eitaa logo
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
8.1هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
726 ویدیو
561 فایل
● اسرار تاریخ ایران و تشیع ❖ با طرح اندیشه‌های: 1️⃣ استاد #علی_ابوالحسنی_منذر (تاریخنگار فقید) 2️⃣ و #محمدصادق_ابوالحسنی (تاریخ‌پژوه و نویسنده) 👈 ارتباط با ادمین یا دعوت از استاد: @as_tarikh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺بازتاب خاطره استاد در خبرگزاری حوزه ▪️با تشکر از آقای پوستچیان: http://www.hawzahnews.com/news/885707
برای همه محبین (س) این کلیپ را به دوستانتان هدیه دهید🔻
دل آرام دنيا.mp3
9.26M
🔰🔰🔰 ‍ ‍ 🎵 نواهنگ دیجیتال 👈 دل آرام دنیا؛ حضرت زهرا (س) ❄️ سخنان شورانگیز استاد ابوالحسنی 💥 چرا بین فرزندان پیامبر (ص)، خدا بیش از همه فاطمه اطهر را دوست دارد؟ 🔗 @monzer_ir 🔗
اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
📰 💥 افق حوزه منتشر کرد 👈 ویژه نامه «مظهر حضور» با گفتارهایی از مراجع عظام٬ حضرات آیات و حجج اسلام: 🔹صافی گلپایگانی 🔹 بهجت 🔹مکارم شیرازی 🔹 جوادی آملی 🔹 ابوالقاسم علیدوست 🔹 محمدباقر تحریری 🔹 علیرضا جوادزاده 🔹محمدصادق ابوالحسنی و... (قابل دانلود در سایت افق حوزه)
آسیب شناسی مجلس - ابوالحسنی.pdf
984K
🔺🔺 💥 آسیب شناسی مجلس شورا٬ از نگاه شهید مدرس و شیخ فضل الله نوری (ره) ✔️ گفتگوی تفصیلی افق حوزه با محمدصادق ابوالحسنی 🔹 درباره تاریخ پرماجرای مجلس و آسیب هایی که نمایندگان را تهدید می کند. 🔰 @monzer_ir
👈 رمز غلبه جناح غربگرا بر بخشی از جامعه ما چیست؟ 🔹با گلگشتی در آثار استاد منذر (ره) پاسخ را دریابیم: عامل اول: تفرقه و تخریب بی رویه بین عناصر خودی عامل دوم: غفلت از تاریخ و عبرتهای تاریخی و...
✨🍃🍂🌺 🍃🍂🌺 🍂🌺 ▪️هشدار یک تاریخنگار نسبت به تخریب‌های تند تاریخی و سیاسی 👈 سیاه‌نمایی و کینه‌ورزی مثل شمشیر دودَم به ملت و کشور آسیب می‌زند 👈 تاریخ‌نویسان و سیاست‌ورزان، در همه حال منصفانه سخن گویند 🔹تاریخنگار منصف، استاد ابوالحسنی از تخریب‌های بی رویه ای که در عرصه تاریخی و گاه سیاسی بین گروه‌های مختلف تحت عنوان انتقاد صورت می گرفت، بسیار رنج می‌برد و با روحیه فراجناحی خویش همواره تأکید می‌کرد که: 🔹ما باید این همه شتاب و عجله در قضاوت و کینه‌های ایدئولوژیکی را کنار بگذاریم. حق انتقاد محفوظ، بلکه ضروری است، اما تخریب بی‌رویه روا نیست. حمله به رجال دینی و سیاسی‌ای که به لحاظ اندیشه و عملکرد، در یک داوری عالمانه و منصفانه، مثل شیخ شهید٬ در خط خدمت به اسلام و ایران گام زده‌اند، نوعی "نخبه کشی فرهنگی" است. نخبه کشی که فقط سیاسی نیست و به از بین بردن امیرکبیرها و قائم مقام‌ها منحصر نمی‌شود، شاید بدتر از آن نخبه کشی فرهنگی باشد. 🔹كسانى هستند كه نخست راجع به موضوع اظهار نظر مى‏كنند و سپس به تحقيق و بررسى پيرامون آن مى‏ پردازند! عادات مذمومى چون مطلق انديشىِ سياه و سفيد، يكسونگرى در ديدن اشخاص و... در خوانندگان تاريخ (بخوانيد: مردم) تثبيت مى ‏شود و آنگاه اين عادات، به مثابه شمشيرى دو دَم، به خود ما نيز صدمه مى‏زند. 