأْتِیًّا * لا یَسْمَعُونَ فِیها لَغْواً إِلاَّ سَلاماً وَ لَهُمْ رِزْقُهُمْ فِیها بُكْرة وَ عَشِیًّا * تِلْكَ الْجَنَّه الَّتِی نُورِثُ مِنْ عِبادِنا مَنْ كانَ تَقِیًّا؛
باغهایى است جاودانى كه خداوند رحمان، بندگانش را به آن وعده داده است، هر چند آن را ندیده اند، وعده خدا حتما تحقق یافتنى است. آنها هرگز در آنجا گفتار لغو و بیهوده اى نمى شنوند و جز سلام در آنجا سخنى نیست و هر صبح و شام روزى آنها در بهشت مقرر است. این همان بهشتى است كه ما به ارث به بندگان پرهیزگار مى دهیم».
سوره سوره کهف آیه 31
أُوْلَئِکَ لَهُمْ جَنَّتُ عَدْنٍ تَجْرِى مِن تَحْتِهِمُ الْانْهَرُ یُحَلَّوْنَ فِیهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِن ذَهَبٍ وَیَلْبَسُونَ ثِیَاباً خُضْراً مِّن سُندُسٍ وَ إِسْتَبْرَقٍ مُّتَّکِئِینَ فِیهَا عَلَى الْأَرآئِکِ نِعْمَ الثَّوَابُ وَ حَسُنَتْ مُرْتَفَقاً
آنان برایشان باغهاى جاودانهاى است که نهرها از زیر (قصرها و تختهایشان) جارى است. درآنجا بادستبندهایى طلایى آراسته مى شوند وجامه هاى سبز از حریر نازک و ضخیم مى پوشند، درحالى که در آنجا بر تختها(ى بهشتى) تکیه دادهاند. چه نیکو پاداشى و چه خوش جایگاهى!
در این آیات، توصیف بهشت و نعمتهاى بهشتى شده است كه در آیات گذشته از آن یاد شده بود. نخست بهشت موعود را چنین توصیف مى كند: باغهایى است جاودانى كه خداوند رحمان، بندگانش را به آن وعده داده است، و آنها آن را ندیده اند (ولى به آن ایمان دارند). وعده خدا حتما تحقق یافتنى است.
قابل توجه اینكه در آیات گذشته كه سخن از توبه و ایمان و عمل صالح بود و به دنبال آن وعده بهشت،" جنت" به صورت مفرد آمده، اما در اینجا به صورت جمع است (جنات) زیرا بهشت در حقیقت مركب از باغهاى متعدد و فوق العاده پر نعمتى است كه در اختیار مؤمنان صالح قرار دارد. توصیف به" عدن" كه به معنى همیشگى و جاودانى است دلیل بر این است كه بهشت همچون باغها و نعمتهاى این جهان نیست كه زائل شدنى باشد،
زیرا چیزى كه انسان را در رابطه با نعمتهاى بزرگ این جهان نگران مى سازد این است كه همه آنها سرانجام زوال پذیرند، اما این نگرانى در مورد نعمتهاى بهشتى وجود ندارد.
كلمه" عباده" به معنى بندگان مؤمن خداوند است نه همه بندگان و تعبیر بالغیب كه بعد از آن گفته شده است یعنى از دیده هاى آنها پنهان است و به آن ایمان دارند،
در آیه 29 و 30 سوره فجر نیز مى خوانیم «فَادْخُلِی فِی عِبادِی *وَ ادْخُلِی جَنَّتِی؛
در سلك بندگانم درآ و در بهشتم ورود نما» این احتمال نیز در معنى" بالغیب" وجود دارد كه نعمتهاى بهشتى آن چنان است كه هیچ چشمى ندیده و هیچ گوشى نشنیده و حتى به مغزهاى انسانها، خطور نكرده است، و به كلى از حس و درك ما غائب است، جهانى است برتر، وسیعتر و ما فوق این جهان كه ما تنها شبحى از آن را از دور با چشم جان مى بینیم.
پس از آن به یكى دیگر از بزرگترین نعمتهاى بهشتى اشاره كرده مى گوید: آنها هرگز در آنجا سخن لغو و بیهوده اى نمى شنوند. نه دروغى، نه دشنامى، نه تهمتى نه زخم زبانى، نه سخریه اى و نه حتى سخن بیهوده اى. تنها چیزى كه در آنجا مرتبا به گوش مى خورد سلام است" (إِلَّا سَلاماً).
