⛔️کار سلبی و قانونمداری را کم اهمیت جلوه ندهید!
🔰یکی از صحبت هایی که در انتهای برنامهی جهانآرا با موضوع بررسی لایحهی مربوط به #حجاب بیان شد این بود که بحث قانون و برخورد سلبی در زمینهی حجاب تنها ۵٪ از مشکل را حل خواهد کرد و ۹۵٪ مشکل حجاب با فرهنگسازی قابل حل است!
👈خدمت اقای رضوی باید گفت اولا این عدد ۵٪ درصد بر اساس چه معیاری به دست آمده است؟
👈و ثانیا هر چند به نقش محوری فرهنگسازی و جهادتبیین در بسیاری از معضلات فرهنگی واقفیم اما در سایهی کار سلبی است که میتوان از پیشروی فرهنگ مهاجم دشمن جلوگیری کرد و به تبیین و تقویت مبانی صحیح پرداخت!
👈پس همان مقدار که فرهنگسازی و اقناع مردم در مورد فواید حجاب مهم است، برخورد هوشمندانه و بازدارنده با هنجارشکنان هم مهم است و چه بسا فرهنگسازی بدون کار سلبی، همچون آب در هاون کوبیدن، بی ثمر یا نهایتا کماثر باشد!
👈لذا کم اهمیت خواندن بحث قانون و قانونمداری نمیتواند صحیح باشد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻امام رضا علیه السلام از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، نقل می کنند که
هر گاه مردم، وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده همدیگر بگذارند منتظر ..... باشند
زیور آخرت
امام صادق عليه السلام : خداوند عزّ و جلّ فرموده است :
إنَّ اللّه َ عَزَّ و جلَّ قالَ : « المالُ و البَنونَ ، زِينَةُ الحَياةِ الدُّنيا . »
إنّ الثَّمانِيَ رَكعاتٍ يُصَلِّيها العَبدُ آخِرَ اللَّيلِ ، زينَةُ الآخِرَةِ .
« دارايى و فرزندان ، زيور زندگى اين جهانند . "سوره الكهف : آیه ۴۶"
و هشت ركعتى كه بنده در آخرِ شب مى خواند ، زيور آخرت است .
( بحار الأنوار : ۸۳/۱۲۶/۷۵ )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تفسیر عملی لایحه عفاف و حجاب و تحقیر کردن پلیس را در این فیلم ببینید
🔻وقتی به پلیس، اجازه جلوگیری از #جرم_مشهود را ندهی و وقتی او را در حد عکاس و فیلمبردار تنزل می دهی، در حقیقت به حیثیت و اقتدار او ضربه زده ای.
او را در برابر بی بند و بار #خلع_سلاح کرده ای و به بی بند و بار #جرات و #جسارت داده ای.
⚠️ متاسفانه لایحه عفاف و حجاب اینچنین چاهی برای پلیس کنده است.
#پلیس_عکاس
#اقتدار_پلیس
هدایت شده از انقلابی بمانیم ثامن الائمه
روزمان را با قرآن آغاز کنیم
✅مبانی نهضت عاشورا در قرآن(۱۲)
الأنفال
وَإِنِ اسْتَنصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ إِلَّا عَلَىٰ قَوْمٍ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُم مِّيثَاقٌ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ
✅ و اگر (مؤمنانِ تحت فشار، براى حفظ دينشان) از شما يارى طلب كردند، بر شماست كه ياريشان كنيد، مگر در برابر قومى كه ميان شما و آنان پيمان (ترك مخاصمه) است، و خداوند به آنچه انجام مىدهيد بيناست.(۷۲)
✅پیام:
اگر مسلمانانِ ديگر مناطق، تحت فشار كفر قرار گرفتند، نسبت به استمدادشان نبايد بىتفاوت بود. «إِنِ اسْتَنْصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ
✍#رجبعلی_بازیاد
https://eitaa.com/e_beman
هدایت شده از انقلابی بمانیم ثامن الائمه
◾️تصویر پیکر شیخ فضل الله بالای چوبه دار یک معنا دارد. گاهی فضا را آنقدر غبار آلود می کنند که مردم یک شهر رضایت می دهند عالمشان را بالای دار ببینند.
▪️عالمی که با همه وجود در مقابل سیل التقاط ایستاده تا مرجعیت مردم از دامن علمای شیعه به اصحاب سفارت و سفاهت نرسد؛ تا سلسله فقاهت قطع نشود، تا اسلام حاکم باشد نه تفسیر انسانها از اسلام...
