منتظران گناه نمیکنند
❇️ دیـــدار یــار ...✨ (شماره ۶) 🔰یکی از هموطنان ایرانی که برای تبلیغ در ایام م
❇️ دیـــدار یــار ...✨
(شماره ۷)
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
.
🔰**مـقـــــــدس اردبـیـــلـی** (رحمــت الله علیــه)
میفرمایــد: آمـدم کربــلا زیـارت اربعیــــــن
بــود،از بـس که دیـدم زائـر آمـده و شلـوغ
اسـت، گفتــم: داخـل حـــرم نــروم بـا ایــن
طـلـبــه هـا مـــــزاحـم زوار از راه دور آمـــده
نشـویــم .🌱
.
✔️ گفتـــم همیــن گوشـه صحــن میایستـم
زیـارت میخوانـم، طلبـــهها را دور خـــودم
جمــع کـردم یـک وقـت گفتــم : طلبـــه ها
ایـن آقـا طلبـهای که در راه بـرای ما روضـه
میخوانـد کجـاست ؟
گفتند:آقا در بین این جمعیت نمیدانیم
کجـــــــا رفتـه اسـت ❗️
.
✔️در ایـن اثنــاء دیـدم یـک عربـــی مــردم را
مـیشکـافـت و بـه طـرف مـن آمـد و صـدا
زد ملا احمـد مقــدس اردبیلـی میخواهی
چــه کــنــی ؟
گفتـم: میخـواهـم زیـارت اربعین بخوانم
فرمـود: بلندتر بخوان من هم گوش کنم. 🤲
✔️زیــارت را بلنــــــدتر خـوانـدم یکــی دو جــا
تــوجهـم را به نکـاتی ادبـی داد وقتـی کـه
زیـارت تمـام شـد، بـه طلبـهها گفتـم: ایـن
آقــا طلبــه پیــدایــش نشــــد ؟
گفتنـد: آقــــــا نمیدانیــم کجــا رفته است.
.
✔️یـک وقـت ایـن عـرب بـه مـن فـرمـــــــود :
مقـــــدس اردبیــلــی چــه مـیخـواهـــــی ؟
گفتـــم: یکـی از ایـن طلبـهها در راه بـرای
مـا گاهـی روضـه مـیخـوانــد، نـمـــیدانــم
کجــا رفتــه، مـیخواســـتـم اینجـا بیـایــد و
بــرای مــا روضـــه بـخـــوانـــد.
.
✔️آقــای عــرب بــه مـن فــرمـود : مقــــدس
اردبیـلـی میخـواهـی مـن برایـت روضـــه
بــخـــوانــم ؟
گفتم: آری! آیـا به روضه خواندن واردی؟
فرمـود: آری! که در ایـن اثناء دیدم عـرب
رویـــش را بـه طــرف ضـــــریـح ابـاعبـــدالله
الحسیـــن علیــهالســلام کــرد و از همـــان
طـرز نگـاه کـردن مـا را منقـلــب کــرد؛ یـک
وقـت صـدا زد یـا اباعبــدالله نـه مـــن و نـه
ایـن مقـدس اردبیـلـی و نـه ایـن طلبــههـا
هیـچ کـدام یـادمان نمیرود از آن ساعتی
کــه مــیخــواستـی از خـواهــــــرت زیـنــب
علـیــهــاالســلام جــدا شـــوی.❗️
.
✔️در این هــــــــــنگام دیـدم کسـی نیسـت ؛
فهمیدم ، ایــن عرب، مـهــدی زهــرا (ع)
بـوده، واقـعـا سـاعـت عجــــــــــیبـی بـــود. 😭
📗تـرجمه کـامـل الزیــارات
#تشرف
شناخت قلب
موضوع شناخت قلب از موضوعاتى است كه به قول علامه بزرگوار، محدث خبير و محقق بصير، فقيه كم نظير، نابغه عصر، مرحوم مجلسى (رحمة الله عليه ) از چيزهائى است كه بر اكثر خلق فهم آن پوشيده است ، زيرا از پيشوايان دينى ما درباره آن چيزى نرسيده مگر با كنايه و اشاره .