سلام به معنى وسیع كلمه كه دلالت بر سلامت روح و فكر و زبان و رفتار و كردار بهشتیان دارد. سلامى كه آن محیط را، بهشتى كرده و هر گونه اذیت و ایذاء از آن برچیده شده است. سلامى كه نشانه یك محیط امن و امان، یك محیط مملو از صفا و صمیمیت و پاكى و تقوا و صلح و آرامش است.
در آیات دیگر قرآن نیز همین حقیقت با تعبیرات مختلفى آمده است، در آیه 73 سوره زمر مى خوانیم:
«وَ قالَ لَهُمْ خَزَنَتُها سَلامٌ عَلَیْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدِینَ؛ خازنان بهشت به هنگام ورود به آنها مى گویند: سلام بر شما همیشه خوش و خوشحال باشید، پاك و پاكیزه باشید، بفرمائید وارد بهشت شوید، و جاودانه بمانید»،
در آیه 34 سوره ق مى خوانیم: «ادْخُلُوها بِسَلامٍ ذلِكَ یَوْمُ الْخُلُود؛ با سلام و سلامت وارد آن شوید امروز روز خلود و جاودانى است». نه تنها فرشتگان بر آنها درود مى فرستند و خود آنها به یكدیگر بلكه خداوند نیز، چنان كه در سوره یس آیه 57 بر آنها سلام مى فرستند:
«سَلامٌ قَوْلًا مِنْ رَبٍّ رَحِیمٍ؛ سلام بر شما باد، این سلامى است از پروردگار مهربان به شما بهشتیان».
آیا محیطى باصفاتر و زیباتر از این محیط آكنده از سلام و سلامت وجود دارد. و به دنبال این نعمت به نعمت دیگرى اشاره مى كند مى گوید" هر صبح و شام روزى آنها در بهشت در انتظارشان است"
(وَ لَهُمْ رِزْقُهُمْ فِیها بُكْرَة وَ عَشِیًّا).
این جمله دو سؤال را برمى انگیزد: نخست اینكه مگر در بهشت صبح و شامى وجود دارد؟ پاسخ این سؤال در روایات اسلامى چنین آمده است: گرچه در بهشت همواره نور و روشنایى است اما بهشتیان از كم و زیاد شدن نور و نوسان آن شب و روز را تشخیص مى دهند.
سؤال دیگر اینكه: از آیات قرآن به خوبى استفاده مى شود كه بهشتیان هر چه بخواهند از مواهب و روزیها در اختیارشان همیشه و در هر ساعت وجود دارد، این چه رزقى است كه فقط صبح و شام به سراغ آنها مى آید؟ پاسخ این سؤال را از حدیث لطیفى كه از پیامبر ص نقل شده مى توان دریافت آنجا كه مى فرماید:
«و تعطیهم طرف الهدایا من اللَّه لمواقیت الصلاه التی كانوا یصلون فیها فى الدنیا؛ هدایاى جالب و نخبه از سوى خداوند بزرگ در اوقاتى كه در این دنیا نماز مى خواندند به آنها در بهشت مى رسد» ( تفسیر روح المعانى جلد 16 صفحه 103).
از این حدیث استفاده مى شود كه این هدایاى ممتاز كه به هیچ وجه نمى توان ماهیت آن را حتى با حدس و تخمین بیان كرد، نعمتهایى است بسیار پر ارزش كه علاوه بر نعمتهاى معمول بهشتى، صبح و شام به آنها اهدا مى گردد.
« نیل الجنّة بالتّنزّه عن المأثم؛ رسیدن به بهشت با پاکیزگى، و دورى از گناهانست».
و « إنّک لن تلج الجنّة حتّى تزدجر عن غیّک، و تنتهی، و ترتدع عن معاصیک، و ترعوی؛ به راستى که تو داخل بهشت نخواهى شد، تا آنکه از گمراهى خود باز ایستاده و دور شوى، و از گناهان خود دست کشى و باز گردى».
و « إذا آمنت باللّه و اتّقیت محارمه أحلّک دار الأمان، و إذا أرضیته تغمّدک بالرّضوان؛ هر گاه به خدا ایمان آورده اى، و از حرامهایش دورى نمائى تو را در خانه امان فرود آورده چون او را خوشنود گردانى تو را بخوشنودى فرو پوشاند».
و « ثمن الجنّة العمل الصّالح؛ بهاى بهشت عمل صالح است». (یعنى هر که بهشت خواهد باید عمل صالح انجام دهد).
و « ثمن الجنّة الزّهد فی الدّنیا؛ بهاى بهشت بى رغبتى در دنیاست».
