قابل توجه اینكه در آیات گذشته كه سخن از توبه و ایمان و عمل صالح بود و به دنبال آن وعده بهشت،" جنت" به صورت مفرد آمده، اما در اینجا به صورت جمع است (جنات) زیرا بهشت در حقیقت مركب از باغهاى متعدد و فوق العاده پر نعمتى است كه در اختیار مؤمنان صالح قرار دارد. توصیف به" عدن" كه به معنى همیشگى و جاودانى است دلیل بر این است كه بهشت همچون باغها و نعمتهاى این جهان نیست كه زائل شدنى باشد،
زیرا چیزى كه انسان را در رابطه با نعمتهاى بزرگ این جهان نگران مى سازد این است كه همه آنها سرانجام زوال پذیرند، اما این نگرانى در مورد نعمتهاى بهشتى وجود ندارد.
كلمه" عباده" به معنى بندگان مؤمن خداوند است نه همه بندگان و تعبیر بالغیب كه بعد از آن گفته شده است یعنى از دیده هاى آنها پنهان است و به آن ایمان دارند،
در آیه 29 و 30 سوره فجر نیز مى خوانیم «فَادْخُلِی فِی عِبادِی *وَ ادْخُلِی جَنَّتِی؛
در سلك بندگانم درآ و در بهشتم ورود نما» این احتمال نیز در معنى" بالغیب" وجود دارد كه نعمتهاى بهشتى آن چنان است كه هیچ چشمى ندیده و هیچ گوشى نشنیده و حتى به مغزهاى انسانها، خطور نكرده است، و به كلى از حس و درك ما غائب است، جهانى است برتر، وسیعتر و ما فوق این جهان كه ما تنها شبحى از آن را از دور با چشم جان مى بینیم.
پس از آن به یكى دیگر از بزرگترین نعمتهاى بهشتى اشاره كرده مى گوید: آنها هرگز در آنجا سخن لغو و بیهوده اى نمى شنوند. نه دروغى، نه دشنامى، نه تهمتى نه زخم زبانى، نه سخریه اى و نه حتى سخن بیهوده اى. تنها چیزى كه در آنجا مرتبا به گوش مى خورد سلام است" (إِلَّا سَلاماً).
سلام به معنى وسیع كلمه كه دلالت بر سلامت روح و فكر و زبان و رفتار و كردار بهشتیان دارد. سلامى كه آن محیط را، بهشتى كرده و هر گونه اذیت و ایذاء از آن برچیده شده است. سلامى كه نشانه یك محیط امن و امان، یك محیط مملو از صفا و صمیمیت و پاكى و تقوا و صلح و آرامش است.
در آیات دیگر قرآن نیز همین حقیقت با تعبیرات مختلفى آمده است، در آیه 73 سوره زمر مى خوانیم:
«وَ قالَ لَهُمْ خَزَنَتُها سَلامٌ عَلَیْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدِینَ؛ خازنان بهشت به هنگام ورود به آنها مى گویند: سلام بر شما همیشه خوش و خوشحال باشید، پاك و پاكیزه باشید، بفرمائید وارد بهشت شوید، و جاودانه بمانید»،
در آیه 34 سوره ق مى خوانیم: «ادْخُلُوها بِسَلامٍ ذلِكَ یَوْمُ الْخُلُود؛ با سلام و سلامت وارد آن شوید امروز روز خلود و جاودانى است». نه تنها فرشتگان بر آنها درود مى فرستند و خود آنها به یكدیگر بلكه خداوند نیز، چنان كه در سوره یس آیه 57 بر آنها سلام مى فرستند:
«سَلامٌ قَوْلًا مِنْ رَبٍّ رَحِیمٍ؛ سلام بر شما باد، این سلامى است از پروردگار مهربان به شما بهشتیان».
آیا محیطى باصفاتر و زیباتر از این محیط آكنده از سلام و سلامت وجود دارد. و به دنبال این نعمت به نعمت دیگرى اشاره مى كند مى گوید" هر صبح و شام روزى آنها در بهشت در انتظارشان است"
(وَ لَهُمْ رِزْقُهُمْ فِیها بُكْرَة وَ عَشِیًّا).
این جمله دو سؤال را برمى انگیزد: نخست اینكه مگر در بهشت صبح و شامى وجود دارد؟ پاسخ این سؤال در روایات اسلامى چنین آمده است: گرچه در بهشت همواره نور و روشنایى است اما بهشتیان از كم و زیاد شدن نور و نوسان آن شب و روز را تشخیص مى دهند.
سؤال دیگر اینكه: از آیات قرآن به خوبى استفاده مى شود كه بهشتیان هر چه بخواهند از مواهب و روزیها در اختیارشان همیشه و در هر ساعت وجود دارد، این چه رزقى است كه فقط صبح و شام به سراغ آنها مى آید؟ پاسخ این سؤال را از حدیث لطیفى كه از پیامبر ص نقل شده مى توان دریافت آنجا كه مى فرماید:
«و تعطیهم طرف الهدایا من اللَّه لمواقیت الصلاه التی كانوا یصلون فیها فى الدنیا؛ هدایاى جالب و نخبه از سوى خداوند بزرگ در اوقاتى كه در این دنیا نماز مى خواندند به آنها در بهشت مى رسد» ( تفسیر روح المعانى جلد 16 صفحه 103).
از این حدیث استفاده مى شود كه این هدایاى ممتاز كه به هیچ وجه نمى توان ماهیت آن را حتى با حدس و تخمین بیان كرد، نعمتهایى است بسیار پر ارزش كه علاوه بر نعمتهاى معمول بهشتى، صبح و شام به آنها اهدا مى گردد.
« نیل الجنّة بالتّنزّه عن المأثم؛ رسیدن به بهشت با پاکیزگى، و دورى از گناهانست».
و « إنّک لن تلج الجنّة حتّى تزدجر عن غیّک، و تنتهی، و ترتدع عن معاصیک، و ترعوی؛ به راستى که تو داخل بهشت نخواهى شد، تا آنکه از گمراهى خود باز ایستاده و دور شوى، و از گناهان خود دست کشى و باز گردى».
و « إذا آمنت باللّه و اتّقیت محارمه أحلّک دار الأمان، و إذا أرضیته تغمّدک بالرّضوان؛ هر گاه به خدا ایمان آورده اى، و از حرامهایش دورى نمائى تو را در خانه امان فرود آورده چون او را خوشنود گردانى تو را بخوشنودى فرو پوشاند».
و « ثمن الجنّة العمل الصّالح؛ بهاى بهشت عمل صالح است». (یعنى هر که بهشت خواهد باید عمل صالح انجام دهد).
و « ثمن الجنّة الزّهد فی الدّنیا؛ بهاى بهشت بى رغبتى در دنیاست».
و «ساده أهل الجنّة الأسخیاء، و المتّقون؛ بزرگان اهل بهشت سخاوتمندان، و خویشتن داران است».
و «ساده أهل الجنة المخلصون؛ بزرگان اهل بهشت افراد مخلصند».
و « ساده أهل الجنة الأتقیاء الأبرار؛ مهتران اهل بهشت خویشتن داران نیکو کار است».
و «طلب الجنّة بلا عمل حمق؛ طلب کردن بهشت بدون عمل حماقت است».
و « لا تحصل الجنّة بالتّمنّی؛ بهشت با آرزو کردن حاصل نخواهد شد (بلکه نیازمند به عمل است)».
و « لا یدخل الجنّة خبّ و لا منّان؛ بسیار مکر کننده، و بسیار منّت گذارنده وارد بهشت نخواهند شد».
و «لا یفوز بالجنّة إلّا من حسنت سریرته و خلصت نیّته؛ به بهشت پیروز نخواهد گردید مگر کسى که نهان او نیکو بوده، و نیّتش خالص باشد».