🔹اگر نگاه سطحى و داورى يكسويه را (ولو مثلاً به نيتِ خدمت به انقلاب و نظام اسلامى) نسبت به گذشته (حتی تاريخ پيش از انقلاب مثل دوران قاجار و یا حتى پهلوى) به كار گيريم بايد مطمئن باشيم كه رواج اين نوع نگاه در جامعه، نهايتاً سبب مى ‏شود كه مردم ما درباره همه چيز و از آن جمله درباره عملكرد مسئولان جمهورى اسلامى نيز به طور سطحى و يكسويه داورى كنند و به ويژه در برابر تبليغات فريبنده دشمنان نظام، سخت آسيب پذير شده و به آسانى تن به قبول شايعات و دروغ پراكنى آنان دهند. 📝منبع: کتاب مکتب تاریخنگاری مشروطه، اثر استاد ابوالحسنی(منذر) 🍀 کانال استاد ابوالحسنی منذر(ره): ▶️ telegram.me/monzer_ir ◀️ 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍂🌺 🍃🌺 🌺 ✔️استاد ابوالحسنی منذر (ره)🔻 💥دشمن شناس باشید و از تفرقه بپرهیزید؛ 👈 پیشرفت کشور بدون اتحاد میسر نیست. ▪️حلقه های سه گانه در اتحاد جبهه کفر٬ چیست؟ 🔹یکی از مسائل مهم برای سعادت و پیشرفت کشور، «اتحاد و همدلی» است؛ یعنی: پرهیز از غفلت، نفاق، شقاق، پراکندگی و دودلی و دعوت عام شیعیان (بل همه آزادگان) به یکدلی با هم در جهت قیامی پرشور و سراسری بر ضد استعمار؛ همراه با توجه ویژه به آثار سوء اختلافات و دسته‏ بندي‌هاى «بحران سازِ» سياسى و اجتماعى و لزوم اتحاد هر چه بيشتر و مستحكم‌تر ميان اهل حقّ و ولايت و تلاش جهت حلّ و فصل پختۀ اختلافات سليقه ‏اى و جزئى، و همچنین سوق افراد و گروه‌ها به سوى تعامل و تبادل فكرى، علمى و دوستانه . 🔹در جبهۀ مقابل نیز، دشمنان ما، حلقه‌هایی از یک مجموعۀ طاغوتی را به هم پیوند می زنند که زمینه‌ساز یک اتحاد انحرافی است. این حلقه‌ها، از «انحطاط فکری»، «فریب سیاسی» و «ابتذال اخلاقی» تشکیل می‌شود. 🔹آن دست استعماری که در سایۀ تحمیل امنیّت سیاهِ سرنیزه‌ای خویش، ملتی را سالها و در وضعیت مشترک ستمدیدگی و خفقان زدگی فرو می‌برد و نیز آن قلم پرزرق و برقِ سحرانگیزِ بدعت گذارِ دین‌سازی که فرهنگ جامعه‌ای را به تباهی می‌کشد و وحدت و اتحادی بر مبنای اصل مشترک ابتذال و انحطاط فکری و اخلاقی ایجاد کرده و جامعه‌ای یکدست و یکداستان، ولی کج‌اندیش و بی‌خبر می‌سازد، به دنبال وحدتی بر اساس تبعیت از طاغوت و بردگی شیطان است. 🔖 @monzer_ir 🔖 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂
✨🍂🌺 🍃🌺 🌺 💥حاج آقا، شما به کی رأی می‌دهید؟ 👈 خاطره‌ای زیبا از شیخ حسین لنکرانی و آیت الله حق شناس ✔️استاد ابوالحسنی منذر🔻 🔹هنگامى كه دوران انتخابات فرا مى ‏رسيد، مرحوم آیت الله لنكرانى براى تعيين نامزد يا نامزدهاى اصلح، با حساسيت و دقت زياد، تحقيقات گسترده‏ اى انجام مى‏ داد. بعد صندوق سيّار به منزل ايشان مى‏ آمد و رأى خود را به صندوق مى‏ انداخت. 🔹در يكى از اين انتخابات، شاهد صحنه ‏اى بودم كه برايم جالب و عبرت‏ انگيز بود: يادم هست اولين دورة انتخابات ‏خبرگان تعيين رهبرى بود. يك روز از صبح تا عصر، خدمت مرحوم لنكرانى نشستيم و درباره نامزدهاى مختلف تحقيق و بررسى كرديم تا، در نهايت، ده دوازده نفر كه اصلح از ديگران به نظر مى‏ رسيدند تعيين شدند. اما ايشان باز هم به اين اكتفا نكردند و تلفنى با آيت اللّه‏ حاج شيخ عبدالكريم حق شناس (عالم وارسته و دل ‏آگاه) تماس گرفتند و پس از سلام و احوالپرسى گفتند: شما چه كسانى را به عنوان نامزد اصلح خبرگان برگزيده ‏ايد؟ سؤال آقاى لنكرانى راجع به موضوعى سياسى ـ اجتماعى از شخصيتى چون آقاى حق‏ شناس ــ كه بيشتر به عنوان يك شخصيت معنوى و استاد اخلاق و سلوك شناخته مى‏ شد ــ برايم تا حدى عجيب مى‏ نمود و پاسخى كه وى به پرسش لنكرانى داد، شگفتى بيشترى ايجاد كرد! ضمناً آنجا فهميدم كه آقاى لنكرانى، باوجود توغّل در سياست، روابط بسيار صميمانه‏ اى با افرادى چون جناب حق شناس دارند. 🔹بارى، وقتى كه آقاى لنكرانى فهرست نامهاى كسانى را كه آقاى حق شناس بنا داشت، به عنوان كانديداهاى اصلح، به آنها رأى دهد جويا شد و آقاى حق شناس نيز اسامى افراد مورد نظر خود را پشت تلفن براى لنكرانى قرائت كرد، مرحوم لنكرانى با تعجب زياد گفت: «آقا، اينكه همان فهرستى است كه ما هم، با تحقيق و تفحص خودمان از صبح به حال، به آن رسيده ‏ايم»! و معلوم شد هر دو، در بررسيهاى خود دربارة نامزدهاى اصلح خبرگان، به يك نتيجه رسيده‏ اند! 🔹همانجا اين شعر ملاى رومى در ذهنم تداعى شد كه: مؤمنان معدود ليك ايمان يكى است جسمشان معدود ليكن جان يكى است جان گرگان و سگان از هم جداست متحد جانهاى شيران خداست 🔹زمانى هم كه داستان فوق را براى برخى از خصّيصين آقاى حق شناس (نظير حجت ‏الاسلام و المسلمين حاج شيخ محمد على جاودان) تعريف كردم، آنها هم برايشان عجيب بود كه اولاً چه نسبت و سنخيّتى مى ‏تواند ميان يك روحانى سياستمدار و پرتكاپو در عرصه مبارزات سياسى با يك روحانى ظاهراً غير سياسى، و اخلاقى صرف، وجود داشته باشد كه آن دو را چنين به هم پيوند دهد؟ ثانياً چگونه مى‏ توانند هر دو در جزئيات يك امر سياسى ـ اجتماعى، به يك گونه بينديشند و به نتيجه ‏اى واحد برسند؟! 🔖 @monzer_ir 🔖 🌺 🍂🌺 🍃🍂🌺
طرح ارسالی یکی از اعضای محترم به کانال🔻 👈 شرایط عمومی نماینده اصلح چیست؟ ✍ از نگاه عالم و متفکر شهید٬ حضرت آیت الله شیخ فضل الله نوری اعلی الله مقامه🔰 🔹مردمی بوده و برای مردم شناخته شده باشد. 🔹 مسلمان و طریقه جعفری را دارا باشد 🔹 از خدا بترسد، دین به دنیا نفروشد 🔹 شجاع و کاربلد و کاری باشد 🔹برای اجانب کار نکند غیر این باشد امور مردم و مملکت، اصلاح نخواهد شد ✍ برگرفته از کتاب دیده بان بیدار، اثر مورخ و پژوهشگر فقید استاد علی ابوالحسنی(منذر)
✨ ✔️ عالمی که از اسرار تاریخ ایران آگاه بود و منذرِ تاریخ شد 🔻 👈 به مناسبت سالگرد استاد علی ابوالحسنی (منذر) 💥 8 سال پیش، در چنین روزهایی٬ عالمی دقیق النظر و مورخی ژرف اندیش روی از جهان برگرفت، که به باور بسیاری از صاحبنظران از نمونه‌های نادر تاریخ پژوهی در میان روحانیون به شمار می‌رفت. 💥مرحوم استاد علی ابوالحسنی (مُنذِر) از سلسله جنبانان مواجهه با انحرافات فکری و سیاسی در دوران معاصر بود که در مقابل جریانات انحرافی چون وهابیت، بهاییت، غربزدگی، باستان‌زدگی و تاریخ نگاری سکولار ایستاد و «مکتب بازنگری تاریخ معاصر» را بنا نهاد. 💥 «غیرت دینی»، «جریان شناسی»، «جامعیّت علمی» و «اجتهاد در تاریخ پژوهی» او را به یکی از «سرمایه‌های بزرگ تاریخنگاری ایران» تبدیل کرد و توانست در طول عمر کوتاه و پربارش، قریب به 50 کتاب و بیش از 300 مقاله را در رشته های تاریخ، ادبیات، فرهنگ اسلامی و مقامات و شعائر اهل بیت (ع) سامان دهد. 💥افشای چهره حقیقی استعمار و عوامل آن در ایران، خشم فرق ضاله و جریانات انحرافی را برانگیخت و بارها وی را در معرض تخریب و ترور قرار دادند اما تا آخرین نفس ثابت قدم ماند. 