eitaa logo
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
8.1هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
726 ویدیو
561 فایل
● اسرار تاریخ ایران و تشیع ❖ با طرح اندیشه‌های: 1️⃣ استاد #علی_ابوالحسنی_منذر (تاریخنگار فقید) 2️⃣ و #محمدصادق_ابوالحسنی (تاریخ‌پژوه و نویسنده) 👈 ارتباط با ادمین یا دعوت از استاد: @as_tarikh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 به مناسبت جنایت اخیر آمریکا: ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ 🔰🔰🔰 ‍ ‍ ‍🎵 آمریکاشناسی 💥 سخن عجیب درباره تفاوت سیاست آمریکا با انگلیس 👈 بیانات استاد ‌ابوالحسنی مُنذِر (ره) 🔗 @monzer_ir 🔗
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🔺 به مناسبت جنایت اخیر آمریکا: ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ 🔰🔰🔰 ‍ ‍ ‍🎵 آمریکاشناسی 💥 سخن عجیب درباره تفاوت سیاست
👈 تکمیل بحث: فرق سیاست انگلیسی ها با آمریکایی ها: اولویت اصلی انگلیس: منافع و مطامع سیاسی؛ و لو به قیمت دفاع از دین و مذهب از اولویت های اصلی سیاست آمریکا: اسلام ستیزی از آغاز حرکت سیاسی 📚منبع: مقاله: آیت الله شیخ حسین لنکرانی؛ از تعامل تا تقابل با آمریکا. اثر استاد ابوالحسنی (منذر)
r.mp3
5.76M
‍ 📡 کلیپ صوتی بسیار زیبا و کوتاه: چرا امیرالمومنین درمصیبت حضرت زهرا (س) دست به شمشیر نبرد؟ 💥 سخنان مرحوم استاد ابوالحسنی (منذر) 25 سال قبل 💥 با مداحی زیبای محمود کریمی 🍀 کانال رسمی استاد منذر(ره): ◀️ telegram.me/monzer_ir ▶️
‍ 🌞 ▪️اسرار مشروطه در نوشتاری از استاد ابوالحسنی ✍️ عنوان: ناگفته های مشروطیت و شیخ فضل الله نوری (ره) از زبان آیت الله شیخ حسین لنکرانی 💥 این نوشتار برشی از جلد نهم مجموعه شیخ و مشروطه استاد ابوالحسنی است که با رحلت ایشان٬ ناتمام ماند. (فصلنامه کتاب شیعه) 👈 حاوی نکات تازه انتشار برای مشروطه پژوهان دانلود🔻 🚩 telegram.me/monzer_ir
. 🔺عکس جوانی استاد ابوالحسنی منذر در مقبره آیت الله شیخ فضل الله نوری (ره) (نفر اول - سمت راست) 🔰کانال رسمی استاد منذر @monzer_ir
‍ ‍ 🌞 💥 خواب سفیر انگلیس برای ایران 🔹 حضور کاملا اتفاقی! سفیر انگلیس در شلوغی های اخیر و همدردی ایشان با ملت ایران! ما را به یاد پیشینه درخشان انگلیسی ها در موج سواری و تفرقه افکنی انداخت. 🔹این حادثه یادآور یک روایت عجیب تاریخی است که از زبان یک خبرنگار آمریکایی شنیدن دارد. 🔹ویلیام‌ شایرر - خبرنگار مشهور امریکایی که اخبار نهضت‌ ضد استعماری‌ هند را به‌ کشورش‌ مخابره‌ می‌کرد - دربارة‌ اختلاف‌افکنی‌ انگلستان، میان‌ گروه‌های‌ مختلف‌ هندی‌ می‌نویسد:  رئیس‌ پلیس‌ انگلیسی‌ بمبئی‌ یک‌ مرتبه‌ با لحن‌ تمسخرآمیزی‌ به‌ من‌ گفت: ایجاد درگیری‌ و فتنه‌ بین‌ هندوها و مسلمانان‌ کار ساده‌ای‌ است‌ و اضافه‌ نمود: با صد دلار می‌توان‌ آشوب‌ خونینی‌ به‌ راه‌ انداخت! کافی‌ است‌ برای‌ انداختن‌ لاشة‌ یک‌ گاو به‌ معبد هندوها، مبلغی‌ به‌ چند مسلمان‌ بپردازی‌ و یا چند هندو را تحریک‌ کنی‌ که‌ جسد خوکی‌ را به‌ مسجدی‌ بیندازند؛ آنگاه‌ درگیری‌ خونینی‌ ایجاد خواهد شد که‌ در آن‌ بسیاری‌ از مردم‌ با ضربات‌ چاقو مصدوم‌ و مجروح‌ یا کشته‌ می‌شوند! 📚 منبع: کتاب مهاتما گاندی...؛ اثر استاد ابوالحسنی منذر (ره) 🔰 @monzer_ir