و تاریخ تکرار شدنی است
🏴١١مرداد سالروز شهادت آیت الله العظمی شیخ فضل الله نوری
https://eitaa.com/e_beman
هدایت شده از KHAMENEI.IR
⏳حساسیت به انحراف کم شد، شیخ فضلالله به دار کشیده شد
رهبر انقلاب: چه شد که غربیها، مشخصا انگلیسیها، در این مساله [مشروطه] کامیاب شدند؛ از چه شگردی استفاده کردند که کامیاب شدند. در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، میتوانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضلالله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ قاعدهی قضیه این بود. به نظر من مشکل کار از اینجا پیش آمد که اینها توانستند یک عدهای از اعضای جبههی عدالتخواهی - یعنی همان اعضای دینی و عمدتا علما - را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد کنند... انسان میبیند که حساسیت آنها را در مقابل انحراف کم کردهاند؛ اما حساسیت بعضیها مثل مرحوم آشیخ فضلالله باقی ماند... یک جمع دیگری از همین جبهه، این حساسیت را از دست دادند و دچار خوشباوری و حسنظن و شاید هم نوعی تغافل شدند. البته انسان حدس میزند که بعضی از ضعف شخصیتیها و ضعفهای اخلاقی و هوای نفس بیتاثیر نبود. ۱۳۸۵/۰۲/۰۹
🗓 یازدهم مرداد مصادف با سالروز شهادت شیخ فضلالله نوری از رهبران نهضت مشروطه در سال ۱۲۸۸ هجری شمسی
⏳تاریخ ایران و جهان به روایت رهبر انقلاب
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از فجر اندیشه
⛔️بیراهه:
❇️من در ذهنم همیشه این فکر پیدا میشود که فرنگیها که این همه دم از انسانیت میزنند، اعلامیه حقوق بشر برای ما تدوین میکنند، از حیثیت انسانی زن و مرد دم میزنند، اول به ما بگویند اینها بشر را چگونه تعبیر میکنند؟ اگر ما این حرفها را بزنیم درست است، چون ما به «انّی جاعِلٌ فِی الْارْضِ خَلیفَةً» معتقدیم، ما انسان را خلیفة الله تعبیر و تفسیر میکنیم، ما «وَ لَقَدْ کرَّمْنا بَنی ادَمَ» داریم.
❇️تو که عقیدهات درباره انسان این است که انسان همه چیز را به خاطر شکمش میخواهد، تو که ریشه [فعالیت] انسان را حاجتهای شکمی او میدانی، پس انسانیت چیست؟ تو که میگویی هنر مولود حاجتهای شکم است؛ علم، اخلاق، معنویت، مذهب و عبادت مولود حاجتهای شکم است، پس آن مقام انسانیت کجاست؟ پس انسان چه فرقی با حیوان دارد؟
❇️ نه، انسان اگر شکم دارد مغز هم دارد، دل هم دارد. خیلی از کارها را انسان میکند نه به خاطر شکم، بلکه به خاطر اینکه عقل و مغزش این جور حکم میکند. خیلی از کارها را بشر علی رغم منافع اقتصادی خودش انجام میدهد، چون دین دارد. البته ما نمیگوییم اقتصاد، عامل نیست. اقتصاد یکی از عوامل است اما انسان عاملهای زیادی دارد که به حکم آن عوامل فعالیت میکند. ما میگوییم عبادت و پرستش خدا خودش یک چراغی است در دل انسان. حس گذشت از منافع اقتصادی یک حس عالی است. علمایی بودهاند که پا روی منافع اقتصادی گذاشتهاند که به علم برسند.
استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج 1، ص128، 129.
🌸فجر اندیشه /کانال اندیشه🇮🇷🌸
به کانال فجر اندیشه بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1381564450Cf461a0dd63
هدایت شده از فجر اندیشه
🟢علوم انسانیِ بیگانه با «انسان ایرانی»
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«علوم انسانی مُقَفَّل»، «علوم انسانی مُعَطّل»، «علوم انسانی مُسَخّر»، «علوم انسانی مُحتضَر»، «مرگ علوم انسانی» از جمله اصطلاحاتی است که مدتهاست، با نگرانی و ناامیدی در بیان و بنان عدهای از دغدغهمندان و متخصصان «علوم انسانی وارداتی» در کشور ما مطرح شده و میشود. دائماً و به هر بهانهای از بیمهری و بیاعتنایی مردم و مدیران به علوم انسانی مینالند. و همین بیمهری و بیتوجهی به دادههای علوم انسانی و به عالمان علوم انسانی را دلیل احتضار و بلکه مرگ علوم انسانی در ایران میدانند!
