هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🔺 هشدار شهید مطهری درباره تغییر تعطیلی جمعه و تعطیل کردن روز دیگر
💥 این طرح، سابقه استعماری دارد
👈 نغمههای تعطیل کردن روز دیگر هفته، به بهانه رکود یا جهانیشدن صورت میگیرد
1⃣ مسأله تعطیلی جمعه هم از آن مسائلی است كه در بعضی كشورهای اسلامی از وقتی كه استعمار آمد آن را تغییر داد. در پاكستان انگلیسیها از زمان ورودشان به هند سعی كردند همه سنتهای آنها را به سنتهای خودشان تبدیل كنند. از جمله اینكه روز تعطیل را از جمعه به یكشنبه تبدیل كردند
2⃣ باید توجه داشته باشیم به نغمههایی كه كم و بیش در مجلهها و در مقالات ادبی و به اصطلاح علمی و نیمه علمی شنیده میشود. مینویسند این برای ایران سبب ركود كارهاست كه تعطیلات خودمان را جمعه قرار بدهیم در حالی كه اكثریت مردم دنیا كه ما با آنها سر و كار داریم تعطیلاتشان یكشنبه است. آن وقت ما مجبوریم كه در هفته دو روز تعطیل داشته باشیم، روز جمعه به خاطر خودمان و روز یکشنبه برای اینكه دنیا تعطیلی دارد
پس ما برای اینكه كارمان بیشتر جریان داشته باشد، بیاییم تعطیلی جمعه را تبدیل به یكشنبه كنیم... اینها همه مقدمه جذب شدن و مقدمه هضم شدن فرهنگی در هاضمه دیگران است
3⃣ اگر یك چیزی برگشت، عود دادنش به حالت اول بسیار مشكل است... هنوز هم در پاكستان ... این سنت مسیحی را در میان خودشان حفظ كرده اند؛ مبدأ سالشان مبدأ مسیحی و تعطیل هفتگی آنها هم یكشنبه است
4⃣ در میان اسمهای هفته كلمه سَبت (شنبه) ریشه یهودی دارد و جمعه اسم اسلامی است.. (روزهای هفته روز کارهای شخصی و اختصاصی ولی جمعه روز اجتماعی است)
🔰 منبع 🔰
🆔 کانال اسرار تاریخ 🔻
🌐 eitaa.com/monzer_ir
.
🔺گستاخی نماینده مجلس
👈 پس از نامه دوم آیت الله سبحانی و همچنین مخالفت برخی مراجع، نخبگان، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام با تعطیلی شنبه:
💥 نماینده مجلس به کنایه میگوید: مخالفین تعطیلی شنبه، افراطی گری میکنند که هزینهساز است ولی مجلس تعطیلی شنبه را در دستور کار قرار میدهد. باید همه، سعی خود را، برای خنثیسازی هر چه بیشتر طیف تندرو به کار گیرند. کشور از اینها آسیب جدی دیده!
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔺 در حرم مطهر امامین عسکریین علیهماالسلام در شهر سامراء، نائب الزیاره همه شما بزرگواران هستیم. ضمناً در روز اربعین، به یاد تمامی شما خوبان، در بین الحرمین زیارت اربعین به جای آوردیم و ثواب آن را به همراهان گرامی کانال اسرار تاریخ پیشکش کردیم.
▪️ هم اکنون جای شما در فضای معنوی سرداب حرم سامراء (مقام منتسب به حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خالی است. چه نیکوست که صفابخش روح و جانمان، عطر دلانگیز انتظار باشد: اللهم عجل لولیّک الفرج.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 نقل یک مکاشفه در اربعین
💥 پای سخن آیت الله میرسجادی (از نواده دختری آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی)🔻
👈 بیان مکاشفهای از رضوان مقام، مرحوم شیخ مرتضی طالقانی (حکیم و فقیه ربّانی) که در سحرگاه اربعین در حرم مطهر حضرت اباعبدالله (علیه السلام) رخ داده است.
گزارشگر ماجرا، مرحوم آیت الله میرسجادی است که خود از زبان مرحوم آیت الله سید احمد مستنبط (صاحب القطره) شنیده و نقل میکنند (صرفاً جهت گزارش | با تشکر از دستاندرکاران رسانه آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی ره)
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔰 نمونههایی از نزاع ایدئولوژیک
👈 اپوزیسیون و طرح دوقطبیسازی سیاسی از تاریخ مشروطه جهت مقابله با انقلاب اسلامی
👈 دکتر سروش: پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی شیخ فضل الله نوری بر آخوند خراسانی بود!
💥 البته درست این بود که ایشان از تقابل مشروطه مشروعه با غربگرایان و تقیزادهها سخن میگفت. و همچنین تقابل شیخ شهید با عناصر سفارت انگلیس و مرحوم ملا علی کنی در برابر امثال میرزا حسین خان سپهسالار و بارون جولیوس دو رویتر.
