eitaa logo
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
8.1هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
742 ویدیو
584 فایل
● اسرار تاریخ ایران و تشیع ❖ با طرح اندیشه‌های: 1️⃣ استاد #علی_ابوالحسنی_منذر (تاریخنگار فقید) 2️⃣ استاد #محمدصادق_ابوالحسنی (تاریخ‌پژوه و نویسنده) 👈 ارتباط با ادمین یا دعوت از استاد: @as_tarikh
مشاهده در ایتا
دانلود
14.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ خدمات حضرت (ره) | از زبان آیت الله حاج آقا حسن امامی (ره) ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ 🌐 eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
💥 گفت و گویِ صدایِ حوزه با 👈 به مناسبت هجمه‌های اخیر به متفکر مشروطه مشروعه، حاج شیخ فضل الله نوری (ره) 👈 نشستی به اهتمام حجج اسلام برزکار و پورمحمدی 🔻🔻
22.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 بررسی مکتب تاریخ‌نگاری مشروطه در گفتگوی صدای حوزه با استاد ابوالحسنی (بخش اول)؛ 1⃣ تاریخ مشروطه را بر اساس منطق وای بر مغلوب نگاشته‌اند... 2⃣ با کمال تاسف، قرائت غالب از مشروطه تا پایان عصر پهلوی دوم (و متاسفانه حتی امروز)، قرائت سکولاری است که فاتحان روایت می‌کنند. تاریخنگاران مکتب تاریخنگاری مارکسیستی، لیبرالیستی و ناسیونالیستی نیز که ابتکار نگارش تاریخ را در دست گرفتند، طبق همین نگاه پیش رفتند. در این نوع تاریخنگاری، دین و همه عالمان شیعه، آماج اتهام هستند و در مقابل، اقدامات طیف افراطی و غربگرا که قدرت را به دست گرفتند، مسیر اصلی نهضت را تغییر دادند و مخالفین را حذف کردند، تطهیر و توجیه می‌شود. 🆔 پایگاه خبری - تحلیلی صدای حوزه 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
💥در محضر باب الحوائج 🔺 در حرم مطهّر علمدار کربلا، حضرت ابالفضل العباس "علیه‌السلام"، نائب الزیاره استاد منذر عزیز و اعضای کانال اسرار تاریخ هستیم. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
17.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 امام حسین (ع) به حضرت ابالفضل (ع) فرمود: اسم او را خط بزن❗️ 👈 خواب عجیب آیت الله سید عبدالهادی شیرازی (ره) که برای آیت الله وحید خراسانی بازگو کردند (با تشکر از کانال مسیر هدایت) ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🕌‌ بار معرفتی زیارة الحسين 👈 چه کنیم تا در اربعین به معرفت امام حسین (ع) برسیم؟ 🔻🔻 پاسخ مهم مرحوم استاد منذر
▫️▪️▫️ ⚫️ سه راه مهم برای رسیدن به معرفت امام حسین (ع) 👈 معنای «عارفا بحقه» چیست؟ ✔️
استاد علی ابوالحسنی (منذر)🔻
▪️زیارت آقا امام حسین علیه السلام، آنچنان خیر و برکتی دارد که پاداش آن برای بشر اصلا باورکردنی نیست. ▪️اصولا زیارت نورانی امام (ع)، یک سلسله مقامات معنوی عجیبی را به زائر می دهد که البته کشکی نیست؛ بلکه مشروط به یک سری شرایط معین است؛ یعنی بار سنگینی است که هر کسی نمیتواند به دوش بکشد؛ پس باید ببینیم خداوند متعال این مقامات را به چه کسی و به چه تضمینی عطا می کند؟ برای اینکه آن شرایط را بفهمیم باز باید دست گدایی در خانه ائمه معصومین (ع) دراز کنیم و حقیقت را از ایشان جویا شویم‌. ▪️شما روایات کتاب کامل الزیارات را ببینید؛ ما درباره ثواب زیارت حضرت اباعبدالله حسین (ع) احادیث عجیب و غریبی داریم. از همان اول که نیت میکنی گام در مسیر کربلا بگذاری و بعد که راه می افتی و هر قدمی که بر می داری تا به کربلا برسی، ثواب ها همینطور ادامه دارد. اما زیارت امام در کربلا یک شرط مهم دارد و آن «عارفا بحقه» است. بنابراین یکی از نکات مهم، این است که نسبت به حق امام (ع) معرفت