✨سهم امروزمون از یاد مولای غریب
💫💫💫💫💫
🔴 زیارت امام زمان (عج) در روز جمعه
🔵 اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ في اَرْضِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللهِ في خَلْقِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ الَّذي يَهْتَدي بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخآئِفُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْوَلِيُّ النّاصِحُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَيوةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ صَلَّي اللهُ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الاَْمْرِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يامَوْلايَ، اَنـَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُوليكَ وَاُخْريكَ، اَتَقَرَّبُ اِلَي اللهِ تَعالي بِكَ وَبِآلِ بَيْتِكَ، وَاَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ، وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلي يَدَيْكَ، وَاَسْئَلُ اللهَ اَنْ يُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاَنْ يَجْعَلَني مِنَ الْمُنْتَظِرينَ لَكَ وَالتّابِعينَ وَالنّاصِرينَ لَكَ عَلي اَعْدآئِكَ، وَالْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْكَ في جُمْلَةِ اَوْلِيآئِكَ، يا مَوْلايَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ، هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَهُوَ يَوْمُكَ، الْمُتَوَقَّعُ فيهِ ظُهُورُكَ، َالْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤْمِنينَ عَلي يَدَيْكَ، وَقَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ، وَاَنَا يا مَوْلايَ فيهِ ضَيْفُكَ وَجارُكَ، وَاَنْتَ يا مَوْلايَ كَريمٌ مِنْ اَوْلادِ الْكِرامِ، وَمَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَالاِْجارَةِ، فَاَضِفْني وَ اَجِرْني، صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي اَهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ.
#مهدویت
امام صادق (عليه السّلام) در تفسیر آیه 62 سوره مبارکه نمل
🌿«أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَكْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُكُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ»
فرمودند: اين آيه در مورد قائم آل محمد(ص) نازل شده است.
به خدا قسم مضطر او است، زماني كه دو ركعت نماز در مقام می گذارد و خدا را می خواند و خدا او را اجابت مي كند و گرفتاری اش را برطرف مي سازد و او را جانشین در زمین قرار می دهد.»
(بحارالانوار: ج 51 – ص 48)
ایشان همچنین، ذیل آیه: «فَاسْتَبِقُوا الْخَيْراتِ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ جَميعاً» (بقره/148) فرمودند:
«این آیه درباره قائم آل محمد(ص) و یاران او نازل شده و آنها پیش از آنکه موقع آمدنشان معلوم گردد، اجتماع می کنند.»
(منبع: بحارالانوار: ج 51 – ص 58)
@montzeran
📣📣📣 *شیعیان مراقب باشید*
*آغاز ماه ربیع چه کسانی تبریک میگویند*
۲۸صفرشهادت پیامبر😔
اول ربیع روزدفن شدن پیامبربعدازسه روزمیباشد پس تبریک ندارد😔
اول ربیع آغازخلافت غاصبین حق امیرالمومنین میباشدپس تبریک ندارد😔
اول ربیع اجرای نقشه های شوم سقیفه 😈برای حمله به خانه وحی میباشد پس تبریک ندارد😔
اول ربیع ایام شکسته شدن پهلوی یگانه دخترپیامبرمیباشد پس تبریک ندارد😔
اول ربیع ایام شهادت محسن بن علی بین در و دیوارمیباشد پس تبریک ندارد😔
اول ربیع ایام بستن دستهای خیبرشکن فاروق اعظم صدیق اکبرحضرت امیرالمومنین برای بیعت باابوبکر😈میباشدپس تبریک نداد😔
۸ ربیع روزشهادت امام حسن عسکری علیه السلام میباشدپس تبریک ندارد😔