ضمناً تصویری که سروش از شیخ شهید و آخوند خراسانی ارائه میدهد، در هر دو مورد با متون تاریخی سازگار نیست. آقای سروش خودش در مشروطه تخصص ندارد بلکه بیشتر تحت تاثیر افکار جناب ماشاء الله آجودانی در کتاب مشروطه ایرانی است
🔺 گفت و گوی آقای کدیور با بی بی سی؛ ابراز نگرانی کدیور و مجری بنگاه خبرپراکنی بی بی سی در این برنامه نسبت به استمراریافتن پارهای از دیدگاههای شیخ فضل الله نوری در ایران بویژه جریان یافتن اصل دوم متمم قانون اساسی که یادگار شیخ بود، در متن قانون مشروطه تا امروز | اظهاراتی در راستای بهرهبرداری سیاسی و تسویه حساب با انقلاب اسلامی (تحت عنوان: سیطره تفکر شیخ فضل الله نوری بر جمهوری اسلامی ایران)
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
19.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در گفتگوی صدای حوزه با حجت الاسلام ابوالحسنی مطرح شد؛
📽 انتقاد از شیخ فضل الله نوری برای تعریض علیه جمهوری اسلامی!
🔺همسویی عجیبی بین تقی زاده های آن روز با تقی زاده های امروز هست. / این جریان روشنفکری با نگاه ایدئولوژیک و سیاسی تلاش می کند تصویری مدرن از آخوند خراسانی و میرزای نائینی و ... ارائه دهد!
🔹شیخ فضل الله در بین مخالفین جمهوری اسلامی هم هوادارانی دارد.
➕با هواداران مشروطه سکولار آشنا شوید!
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
🛑 یادی از منبرهای قدیم!
👈 پای سخن خطیب پیشکسوت
▪️امشب پیشینه خطبا و اهل منبر را با خطیب کهنهکار، حجتالاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین تهرانی - صاحب آثار قلمی سودمند از جمله کتاب "سوالات ما" و "تاریخچه عزاداری اهل تسنن بر امام حسین (ع)"- در میان گذاشتم و گلایههایی داشتم. ایشان ضمن ابراز حساسیت نسبت به این مسئله، نکاتی را یادآور شدند که به تعبیر امروزیها، نکات فنّی بود. میگفتند:
1⃣ سابقاً خطبا تا از مرجع تقلیدی اجازه روایت نداشتند، کسی آنها را به منظور سخنرانی و منبر، دعوت نمی کرد. البته مراجع هم به هر کسی اجازه روایتی نمیدادند مگر اینکه شناخت کامل نسبت به جهات علمی آن خطیب داشته باشند؛ ولی متاسفانه امروز چنین نیست و عجیب اینکه اگر فردی سخنان ضعیف یا بیسند بگوید و حتی علما هم نسبت به او موضعگیری کنند، باز یک عده بدون توجه به این مساله از وی دعوت به عمل میآورند!
2⃣ خدا رحمت کند مرحوم آیه الله شیخ بهاءالدین محلاتی را که از مراجع تقلید بود و در شهر شیراز سکونت داشت. ایشان در سال ۱۳۶۰ به رحمت ایزدی پیوست. یکی از خطبای اهل شیراز، منبرش اغلب حاوی مطالب ضعیف و گاه بافتنی بود و اکثر شهرستانهای ایران هم از وی دعوت به عمل می آوردند. مرحوم آیه الله محلاتی چندین بار به ایشان تذکر داد [که در سخنرانی از مطالب متقن و معتبر استفاده کند] ولی [آن خطیب به توصیه ایشان] اعتنا نکرد. در نتیجه آن مرحوم منبر وی را تحریم کرد. مردم هم فرمایش معظم له را پذیرفتند و دیگر هیچ کس ایشان را دعوت به منبر نکرد و وی تا آخر عمر خانه نشین شد تا اینکه از دنیا رفت اما درحال حاضر متاسفانه چنین [حساسیّتی] نیست و حتی روز به روز به برخی مصائب موجود افزوده میشود.
👈 چندی قبل نیز همایشان از اهمیّت حافظه و استفاده بهینه از گنجینه ذهن برای خطبا و مبلغین میگفتند: متاسفانه امروزه به حافظه بها داده نمیشود ولی در گذشته اشراف بر متون کلاسیک دینی و حفظ کردن فرازهای گوناگون از آیات و روایات، مورد توجه بود (مخصوصا مقبولات فریقین و اعترافات علمای عامه برای اهل مناظره). یکی از فواید آن این است که اگر از مبلّغ، سوال کنند یا شبهاتی را در برابر او طرح کنند، میتواند با تسلط خاصی پاسخ دهد وگرنه کار دشوار میشود. جناب حاج شیخ حسین تهرانی در ادامه به ذکر خاطرات خود از ماجرای اسارت در سامراء پرداخته و خاطرنشان کردند: وقتی تروریستهای تکفیری، ما را در راه سامراء گرفتند، یک محبس و زندانی را در بیابان و زیر زمین ساخته بودند که ما را در آن جای دادند و شکنجههای فراوانی میکردند. ضمناً شبها یکی از مبلغین آنها سر میرسید و از درون حفرهای که قرار داده بودند، با ما سخن میگفت و به صورت تحکم آمیز، به القای شبهات علیه شیعه میپرداخت. تمام پاسخهایی که من از آیات و روایات و تواریخ به آنها میدادم و به تفصیل در کتاب شبهای سامرا درج کردم، همه با اتکا به همان حافظه و حفظیات سابق بود. البته ادله عقلی را نیز در کنار نقلیات، ارائه میکردم.