داشته باشیم که نشانه ها و راههای رسیدن به آن هم در زیارتنامه ها بیان شده که برخی از مضامین آن چنین است: ۱. در زیارت امام حسین (ع) در شبهای قدر میخوانیم: «یا مولای یابن رسول الله أتیتک زائرا عارفا بحقک موالیا لأولیائک معادیا لأعدائک فاشفع لی عند ربک». یعنی کلید حل مشکل و رسیدن به شفاعت و استجابت دعا عرفان به حق امام است. این به معنای یک معرفت خشک و خالی هم نیست که مثلا یک خاورشناس غربی مثل «لوئی ماسینیون» بیاید و با تحقیق به این نتیجه برسد که مثلا مقام امیرالمومنین(ع)، از شیخین بالاتر است؛ خیر! «موالیا لاولیائک معادیا لأعدائک» یعنی با دوستان شما دوستم و با دشمنانتان دشمنم؛ بنابراین فقط صحبت آگاهی نیست بلکه یکی از لوازم مهمش این است که بایستی موضعگیری کنی؛ یعنی باید پشت سر امام حسین (ع) محکم بایستی و بیایی در صف حضرت قرار بگیری و برای دفاع از ایشان شمشیر هم بزنی. ۲. در زیارت حضرت اباعبدالله (ع) در عید فطر و قربان آمده: «یا مولای یا اباعبدالله عبدک و ابن امتک... المعترف بحقک جاءک مستجیرا بک متوجها الی مقامک». و در زیارت امام کاظم (ع) هم دارد که: «عارفا بحقک مقرا بفضلک محتملا لعلمک» : یعنی علاوه بر توجه به مقامات امام و اعتراف به آنها، حامل علوم و دانشهای ائمه هستم و بر اساس آنها عمل میکنم. «مستشفعا بک الی الله فاشفع لی عند ربک»: یعنی حالا که من اینگونه هستم، پس شما نیز مرا شفاعت فرمایید. «لیغفر لی ذنوبی». ۳. در زیارت امامین کاظمین (ع) یعنی امام موسی بن جعفر و امام جواد (ع) هم نکته دیگری آمده که آن را تأیید و تکمیل میکند: «أتیتکما زائرا عارفا بحقکما... مستبصرا بالهدی الذی أنتما علیه» (یعنی نور گرفتم از آن هدایتی که در اختیار شماست) «عارفا بضلاله من خالفکما» (و عارفم به گمراهی آن کسی که با شما در افتاد). 📚برگرفته از درس گفتارهای استاد ابوالحسنی درباره مقامات ائمه (ع) (زیارات نقل شده گاه قریب به مضمون هستند). 🌐 eitaa.com/monzer_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑 پیش‌بینی و هراس رهبر یهودیان از فاجعه کربلا 1⃣ راس الجالوت (رهبر یهودیان از نسل حضرت داود علیه السلام) گوید: پدرم گفت: هیچ گاه از کربلا نمی گذشتم مگر آن که مرکبم را می زدم و می تازاندم تا آن سرزمین را پشت سر بگذارم. گفتم: چرا؟! گفت: زیرا برای ما روایت می شد که فرزند پیامبری در آن جا کشته خواهد شد و من می‌ترسیدم که همان شخص باشم. ولی وقتی حسین [علیه‌السلام] کشته شد، گفتیم: این همان کسی است که برای ما روایت شده بود. و بعد از آن دیگر هر گاه از کربلا می گذشتم، آرام حرکت می کردم بی آن که مرکبم‌ را بتازانم. 2⃣ متن اصلی و سند گزارش بدین صورت است: ... قال [الحصین بن عبدالرحمن] : وَ حَدَّثَنِي العلاء بن أبي عاثة قَالَ: حَدَّثَنِي رأس الجالوت، عَنْ أَبِيهِ قَالَ: مَا مررت بكربلاء إلا و أنا أركض دابتي حَتَّى أخلف المكان، قَالَ: قلت: لم؟ قَالَ: كنا نتحدث أن ولد نبي مقتول فِي ذَلِكَ المكان، قَالَ: و كنت أخاف أن أكون أنا، فلما قتل الْحُسَيْن قلنا: هَذَا الَّذِي كنا نتحدث قَالَ: و كنت بعد ذَلِكَ إذا مررت بِذَلِكَ المكان أسير وَ لا أركض. 📚 منبع: توکلی - التحقیق فی مقتل الحسین (ع) به نقل از تاریخ الطبری، ج5، ص393. نیز: بغية الطلب فى تاريخ حلب، ت الرواضية، ج6 ص138؛ الكنى والأسماء - للدولابي، ج2 ص696 با طرق دیگر تا حصین بن عبدالرحمن. ▪️نکته: نقل گزارش فوق آمده، به معنی تایید دربست راس الجالوت یا سایر یهودیان نیست. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔰 هشدارِ مُجَدَّد آیت الله؛ 👈 در برابر یک ایده نامتناسب با سنّت‌ ایرانی - اسلامی ما 🔻🔻