جَـــر و جَــر و جَــر دوباره
بــــــــــــــــارون میباره
شر و شر و شر یـه ناودن
مشغــــــــــــــــول کاره
قار و قار و قار کلاغـــها دسته به دسته
بار و بار و بار تابستون بارشو بستـــه
پر و پر و پر برگ و گل داره میریــزه
هو و هو هو بــــاد میگه فصــل پاییزه
#واحدکار_فصل_پاییز
به بچه ها دروغ نگویید
اگر شما برای آنكه فرزندتان بی تابی و گریه كمتری بكند به دروغ به او بگویید كه «دكتر آمپول ننوشته» یا «من قول می دم كه دكتر آمپول نده» یا هنگام زدن آمپول به او بگویید «آمپول كه درد نداره»، كودك لحظاتی بعد با واقعیت مسئله رو به رو شده و متوجه می شود كه نزدیك ترین و مهم ترین اشخاص زندگی اش به او دروغ گفته اند...
در این حالت او ضمن اینكه مجددا بی تابی و گریه خواهد كرد، اعتماد و تكیه ای هم كه به شما به عنوان والدین داشته را از دست می دهد.
به جای اینكه بگویید آمپول درد ندار بگویید: آمپول كمی درد داره اما تو از پسش برمیای.
روضه خونی
مادر خانم کوچولو
میخواد بره روضهخونی
خانم کوچیک میخواد بره
مامان میگه نمیتونی
اونجا که جای بچه نیست
باید بمونی تو خونه
دست نزنی به برق و گاز
نری توی آشپزخونه
خانم کوچولو میگه: مامان
دیگه به من بچه نگید
از این به بعد منم میام
هرجایی که شما برید
اگر بمونم تو خونه
کوچیک میمونم میدونی
اگه میخوای بزرگ بشم
منو ببر روضهخونی
شاعر:محمد رضا میرزایی
#واحدکار_محرم
پاییز آمد دوباره
برگها شدن ستاره
ستاره طلایی
زرد و سرخ و حنایی
آمد باد شبانه
برگها را دانه دانه
از شاخه ها جدا کرد
توی هوا رها کرد
پاییز آمد دوباره
برگها شدن ستاره
#واحدکار_فصل_پاییز
👈آزادي مطلق و كامل رو بايد در بازي كودك با اسباب بازيش به او داد.
پدر و مادر تا وقتي كودك اسيبي به خودش نميزنه و خطري براش نداره نبايد دخالتي در بازي او كنند.
هرگز بازي كودك رو براي انجام كاري ديگه مثل بيرون رفتن نشكنيد. بايد به كودك وقت داد تا دست از بازي بكشه با هم وسايلش رو جمع كنيد و بعد كار بعدي رو انجام بديد. اينكه وارد اتاقش بشيد و دستش رو بكشيد كه بازي بسه بيا بربم فلان كار رو بكنيد تنها باعث به هم ريختگي ذهن كودك ميشه.
⭕️راههای رفع خستگی دانش آموزان در کلاس (قسمت نهم)
❤️میوه ای: چند سیب آویزان می کنیم و به چند نفر می گوییم بدون استفاده از دست بخورند . هر کس تا 5 دقیقه بیشتر سیب خورد، برنده است .
❤️بستنی: پای چپ و دست چپ یکی را با پای راست و دست راست دیگری می بندیم . دو نفر دیگر را نیز همینطور می بندیم . این چهار نفر در قالب دو گروه دو نفری باید مسافتی را طی کنند و برگردند . هر کدام از دو گروه که زودتر برگشت، برنده است .
❤️بی زبانی: به دو نفر می گوییم: بدون کمک زبان در حضور بچه ها با هم صحبت کنید .
❤️تقلیدی: مربی از دانش آموزان می خواهد که هر کاری که او کرد، بقیه از او تقلید کنند، مثلا اگر وضو گرفت، درس خواند، نماز خواند و . . . ، آن ها نیز همان کار را انجام دهند . هر کس خلاف این انجام داد، از دور خارج می شود .