و آن چه مشهور ميان حكماء و فلاسفه است ، قلب همان نفس ناطقه انسانى است كه واسطه ميان عالم روحانى و عالم جسمانى مى باشد. (202)
مرحوم طريحى كه از بزرگان اهل حديث است چنين فرموده : از بعضى محققين نقل شده كه قلب به دو معنى اطلاق مى شود، يكى همان قلبى كه در طرف چپ سينه قرار دارد، كه منبع جان و معدن آن است ، چنين معنائى در چهار پايان بلكه در ميت هم وجود دارد، دوم همان لطيفه ربانيه كه از آن گاهى به قلب و زمانى به نفس و زمان ديگر به روح و احيانا به انسان تعبير شده و چنين قلبى است كه مدرك و عالم و عارف و مخاطب پروردگار و معاقب است و براى آن يك نوع علاقه اى با قسم اول از قلب بوده كه فكر بشر در آن متحير است و نفهميده اند كه آيا تعلق به او مانند تعلق اعراض است به اجسام ، يا اوصاف است به موصوفات ، يا تعلق هاى ديگر. (203)
پا: راستى مساله قلب حيرت آور است ، زيرا تعبيراتى كه در قرآن و روايات از آن شده است ، گاهى چنان است ؟ به طور كامل از آن قلب صنوبرى كه در طرف چپ آدمى قرار گرفته فهميده مى شود.
قرآن كريم نيز در چند مورد به قلب اشاره مى كند، چنان كه فرموده : آن خناسى كه در سينه اى مردم وسوسه مى كند (204)
و نيز فرموده : راستى كه خداوند به صاحبان سينه ها دانا مى باشد (205) و نيز فرموده : در حقيقت به سوى شما آمده از جانب پروردگارتان پندى و شفائى براى آن چه در سينه هاست (206) و در جاى ديگر چنين مى فرمايد: كه چرا كفار در زمين سير نمى كنند تا با چشم و گوش و دل قضايا را ديده و از آن پند گيرند، بعد بيان مى فرمايد: كه در حقيقت آنها نا بينا نيستند، وليكن چشمهاى قلب هائى كه در سينه هاست كور و نابيناست . (207)
از اين قبيل آيات ، بسيار است و لذا شناخت قلب هم يكى از مجهولات ماست (مجهولاتى كه از اقيانوس ها وسيعتر است ) و ما نمى توانيم قطعا بفهميم كه حقيقت قلب چيست ؟ ولى كم و بيش نقش مهم آن را درك خواهيم كرد.
چشم : بلى چنين است ، ولى چاره اى نيست از اين كه مقدارى درباره دوست خود (قلب ) بحث نموده تا مختصر شناختى در حق آن پيدا كنيم .
زبان : آقاى چشم !شما به دنبال گفتار فلسفى رفتيد، ما كورى ، و بينائى قلب را از شما در خواست نموديم .
چشم : عجله نكن ، به آنجا هم خواهم رسيد؛ زيرا مساله قلب آن اندازه سهل نيست كه فورا آدمى آن را درك كند، مقام و منزلت قلب خيلى بالاتر از اينهاست كه ما فكر مى كنيم .
از امام صادق (ع ) روايت شده كه فرمود: براستى كه رتبه قلب در برابر جسد به منزله امام است نسبت به مردم كه اطاعت او بر آنها لازم مى باشد. (208)
و در حديث قدسى است كه خداوند فرمود: مرا نه زمين و نه آسمان فراگيرد، ولى قلب بنده مومن ، مرا جا مى دهد. (209)
و از پيامبر گرامى اسلام روايت شده : اگر نه اين بود كه شياطين در دل هاى فرزندان آدم وسوسه مى كردند هر آينه به ملكوت آسمان ها نظر مى كردند. (210)
زبان : جدا مطلب عجيبى است ، اين مطلب كه اگر بشر به دنبال معصيت نرود به ملكوت نظر كند ولى چنان كه از اين روايت و روايات ديگر و آيات استفاده خواهد شد، گر چه رتبه و مقام قلب خيلى بلند است اما، وقتى كه واژگون گردد و محكوم نفس و شيطان قرار گيرد، منزلت آن از هر يك ما پائين تر قرار خواهد گرفت .