💥او در پی سالیان طولانی تحقیق و جست وجو، صاحب تئوری ویژه‌ای در نگرش به تاریخ اسلام و ایران شده بود که رابطه ایران و تشیع را به مثابه ظرف و مظروف میدانست و ارزش ظرف را در گروی بقای مظروف قلمداد میکرد. وی نهضتها و تحولات معاصر را در همین بستر تحلیل میکرد و آثار وی نیز در همین چارچوب قابل ارزیابی است. پ.ن🔻 عکس بالا:استاد ابوالحسنی در جبهه بین رزمندگان 🏁 اندیشکده استاد مُنذر (ره) ▶️ @monzer_ir ◀️
💥 یک سند منتشر نشده ✍ دستنویس تکان دهنده استاد ابوالحسنی منذر پس از گذشت ۲۰ سال ▪️برگ اول: استادم لنکرانی به من آموخت که بنای تشیع و توحید بر «تولی» و «تبری» است و بدون این دو بال٬ هلاکت در شوره زار فساد٬ حتمی است. 🔹کانال اندیشکده استاد منذر (ره) @monzer_ir
💥 یک سند منتشر نشده ✍ دستنویس تکان دهنده استاد ابوالحسنی منذر پس از گذشت ۲۰ سال ▪️برگ دوم: خوشوقتم که هیچگاه تاجر عقیده نبوده و برای خوشآمد ارباب قدرت٬ خامه بر نامه ننهاده ام! ❄️ @monzer_ir
✔️ ویژه نامه: جریان شناسی دشمنان حضرت امام هادی (ع)🔻
🍃🌺 🌺 💥استراتژی دشمنان در مبارزه با امام هادی (ع) 1⃣ ▪️از متوکل عباسی تا روزگار ما 👈 در گفت و گو با محمدصادق ابوالحسنی (سال ۹۲)🔻 🔹دشمنان شیعه٬ اعم از جبهه ارتجاع و جاهلیت مدرن٬ از راه ها و ابزارهای گوناگونی برای ستیز و عداوت با امام هادی (ع) استفاده میکنند که هر کدام مثل سم زهرآگین، پادزهر خاص خودش را میطلبد. 🔹جالب اینجاست که در یک بازگشت تاریخی به عصر بنی عباس و متوکل عباسی٬ باز شبیه همین شیوه ها را میبینیم که واقعا برای امروزمان عبرت انگیز است. 1⃣ هجمه سخت افزاری: اقدامات وهابیت در راستای سازماندهی گروه های تروریستی، انفجارهای خونبار و تخریب اماکن مذهبی. در این اقدامات کاملا عملیاتی و اجرایی به میدان می آیند و حذف فیزیکی شیعه و شعائر را با خون و خمپاره دنبال می کنند. (گاه طرح تخریب و انفجار حرم و گاه نقشه فتح سامرا و کشتار زائرین توسط دواعش) 🔹این همان رویکرد متوکل عباسی است. متوکل در عرصه جنگ سخت با تشیع٬ از طریق کشتار شیعیان، تخریب کربلا٬ اهانت و احضارهای مکرر رهبر مظلوم آنان، دست به شرارت زد. 🔹او به حرم مطهر سید الشهدا (ع) یورش برد. شما کتاب تتمه المنتهی را نگاه کنید؛ شیخ عباس قمی (ره) مینویسد: «متوکل هفده مرتبه قبر شریف را خراب کرد»؛ البته هیچ مسلمان باایمانی حاضر به انجام این کار نمیشد لذا از جانب خلیفه شخصی به نام «دیزج» که یهودی مسلک بود با یک گروه از یهودیان و نواصب به کربلا حمله ور شدند. جالب اینجاست که تروریست های وهابی امروز هم مثل متوکل با یهودیان افراطی مرتبطند. آنها با استعمار صلیب - صهیون بر ضد شیعه همپیمانند. از ماجرای «تل المخالی» هم معلوم میشود که متوکل یک فرد کاملا دیکتاتور٬ تمامیت خواه و اقتدارگرا بوده است. 🔹البته پاره ای معتقدند که حملات به کربلا و زائرین پیش از آن از زمان منصور دوانیقی شکل گرفت. خلاصه برای من خیلی عجیب بود که دیدم پاره ای از داعشیها رسما متوکل را به عنوان الگوی خود اعلام کردند و با ایرانیان به عنوان شیعیان صفوی اعلام جنگ نمودند. ◀️ @monzer_ir ▶️ 🌺 🍂🌺
