گفتم: تاکنون که نشده است، گفت آیا دوست دارید من درد پاهای شما را معالجه کنم؟ گفتم: البته. پس آمد و کنار من نشست و از جیب خود چاقوی کوچکی در آورد و اسم مادرم را پرسید (یا بُرد) و سرچاقو را بر اول درد گذاشت و به سمت پایین کشید و تا پشت پا آورد، سپس فشاری داد که بسیار متألم شده گفتم: آخ. پس چاقو را برداشت وگفت: برخیز، خوب شدی.
خواستم بر حسب عادت و مثل همیشه با کمک عصا برخیزم که عصا را از دستم گرفت و به آن طرف رودخانه انداخت. دیدم پایم سالم است، برخاستم و دیگر ابداً پایم درد نداشت. به او گفتم: شما کجا هستید. گفت: من در همین قلعه هستم و دست خود را به اطراف گردانید. گفتم: پس من کجا خدمت شما برسم.
فرمود: تو آدرس مرا نخواهی دانست ولی من منزل شما را میدانم کجاست و آدرس مرا گفت و فرمود: هر وقت مقتضی باشد خود نزد تو خواهم آمد و سپس رفت. در همین موقع رفقا رسیدند و گفتند: آقا عصایتان کو؟ من گفتم: آقایی نمد پوش را دریابید هر چه تفحص و جستجو کردند اثری از او نیافتند.
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬کلیپ فوق العاده
جایگاه مومنین اخرالزمان
📝هرکسی نمیتونه به امام زمان برسه
🔹 بدون میتونی کی باشی ...
@montzeran
منتظران گناه نمیکنند
#الأربعين_مقدمة_الظهور ۵ همونقدر که ریزشهای آخرالزمان، داره اوج میگیره و جبههی باطل قدرتمند میش
الأربعين_مقدمة_الظهور_6.mp3
10.62M
#الأربعين_مقدمة_الظهور ۶
اربعین ، اگر با آزار و اذیتهایِ راه
به نق نق و غُـرولند و .... افتادی ؛
داری سرمایهی بزرگت رو ، تلف میکنی!
اربعین... سفر زیارتی نیست!
اربعین حضور در یک مانورِ جنگی است‼
چرا امید مفید است؟
ائمه به ما گفتهاند. و سخن ائمه، سخن خدا، و عقل و حکمت است.
حتماً روی حسابی گفتهاند؛ شما فکر میکنید دلیلش چیست؟ یعنی چه کارکردی دارد؟ چه سودی میرساند؟
اصلا انسان دو روش دارد: روش ناامیدانه و روش امیدوارانه
کسی که میگوید من کاری به این حرفها ندارم، چطور؟
یعنی ناامید است. رو به ناامیدی دارد. ما از روش قرآن و اهل بیت(ع) میفهمیم که گفتهاند [عصر امام] نزدیک است، نزدیک است. «عَسَی أن تَکونَ قریبا، عَسیَ أن تکونَ قریبا». مانند حالت انتظار مرگ؛ حتی به یک جوان، اگر بگویید مرگ ممکن است نزدیک باشد، ممکن است نزدیک باشد، برای بهبود شخصیتش بهتر است، برای اصلاح جامعه هم بهتر است.
یعنی انتظار مهدویت را به انتظار مرگ تشبیه میکنید؟
برای اصلاح انسان بله. از یک بُعد بله. به این معنی که ظهور امام مهدی(ع) نیز، مانند مرگ، حتمی است. بله، زمان آن را نمیدانیم. اما باید حساب آن را بکنیم. در برنامههایمان امکانش را در نظر بگیریم، و امیدوار باشیم که نزدیک باشد.
بیشتر توضیح دهید. این خیلی جالب است.
ببینید، انسان در جامعه خیلی صدمه میبیند، خیلی در ظلم و فشار است. دائم چیزهای منفی، منفی، منفی. ولی با خود میگوید با این که بدی زیاد است، اما حتماً پیش روی ما نور است. با آن که در دور و برش تاریکی میبیند، میگوید ولی یک نوری، یک چراغی آن جا هست. چراغ کجاست؟ ان شاءالله نزدیک است، ان شاءالله نزدیک است. این طرز فکر، به شخصیت انسان تعادل میدهد و او را حفظ میکند.
واکنش ما به مدعیان ارتباط با امام زمان: یا معجزه یا مجازات!
سؤال بعدی ما این است: در جامعه امروز، باید چه مؤلفههایی را رعایت کنیم تا دچار آسیبهای سوءاستفاده از مهدویت نشویم؟
نمیشود هرگز دچار نشد. جامعه، قابل آسیب هست. تمام جوامع بشری چنین آسیبهایی را دارند.
یعنی اصلِ این آسیبها گریزناپذیر است.
البته. آسیب، همیشه هست. طبیعی است. وقتی میبینیم از توحید سوءاستفاده میکنند، نمیتوانیم توحید را لغو کنیم. این آسیبها را فقط می شود کم کرد.