🍃🍂🌺🍃🌺 🍂🌺🍂 🌺 ✔️ خاطرات شیرین از استاد منذر (۲) 🔰 پای سخن استاد مهدی پیشوایی: 💥استاد ابوالحسنی به من گفت: آقای پیشوایی، ول کن کلمه امام علی را؛ بگو امام امیرالمومنین علیه‌السلام! 🔻🔻🔻 ▪️مرحوم حجه السلام والمسلمین ابوالحسنی (منذر) دربین علما و شخصیت ها به دونفر علاقه داشت؛ به مرحوم آیت الله شیخ حسین لنکرانی ارادت داشت و نسبت به آیت الله حاج شیخ فضل الله نوری عشق می ورزید ولی نسبت به ساحت امیرالمومنین علیه السلام فدایی بود و آنچه از دستش بر می آمد مضایقه نمی کرد. ▪️خاطره ای در زمان حیات ایشان بین ما اتفاق افتاد که معلوم می شود بسیار باریک بین و ظریف بین بود. سال 72 برای اولین بار کتاب «سیره پیشوایان» را آماده کردم تا در چاپخانه موسسه امام صادق (ع) منتشر شود. حضرت آیت الله سبحانی از استاد ابوالحسنی (منذر) درخواست کرد که یک دور این کتاب را مطالعه کند و نظر بدهد. البته شأن ایشان ویراستاری نبود ولی با لطفی که داشتند از روی احترام یک دور کتاب را دیدند و من یادداشتها و اصلاحیه های ایشان را خواندم و اکثر آنها را اعمال کردم که در ارتقاء سطح کتاب موثر بود وقتی هم که کتاب را به من دادند پیش بینی کردند که این کتاب موجب شهرت شما خواهد شد. در مواردی تذکر محتوایی دادند که دو مورد را نقل می کنم: من عنوان فصل اول سیره پیشوایان را امام علی (ع) گذاشته بودم و در خلال بحث مرتب این کلمه امام را تکرار می کردم. ایشان به من گفتند: آقای پیشوائی امام علی (ع) اصطلاح ما شیعیان نیست. عامه و اهل سنت به تک تک علمایشان می گویند امام (امام محمد غزالی، امام شافعی، امام فخر رازی و...) حالا اگر ما هم گفتیم امام فرقش با بقیه چیست؟ آقا ول کن کلمه امام علی را، ما باید بگوئیم امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام. دقت و ظرافت را ببینید! ▪️از این بالاتر نمونه دوم است که خلوص ایشان را در ملاکهای داوری و ارزشگذاری  نشان می دهد. در همین فصل من بحث «عدالت اجتماعی» امیرالمومنین علیه السلام را مطرح کردم ایشان فرمودند: فلانی عدالت اجتماعی اصطلاح ما نیست، این یک اصطلاح سوسیالیستی است که از چپ ها رسیده وگر نه عدالت در اسلام عام و در شئون مختلف  است [عدالت سیاسی، اقتصادی، حکومتی، فردی و...] نویسندگان ما توجه ندارند و از این اصطلاح استفاده می کنند ومن فهمیدم چقدر دقیق و عمیق هستند و هر دو را اصلاح کردم . از آن به بعد به ایشان علاقمند شدم و امروز هم سخن گفتن در مجلس یادواره ایشان از نظر احساسی و عاطفی بسیار برایم سخت است. ▪️ منبع: همایش بزرگداشت استاد در سال ۹۱ 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی: @monzer_ir 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍂🌺
💥اسرار پشت‌پرده‌ای از کودتای‌سقیفه و هجوم به خانۀ امیرالمومنین(ع) ✔️مورخ خبیر: استاد علی ابوالحسنی (منذر)🔻 🔹شما فکر می‌کنید، سقیفۀ بنی ساعده فقط طرحی برای تغییر حکومت و تحول سیاسی بود؟ یعنی سقیفه تنها به دنبال تغییر خلافت و حکومت از یک شخص به شخص دیگر بود؟ خیر. ماجرا خیلی عمیق‌تر از این حرف‌هاست. 🔹شما اگر حوادث بعد از مصیبت فقدان پیامبر (ص) را به دقت مطالعه کنید، می بینید که سقیفه و هجوم به خانه امیرالمومنین (ع) امتداد یک جریان بود که برای کشتار، نسل کشی و نابودی نسل پیامبر (ص) و تمامی فرزندان پاک ایشان طراحی شده است. اصلاً به آتش کشیدن خانۀ مولا و آن حملۀ عجیب و غریب صورت عادی ندارد؛ می‌خواستند نسل سوزی کنند و تشیع را برای همیشه نابود کنند لذا موقع آتش زدن خانه وقتی آن فرد گفت خانه را با اهلش به آتش می‌کشم، به او گفتند حتی اگر فاطمه باشد، چنین می‌کنی؟ پاسخ داد: وإن ... حتی اگر فاطمه زهرا باشد، خانه و اهلش را آتش می‌زنم. 🔹در مقام عمل هم اگر چه امیرالمؤمنین (ع)،با حفظ مصالح، وصایای پیامبر (ص) و زمینه‌های لازم را برای حفظ اسلام و تشیّع، رعایت کردند و سقیفه، در آن برهۀ طوفانی به نسل کشی اولاد پیامبر به طور کامل نرسید، اما به هر حال دشمنان، تنها دختر و یادگار پیامبر (ص) را به شهادت رساندند، و حق آل‌الله را غصب کردند، و بعد با قتل محسن بن علی (ع)، یک سوم سادات را از بین بردند. 🔹شما اگر پرونده سقیفه و کودتاچی های سقیفه و دار و دسته آنها را باز کنید، می‌بینید از ابتدا سیاست و مرامشان همین بوه است. و این جریان از بام تا شامِ تاریخ به دست طواغیت، همین برنامه را بر ضد شیعه اجرا کرده است... اینجا محسن بن علی (ع) و در کربلا، طفل شیرخوارۀ سیدالشهداء (ع) را به آن وضع فجیع کشتند... 🔹کربلا قرار بود همه را قتل عام کنند... لذا دو مقطع خیلی به اهل بیت(ع) سخت گذشت: یکی مصیبت پیامبر (ص) که دشمنان انتظار کشیدند تا با رفتن او، فوراً به اهل بیتش حمله و کار را یکسره کنند. یکی شهادت امام حسین (ع) بود که تا او را به قتل رساندند، به حریمش حمله کردند و خیمه‌گاهش را به آتش کشیدند و بعد از غارت و تاراج، به این زن و فرزندان بی‌گناه جسارت‌ها کردند که زبان از بیانش عاجز است... 🔗کانال استاد منذر «ره»: telegram.me/monzer_ir 🔗
🔺🔺🔺 📡 نواهنگ فاطمی دیجیتال ▪️ در محضر بانوی نور؛ زهرا (س) 👈 ترکیبی از بیانات کوتاه و جذاب🔻 ✔️استاد علی‌ابوالحسنی مُنذِر (ره) ✔️استاد سیدمهدی میرباقری ✔️ و روضۀ جانسوز: آیت الله مجتهدی (ره) 🍀کانال رسمی استاد منذر (ره) @monzer_ir