شعیه واقعی کسی هست که باشادی اهل بیت شاد ودرغم آنها غصه داراست😔
*ازچندم ربیع تبریکات شروع میشود*
تبریک ایام ربیع برای شیعه از *۹ربیع* آغازمیشود✨
روزشادی دل حضرت زهرا(س)میباشد✨
*و۱۷ربیع* ولادت پیامبر مهربانیها و ولادت امام صادق علیه السلام میباشد✨
✨شیعه همیشه بیداراست✨
الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـ الْفَــرَج
4_5992472842510271548.mp3
702.1K
🎙حجت الاسلام بندانی نیشابوری
🌙شب اول ربیع الاول،
شب تبریک است یا تسلیت و تعزیت؟
#ربیع_الاول
منتظران گناه نمیکنند
📣📣📣 *شیعیان مراقب باشید* *آغاز ماه ربیع چه کسانی تبریک میگویند* ۲۸صفرشهادت پیامبر😔 اول ربیع روز
⬅️ شادی اول ربیع یا عزای ایام محسنیه ؟
💠 با سلام به همه بزرگواران مهدوی یاور
🔰 هرساله وقتی ایام اول ربیع الاول می رسد ، این بحث بین عزیزان و سروران گرامی داغ می شود که آیا بلافاصله بعد از شهادت آقا رسول الله (ص) به خانه ایشان حمله شد و حضرت محسن (ع) سقط شد یا نه؟
اگر جواب مثبت است، خود را آماده می کنند برای ایام عزاداری برای حضرت محسن (ع)
🌀 بنده اول ذکر کنم که به هیچ عنوان قصد ورود همه جانبه به این بحث را ندارم ، چون گاها فضای این مباحث از مباحث علمی ، به جدال و تعصب کشیده شده است ، اما نظر بنده حقیر بعد از مطالعه مقالات و اسناد مختلف، همان نتیجه و نظری هست که این دو مقاله علمی و معتبر به آن اشاره کرده اند
1️⃣ http://tarikh.nashriyat.ir/node/611
2️⃣ https://hawzah.net/fa/Article/View/95994
👌 هر دو مقاله اینقدر پربار و پر سند و پر مدرک و با استدلال های درست هستند که دیگر نیازی به اظهار نظر بنده حقیر نیست
✅ نتیجه هر دو مقاله این است که تاریخ احتمالی حمله به خانه زهرا (س) که باعث سقط شدن حضرت محسن شد ، حدودا 50 روز بعد از شهادت آقا رسول الله (ص) بوده ، نه در ایام ربیع الاول یا بلافاصله بعد از شهادت پیامبر (ص)
👈 خواهشا هر دو مقاله را خوب و با دقت بخوانید
👈 به همین مقدار بسنده می کنم و بیش از این بحث نمی کنم و میل بحث هم در این مورد ندارم و البته فرصتش را هم ندارم، باندازه کافی این دو مقاله کافی هست ، پس لطفا در این مورد از بنده یا ادمین ، سوالی نفرمایید
🌀 همه عزیزان ، چه آنهایی که قائل به شهادت حضرت محسن در این ایام هستند و چه آنهایی که طبق نظر ما قائل به شهادت ایشان در فاصله حدود 50 روز بعد شهادت پیامبر (ص) هستند ، عزیز هستند و بزرگوار و سرباز امام زمان (عج)
خواهشا دوستان انقلابی و مذهبی سر این موضوعات با یکدیگر بحث و جدل نکنند، شما مطالب و اسناد خود را نشان دهید، همین ، نیازی به مدام بحث کردن سر این موضوعات نیست ، باعث کدورت می شود ، باعث درگیری می شود، کسیکه بگوید ایام محسنیه الان نیست نه دشمن خدا هست ، نه دشمن اهل بیت، یک اختلاف نظر در مباحث تاریخی هست و بس ، پس جای هیچ بحث تعصبی و جدل و موارد غیر علمی نیست
باتشکر
✍️ احسان عبادی
منتظران گناه نمیکنند
پرسش: 👈 در خانوادهای کاملاً بیدین بزرگ شدم، اما من به دین روی آوردم، حجاب چادر را نیز برگزیدیم؛ اعضای خانواده، ضمن برخورد و...، میگویند: «تو کسر شأن خانوادهای» مرا مسخره میکنند؛ همسرم تهدید به طلاق کرده است؟! پاسخ (نشانی لینک): ✍️ الحمد لله؛ چقدر خداوند متعال به شما نظر لطف داشته و دارد که در چنین محیطی بزرگ شدید، اما بندگی خدا، تدین و تقوا را پیشه نمودهاید. البته خداوند منّان، این نظر لطف را به تمامی بندگانش دارد، منتهی برخی غفلت یا حتی لجاجت کرده و پشت میکنند! 📍بسیار لازم است که اهل ایمان، هم روحیات، اخلاق و روشهای کفار را خوب بشناسند و هم مقام، منزلت و موقعیت خود را خوب بشناسند؛ اما نه با تعاریفی که آنها از خود مینمایند، بلکه با تعریف و توصیفی که خداوند خالق و ربّ از هر کدام بیان نموده است. 📍 برخی، هیچ شناختی از توحید، معاد، دین و اسلام عزیز ندارند، اما برخی دیگر ضمن شناخت، دشمنی و لجاجت دارند که این مرحله بدتر از کفر و شرک میباشد! 📍این گروه کافر، عنود و لجوج ... امکان و فرصتش را ندارند، وگرنه نسبت به اهل ایمان، بدتر "داعش" میکنند ... . (بیشتر بخوانید): http://www.x-shobhe.com/belief/11271.html