🍃🌺 💥استراتژی دشمنان در مبارزه با امام هادی (ع)؛ 2⃣ ▪️از متوکل عباسی تا روزگار ما ✔️ در گفتگو با محمدصادق ابوالحسنی🔻 2⃣ ستیز نرم افزاری با هادی امت (ع): هجمه فرهنگی نسبت به باورهای اصیل شیعه٬ بویژه بحث امامت و ولایت از طریق ترویج آثار و شبهات ضدشیعی توسط سایت ها، ماهواره ها، عرصه هنر هفتم و حتی شعر و موسیقی. در این مرحله دیگر صحبت از داغ و درفش نیست. تحریف حقایق و تحریک احساسات است. 🔹 مثلا دکتر سروش زیارت جامعه کبیره را - که از مواریث و یادگارهای مهم امام هادی (ع) است - زیر سوال می برد و می گوید این زیارت٬ مرامنامه غلات است! ببینید اصولا امام هادی (ع) معروف به خطیب ائمّه و خطیب اهل جنت است. زیارت جامعه کبیره ایشان هم منشوری گویا٬ شیوا و ژرف از مقامات امامت است که همیشه خاری در چشم منکرین بوده است. به جرات میتوانم بگویم که خطرناک ترین چیز برای دشمنان شیعه زیارت جامعه کبیره است. اگر فرهنگی که حاکم بر این زیارت است مثل ولایت تکوینی ائمه (ع) ، محوریت اهل بیت (ع) در وصایت، علم، ایمان، تقوی و شرافت، وساطت فیض و موارد دیگر در اسلام جا بیفتد٬ فاتحه دشمنان شیعه خوانده است. لذا می بینیم که هم به خود این زیارت و هم به مقام صاحب آن جفاها می رود. 🔹 با کالبد شکافی زمانه و فضای سیاسی عصر امام هادی (ع)٬ می فهمیم که امروز شیوه دشمنان آل الله (ع)٬ شباهت زیادی با تراژدی «متوکل عباسی» - خلیفه کینه توز بنی العباس- در مصاف با هادی امت (ع) دارد. 🔹خب، کسی که جامعه کبیره را مرامنامه غلات معرفی می کند، دنبال چیست؟ می خواهد بگوید مقام امامت در این حد و اندازه نیست و جایگاه ولایت عامه کلیه امام را مخدوش سازد یعنی اسوه بودن علمی-معنوی آنان و محوریتشان در سبک زندگی را زیر سوال ببرد. و نهایتا عقلانیت خودبنیاد را با انواع ایسمها و ایستها جایگزین سازد. ما دقیقا می بینیم متوکل وقتی روی کار می آید محوریت علمی-فرهنگی-سیاسی-اجتماعی جهان اسلام را با افکار اهل حدیث پیوند میزند و با این کار عرصه را به دشمن ترین گروه نسبت به اهل بیت (ع) واگذار می کند. این یعنی بزرگترین ضربه در عرصه جنگ نرم. مضامین زیارت جامعه کبیره امام هادی (ع) دقیقا کسانی را نشانه گرفته که می خواستند عترت و امامت را حذف کنند. 🔹موج بعدی استفاده از قالب ادبی٬ هنری و موسیقی است که از راه تحریک احساسات صورت میگیرد. مثل حکایت مطربین و شاعران وابسته به متوکل و برخی اشعار و خوانندگان امروز که اهانت به خط امامت و امام هادی ع را در این قالب پیش کشیدند. (شاهین نجفی) 🔹در مقاتل الطالبیین ابوالفرج اصفهانی نمونه هایی از فساد متوکل آمده است. 🔹 به گواهی کامل ابن اثیر و تاریخ ابن خلدون چهره های پلیدی مثل علی بن جهم (شاعر شامی شیعه ستیز که مشوق تخریب کربلا بود)، ابوالسمط (از بنی مروان) ابن اترجه هر سه از ندیمان خلیفه و افرادی مثل عباده و عثعث از تلخکهای درباری در بزم های قصر با نوازندگان و آوازه خوانهای هم نوا شده و در اشعار خویش به مولای مظلومان امیر مومنان (ع) جسارت روا می داشتند و متوکل مشغول می گساری می شد. همین جسارت ها بود که دست آخر موجب قتل متوکل شد. البته برخی می گویند ساز و رقاصی به طور جدی از عصر مهدی عباسی در دربار علنی و آشکار شد که بررسی آن طلبتان باشد. ولی هیچ زمانی مثل امروز٬ دشمن از جلوه های سمعی - بصری و خصوصا عاطفی و احساسی مثل موسیقی و سینما در برابر آموزهای اسلام و تشیع بهره نگرفته است. ◀️ @monzer_ir ▶️ 🌺 🍂🌺