و «ساده أهل الجنّة الأسخیاء، و المتّقون؛ بزرگان اهل بهشت سخاوتمندان، و خویشتن داران است».
و «ساده أهل الجنة المخلصون؛ بزرگان اهل بهشت افراد مخلصند».
و « ساده أهل الجنة الأتقیاء الأبرار؛ مهتران اهل بهشت خویشتن داران نیکو کار است».
و «طلب الجنّة بلا عمل حمق؛ طلب کردن بهشت بدون عمل حماقت است».
و « لا تحصل الجنّة بالتّمنّی؛ بهشت با آرزو کردن حاصل نخواهد شد (بلکه نیازمند به عمل است)».
و « لا یدخل الجنّة خبّ و لا منّان؛ بسیار مکر کننده، و بسیار منّت گذارنده وارد بهشت نخواهند شد».
و «لا یفوز بالجنّة إلّا من حسنت سریرته و خلصت نیّته؛ به بهشت پیروز نخواهد گردید مگر کسى که نهان او نیکو بوده، و نیّتش خالص باشد».
و « کلّ نعیم دون الجنّة فهو محقور؛ هر نعمتى غیر از بهشت کوچک است»
(نهج البلاغه/حکمت 387).
اما حرف آخر:
ای کاش همه می دانستند دنیایی که در آن "حجت خدا" نباشد جهنمی بیش نیست.
جهنمی که اگر نیک بنگری زبانه های آتش آن را خواهی دید.
بله ای دوست تا زمانی که بهشت ظهور نکرده است(مهدی(عج)) من و تو مقیم جهنمیم…
🔴 آیا بر سر عهد خود با امام زمان (عج) هستید؟؟
📍إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَن نَّكَثَ فَإِنَّمَا يَنكُثُ عَلَىٰ نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَىٰ بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا
(سوره فتح آیه ۱۰)
📍ﺑﻪ ﻳﻘﻴﻦ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺗﻮ ﺑﻴﻌﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ، ﺟﺰ ﺍﻳﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﺑﻴﻌﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ; ﻗﺪﺭﺕ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﻟﺎﺗﺮ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻗﺪﺭﺗﻬﺎﺳﺖ . ﭘﺲ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﻣﻰ ﺷﻜﻨﺪ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺯﻳﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻣﻰ ﺷﻜﻨﺪ ، ﻭ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﭘﻴﻤﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻭﻓﺎ ﻛﻨﺪ ، ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ .✳✳✳
📍ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ، ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﻴﺪ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﺑﻴﻌﺖ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﺑﺮ ﺳﺮ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﻭ ﻋﻬﺪ ﺧﻮﺩ ﺑﻤﺎﻧﻨﺪ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻋﻈﻴﻤﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺷﺖ، ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺸﻜﻨﻨﺪ ﺯﻳﺎﻧﺶ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺧﻮﺩ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺳﺖ، ﺗﺼﻮﺭ ﻧﻜﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺿﺮﺭﻯ ﻣﻰ ﺭﺳﺎﻧﻨﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺑﻘﺎﻯ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻭ ﻋﻈﻤﺖ ﻭ ﺳﺮ ﺑﻠﻨﺪﻯ ﻭ ﻗﻮﺕ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﺣﺘﻰ ﻣﻮﺟﻮﺩﻳﺖ ﺧﻮﻳﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﺷﻜﻨﻰ ﺑﻪ ﺧﻄﺮ ﻣﻰ ﺍﻓﻜﻨﻨﺪ.
ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺜﻰ ﺍﺯ ﺍﻣﻴﺮ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻋﻠﻰ ﻉ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ:
" ﺩﺭ ﺟﻬﻨﻢ ﺷﻬﺮﻯ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻧﺎم" ﺣﺼﻴﻨﻪ" ﺁﻳﺎ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻧﻤﻰ ﭘﺮﺳﻴﺪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺷﻬﺮ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﻛﺴﻰ ﻋﺮﺽ ﻛﺮﺩ: ﺍﻯ ﺍﻣﻴﺮ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺷﻬﺮ ﭼﻴﺴﺖ؟! ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺩﺳﺘﻬﺎﻯ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﺷﻜﻨﺎﻥ"!! ﻭ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﺷﻜﻨﻰ ﻭ ﻧﻘﺾ ﺑﻴﻌﺖ ﺍﺯ ﺩﻳﺪﮔﺎﻩ ﺍﺳﻠﺎم ﭼﻘﺪﺭ ﺯﺷﺖ ﻭ ﻗﺒﻴﺢ ﺍﺳﺖ.✴✴✴
#کلام_وحی