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما چی فکر می کنید؟
حذف قوانین عفاف و حجاب در کشور ما، امنیت اجتماعی و آرامش خانوادگی را؟
الف) افزایش می دهد
ب) کاهش می دهد
#چالش_هفته #قوانین_پوشش #برنامه_چراغ
@montzeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت اعضای بدن در روز قیامت
@montzeran
شهادت اعضای بدن در روز قیامت
الْیَوْمَ نَخْتِمُ عَلَى أَفْوَاهِهِمْ وَتُکَلِّمُنَا أَیْدِیهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ " 1
این آیه ی کریم بیان کننده ی گوشه ای از دادگاهی است که روز قیامت بر پا خواهد شد و شاهدان نسبت به اعمال انسان شهادت می دهند . این را باید دانست که نظام و دادگاه آخرت ، نظام و دادگاه ویژه ای است و غیر از نظام دنیایی می باشد .
به گفته ی قرآن ؛ " آن روز روزی است که همه چیز متحوّل می شود ." 2 زمین غیراز این زمین است وآسمان غیر این آسمان . در دادگاه دنیا مدّعی ، منکر ، قاضی شاهد داریم که همه از هم جدا هستند و برای هریک پرونده ای جدا تشکیل می شود اما در آخرت همه یک شخص هستند . شاهد ، مدّعی ، منکر و حتی گاهی حاکم هم خود انسان است . پرونده هم وجود خود انسان است واین ها جدای از یکدیگر نیستند .
دردنیا تمام اعضاوجوارح تابع انسان هستند امادر آخرت نه تنها تابع میل او نخواهند بود ، بلکه به مخالفت او بر می خیزند و شهادت به انجام ندادن احکام الهی ا ز جانب او می دهند . همین دست وزبان و پایی که در دنیا به اختیار من کار می کنند ، درعالم آخرت برخلاف خواست ومیل من ، به شهادت علیه من قیام می کنند که خدا می فرماید : " امروز بر دهانهایشان مهر می نهیم و دست هایشان با ما سخن می گویند و پاهایشان به کارهایی که در دنیا انجام داده اند شهادت می دهد .3
مراحل شهادت و گواهی در روز قیامت
بعد از مشاهده ی آیات قرآن ، معلوم می شود که اعضا و جوارح ما هم اکنون در حال حمل شهادت هستند تا در روز قیامت ادای شهادت نمایند .
شاهد باید هنگامی که جرمی واقع می شود ، آن را ببیند ( حمل شهادت )و از وقوعش آگاه شود تا بتواند آن را نزد قاضی شهادت دهد (بیان وادای شهادت ) .
پس امروز همه ی اعضای ما در مرحله ی حمل شهادت هستند ، یعنی حضور دارند ، ومی بینند که ما چه کار می کنیم . این اعضاء و جوارح درک و شعور دارند که هم می توانند حمل شهادت کنند و هم روز قیامت ، آن را بیان کنند .
نه تنها اعضا و جوارح بلکه زمین زیر پای ما نیز حمل شهادت می کند و روز قیامت نیز ادای شهادت می نماید .4
آری ! همان قدرتی که الان به این زبان توانایی حرف زدن داده است ، در روز قیامت به دست و پا و گوش ما نیز توانایی حرف زدن خواهد داد .5
نکته ی جالبی که در آیه ی 65 یس مشاهده می شود این است که در روز قیامت بر زبان هایی که در دنیا قدرت تکلم داشته اند ، مهر زده می شود و نمی توانند حرف بزنند ، اما در عوض در آخرت به تمام اعضای بدن که در دنیا نمی توانستند حرف بزنند ، قدرت تکلّم داده می شود. 6
منبع :
1- یس /65
2- ابراهیم /48
3- یس /65
4- زلزال / 1-4
5- فصّلت /20
6- نور /24
قیامت، روز محاسبه ی بی اغماض است؛ همه ی ما محاسبه می شویم. قیامت، روز بسته شدن زبان است. زبان بازی هایی که اینجا می توان کرد، آن جا دیگر نیست؛ «هَذَا یَوْمُ لا یَنْطِقُونَ» (سوره مبارکه المرسلات، آیه 35) زبان، بسته می شود؛ آنگاه باطن و ملکات و اعضا و جوارح انسان حرف می زنند.