‍ 🌞 ▪️نوشتاری به یادماندنی از منذر تاریخ٬ استاد ابوالحسنی: ✍️ مقاله: جلوه ای از عنایات حضرت ولیعصر (عج) به انقلاب اسلامی 💥اسراری از پشت پرده حوادث و رخدادهای انقلاب 👈 حاوی ماجراهای رمزآلود و تکان دهنده تاریخی دانلود🔻 🚩 telegram.me/monzer_ir
🔰خاطره ای شنیدنی از امام خمینی (ره) 👈 این همان راهی است که باید طی کنیم ✔️ استاد ابوالحسنی منذر (ره)🔻 آیت‌الله حاج شیخ نصرالله شاه آبادی، فرزند آیت‌الله شیخ محمد علی شاه آبادی (استاد مشهور امام خمینی ره) ماجرای زیر را مکرر نقل می کردند: اوایل شروع نهضت اسلامی (دهه۴۰) خواب دیدم که در خوزستان ایران، جنگی سخت بین نیروی حق (به زعامت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)) و باطل در گرفته و من [شیخ نصرالله] نیز در آن، حضور دارم. آن جنگ، با پیروزی جبهه حق پایان یافت و من، پس از آن، به دیدار حضرت سیدالشهداء (ع) نایل شدم و مورد تفقد ایشان قرار گرفتم. از آن خواب شگفت بیدار شده و مدتها در تعبیر آن، فکرم به جایی نمیرسید. تا اینکه پس از مدتی، امام خمینی به نجف تبعید شد و ما خدمت وی رسیدیم. در خلال صحبت، به مناسبتی یاد خواب مزبور افتادم و آن را نقل کردم. امام، پس از شنیدن، آن خواست چیزی بگوید؛ ولی منصرف شد من اصرار کردم، پس از تحاشی بسیار فرمود:” این خواب، درست است و چنین جنگی در آن نواحی واقع خواهد شد و ما- چنانکه دیدی – در فرجام، پیروز خواهیم شد”. من توضیح بیشتری خواستار شدم و وی فرمود: «این راهی است که پدر شما (مرحوم آیت‌الله شاه آبادی) برای ما ترسیم کرده و گریزی از پیمودن آن نداریم».
🔺بازتاب خاطره استاد در خبرگزاری حوزه ▪️با تشکر از آقای پوستچیان: http://www.hawzahnews.com/news/885707
برای همه محبین (س) این کلیپ را به دوستانتان هدیه دهید🔻
دل آرام دنيا.mp3
9.26M
🔰🔰🔰 ‍ ‍ 🎵 نواهنگ دیجیتال 👈 دل آرام دنیا؛ حضرت زهرا (س) ❄️ سخنان شورانگیز استاد ابوالحسنی 💥 چرا بین فرزندان پیامبر (ص)، خدا بیش از همه فاطمه اطهر را دوست دارد؟ 🔗 @monzer_ir 🔗
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
📰 💥 افق حوزه منتشر کرد 👈 ویژه نامه «مظهر حضور» با گفتارهایی از مراجع عظام٬ حضرات آیات و حجج اسلام: 🔹صافی گلپایگانی 🔹 بهجت 🔹مکارم شیرازی 🔹 جوادی آملی 🔹 ابوالقاسم علیدوست 🔹 محمدباقر تحریری 🔹 علیرضا جوادزاده 🔹محمدصادق ابوالحسنی و... (قابل دانلود در سایت افق حوزه)
آسیب شناسی مجلس - ابوالحسنی.pdf
984K
🔺🔺 💥 آسیب شناسی مجلس شورا٬ از نگاه شهید مدرس و شیخ فضل الله نوری (ره) ✔️ گفتگوی تفصیلی افق حوزه با محمدصادق ابوالحسنی 🔹 درباره تاریخ پرماجرای مجلس و آسیب هایی که نمایندگان را تهدید می کند. 🔰 @monzer_ir
👈 رمز غلبه جناح غربگرا بر بخشی از جامعه ما چیست؟ 🔹با گلگشتی در آثار استاد منذر (ره) پاسخ را دریابیم: عامل اول: تفرقه و تخریب بی رویه بین عناصر خودی عامل دوم: غفلت از تاریخ و عبرتهای تاریخی و...