👈#_برنامه_مهرماه_هفته_اول
🔴🔴🔴واحدکار:اموزشگاه
✅ریاضی :تست عدد.تست رنگ .تست اشکال
✅مهارت حرکتی (ریز):تست مداددست گرفتن
✅زبان آموزی:قصه گویی وروش های تقویت شنیداری
✅علوم :بهداشت فردی
✅قرآن:اشنایی بانام خداوند وکلمه الله
✅خلاقیت ونقاشی: خط خطی کردن
نقطه گذاری درفضای محدود ونامحدود
✅مهارت های اجتماعی:اشنایی باسلام واداب معاشرت
✅مناسبت ها:روزآتش نشان .تاسوعا وعاشورای حسینی
👈#_برنامه_هفته_دوم_مهر
🔴🔴🔴واحدکار:اموزشگاه
✅ریاضی:اموزش عدد۲.مفهوم بالاوپایین.پروخالی.سمت چپ .بازوبسته
✅علوم :حواس پنجگانه
✅زبان آموزی:نمایش خلاق وبازی های تقویت دیداری وشنیداری
✅مهارت اجتماعی:دوست یابی
✅قرآن :آشنایی باکتاب قرآن .وتوحید
شروع آموزش سوره توحید
✅خلاقیت ونقاشی:تست ادمک ،اموزش خط زمینه وکشیدن اشکال هندسی با شابلون
✅مناسبت ها:روزناشنوا .نیروی انتظامی.روزسالمند
👈#_برنامه_هفته_سوم_مهر
🔴🔴🔴واحد کار پاییز
✅خلاقیت ونقاشی:تکنیک های نقاش
✅ارزش های زندگی :شادی 😍😄😄
✅علوم:حواس پنجگانه
✅ایمنی وبهداشت:راه های مراقبت ازخود درمقابل بیماری
بدلیل اینکه واحدکارپاییز است
مراقبت ازگوش وچشم
✅ریاضی:کوچک وبزرگ ،چاق ولاغر،
زیرورو،سمت چپ،اموزش عدد ۲ بسته به نیاز۳هفته تایک ماه نیازاست
✅اموزش رنگ جدیددرصورت به ثبات رسیدن رنگ قرمز واموزش ابی
✅مهارت های حرکتی درشت :بازی های حفظ تعادل.ازپله بالاوپایین رفتن
✅مهارت های ریز:کاربا ابزارهایی مانند مهره های ردشونده و...مچاله کردن وصاف کردن کاغذ
✅زبان اموزی :اموزش اولین نشانه آ
نمایش خلاق
✅قرآن :تشکرازنعمت های خداوندوبیان نعمت ها ،دعای نیایش به صورت فارسی،
سوره توحید،وشروع داستان حضرت محمد (ص)
✅مهارت اجتماعی:شخصیت شناسی یا سازمانی:یونیسف
✅مهارت زندگی :بیان احساس و واکنش صحیح
✅مناسبت :روز جهانی کودک
👈#_برنامه_هفته_چهارم_مهر
🔴🔴🔴واحدکار:خانواده
✅قرآن:تکرارسوره توحید، تکمیل داستان پیامبر (اشنایی با زندگی ایشان وبعدازآن ۱۲ امام )حدیث :وبالوالدین احسانا (نیکی به پدرومادر)
✅ریاضی:عددیک،خطوط بازوبسته
مفهوم دورونزدیک ،مفهوم داخل وخارج
تناظریک به یک
✅علوم:شروع اشنایی بابدن انسان واشنایی بااسکلت وماهیچه
✅مهارت اجتماعی :احترام
✅زبان اموزی:اموزش صدای هم آغازاَ
تقویت شنیداری
✅مهارت زندگی:ابرازاحساسات
✅مناسبت ها:روزاستاندارد/روزجهانی غذا/عصای سفید
✅شخصیت شناسی:حافظ
✅مهارت های حرکتی:لوله کردن،تاکردن ازروی خط تا ،کارباخمیروسینی نمک(نوشتن حروف آ واَ)
✅نقاشی:تکنیک های نقاشی وخطوط
✅شعر:خانواده
✅بازی:تقلیدنقش های اعضای خانواده
✅ایمنی وبهداشت:رعایت اصول بهداشتی ماننددست نزدن به موادشوینده وخطرناک درمنزل ورعایت نکات ایمنی
نوع فعالیت: بازی
هدف: آشنایی کودکان با هم حین بازی
دستورالعمل:
مربی کودکان را به صورت دایرهوار دور هم جمع کرده تا کودکان ضمن اینکه برای بازی آماده میشوند، مفهوم گردی را میفهمند، سپس مربی یک اسباببازی در دست میگیرد و نام خود را میگوید و به کودکان میگوید که هر کس اسباببازی را به نفر بعد خود بدهد و اسباببازی که به دست هر کس رسید، نام خود را بگوید و اسباببازی را به نفر بعدی میدهد و کودک بعدی نیز نام خود را میگوید.
انتظارات
اهداف
حوزههای فعالیت
تحرک داشتن
تفریح گروهی
جسمانی
معرفی خود با رعایت نظم و احترام
شناخت گروه و حضور فعال در آن
اجتماعی
تمرکز چشم و گوش
آشنایی با حواس
علوم
خوب گوش دادن و برقراری ارتباط کلامی دوطرفه با استفاده از جمله کوتاه
توسعه مهارتهای زبان
زبانآموزی
#واحدکار_آموزشگاه
🔵 پدر ومادر باغبانی هستند، که فقط و فقط باید از بذري که کاشته اند مراقبت کنند تا رشد کند.
➖کدام باغبانی باچوب بالای سر درختش می ایستد یا سر آن فریاد میزند؟
نوع فعالیت: شعر
نام فعالیت: یاد دادن شعر مهد کودک
هدف: آشنایی بیشتر کودک با مربی و مهد کودک و یادگیری سرود به صورت دسته جمعی
دستورالعمل. : مربی برای اینکه کمی کودک را بیشتر با مهد و مربی آشنا کند، تا کودک با آرامش و علاقه بیشتری در مهد حاضر شود، گوشهای از محبت خود و کمی از کارش را طی شعر و سرود به کودکان میگوید و از کودکان میخواهد تا با او تکرار کرده تا بتوانند طی شادی کردن و تکرار شعر را بدون کمکمربی بخوانند.
#واحدکار_آموزشگاه
گل یاس
آن روز حسین آن گل یاس
اینجور بگفت او به عباس
سردار با وفایی
سقای بچههایم
این بچهها تشنهاند
غمگین و دلخستهاند
عباس شتابان دوید
تا که به میدان رسید
با دشمنان بجنگید
خود را به آب رسانید
گفتا به آب عباس:
« آقا غریب و تنهاست
از تو نمیخورم من
بر لب نمیزنم من
زیرا حسین زهرا
فرزند پاک مولا
در بین سیل غمها
لب تشنه است و تنها»
#واحدکار_محرم
بچههای کند دست پرورده والدینی هستند که همیشه عجله دارند
گاه بدون آن که بدانیم به فرزندمان اضطراب و استرس وارد می کنیم و در انتها از بیقراری او متعجب می شویم :
◻️ « زود باش كار دارم»،
◻️ «زود بگو باید برم»
◻️ «بدو دیرم شده»
و...استرس را در جان كودك می نشاند.
این وظیفه والدين است كه زمان را طوری تنظیم كنید كه مجبور به عجله كردن نباشند .
🥀🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاردستی
چاپ دست و پا
جوجه
گُل بابا
شام غریبان در آن بیابان
میگفت رقیه بابا حسین جان
پشت پناهم راز نگاهم
من دختر تو نیلوفر تو
دردانهی تو یکدانهی تو
چشمم به راهت یادِ نگاهت
نام تو با با تنهای تنها
بر قفل بسته قلب شکسته
باشد کلیدی نور سپیدی
بابای خوبم امشب کجایی؟
از دختر خود آخر جدایی
بابا به جان زهرای اطهر
من را بغل گیر یک بار دیگر
#واحدکار_محرم