🔸بنده هرگز چنین نگاهی به «علوم انسانی» ندارم. بلکه اهمیت و ضرورت آنها را برای مدیریت فرهنگی، علمی، اقتصادی و سیاسی کشور به مراتب بیش از علوم طبیعی میدانم. و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، علوم انسانی را «هوای تنفسی» مجموعههای نخبه و «عهدهدار هدایت جامعه» و «نرمافزار» فردسازی، جامعهپردازی و تمدنسازی میدانم. و معتقدم نه مردم و نه مدیران جامعه اسلامی نمیتوانند به علوم انسانی بیاعتنا و بیتوجه باشند. مگر کسی میتواند خود را بینیاز از هوا برای تنفس بداند؟ و مگر جامعه را بدون نرمافزار میتوان اداره کرد؟!
✅در عین حال، واقعیت این است که هم مردم و هم مسؤولان آگاه در جامعه ما، به حق، به «علوم انسانی موجود» بیاعتماد و درنتیجه بیاعتنایند. و نرمافزار موجود را «نرمافزاری ویروسی» و بلکه یک «بدافزار معرفتی» برای اداره جامعه میدانند.
پیشنهاد بنده به دغدغهمندان این است که به جای گلایه نسبت به این بیمهریها، بهتر است درباره چرایی آن، تحلیل و تحقیقی جامع صورت دهند.
✅به راستی وقتی مدعیان علوم انسانی به مسائل واقعی مردم و باورها و ارزشهای آنان بیتوجهی میکنند و هیچ ابزار و روش و واژگانی برای توصیف و تفسیر و تبیین و تقویت یا اصلاح آنها در اختیار ندارد، چرا باید مورد توجه مردم و مسئولان (که آنها نیز از جنس همین مردماند و دغدغه مسائل همین مردم را دارند)، قرار گیرند؟
وقتی مدعیان روانشناسی و جامعهشناسی در کشور ما با عینک «فکر غربی» و با «فرهنگ انسان غربی» و با تکیه بر «انسانشناسی داروینیستی و اگوستکنتی» و «نظام ارزشی لیبرالی» به تحلیل کنشهای فردی و اجتماعیِ «انسان ایرانی اسلامی» میپردازند، نه تنها از نگاه مردم، که از نگاه فرهیختگان جامعه اسلامی نیز «همان به که بمیرد.»
✅وقتی مردم میبییند که با انتشار کوچکترین خبری درباره یک ناهنجاری اخلاقی در گوشهای از کشور، همه باورها و ارزشهای آنان توسط عدهای از مدعیان روانشناسی و جامعهشناسی و مردمشناسی به سخره گرفته میشود، چرا باید آنها را باور کنند؟
وقتی مردم میبینند که بزرگترین و مهمترین عنصر هویتبخش و انسجامبخش اجتماعیشان یعنی «محرم و صفر» هیچ جایگاهی در تحلیلهای اقتصادی و اجتماعی و روانشناختی و سیاسی مدعیان علوم انسانی ندارد، چرا باید به آنها اعتنایی کنند؟
وقتی مردم میبینند که فلان دانشمند بزرگ روانشناسی با برافروختن رگهای گردن و با حالتی عصبانی و دور از منطق علمی و با عینک روانشناسی غربی و لیبرالی علیه حکم الهی #حجاب و علیه فرهنگ چند هزارساله پوشش ایرانیان، موضعگیری میکند، آیا میتوانند باور کنند که چنین نگاهی، از روی علم و تحقیق بیان میشود؟!
✍احمدحسین شریفی.
🌸فجر اندیشه /کانال اندیشه🇮🇷🌸
به کانال فجر اندیشه بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1381564450Cf461a0dd63
هدایت شده از قاسم روانبخش
7.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این جلسه حزب بعث در ۲۲ ژوئیه ۱۹۷۹ یکی از مخوف ترین صحنههای تاریخ معاصر خاورمیانه بود
🔹۶ روز بعد از قدرت گیری صدام در جلسه حزبی، صدام با خونسردی پشت تریبون میاد و اسامی رفقای سابق حزبی که الان داغ خیانت بر پیشونی شون خورده رو میخونه، تک تک از صندلی بلند میشوند و به بیرون هدایت شده و تیرباران میشوند.
🔹خونسردی عجیب صدام که آخر کار به طور نمادین اشکی هم به یاد رفقای سابق میریزه که نشون بده چارهای نداشته.
🔹و پرواز داس مرگ بر فراز سالن و بازماندگانی که از خوشحالی نجات خود در حال رقص و شادیاند.
خاورمیانه جای عجیبیست
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f