و « کلّ نعیم دون الجنّة فهو محقور؛ هر نعمتى غیر از بهشت کوچک است»
(نهج البلاغه/حکمت 387).
اما حرف آخر:
ای کاش همه می دانستند دنیایی که در آن "حجت خدا" نباشد جهنمی بیش نیست.
جهنمی که اگر نیک بنگری زبانه های آتش آن را خواهی دید.
بله ای دوست تا زمانی که بهشت ظهور نکرده است(مهدی(عج)) من و تو مقیم جهنمیم…
🔴 آیا بر سر عهد خود با امام زمان (عج) هستید؟؟
📍إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَن نَّكَثَ فَإِنَّمَا يَنكُثُ عَلَىٰ نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَىٰ بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا
(سوره فتح آیه ۱۰)
📍ﺑﻪ ﻳﻘﻴﻦ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺗﻮ ﺑﻴﻌﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ، ﺟﺰ ﺍﻳﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﺑﻴﻌﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ; ﻗﺪﺭﺕ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﻟﺎﺗﺮ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻗﺪﺭﺗﻬﺎﺳﺖ . ﭘﺲ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﻣﻰ ﺷﻜﻨﺪ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺯﻳﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻣﻰ ﺷﻜﻨﺪ ، ﻭ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﭘﻴﻤﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻭﻓﺎ ﻛﻨﺪ ، ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ .✳✳✳
📍ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ، ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﻴﺪ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﺑﻴﻌﺖ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﺑﺮ ﺳﺮ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﻭ ﻋﻬﺪ ﺧﻮﺩ ﺑﻤﺎﻧﻨﺪ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻋﻈﻴﻤﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺷﺖ، ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺸﻜﻨﻨﺪ ﺯﻳﺎﻧﺶ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺧﻮﺩ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺳﺖ، ﺗﺼﻮﺭ ﻧﻜﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺿﺮﺭﻯ ﻣﻰ ﺭﺳﺎﻧﻨﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺑﻘﺎﻯ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻭ ﻋﻈﻤﺖ ﻭ ﺳﺮ ﺑﻠﻨﺪﻯ ﻭ ﻗﻮﺕ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﺣﺘﻰ ﻣﻮﺟﻮﺩﻳﺖ ﺧﻮﻳﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﺷﻜﻨﻰ ﺑﻪ ﺧﻄﺮ ﻣﻰ ﺍﻓﻜﻨﻨﺪ.
ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺜﻰ ﺍﺯ ﺍﻣﻴﺮ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻋﻠﻰ ﻉ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ:
" ﺩﺭ ﺟﻬﻨﻢ ﺷﻬﺮﻯ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻧﺎم" ﺣﺼﻴﻨﻪ" ﺁﻳﺎ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻧﻤﻰ ﭘﺮﺳﻴﺪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺷﻬﺮ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﻛﺴﻰ ﻋﺮﺽ ﻛﺮﺩ: ﺍﻯ ﺍﻣﻴﺮ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺷﻬﺮ ﭼﻴﺴﺖ؟! ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺩﺳﺘﻬﺎﻯ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﺷﻜﻨﺎﻥ"!! ﻭ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﺷﻜﻨﻰ ﻭ ﻧﻘﺾ ﺑﻴﻌﺖ ﺍﺯ ﺩﻳﺪﮔﺎﻩ ﺍﺳﻠﺎم ﭼﻘﺪﺭ ﺯﺷﺖ ﻭ ﻗﺒﻴﺢ ﺍﺳﺖ.✴✴✴
#کلام_وحی
🌺به مناسبت ایام ولایت حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه)
♦️امام خامنه ای:امروز دستگاههای تبلیغاتی مراکز استکباری دنیا و روشنفکرانِ وابسته به آنها، اینطور تبلیغ میکنند که هیچ حرکتی در مقابل نظم ظالمانهٔ کنونی ممکن نیست.
-با فکر انقلاب مبارزه میکنند و میخواهند ملتها را متقاعد کنند که به همین وضعیت ظالمانهٔ دنیا بسازند و عکسالعملی نشان ندهند.