💠 استاد علی ابوالحسنی (منذر) 🔸 نام پدر: شیخ محمد 🔸 ولادت: ۱۳۳۴ش. 🔸 رحلت : ۳ اسفند ۱۳۹۰ش. 🔸 مدفن: قم، قبرستان باغ بهشت. 🔷🔸💠🔸🔷 کانال رسمی آستان مقدس @astanqom
هدایت شده از فرهنگ کوثر
🔅 علی ابوالحسنی (منذر) 🔅 (۱۳۹۰-۱۳۳۴ش) 🔰 تولد 🔹 شیخ علی ابوالحسنی منذر در سال ۱۳۳۴ش مقارن با میلاد مسعود مولا در ۱۳رجب. در شهر تهران و در میان خانواده ای روحانی و متدین دیده به جهان گشود. 🔹 پدرش شیخ محمد ابوالحسنی و جدش شیخ یدﷲ ابوالحسنی از روحانیان آگاه و متعهد و مبارز منطقه ورامین به شمار می رفتند شیخ علی هفت ساله بود که به همراه خانواده اش به تهران مهاجرت کرد و در یکی از محلات غرب شهر تهران سکنی گزید. 🔰 تحصیلات وی مراحل تحصیلی را با توجه به استعداد درخشان و حافظه قوی که داشت با نمرات عالی پشت سر نهاد و در سال ۱۳۵۳ش. در کنکور سراسری دانشگاه ها شرکت جست و با کسب رتبه عالی در رشته مهندسی صنایع دانشکده علم و صنعت تهران ثبت نام کرد و مشغول تحصیل شد. ولی با ارشاد پدرش و تأکید حجت الاسلام و المسلمین موسوی همدانی امام جماعت مسجد ابراهیم خلیل شهر ری به علت نامناسب بودن فضای فرهنگی آن زمان از دانشگاه انصراف داد و برای فراگیری علوم اسلامی راهی قم گردید. 🔰 استادان 🔹 وی در سال ۱۳۵۴ ش. وارد مدرسه حقانی قم گردید و تحت نظارت علمی و مدیریتی آیتﷲ شهید قدوسی قرار گرفت و مشغول تحصیل شد وی ادبیات و مقدمات و سطوح متوسطه و عالیه و نیز دروس خارج فقه و اصول و نیز برخی از علوم اسلامی همانند کلام و فلسفه و تفسیر قرآن کریم را از محضر اساتید نامدار و برجسته حوزه علمیه قم به خوبی فراگرفت و مبانی علمی خود را استوار نمود. 🔹 اسامی اساتید وی عبارت است از آیات: ▫️محمدعلی مدرس افغانی (م۱۳۶۵ش)؛ ▫️مصطفی اعتمادی تبریزی؛ ▫️جلال طاهر شمس گلپایگانی (م۱۳۷۳ش)؛ ▫️شیخ محمدتقی ستوده اراکی (م۱۳۷۸ش)؛ ▫️سیدعلی محقق داماد؛ ▫️حسین راستی کاشانی (م۱۳۹۶ش)؛ ▫️ابوالقاسم خزعلی (م۱۳۹۴ش)؛ ▫️حسین شب زنده دار جهرمی؛ ▫️یدﷲ دوز دوزانی؛ ▫️جواد کربلایی (م۱۳۹۴ش)؛ ▫️محمدتقی مصباح یزدی؛ ▫️حسین مظاهری؛ ▫️میرزا جواد تبریزی (م۱۳۵۸ش)؛خ ▫️حسین وحید خراسانی؛ ▫️جعفر سبحانی. 🔹 وی همچنین با برخی از چهره های علمی همانند شیخ حسین لنکرانی، سیدمرتضی عسکری، مرتضی مطهری، سیدمحمدکاظم قزوینی، سیداحمد فردید ارتباط کامل علمی داشت و از محضر علمی آنان استفاده های علمی می کرد. 🔰 تألیفات 🔹 علی ابوالحسنی منذر دارای آثار و تألیفات ارزشمند علمی مکتوب می باشد که برخی از مهمترین آنان عبارتند از: ▫️بررسی قرآنی و روائی توکل؛ ▫️هجرت ضرورت جاویدان، تکامل؛ ▫️طرح کلی اصول عقاید؛ ▫️سکوت گذرگاه تجهیز؛ ▫️سکوت زمینه بازکاوی و بازسازی تکامل؛ ▫️پاسداران انقلاب اسلامی؛ ▫️تحلیل سیاسی اجتماعی از فلسفه و ضرورت ولایت فقیه و دموکراسی ارشاد شده؛ ▫️میعاد با استاد مطهری راه تطهیر فرهنگ اسلامی؛ ▫️آیینه دار طلعت یار؛ ▫️تراز سیاست؛ ▫️پایداری تا پای دار (شیخ فضل ﷲ نوری)؛ ▫️آخرین آواز قو (بازکاوی شخصیت و عملکرد شیخ فضلﷲ نوری)؛ ▫️اندیشه سبز زندگی سرخ (زمانه و زندگی شیخ فضل ﷲ نوری)؛ ▫️دیده بان بیدار(مواضع و دیدگاه های شهید شیخ فضلﷲ نوری)؛ ▫️مهاتما گاندی همدلی با