✨🍃🍂🌺 🍃🍂🌺 🍂🌺 ▪️هشدار یک تاریخنگار نسبت به تخریب‌های تند تاریخی و سیاسی 👈 سیاه‌نمایی و کینه‌ورزی مثل شمشیر دودَم به ملت و کشور آسیب می‌زند 👈 تاریخ‌نویسان و سیاست‌ورزان، در همه حال منصفانه سخن گویند 🔹تاریخنگار منصف، استاد ابوالحسنی از تخریب‌های بی رویه ای که در عرصه تاریخی و گاه سیاسی بین گروه‌های مختلف تحت عنوان انتقاد صورت می گرفت، بسیار رنج می‌برد و با روحیه فراجناحی خویش همواره تأکید می‌کرد که: 🔹ما باید این همه شتاب و عجله در قضاوت و کینه‌های ایدئولوژیکی را کنار بگذاریم. حق انتقاد محفوظ، بلکه ضروری است، اما تخریب بی‌رویه روا نیست. حمله به رجال دینی و سیاسی‌ای که به لحاظ اندیشه و عملکرد، در یک داوری عالمانه و منصفانه، مثل شیخ شهید٬ در خط خدمت به اسلام و ایران گام زده‌اند، نوعی "نخبه کشی فرهنگی" است. نخبه کشی که فقط سیاسی نیست و به از بین بردن امیرکبیرها و قائم مقام‌ها منحصر نمی‌شود، شاید بدتر از آن نخبه کشی فرهنگی باشد. 🔹كسانى هستند كه نخست راجع به موضوع اظهار نظر مى‏كنند و سپس به تحقيق و بررسى پيرامون آن مى‏ پردازند! عادات مذمومى چون مطلق انديشىِ سياه و سفيد، يكسونگرى در ديدن اشخاص و... در خوانندگان تاريخ (بخوانيد: مردم) تثبيت مى ‏شود و آنگاه اين عادات، به مثابه شمشيرى دو دَم، به خود ما نيز صدمه مى‏زند. 🔹اگر نگاه سطحى و داورى يكسويه را (ولو مثلاً به نيتِ خدمت به انقلاب و نظام اسلامى) نسبت به گذشته (حتی تاريخ پيش از انقلاب مثل دوران قاجار و یا حتى پهلوى) به كار گيريم بايد مطمئن باشيم كه رواج اين نوع نگاه در جامعه، نهايتاً سبب مى ‏شود كه مردم ما درباره همه چيز و از آن جمله درباره عملكرد مسئولان جمهورى اسلامى نيز به طور سطحى و يكسويه داورى كنند و به ويژه در برابر تبليغات فريبنده دشمنان نظام، سخت آسيب پذير شده و به آسانى تن به قبول شايعات و دروغ پراكنى آنان دهند. 📝منبع: کتاب مکتب تاریخنگاری مشروطه، اثر استاد ابوالحسنی(منذر) 🍀 کانال استاد ابوالحسنی منذر(ره): ▶️ telegram.me/monzer_ir ◀️ 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍂🌺 🍃🌺 🌺 ✔️استاد ابوالحسنی منذر (ره)🔻 💥دشمن شناس باشید و از تفرقه بپرهیزید؛ 👈 پیشرفت کشور بدون اتحاد میسر نیست. ▪️حلقه های سه گانه در اتحاد جبهه کفر٬ چیست؟ 🔹یکی از مسائل مهم برای سعادت و پیشرفت کشور، «اتحاد و همدلی» است؛ یعنی: پرهیز از غفلت، نفاق، شقاق، پراکندگی و دودلی و دعوت عام شیعیان (بل همه آزادگان) به یکدلی با هم در جهت قیامی پرشور و سراسری بر ضد استعمار؛ همراه با توجه ویژه به آثار سوء اختلافات و دسته‏ بندي‌هاى «بحران سازِ» سياسى و اجتماعى و لزوم اتحاد هر چه بيشتر و مستحكم‌تر ميان اهل حقّ و ولايت و تلاش جهت حلّ و فصل پختۀ اختلافات سليقه ‏اى و جزئى، و همچنین سوق افراد و گروه‌ها به سوى تعامل و تبادل فكرى، علمى و دوستانه . 🔹در جبهۀ مقابل نیز، دشمنان ما، حلقه‌هایی از یک مجموعۀ طاغوتی را به هم پیوند می زنند که زمینه‌ساز یک اتحاد انحرافی است. این حلقه‌ها، از «انحطاط فکری»، «فریب سیاسی» و «ابتذال اخلاقی» تشکیل می‌شود. 