چشم : آرى ، ما هم قبول داريم و سخن شما پذيرفته است ، ولى نگذاشتى خودم آن را بيان كنم ، البته بنده هم مى دانم كه قلب داراى دو چشم و دو گوش بوده ؟ اگر بينا و شنوا باشد، داراى آن رتبه و آن منزلت است ؛ ولى اگر هر دو مسدود گردند: دل مانند سنگ خواهد شد، بلكه سخت تر، كه اگر چنين تنزلى كرد صاحب آن كافر خواهد گرديد (211)
آنهم كافرى كه در حق او هدايت تصور نخواهد شد، چنان چه خداوند در حق او چنين فرموده : براى آنهاست قلب هائى كه به وسيله آن درك نكنند (212) و يا آن كه فرموده : اينچنين خداوند بر دلهاى كفار مهر مى زند. (213)
و از على (ع ) روايت شده : هوشيار باشيد كه : نيازمندى و فقر، نشانه بلاست و از آن سخت تر مرض بدن ، و از آن شديدتر مرض قلب است ، آگاه باشيد، براستى كه توانگرى و وسعت مال ، از نعمتهاى خداونديست و از آن بالاتر صحت بدن ، و از آن برتر، تقواى قلب هاست . (214)
زبان : خلاصه ، از همه اينها استفاده شد كه قلب مانند چراغ اتومبيل است ، هر اندازه نورانى تر باشد، راننده ، راحت تر و از خطرات محفوظتر است ، و هر گاه چراغ شكسته شده باشد و يا نور آن منحرف گشته و يا به كلى خاموش گردد، راننده بايد توقف كند وگرنه به دره هاى هلاكت سقوط خواهد كرد و يا به طور قطع تصادف خواهد نمود و ضرر و زيانش عائد خود گشته و هم به ديگران
شاید به همين جهت باشد كه امام صادق (ع ) از پيامبر بزرگوار اسلام (ص ) نقل نموده كه آن حضرت فرمود: بدترين كورى ها كورى دل است . (215)
دست : خود زبان به كورى چشم دل اشاره كرد.
چشم : شما عجله مى كنيد وگرنه من هم مى دانم كه رواياتى درباره كورى چشم قلب وارد شده ، كه از باب نمونه مى توان رايت امام صادق (ع ) را نقل كرد كه فرموده : جز اين نيست كه شيعيان ما داراى چهار چشمند: دو چشم در سر، و دو چشم در قلب ، آگاه باشيد كه همه خلايق اينچنين هستند، بيدار باشيد كه خداوند چشمهاى شما را بينا قرار داده و چشمهاى آنها را نابينا. (216)
و شهيد ثانى از پيامبر اسلام (ص ) نقل كرده كه فرمود: قلب مومن سفيد و در آن چراغى است كه روشنى مى دهد، و دل كافر سياه و وارونه است . (217)
چشم های نابینا و بینا
زبان : دو مطلب اينجا نقل كرديد كه نيازمند به توضيح است ، يكى آن كه نام شهيد ثانى را برديد، لطفا ايشان را معرفى كرده و سپس بيان فرمائيد كه مراد از روايت چيست كه امام صادق (ع ) فرمود: همه خلايق اينطور هستند، خداوند چشم هاى شما را بينا و چشم هاى آنها را نابينا قرار داده است ؟
شهید اول و دوم
چشم : از بزرگان دين ، افراد بسيارى شهيد شدند، اين خود يك نوع تنبهى است براى ملت كه بدانند جان بر كفان اسلام و ايثارگران جان و مال هميشه از روحانيت سر چشمه گرفته و نيز تعهدى براى همه ما ايجاب مى كند كه بدانيم دين عزيز اسلام به آسانى به دست ما نرسيده ، براى آن خونها ريخته شده و عزيزانى فدا گشته اند كه از جمله آنهاست : شهيد اول و شهيد ثانى كه هر دو از نوابغ روزگار و از مفاخر علماى عالم تشيع و داراى تاليفات بسيار و كتاب هاى ارزشمندى بوده اند.
شهيد اول : نامش محمد است ، روز پنج شنبه نهم جمادى اولى سال 786 با شمشير كشته شد، آن گاه به دار آويخته گرديد، سپس سنگسار و سوزانده شد.
و اما شهيد ثانى : نام مباركش زين الدين است ، قاضى صيدا براى سلطان نوشت كه در بلاد شام مردى است بدعتگذار، كه از مذاهب اربعه بيرون رفته ، او را در مسجد الحرام دستگير، و مدت چهل روز زندان كرده آنگاه او را كنار دريا برده و شهيد نمودند، و جنازه مباركش را سه روز روى زمين انداخته ، سپس به دريا افكندند(رضوان الله عليهما)(218)
👈علت اصلی مخالفت با شهادت حضرت محسن علیه السلام ، صرف عزاداری نیست.! ❗️❗️
موضوع این است که با پرده برداری از شهادت حضرت محسن ، باب جنایات رهبران کودتای سقیفه باز میشود و هر (مقتولی قاتل و یا قاتلینی) دارد که با شناخت آنان ، حقائقی آشکار میشود که به نفع اهل باطل نیست!
بازنشر این واقعه ، نشانگر عمق یک فاجعه است ؛ به پهنای همه تاریخ ، از ارواح گرفته تا قیامت ...
اگر اطاله عزاداری مشکل این افراد بود ، باید مقابل محرم و صفر میایستادند که دو ماه طول میکشد ، نه ایام محدود شهادت حضرت محسن!
چون محرم رویاروئی با یزید و یزیدیان علیهم اللعنه است ، نه با رهبران کودتای سقیفه ؛ و شهادت حضرت محسن یعنی نشان دادن دقیق و درست مخالفین حق!
گرفتار روز مرگی نشویم ، در فتنههای آخرالزمان نسبت به اصل برائت و ولایت دلسرد نشویم ...!
برای نجات روح و جسم خودمان از اهل بیت علیهم السلام فاصله نگیریم ...!
کار مخالفین گرفتار کردن ما و جدا نمودن ما از دامان پر مهر و محبت آل الله است!
هر کس از کشتی اهلبیت جدا و پیاده شد ، فناء شد در طریق ابلیس🔥
به داد خودمان برسیم و مانند توابین گمراه جا نمانیم و بعد فرصتی برای جبران نماند❗️
اگر روز کودتای سقیفه نبودیم که اگر اهلبیت یاری کنیم ، اکنون که هستیم با زبان و قلم و مال و جان و .... خویش یاری کنیم.
مطمئن باشیم که اگر هر ساله برای حضرت محسن شهید علیه السلام عزاداری کنیم ، هیچ مشکلی پیش نمیآید ؛ مشکل از جایی شروع میشود که پای اولی و دومی لعنة الله علیهما بمیان کشیده میشود ...
این است اصل مشکل آنان❗️❗️
امروز دردی دیگر از جنسی دیگر در قلب زخمی ما می پیچد، و آهی دیگر از نهادمان بر میخیزد:
جنازه پیامبر شهید و مظلوم بر زمین می ماند؛
💥 مردم میروند به سقیفه بازی؛
خلیفهء پیامبر ، خانه نشین وطرد میشود؛
به خانهء وحی یورش می آورند وآن را به آتش میکشند؛
پاره تن و دختر رسالت را مجروح میکنند و با آن جراحت شهید میشود؛
🩸حضرت محسن فرزند علی و فاطمه سلام الله علیهم سقط و شهید میشود؛
و غیره
پس چه جای تبریک ای مومنان ؟❗️
چه جای شادی ای باورمندان؟❗️
🏴با این حال میشود آیا__ که لباس سیاه عزا را از تن در آوریم حال آنکه این همه حادثهء تلخ و ناگوار و کمرشکن روی داده باشد؟
آیا میشود لباس عزا را از تن در آوریم در حالیکه به خانهء وحی آتش انداخته اند و ...
🔹نه ؛
نه ، ما عزاداریم، و لباس عزا از تن در نمی آوریم تا غروب روز هشتم (یعنی شب نهم) ربیع الاول . آن روز ، یعنی نهم ربیع الاول،
🔲یوم نزع السواد(=روز از تن درآوردن لباس سیاه) 🔲
است. این سخن عین روایت است. ما مطیع و سرسپرده کلام امام معصوم هستیم...
پس عزادار می مانیم تا نهم ربیع الاول.
🌎 خداوند ما را از سرگردانی های آخرالزمان حفظ کند
منتظران گناه نمیکنند
👈علت اصلی مخالفت با شهادت حضرت محسن علیه السلام ، صرف عزاداری نیست.! ❗️❗️ موضوع این است که با پرده
واقعا منم موندم چرا برای حضرت محسن علیه السلام
عزادرای نمیکنند