♦️فکر اعتقاد به مهدی(عج)، نقطهٔ مقابل این تبلیغات غلط است. جوانان و روشنفکران و عموم ملت ما با اعتقاد به ظهور مهدی(عج) این اعتقاد را در دل خود پرورش میدهند که نظم ظالمانه جهانی قابل زوال است؛ میشود با آن #مبارزه کرد.
#کلام_رهبری
🌷یک رفیقی داشتیم به اسم آقا هادی
از طلاب و بزرگان حوزه علمیه امیرالمومنین ع شهرری بود...
.
🔻با شهید خلیلی خیلی رفیق بود...
بعد شهادت رسول خلیلی یه روز گفت رسول یه شب قبل اینکه بره سوریه اومد و یه سوال ازم پرسید و بعدش گفت تا زنده ام جایی نقل نکن...
با تعجب گفتم چی پرسید؟!
🍃گفت رسول ازم پرسید معنی کلمه (ذاب) به فارسی چی میشه؟!
🔻گفتم یعنی دفاع یا دفاع کننده...چطور؟!
شهید خلیلی گفت: میشنوم تو گوشم یه نوایی میگه #هل_من_ذاب_يذب_عن_حرم_رسول_الله .
آقا هادی میگفت رسول بغض کرد و گفت هادی فردا دارم میرم سوریه...
ان شاءالله که بتونم از حرم دختر رسول خدا دفاع کنم...
📚راوی:ادمین پیج جنت
#از_شهدا_بیاموزیم ❣❣❣❣
📆تقویم و مناسبتهای فردا📅
🔺فردا سه شنبه:
🔹۶ آبان ۱۳۹۹ 🔹
🔹۱۰ ربیع الاول ۱۴۴۲ 🔹
🔹۲۷ اکتبر ۲۰۲۰ 🔹
💢 وفات جناب عبدالمطلب جد بزرگوار پیامبر اکرم(ص) [۸ عام الفیل]
💢 ازدواج رسول اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س) [۲۸ عام الفیل]
💢 آغاز خلافت غاصبانه معاویه [۴۱ ق]
#تقویم
غیبت حضرت مهدی(عج)
برای درک دلایل و حکمت غیبت امام زمان(عج)، ابتدا باید با مفهوم غیبت آشنایی پیدا کنیم. برای فهم مفهوم غیبت لازم است دو واژه حاضر(حضور) و ظاهر(ظهور) را همواره مدنظر داشته باشیم. گاهی در خصوص غیبت امام زمان(عج) اینگونه بیان میشود که ایشان وجود ندارند؛ در حالی که در مفهوم غیبت امام زمان(عج) این معنا اراده نشده و در واقع معنای این غیبت آن است که ایشان حاضر بوده اما ظاهر نیستند و در حقیقت حضور دارند اما ظهور ندارند.
به این معنی که جسم فیزیکی امام زمان(عج) وجود دارد زیرا انسان کامل و حجت خداوند در هر زمانی باید وجود داشته باشد. بنابراین در مورد غیبت امام زمان(عج) اینگونه بیان میشود که ایشان در بین مردم حضور دارند، از مردم دستگیری کرده و به آنها کمک میکنند ولی ظهور ندارند و ما نمیتوانیم ایشان را بشناسیم. سؤالی که در چنین شرایطی پیش میآید این است که چرا باید امام زمان حضور داشته اما ظهور نداشته باشد؟
اولین نکته در خصوص این موضوع، حفظ وجود شریف صاحبالزمان(عج) است. به طوری که با توجه به شرایط سیاسی موجود در آن زمان که همه مردم بر اساس آیات و روایات منتظر فرزند امام حسن عسکری(ع) بودهاند، طبیعی است که افراد زیادی در پی پیدا کردن امام زمان(عج) و به قتل رساندن ایشان باشند. بنابراین یکی از دلایلی که امام حسن عسکری(ع) و امام هادی(ع) را به سامرا آوردند و آنان را چند سالی در شرایطی همانند زندان تحت نظر و مراقبت نگه داشتند، این بود که اگر فرزندی از ایشان به دنیا آمد، بلافاصله کودک را بکشند و به تعبیری این انقلاب را در نطفه خفه کنند؛ بنابراین یکی از دلایل غیبت امام زمان(عج) حفظ جان ایشان است.