اسلام، همراهی با مسلمین؛ ▫️فراتر از روش آزمون وخطا زمانه (کارنامه آیتﷲ سید کاظم یزدی)؛ ▫️آخوند خراسانی و شیخ فضلﷲ نوری (اتحاد در اصول، اختلاف در روش)؛ ▫️بوسه بر خاک پی حیدر (بحثی در ایمان و آرمان فردوسی)؛ ▫️شیخ ابراهیم زنجانی (زمان، زندگی، خاطرات)؛ ▫️سلطنت علم و دولت فقر (زندگی ملا قربانعلی زنجانی)؛ ▫️کالبد شکافی چند شایعه درباره شیخ فضلﷲ نوری؛ ▫️آیتﷲ حاج میرسید احمد طباطبایی؛ ▫️تحرک روحانیت شیعه در سالهای ۱۳۰۰تا ۱۳۰۶ش؛ ▫️مجموعه ذوق لطیف ایرانی؛ ▫️دریای موج خیز؛ ▫️حسینعلی بهاء، دوستان و دشمنان شناسی. 🔰 رحلت 🔹 سرانجام این روحانی محقق و پژوهشگر متعهد بعد از نیم قرن تلاش های آموزشی فرهنگی و جهاد علمی در ۳ اسفند ۱۳۹۰ش. دارفانی را وداع گفت و پیکر پاکش بعد از اقامه نماز توسط آیتﷲ لطفﷲ صافی گلپایگانی در قبرستان باغ بهشت به خاک سپرده شد، در پی رحلت جانسوز آن روحانی فرزانه پیام های تسلیتی از سوی آیات نوری همدانی، صافی گلپایگانی، علوی گرگانی، جعفر سبحانی و... صادر گردید. ✍️ غلامرضا گلی زواره @haramqom_kosar
💥 در سوگ عزیزان 🏴 إنا لله و إنا إلیه راجعون 🔹خبر ارتحال تنی چند از دانشوران گرانمایه و روحانیون بزرگوار٬ موجب تأثر فراوان گردید. 🔹در این روزها که اخبار کرونا همچون سونامی٬ افکار جامعه را دگرگون کرده و اذهان را دستخوش تشویش و اضطراب ساخته٬ خبر کوچیدن اندیشوران فرزانه و چهره های خدوم٬ دلها را در اندوهی مضاعف فرو برد و دریغ و اندوه ما را دوچندان کرد. این بزرگواران که غالبا به علت عارضه کرونا روی از جهان برگرفتند٬ عبارتند از: ▪️ استاد سید هادی خسروشاهی (دانشمند شهیر و تاریخ پژوه سختکوش و پرتلاش) ▪️ حجت الاسلام خلیلیان (عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی ره) ▪️ حجت الاسلام ظاهری «ابوماجد» (استاد حوزه و مسئول استفتائات دفتر آیت الله سید کاظم حائری) ▪️حجت الاسلام لطفی (معاون پیشکسوت مدرسه حقانی) ▪️ حجت الاسلام و المسلمین مدرسی (خطیب توانا) ▪️ حجت الاسلام و المسلمین فاضل مرندی (خطیب برجسته و سخنور توانا) [علت وفات: غیر کرونا] ▪️ حجت الاسلام و المسلمین اعتمادی (استاد حوزه و فرزند آیت الله اعتمادی) [غیر کرونا] یادشان گرامی و همتشان الگو باد. به قول شاعر تازی سرا: 🔹یقولون ان العلم لملیحه 🔹والله مصاحبه العلماء املح 🔹یقولون ان الموت صعب علی الفتی 🔹والله مفارقه الاحباب اصعب ضمنا شنیده ها حاکی از آن است که حضرت آیت الله حبیبی (مدیر مدرسه آیت الله مجتهدی ره) نیز شدیدا بیمارند و جز دعای خیر دوستان٬ راه دیگری برای بهبودی ایشان متصور نیست. ▪️بیت استاد علی ابوالحسنی (منذر)٬ ضمن آرزوی علو درجات برای درگذشتگان٬ از خداوند منان برای خانواده های داغدار٬ صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می کند. امید آنکه این بلای عمومی به زودی از جامعه شیعه رخت بربندد. ▪️در پایان آرزو دارم٬ خداوند متعال رحمت بی کران خود را شامل حال راقم این سطور و همه بندگان گنهکار خود سازد و عاقبت کار و پایان دفتر ما را نیز ختم به خیر گرداند. آمین یا رب العالمین ✍محمدصادق ابوالحسنی اسفندماه ۱۳۹۸
13921205191110782_PhotoL.jpg
408.8K