🔹آن دست استعماری که در سایۀ تحمیل امنیّت سیاهِ سرنیزه‌ای خویش، ملتی را سالها و در وضعیت مشترک ستمدیدگی و خفقان زدگی فرو می‌برد و نیز آن قلم پرزرق و برقِ سحرانگیزِ بدعت گذارِ دین‌سازی که فرهنگ جامعه‌ای را به تباهی می‌کشد و وحدت و اتحادی بر مبنای اصل مشترک ابتذال و انحطاط فکری و اخلاقی ایجاد کرده و جامعه‌ای یکدست و یکداستان، ولی کج‌اندیش و بی‌خبر می‌سازد، به دنبال وحدتی بر اساس تبعیت از طاغوت و بردگی شیطان است. 🔖 @monzer_ir 🔖 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂
✨🍂🌺 🍃🌺 🌺 💥حاج آقا، شما به کی رأی می‌دهید؟ 👈 خاطره‌ای زیبا از شیخ حسین لنکرانی و آیت الله حق شناس ✔️استاد ابوالحسنی منذر🔻 🔹هنگامى كه دوران انتخابات فرا مى ‏رسيد، مرحوم آیت الله لنكرانى براى تعيين نامزد يا نامزدهاى اصلح، با حساسيت و دقت زياد، تحقيقات گسترده‏ اى انجام مى‏ داد. بعد صندوق سيّار به منزل ايشان مى‏ آمد و رأى خود را به صندوق مى‏ انداخت. 🔹در يكى از اين انتخابات، شاهد صحنه ‏اى بودم كه برايم جالب و عبرت‏ انگيز بود: يادم هست اولين دورة انتخابات ‏خبرگان تعيين رهبرى بود. يك روز از صبح تا عصر، خدمت مرحوم لنكرانى نشستيم و درباره نامزدهاى مختلف تحقيق و بررسى كرديم تا، در نهايت، ده دوازده نفر كه اصلح از ديگران به نظر مى‏ رسيدند تعيين شدند. اما ايشان باز هم به اين اكتفا نكردند و تلفنى با آيت اللّه‏ حاج شيخ عبدالكريم حق شناس (عالم وارسته و دل ‏آگاه) تماس گرفتند و پس از سلام و احوالپرسى گفتند: شما چه كسانى را به عنوان نامزد اصلح خبرگان برگزيده ‏ايد؟ سؤال آقاى لنكرانى راجع به موضوعى سياسى ـ اجتماعى از شخصيتى چون آقاى حق‏ شناس ــ كه بيشتر به عنوان يك شخصيت معنوى و استاد اخلاق و سلوك شناخته مى‏ شد ــ برايم تا حدى عجيب مى‏ نمود و پاسخى كه وى به پرسش لنكرانى داد، شگفتى بيشترى ايجاد كرد! ضمناً آنجا فهميدم كه آقاى لنكرانى، باوجود توغّل در سياست، روابط بسيار صميمانه‏ اى با افرادى چون جناب حق شناس دارند. 🔹بارى، وقتى كه آقاى لنكرانى فهرست نامهاى كسانى را كه آقاى حق شناس بنا داشت، به عنوان كانديداهاى اصلح، به آنها رأى دهد جويا شد و آقاى حق شناس نيز اسامى افراد مورد نظر خود را پشت تلفن براى لنكرانى قرائت كرد، مرحوم لنكرانى با تعجب زياد گفت: «آقا، اينكه همان فهرستى است كه ما هم، با تحقيق و تفحص خودمان از صبح به حال، به آن رسيده ‏ايم»! و معلوم شد هر دو، در بررسيهاى خود دربارة نامزدهاى اصلح خبرگان، به يك نتيجه رسيده‏ اند! 🔹همانجا اين شعر ملاى رومى در ذهنم تداعى شد كه: مؤمنان معدود ليك ايمان يكى است جسمشان معدود ليكن جان يكى است جان گرگان و سگان از هم جداست متحد جانهاى شيران خداست 🔹زمانى هم كه داستان فوق را براى برخى از خصّيصين آقاى حق شناس (نظير حجت ‏الاسلام و المسلمين حاج شيخ محمد على جاودان) تعريف كردم، آنها هم برايشان عجيب بود كه اولاً چه نسبت و سنخيّتى مى ‏تواند ميان يك روحانى سياستمدار و پرتكاپو در عرصه مبارزات سياسى با يك روحانى ظاهراً غير سياسى، و اخلاقى صرف، وجود داشته باشد كه آن دو را چنين به هم پيوند دهد؟ ثانياً چگونه مى‏ توانند هر دو در جزئيات يك امر سياسى ـ اجتماعى، به يك گونه بينديشند و به نتيجه ‏اى واحد برسند؟! 🔖 @monzer_ir 🔖 🌺 🍂🌺 🍃🍂🌺