علاوه بر این حکومت شرایطی را ایجاد کرد که یکی از مباحث و اثرات وجود این شرایط ایجاد شبهه بوده است و یکی از این شبهات فرزند نداشتن حضرت عسکری(ع) است. به این ترتیب با ترفندهای متفاوت چنین شرایط سختی را به وجود آوردند. یکی از کسانی که این شبهات را ایجاد میکرد و با حکومت نیز رابطه خوبی داشت، فرزند امام هادی(ع)، معروف به جعفر کذاب بوده است
به شکلی که در آغاز مطرح شدن امامت امام حسن عسکری(ع)، وی نیز ادعای امامت کرده و به دلیل همکاریهایی که با حکومت وقت داشت، پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) یکی از شبهاتی که ایجاد کرد، عدم وجود امام زمان(عج) و فرزند نداشتن امام عسکری(ع) بود. به علاوه از طرفی دیگر دشمنان به دنبال این بودند که فرزند امام حسن عسکری(ع) را پیدا کرده و به قتل برسانند زیرا آنان از وجود حضرت مهدی(عج) آگاهی داشتند. بنابراین دشمنان از طرفی شبهه ایجاد میکردند که فرزندی وجود ندارد و از طرفی دیگر در پی یافتن و قتل فرزند امام حسن عسکری(ع) بودند که منجر به ایجاد شرایط سختی شده بود.
رهایی از عهد ظالمان دومین دلیلی است که در مباحث روایی آمده است. امام زمان(عج) در روایتی فرمود تمام پدران من در زمان حکومتهای طاغوت و ظالم زندگی کرده، در بسیاری از مواقع تقیه کردند و در برخی شرایط نیز به اجبار بعضی مباحث را پذیرفتهاند. به عنوان مثال امام حسن مجتبی(ع)، امام رضا(ع) و... به واسطه شرایط موجود مجبور شدند برخی مسائل را بپذیرند اما ظهور من زمانی اتفاق خواهدافتاد که تحت هیچ حکومت ظالم و طاغوتی نباشم.
عاشورا مهمترین سند و تجلی این موضوع است که امام دلسوز و هدایتگر مردم، به راحتی به قتل رسانده شدند؛ به این ترتیب امام زمان(عج) به پرده غیبت رفتند تا واقعه عاشورا دوباره اتفاق نیافتد و از عهد ظالمان رهایی پیدا کنند و شرایطی ایجاد شود که دیگر حکومت طاغوتی وجود نداشته باشد.
دلیل سومی که میتوان در خصوص دلایل غیبت حضرت مهدی(عج) بیان کرد، این است که در آن دوران شرایط به صورتی بوده که قابلیت پذیرش در انسانها فراهم نبوده است. برای درک این موضوع میتوان فرض کنید شخصی بیماری مانند زخم معده داشتهباشد و خوردن میوه این فرد را دچار مشکل میکند. در چنین شرایطی مشکل از میوه نیست بلکه مشکل از معده بیمار است و بیمار آمادگی و قابلیت استفاده از این میوه را ندارد. بنابراین ما نیز قابلیت و آمادگی ظهور امام زمان(عج) را نداریم و نمیتوانیم به درستی از آن بهرهمند شویم. بنابراین به تدریج باید بتوانیم شرایط و بستر مناسب ظهور ایشان را فراهم کنیم.