🔺🔺🔺 💥 عکس هایی از سخنرانی دانشمند فقید٬ استاد خسروشاهی 👈 در همایش نکوداشت استاد ابوالحسنی (منذر) 🔹 آقایان دکتر رجبی دوانی و موسی حقانی نیز در عکس دیده میشوند. سالن حوزه هنری/ اسفند سال ۹۲
p6.pdf
682K
‍ 💥 سلطنت علم و دولت فقر 👈 متن سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین خسروشاهی در بزرگداشت استاد ابوالحسنی منذر (ره) ❄️ موضوع: تهمت های ناروای دشمنان به علمای شیعه و روشنگری جانانه استاد منذر (ره) در دفاع از روحانیت بویژه شیخ شهید (ره) 📑 مندرج در روزنامه اطلاعات دانلود پی دی اف🔺
🌞 ✍ یک نامه تکان دهنده ✔️ از حضرت استاد ابوالحسنی (منذر) به استاد علی اکبر رشاد 💥زمان نگارش: دو ماه آخر عمر استاد منذر و ایام کسالت جناب رشاد 🔻🔻🔻 بسمه تعالي شأنه ▪️جناب حجة الاسلام و المسلمين حاج آقاي رشاد، وفقه الله للسَّداد و الرَّشاد سلامٌ عليكم و رحمة الله ▪️خبر كسالت حضرت عالي، كه خوشبختانه رو به بهبود است، براي اهالیِ فرهنگ و انديشه شديداً موجب نگراني و تأثر شد و هركس شنيد، به دعاي خير براي عافيتِ سريع و كاملِِ آن جناب، رَطبُ اللسان گرديد. چه بايد كرد؟ در طريق عشق، «وَلاء» و «بلاء»، و «محبّت» و «محنت»، دوستان قديمند: البَلاء لِلوَلاء و: هر كه در اين بزم مقرّبتر است/ جام بلا بيشترش مي‌دهند. ▪️بلاها و مِحَن ـ چونان كورۀ آتش، بل مخزنِ تيزاب ـ براي مؤمنين، عاملِ «تمحيص» و تهذيب، و براي كفار و منافقين، موجبِ «محق» و نابودي است. جانِ كافر ـ كه آینۀ فطرت خدايي‌اش را به گل و لایِ «غفلتْ» اندوده، بل به ضربِ «انكار و جُحود»، شكسته ـ در تيزابِ بلا محق و محو مي‌شود، و جانِ مؤمن كه به اكسير «توحيد» (فطرت الله) زنده است، از كورۀ ابتلا، همچون زرِ ناب كه زنگارش در مخزن تيزاب ريخته، پاك و تابناك بيرون مي‌آيد. پس در موج و اوجِ ابتلا، براي مؤمن چه جاي غم؟ كه جايگاه شادي است، و در پسِ ظاهرِ تلخ و ناگوارش، باطني خوب و شيرين دارد؛ «مِهر»ي است كه در نقاب «قهر» آمده است: در بلاها مي‌چشم لذّات او ماتِ اويم، ماتِ اویم، ماتِ او عاشقم بر لطف و بر قهرش بِجِد بوالعجب، من عاشقِ اين هر دو ضد! ▪️ در معني، تلنگُري است كه به من و ما مي‌زنند تا غوغاي روزمرّگي، از انديشه و اندوختۀ آينده‌مان غافل نكند و به توفيق اجباري، خلوتي ‌مان مي‌بخشند كه خود و كارخود را آسيب شناسي كنيم و بيش از پيش، هشيارِ كار و بيدارِِ حالِ خود باشيم و نقد عُمْر را در بازار هستي ـ آن سان كه زيبندۀ يك ديندار فرهيخته، و فرهيختۀ دين‌باور است ـ مصرف كنيم. ▪️اميد است كارهايي كه مي‌كنيم، تماماً مُهرِ رضايتِ محبوبِ عالَميان، خداوندگار جهان (جلت عظمته) را بر پيشاني و پسندِ خليفۀ برحقش، صاحب العصر و الزمان (عج)، را به همراه داشته باشد... ▪️استدعاي اين جانب و ديگر دوستان... از درگاه باری ـ عزّ اسمه ـ آن است كه، هرچه زودتر بهبودِ كامل يافته و خدمات مؤثرتان به فرهنگ نوراني اهل بيت (عليهم السلام) را، موفّقتر از پيش، از سر گيريد. ايدون باد! 🔹علي ابوالحسني (منذر) 🔹دی ماه 1390 هجري شمسي علي هاجرها الف التحية و السلام ❄️ @monzer_ir ❄️
💥 شرح شیدایی ▪️ افتخار به ولایت امامان نور ؛ خصوصا ابوالأئمه٬ حضرت اسد الله الغالب علی بن ابیطالب (ع) ✍ برگی از دفتر یادداشت خصوصی مورخ غیور٬ استاد علی ابوالحسنی (منذر) 🔹 روح پاک آن فرزانه فقید را به فاتحه و صلواتی مهمان فرمایید.