#در_محضر_معصومین
🔰امام محمدباقر علیه السّلام:
🔴وقتی مهدی علیه السلام وارد کوفه میشود بر فراز منبر قرار میگیرد،سخن آغاز میکند درحالیکه مردم از شدت شوق دیدارش آنچنان میگریند که از شدت گریه نمی فهمند امام علیه السلام چه می فرماید.
📚اعلام الوری،ص۲۷۱
#حدیث_روز
منتظران گناه نمیکنند
قیامت، روز محاسبه ی بی اغماض است؛ همه ی ما محاسبه می شویم. قیامت، روز بسته شدن زبان است. زبان بازی ه
روزی است که اگر در دلمان حقد، حسد، بدبینی، بدخواهی، امراض گوناگون قلبی، کینه ورزی نسبت به صالحان و شوق و عشق نسبت به گناهان پنهان کرده باشیم، آن جا همه آشکار می شود. قیامت، واقعه ی عجیبی است؛ «الْیَوْمَ نَخْتِمُ عَلَی أَفْوَاهِهِمْ وَتُکَلِّمُنَا أَیْدِیهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ» (سوره مبارکه یس آیه 65) امروز مهر بر دهانشان می نهیم و دست هایشان با ما سخن می گویند و پاهایشان به کارهایی که کرده اند گواهی می دهند.
در آن روز دیگر اعضای انسان تسلیم تمایلات او نیستند، آنها حساب خود را از کل وجود انسان جدا کرده تسلیم پروردگار می شوند، و بر آستان مقدس او سر فرود می آورند، و حقایق را با شهادت خود آشکار می سازند، و چه دادگاه عجیبی است که گواه آن اعضای پیکر خود بدن انسان است، همان ابزاری است که گناه را با آن انجام داده!
اعضای بدن در قیامت آن سببی را که موجب به زبان درآمدنشان شده بیان کرده و می گویند: ما در دنیا دارای علم بودیم؛ علمی پنهان و ذخیره شده در باطن خود و همین موجب شد که خداوند ما را به زبان آورد چرا که اگر ما علمی نمی داشتیم، به زبان آمدنمان فایده ای نداشت. حال که به همین دلیل ما را به زبان درآورد، ما نیز چاره ای نداشتیم جز این که آنچه را می دانستیم بگوییم. البته چون چیزی برخلاف نگفته اند از این رو، اجباری بودن شهادت به نافذ و حجت بودن آن ضرری وارد نمی آورد
این آیه نشان می دهد که آن روز دهان ها بسته است و زبان ها مأذون در تکلّم نمی باشند. ولی در سوره ی نور آمده است: یَوْمَ تَشْهَدُ عَلَیْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُمْ بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ (سوره ی نور، آیه ی 24): روزی که زبان ها و دست ها و پاهای آنها، به اعمالی که انجام داده اند، شهادت می دهند.
آیه ی اخیر دلالت بر این دلالت دارد که زبان ها هم آن روز مأذون در تکلّم می باشند. در مقام جمع بین این دو آیه ممکن است گفته شود، آنچه در آیه ی مورد بحث از سوره ی "یس" نفی شده است تکلّم به گونه ی عادی است که زبان در دنیا عادت به آن کرده و احیاناً با دروغ و تکذیب حقایق و انکار واقعیّات، توأم می باشد و آنچه در سوره ی مبارکه ی نور اثبات شده است، تکلّم به گونه ی ارائه ی آثار مضبوط و مکنون از گفتارها و سخنان جاری بر زبان است از سنخ تکلّم دست و پای انسان که شهادت به عامل صادر شده از خود می دهند و لذا در سوره "نور" هم از کار زبان در ردیف (ایدی) و (ارجل) تعبیر به شهادت شده است که: (یَوْمَ تَشْهَدُ عَلَیْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُمْ بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ)