ای صبا گر به جوانان چمن بازرسی
خدمت ما برسان سرو و گل و ریحان را
┈┄┅═✾ معنای کلمات ✾═┅┄┈
[ صبا ] باد صبحگاهی بهاری، بادی که به وقت صبح و در فصل بهار می وزد
[ چمن ] باغ، بوستان، گلزار
[ بازرسی ] از ریشه ی "باز رسیدن" یعنی دوباره رسیدن، دوباره دیدار کرد، باز هم دیدن
[ خدمت رساندن ] یک ترکیب و تعبیری بود که در گذشته بکار می رفت؛ اما امروز استعمال ندارد. این تعبیر دقیقا مرادف "سلام رساندن" امروز است. ما امروز می گوییم: «سلام ما را به فلانی برسان» و در زمان حافظ می گفتند: «خدمت ما را به فلانی برسان»
[ گل ] وقتی در ادبیات ما لفظ "گل" بکار می رود مقصود گل رز است
[ ریحان ] "ریحان" علاوه بر سبزی خوردنی، به انواع گل ها جزء گل سرخ(رز) گفته می شود؛ یعنی وقتی "ریحان" گفته می شود مقصود هر گیاه معطر و خوشبویی است، البته بجزء گل سرخ و به همین خاطر گل را کنار ریحان قرار می دهد؛ چرا که اگر تنها "ریحان" می گفت شامل گل سرخ نمی شد و در نتیجه اشاره به تمام گل ها نکرده بود؛ ولی وقتی "گل و ریحان" می گوید مقصود گل سرخ به همراه همه ی گل های دیگر است
┄┅═✾ شرح ✾═┅┄┈
حافظ از سرو و گل سرخ و انواع گل های دیگر به جوانان باغ تعبیر و توصیف می کند و این هم بخاطر آن طراوت و شادابی و خرمی است که در آنها وجود دارد، همانطور که جوانان چنین ویژگی را دارند و هر کسی چنین ویژگی هایی داشته باشد ولو پیر هم باشد به او جوان گفته می شود.
حافظ به نسیم صبحگاهی می گوید: تو که به باغ می روی، تو که در باغ می وزی. اگر سرو و گل و ریحان را مثل روزی های قبل باز هم دیدی، سلام من را به آنها که جوانان چمن و باغ اند برسان.
سلام نشانه ی دوستی است و در حقیقت حافظ می خواهد بگوید که به آنها بگو من شما را دوست دارم، شما ها دوست داشتنی های من هستید، من شوق دیدار شما را در سَر دارم، دوست دارم شما را ببینم.
ولی عرض کردیم که حافظ شاعری عارف است و قاموس و فرهنگ یک عارف کاملا با قاموس و فرهنگ ما متفاوت است. جوانانی که در فرهنگ ما معنایی دارد، در فرهنگ و معنای یک عارف یک معنای دیگری دارد که سرو و گل و ریحان هم همینطور است.
حافظ وقتی جوانان می گوید؛ یعنی جوان بختان و بالغان؛ کسانی که به بلوغ رسیده اند و از این عالم طفولیت پَر کشیدند. گفت:
خلق اطفال اند جزء مست خدا
در حقیت حافظ جوانی و حیات و سرزندگی را در سن و سال نمی داند، جوان در مسلک او کسی نیست که یک سن و سال خاصی داشته باشد، مربوط به دهه ی خاصی باشد و بلکه از نظر حافظ جوان کسی است که هموار در یاد حق باشد چون یاد حق است که به آدمی نیرو و نشاط و سرزندگی و طراوت می بخشد که همه ی اینها از ویژگی های جوان است. حافظ در جایی می گوید:
هر چند پیر و خسته دل و ناتوان شدم
هر گَه که یادِ رویِ تو کردم جوان شدم
پس حافظ جوان شدن و جوانی یافتن را در ذکر و یاد حق می بیند و بر همین اساس چه بسا پیران سالخورده ای که در نگاه او جوان باشند و ای بسا جوانان چابک و چالاکی که در نگاه او پیران سالخورده باشند.
حافظ می گوید:
گر چه پیرم تو شبی تنگ در آغوشم کَش
تا سحرگه ز کنارِ تو جوان برخیزم
قبول دارم که من پیرم! ولی اگر در آغوش رحمت تو قرار گیرم جوان می شوم؛ یعنی جوانی و نشان و حیاط وقتی است که آدمی در دامان تو باشد، در آغوش رحمت تو باشد و این هم البته بدون معرفت امکان پذیر نیست و لذا در جایی می گوید:
به یک جرعه جوانم کن که پیرم
یعنی یک جرعه از باده ی معرفت به من بنوشانی، مَنِ پیر جوان می شوم، پس جوان کسی است که جرعه ای از معرفت نوشیده باشند.
حالا کسانی که در این باغ و چمن عالم از این جرعه نوشیده باشند و به معرفتی رسیده باشند و در نتیجه فکر و ذهن آنها تنها خدا شده باشد، اینها جوانان چمن می شوند؛ جوانانی که مثال سرو دارند؛ یعنی مثل سرو قد کشیده اند و آسمانی شده اند و راستی پیشه کرده اند و یک وقار و طمأنینه ای پیدا کرده اند که اینها از ویژگی ها سرو است.
سرو وقتی بلند تر می شوند دامانش را جمع می کند و شاخه هایش از پراکندگی خارج می شود و صاف قد می کشد، جوانان چمن یعنی کسانی که به معرفتی رسیده اند و از جمله ویژگی های آنها همین سرو گونه بودن است.
و آنها مثال گل سرخ دارند و مانند گل سرخ لطیف و زیبا هستند.
و مثال ریحان(گل های معطر و خوشبو) را دارند چون وقتی کناز آنها می نشینید، بوی خوش خدا را احساس می کنید. بوی مروت، عطوفت، جوانمردی، انصاف، احساس و عاطفه با تمام وجود لمس و حس می کنید
حافظ سخت دلداده و دلباخته ی این جماعت است و به همین خاطر به نسیم صبحگاهی که در منتهای طراوت و لطافت و پاکیزگی است می گوید: ما که توفیق بار یافتن به بارگاه آن نازنینان عالم و آدم نداریم و اما اگر گذار تو باز هم به آنها افتاد، سلام ما را به آنها برسان چون اگر سلام و تحیتی است باید نثار آنها بشود، آنها هستند که ارزش سلام و لیاقت تحیت را دارند.
https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9
مرا تا جان بود؛
از مهر آن مه بر ندارم دل!
که جان دادن بود آسان و
دلC᭄ برداشتن مشکل...!
#اهلی_خراسانی
https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9
4_5830262523424674333.mp3
13.88M
🎧 #کلیپ_صوتی | قرائت کامل زیارت آلیاسین به همراه بیانات و ذکر حضرت آیتالله خامنهای از فرازهای آن
https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9
✍حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمودند:
با هيچ چيز مثل نماز، بينى شيطان به خاك ماليده نمى شود پس نماز را به پادار و بينى شيطان را به خاك بمال.
📚بحارالانوار 53: 182
https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9
🔰حقیقت مَثَل معروف «خودت میبری و خودت میدوزی»
✍️گویند مردی عصبی در شهر بود که با همه مشکل داشت. روزی پارچهای به خیاطی برد و از او خواست برای او شلواری بدوزد. پارچه را داد و گفت: من یک هفته بعد میآیم شلوار را بگیرم، وقتی آمدم، نگویی پدرم مرده بود، مغازه تعطیل بود؟ نگویی سوزن شکست؟ نگویی، قیچیام گم شده بود؟ گفت و گفت سرانجام گفت: پارچه را بده من، ای مردک اصلا نمیخواهم برای من شلواری بدوزی!! پارچه را برداشت و رفت.
برخی از ما نیز چنین میکنیم، مثال: وقتی پولی نیاز داریم به دوستمان نمیگوییم و بعدا از ما میپرسد چرا نگفتی؟ میگوییم: فکر کردم نداری، و اگر داشته باشی به من نمیدهی، چون ده سال پیش یکبار پول خواستم گفتی ندارم!! اینجاست مثل «خودت میبری و خودت میدوزی» را استفاده میکنند.
https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9
پروردگارا🙏
در اولین روز هفتـه
اُمید مان
بہ رحمت توست💕
هر آنکہ چشم گشود
قلبش سرشار از امید🌸🍃
و زندگیش سرشار
از رحمت و برکت تو باد🙏
آمیـــن یا رَبَّ الْعالَمین 🙏
ای پروردگار جهانیان 🙏
https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9
سینه خواهم شرحه شرحه از فراق
تا بگویم شرح درد اشتیاق
┅═✾ شرح ✾═┅┄┈
من بدنبال یک سینه و دل هستم؛ ولی نه هر دلی. دلی که من دنبالش هستم دلی است که شرحه و شرحه شده از فراق است؛ یعنی فراق را حس و لمس کرده باشد چون چنین کسی است که می تواند حرف های من را درک و احساس کند و با شنیدن من را سبک کند.
گاهی لفظ و حرف کارکرد خود را از دست می دهد، مانند اسب که در خشکی بکار آید؛ ولی وقتی به دریا رسد کاری از این مرکوب ساخته نیست و باید این مرکوب را به قایق عوض کرد. مولوی می گوید:
غیر نطق و غیر ایما و سجل
صد هزاران ترجمان خیزد ز دل
گاهی از حرف کاری ساخته نیست و حرف نمی تواند چیزی را منعکس کند و اینجا مقام سکوت است و فقط دل ها می توانند حرف بزنند؛ دل هایی که از جنس هم باشند و از فراق شرحه شرحه شده باشند که اینها وقتی کنار هم قرار می گیرند حرف نمی زنند و با نگاه خود دنیا حرف را به هم منتقل می کنند. مولوی می گوید:
برفتم دی به پیشش سخت پرجوش
نپرسید او مرا بنشست خاموش
دیشب پیش کسی رفتم که دلی شرحه شرحه از فراق داشت که به من نگاه کرد ولی جویای احوالم نشد و خاموش بود
نظر کردم بر او یعنی که واپرس
که بیروی چو ماهم چون بدی دوش
نظر اندر زمین میکرد یارم
که یعنی چون زمین شو پست و بیهوش
ببوسیدم زمین را سجده کردم
که یعنی چون زمینم مست و مدهوش
من به او نگاه می کردم و او هم به من نگاه می کرد، او به زمین نگاه می کرد و من هم به زمین نگاه می کردم؛ یعنی با نگاه حرف های ما رَد و بدل شد و با نگاه ما حرف های همدیگر را فهمیدیم؛ یعنی گاهی از سخن و کلمات چیزی برنمی آید و اینجا است که نگاه ها زبان و حرف می شوند.
#نور_ماه
#مثنوی
https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس کمیته علمی ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب: خواندن نماز آیات هنگام ماهگرفتگی امشب واجب است
https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9
ای که بر مَه کَشی از عَنبر سارا چوگان
مضطرب حال مگردان من سرگردان را
┈┄┅═✾ معنای کلمات ✾═┅┄┈
[ ای که ] ای کسی که
[ مَه ] مخفف ماه
[ کشی ] از ریشه ی "کشیدن" و کشیدن معنا های مختلفی دارد: ۱. نقاشی کردن و "بکش" یعنی نقاشی کن ۲. دراز کردن ۳. حرکت دادن که در اینجا به معنای اخیر است
[ عنبر ] یک عطر طبیعی است و چیزی شبیه به مشک است و البته خوشبوتر؛ با این تفاوت که مشک از نافه ی آهوست و عنبر از یک ماهی دریا به دست می آید. یک ماهی در دریا است که بدان "ماهی عنبر" گفته می شود و این ماهی در معده و روده هایش یک ماده ی چرب و خوشبو و اغلب خاکستر رنگی دارد که به ندرت سیاه رنگ است که البته نوع عالیش سیاه رنگ است و اسم آن ماده ی خوشبو و معطر را بنام همان ماهی گذاشته اند و "عنبر" گفته اند
[ سارا ] یک صورت دیگری از واژه ی" سَرِه" است که نقطه ی مقابل آن "ناسره" است؛ سره به معنای خالص و ناسره به معنای خالص است. پس "سارا" یعنی خالص، بی غش و از این رو "زر سارا" یعنی طلای خالص و "عنبر سارا" یعنی عنبر خالص و نامغشوش
[ چوگان ] نام یک چوب است که دقیقا مانند عصا کشیده و سر آن خمیده است که با آن چوب در گذشته ی دور و دور باز می کردند بنام همین "بازی چوگان" یا "چوگان بازی" و بازی است به این صورت بود که چند نفر سوار اسب می شوند و هر کدام یک چوگان بدست داشتند و با این چوگان خود را به یک توپ کوچک که "گوی" می گفتند می رساندند و محکم به آن می زدند تا وارد دروازه ی حرف بشود. خاستگاه این بازی همین ایران است؛ ولی امروز این بازی جهانی شده و گاهی نیز بدون اسب نیز بصورت پیاده انجام می گیرد که معروف به "حاکی" شده و حاکی انواع مختلفی از حاکی روی یخ و چمن و خاک پیدا کرده است
[ مضطرب حال ] آشفته حال، پریشان احوال
┄┅═✾ شرح ✾═┅┄┈
خداوند سبحان در یک آیه ی بسیار امید بخش می فرماید:
إن الله علی کل شیء قدیر
شک نکن که خداوند هر کاری را بخواهد می تواند انجام بدهد
خداوند سبحان این را در قرآن فرموده و در عالم طبیعت هم نشان داده، مانند ملکه ی زیبایی که از خاک برآمده؛ خداوند باران می فرستد و در نتیجه ی این باران گیاهان و درختان می روید و حیوان که از این گیاهان مصرف می کند محصول لبنیات می دهد و انسان از لبنیات و گوشت حیوان مصرف می کند که بخشی از آن تبدیل به نطفه می شود و نطفه تبدیل به ملکه ی زیبایی می شود. پس خاستگاه اصلی ملکه ی زیبایی خاک است و اینکه قرآن می فرماید:
إنا خلقناکم من تراب
ما همه ی شما را از همین خاک ساختیم و حالا انسان نهایت توانایی است ساخت کوزه و خشت است؛ ولی خداوند ملکه ی زیبایی می سازد، صورتی می سازد که مانند ماه تابان زیباست و با زلف های عطرآگینی که کنار این صورت دارد و هر تار این زلف مانند چوگان کشیده و سَر آن کمی خمیده است و گاهی نسیم می آید و به این زلف ها می خورد و این زلف های به صورت ماه می خورد که مثل ماه زیبا است و مثل گوی گرد است. و حافظ را به یاد همان چوگان و گوی انداخته است و خدا را مثل آن سواری که با این چوگان به این گوی می زند و اینجا است که فریاد می زند: ای خدایی که به صورتی مثل ماه چوگان معطر زلف می کشی؛ یعنی ای کسی که از خاک یک چنین نقش بدیعی پدید آوردی، چوگانی از زلف و گویی از صورت چون ماه ساختی و تو که انقدر قدرت داری و توانا هستی، پس می توانی اضطراب و تشویق و آشفتگی و دل آشوبی من را دور کنی، بیا و من را مضطرب نخواه، آشفته نپسند. بقول مولوی:
این چنین میناگریها کار تست
این چنین اکسیرها اسرار تست
آب را و خاک را بر هم زدی
ز آب و گل نقش تن آدم زدی
حافظ می گوید: ای کسی که بر چهره ی چون ماه چوگان می کشی؛ چوگان زلف که معطر به عنبر خالص شده باشد، من به اندازه ی خودم حیران و سرگردان هستم که دیگر مرا آشفته نکن
البته خدا کسی را مضطرب نمی کند و انسان ها خود زمینه ی اضطراب را فراهم می کنند؛ ولی تا خداوند نخواهد آنها مضطرب نمی شوند و اگر بخواهد می تواند آن اضطراب را از آنها دور کند.
این بیت یک معنای لطیف دیگری هم دارد و آن معنا خطاب به کسانی می باشد که از یک جلوه و جمالی برخوردارند و رویی مانند ماه دارند؛ اما در عین حال گاهی در برابر آیینه دست به قلم می شوند و چهره را آرایش می دهند که امروز به گونه ای و در گذشته ی دیگر به گونه ی دیگر معمول بوده که از عنبر چون سیاه رنگ بود یک خطوط هلالی خاصی بالای ابروان می کشیدند تا زینت بیشتری پیدا کنند و حافظ آن خطوط آرایشی را به چوگان تشبیه کرده و آن صورت مثل ماه را بدلیل گردی که دارد به گویی تشبیه کرده و می گوید: ای کسی که به صورت چون ماه خودت از عنبر ناب چوگان می کشی؛ یعنی چیزی شبیه چوگان نقاشی می کنی، می دانی با این کار چه کاری انجام می دهی؟ مرا آشفته و پریشان می کنی و بین که من در زندگی ام به اندازه ی خودم سرگردان و حیران هستم و تو دیگه با این کار ها ما را آشفته نکن:
زلف بر باد مَده تا ندهی بر بادم
و این یک حقیقتی است که بسیاری بدان توجه ندارند و با یک آرایش های خاصی وارد کوی برزن می شوند، غافل از اینکه با این کار ها چه دل هایی را پریشان می کنند، چه آدم هایی که از زندگی های خود سَرد می کنند، چه دل هایی را که به هم می ریزند و در نتیجه چه خانه هایی که به هم ریخته می شوند و جالب است که وقتی اتفاق ناگواری برای اینها می افتد از خداوند گله مند می شوند که من چرا؟ من چکار کردم؟ ولی نمی داند که چه خانه های را خراب و ویران کرد و چه دختر بچه هایی را که بی پناه و بی سرپرست کرد. و اگر حجاب را از این نظر بنگرید چه معنا و لطافتی پیدا می کند.
#نور_ماه
#غزلیات_حافظ
https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9
🔰رستگاری آدم دیندار
✍️امام صادق علیه السلام: آدم دیندار چون میاندیشد، آرامش بر جان او حاکم است. چون خضوع میکند متواضع است. چون قناعت میکند، بینیاز است. به آنچه داده شده خشنود است. چون تنهایی را برگزیده از دوستان بینیاز است. چون هوا و هوس را رها کرده آزاد است. چون دنیا را فروگذارده از بدیها و گزندهای آن در امان است. چون حسادت را دور افکنده محبتش آشکار است. مردم را نمیترساند پس از آنان نمیهراسد و به آنان تجاوز نمیکند پس از گزندشان در امان است. به هیچ چیز دل نمیبندد پس به رستگاری و کمال فضیلت دست مییابد و عافیت را به دیده بصیرت مینگرد پس کارش به پشیمانی نمیکِشد.
📚امالی (مفید)، ص 52، ح 14
https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9
💠 عوامل نجات از آتش
🔸 رسول خدا صلی الله علیه و آله:
عدالت در حال رضا و غضب، اعتدال در حال ثروت و فقر، ترس از خدا در نهان و آشکار.
📚 بحار/ج77/ح63
✍🏼 هنگام عصبانیت بهتر است انسان تغییر حالت دهد تا مبادا حرفی بزند که باعث غضب خداوند یا ناراحتی مردم شود.
https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9
#صبحتون_طلايی🍁
اميدوارم امروز صبح 🍁
که پنجره اتاقتون رو باز ڪردید🍁
زندگی یڪ رنگ دیگہ باشہ🍁
همرنگ تمام آرزوهاتون🍁
https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9
ساعت هشت یک قرار عاشقانه
هرجا هستیم یک لحظه دلمون رو راهی صحن و سرای امام هشتم بکنیم و سلامی عرض کنیم:
اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی الامامِ التّقی النّقی و حُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِکَ
💌💌💌💌💌💌💌💌💌
معمار می شوی و بنای تو می شوم
مانند یک ضریح برای تو می شوم
قلب مرا به پای ضریح ات گره بزن
بیمارم و دخیل شفای تو می شوم
❤زندگیتون امام رضایی
https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9
🍂هرچیزی پایانے دارد...
🍁سختے ها
🍂خوشے ها
🍁آزمایش ها
🍂ازسختے هااندوهگین مشو
🍁و به خوشے ها دل مبند
🍂همیشه به یاد داشته باش
🍁عمر غصه ها ڪوتاهه...
https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9
4_5913539448213082302.mp3
18.61M
🎙 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار دانشآموزان و دانشجویان. ۱۴۰۲/۸/۱۰
https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9
💠 #صدقه
امام باقر علیه السلام:
احسان و صدقه فقر را از میان مى برد و عمر را زیاد مى کند و هفتاد مرگ بد را از صاحبش دور مى سازد.
📚 الفقیه/ص164
✍🏼 احسان هر کار خیر و خداپسندانه ای است، حتی گاهی دادن یک نشانی، سوار کردن یک پیاده و ... نیز احسان است.
https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9
✨﷽✨
✍ از پیرمرد حکیمی پرسیدند: از عمری که سپری نمودی چه چیز یاد گرفتی؟ پاسخ داد:
یاد گرفتم🔰
که دنیا قرض است باید دیر یا زود پس بدهیم.
یاد گرفتم🔰
که مظلوم دیر یا زود حقش را خواهد گرفت.
یاد گرفتم🔰
که دنیای ما هر لحظه ممکن است تمام شود اما ما غافل هستیم.
یاد گرفتم🔰
که سخن شیرین، گشاده رویی و بخشش سرمایه اصلی ما در زندگیست.
یاد گرفتم🔰
که ثروتمند ترین مردم در دنیا کسی است که از سلامتی، امنیت و آرامش بهره مند باشد.
یاد گرفتم🔰
کسی که جو را میکارد گندم را برداشت نخواهد کرد.
یاد گرفتم🔰
که عمر تمام میشود اما کار تمام نمیشود.
یاد گرفتم🔰
کسی که میخواهد مردم به حرفش گوش بدهند باید خودش نیز به حرف آنان گوش دهد.
یاد گرفتم🔰
که مسافرت کردن و هم سفره شدن با مردم بهترین معیار و دقیق ترین راه برای محک زدن شخصیت و درون آنان است.
یاد گرفتم🔰
کسی که مرتب میگوید: من این میکنم و آن میکنم تو خالی است و نمیتواند کاری انجام دهد.
یاد گرفتم🔰
کسی که معدنش طلا است همواره طلا باقی میماند بدون تغییر، اما کسی که معدنش آهن است تغییر میکند و زنگ میزند.
یاد گرفتم🔰
تمام کسانیکه در گورستان هستند همه کارهایی داشتند و آرمانهایی داشتند که نتوانستند محقق گردانند.
یاد گرفتم🔰
که بساط عمر و زندگیمان را در دنیا طوری پهن کنیم که در موقع جمع کردن دست و پایمان را گم نکنیم
https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9
✍پیامبر گرامی اسلام صَلی الله عَلیه وَ آلهِ وَ سَلّم فرمودند:
ای بندگان خدا! شما مانند بیمار هستید و پروردگار جهانیان طبیب شماست و صلاح بیمار در چیزی است که طبیب میداند و تشخیص میدهد نه در آن چه بیمار میخواهد و پیشنهاد میدهد پس کار خدا را به خودش بسپارید (دخالت نکنید) تا رستگار شوید.
💠برای همین است که خداوند میفرماید:
📖 ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ (60 - غافر)
مرا بخوانید تا (دعای) شما را بپذیرم!
یعنی تو از من بخواه من خودم میدانم چه جواب خواستۀ تو را بدهم ممکن است تو از من فرزندی بخواهی که من آن را برای تو صلاح نمیدانم و در جواب دعای تو بگویم نمیشود!!!
📖تنبیه الخواطر
https://eitaa.com/joinchat/3926655028Cf49b5b2ea9