مثال بیان شده، مثالی فردی است که میتوان آن را به جامعه و اجتماع بسط و گسترش داد به این معنی که بشریت آمادگی پذیرش امام(عج) را ندارد و به همین دلیل امام زمان(عج) از نظرها غایب شدهاند. این قابلیت و آمادگی باید به صورت فردی نیز صورت گیرد اما آنچه در خصوص حکومت صاحبالزمان(عج) وجود دارد، نیاز به آمادگی و وجود قابلیت اجتماعی در همه انسانها دارد.
ویژه در خصوص وظایف ما در جهت تعجیل و نزدیکتر شدن فرج امام زمان(عج) بیان کرد: به نظر من یکی از مهمترین و اولین گامها در این زمینه، معرفت و شناخت امام زمان است. همانطور که در روایات نیز بیان شده که هر کس امام زمان خود را نشناسد و بمیرد، به مرگ جاهلیت مرده است. مطمئنا گامها و وظایف دیگری نیز بر عهده ماست که باید گام به گام و مرحله به مرحله آن را پیش ببریم که تجلی آن در گفتار و رفتار ما نمایان شود.
معرفت گاهی اوقات به صورت عامیانه و برخی مواقع به صورت عالمانه در نظر گرفته میشود. معرفت عامیانه، شناختی شناسنامهای است مانند این که بدانیم پدر و مادر امام زمانمان چه کسانی هستند. معرفت عالمانه به این معنی است که ما جایگاه امام، وظایف امام نسبت به ما و وظایف خود نسبت به امام را بشناسیم و طبعا وظیفهای که بر عهده ما قرار دارد، برخورداری از این معرفت و شناخت عالمانه است.
با اشاره به اینکه مطمئنا معرفتهای عامیانهای که امروزه در مورد اسم، سن و... امام وجود دارد، مد نظر نیستند، خاطرنشان کرد: این نکته به معنی بد و نامناسب بودن این معرفت و شناخت نیست اما با توجه به این نکات میتوان دریافت که کسب معرفت عالمانه برای ما بسیار مهم است. بنابراین وظیفه امام نسبت به ما معلم و مربی بودن ایشان است و وظیفه ما نسبت به امام این است که ما معرفت کسب کرده، از آنها تبعیت کنیم و به ایشان یاری رسانیم.
ویژه با بیان اینکه به نظر من موضوع شناخت امام و به ویژه شناخت جایگاه امام به واسطه برخی شرایط در حال فراموش شدن هستند، ادامه داد: امروز اگر بتوانیم جایگاه امام را بشناسیم، در برابر بسیاری از مکاتب بشری، حرفی برای گفتن خواهیم داشت زیرا اگر بتوانیم جایگاه امام را به درستی ترسیم کنیم به معنی حکومت الله در برابر تمام حکومتهای بشری که در حال حاضر وجود دارد، است و بر این اساس اهمیت این موضوع مشخص میشود.
نکته دیگری که در مورد معرفت وجود دارد، معرفت عارفانه است که در این مرحله پردهها کنار میرود و انسان میتواند امام زمان(عج) را در همین زمان ببیند که این معرفت برای خواص اتفاق میافتد و در شرایطی که این اتفاق رخ دهد، افراد اظهار نخواهند کرد زیرا همانطور که میدانید و طبق آنچه بیان شده، اگر کسی به این موضوع اظهار کند، باید او را انکار کنیم. امیدواریم که همه افراد این مراحل معرفت را طی کرده و پوسته معرفت عامیانه را کنار زده و پس از رسیدن به معرفت عالمانه به سمت معرفت عارفانه قدم بردارند که در این مرحله انسان رنگ و بوی امام خود را خواهدگرفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نصایح مادرانه یک مادر در قالب شعر *روسری پرچم اعتقاده -نباشه گلبرگات همه به باده 😂
#پویش_حجاب_فاطمے
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دهم ربیع الاول🌸🍃
روزسه شنبه
💖مبارک باد پیوند فرخنده 💖
پیامبر عظیم الشان💚
حضرت محمد مصطفی💖
صلوات الله علیه و آله
و بزرگ بانوی مکه
ام المومنین حضرت خدیجه 💖
سلام الله علیها💓🌸
#شبتون_مهدوی