1_26132226.pdf
حجم:
357.1K
⚫️ #روضه_حضرت_رقیه
حجتالاسلام #میرزامحمدی
📩pdf
✅✅ #فیش_روضه
⚫️ #محرم ⚫️
#مَتْنِ_رُوضِـہ_وَ_سُخَنْرَانِے
👇👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2642477059C7af752f8f9
متن روضه شام 3.pdf
حجم:
269.3K
⚫️ #ورود_اسرا_به_شام3
مطلب ارسالی از حجتالاسلام #سمیعی
📩pdf
✅✅ #فیش_روضه
⚫️ #ماه_صفر ⚫️
#مَتْنِ_رُوضِـہ_وَ_سُخَنْرَانِے
👇👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2642477059C7af752f8f9
✨﷽✨
✅ #پنج_خصلت_برای_خیر_کثیر_در_بیان_امام_حسین علیه السلام
📝گزیده سخنرانی #حجت_الاسلام_مؤمنی
🔹🔹🔹🔹
🔷پنج خصلت برای خیر کثیر، در بیان امام حسین علیه السلام
🔸تمام راه های اصلی و فرعی رسیدن به کمال و تضمین کننده حیات طیبه و سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت منحصر به بهره جستن و تمسک جویی به قرآن و کلام اهل بیت(علیهم السلام) است؛ توسل به غیر از این ها باعث گمراهی است.
🔸بنا بر فرموده امام حسین علیهالسلام، اگر شخصی پنج خصلت مهم را داشت، خیر کثیر از او ساطع شود و اگر پنج خصلت را نداشته باشد نه خودش خیری دارد و نه می تواند به دیگران خیر برساند.
🔸خصلت اول: عقل کامل
اولین خصلتی که یک انسان باید داشته باشد، عقل کامل است؛ این شخص باید تمام فعالیت هایش را بر اساس عقل مدیریت نماید. عقل کامل یعنی عقلی که به واسطه آن خداوند رحمان عبادت می شود.
🔸خصلت دوم: دین
خصلت دوم مربوط به دین است و دین هم یعنی مجموعه ای از قوانین ارزشی که در برگیرنده بایدها و نبایدهاست که مربوط به انجام واجبات و ترک محرمات است؛ باید انسان دین کاملی داشته باشد تا بتواند صاحب خیر کثیر شود.
🔸خصلت سوم: ادب
داشتن ادب نیز سومین خصلت یک انسان کامل و انسان صاحب خیر کثیر است و بهترین ارثی که یک پدر می تواند برای فرزندان خود به ارث بگذارد ادب است، ادب گوهری گران بها و با ارزش است.
🔸خصلت چهارم: حیا و عفت
حیا و عفت نیز چهارمین خصلتی است که امام حسین علیهالسلام برای یک انسان صاحب خیر کثیر برشمرده اند و از مسائلی که باعث از بین رفتن حیا می شود کثرت خطا و زیاده سخن گفتن و کوچک شمردن گناهان است.
🔸خصلت پنجم: حسن خلق
پنجمین خصلتی که برای صاحبان خیر کثیر مربوط به حسن خلق و اخلاق خوش هست که رزق را زیاد میکند، خروج از مدار حسن خلق باعث از بین رفتن برکات دنیوی و گرفتار شدن به عقوبت اخروی خواهد شد.
#مَتْنِ_رُوضِـہ_وَ_سُخَنْرَانِے
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
JOIN🔜 💥 @membariha ✍
✨﷽✨
🍃| محمدامین چون #اعتقاد داشت و مجرد بود، نیازی به اینچیزا [مبالغ زیاد حقالزحمه بعد از هر سفر تبليغى] نداشت.
🍃🌹جمله معروفی داشت که میگفت:
فقط اینقدری به من #پول بدید که پول سفر #اربعینم جور بشه ...
🍃🌹 #دغدغه این آدم فقط اینا بود ...
تا کارای #کربلاش کامل درست نمیشد آروم و قرار نداشت. اینقدر میدوئید حتی شده بود گوشیشو فروخته بود که از #سفر_کربلا جا نمونه.
🍃🌹بعد از شهادتش خیلی از دوستای متأهلش #کارتهای شهریهشو برامون آوردن و گفتن؛ کارتهاش دست ما بود ...
🍃🌹میگفت: من یه نفرم ... نیازی ندارم ... شما زن و بچه دارین ... باشه برای شما ... 🌷
خوشا زبانی که شهدا را یاد کند با ذکر یک #صلوات🌷
#شهید_محمدامین_کریمیان
#شهید_طلبه_مدافع_حرم
#مَتْنِ_رُوضِـہ_وَ_سُخَنْرَانِے
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
JOIN🔜 💥 @membariha ✍
✨﷽✨
#بازیهای_مدرسه_ای_و_کلاسی
⭕️نام بازی : پیام را برسان
👌🏻اهداف پرورشی: همکاری و دقت در ارسال و دریافت پیام
📌شرح بازی: همانگونه که دانش آموزان در کلاس درس مستقر هستند به دو گروه مساوی تقسیم میشوند. مربی در گوش اولین نفرات هرگروه کلمه یا جمله ای را به عنوان رمز ادا می کند. پس از شروع بازی افراد هرگروه موظفند که پیام را به ترتیب به گوش یکدیگر مخابره کنند. در خاتمه گروهی که پیام صحیح را در مدت زمان کمتری ارسال نموده باشد یک امتیاز کسب خواهد کرد.شرینی بازی در آن است که در اثر سرعت انتقال، پیام دریافتی آخرین نفرات هیچ ارتباطی با پیام اولیه نداشته باشد.باید توجه داشت که پیام طوری مخابره شود که فقط نفر بعدی قادر به شنیدن آن باشد.
⭕️نام بازی: کامل کردن تصویر
👌🏻اهداف پرورشی: تجسم و پرورش صداقت و راستگویی
📌شرح بازی: دانش آموزان را در حالیکه در کلاس بر جای خود مستقرندبه دو گروه مساوی تقسیم میکنیم و از هرگروه چند نفر را به نمایندگی آنها انتخاب کرده و به محوطه باز کلاس دعوت می کنیم. این عمل باعث میشود که تمامی دانش آموزان کلاس در جریان رقابت بازی قرار گیرند و در نتیجه شور و نشاط بازی بیشتر شود.در تابلوی کلاس یک تصویر ناقصی رسم کرده و افراد گروهها یکی پس از دیگری در حالیکه تکه گچی در دست دارند و چشمهای خود را بسته اند می بایست تصویر مزبور را کامل نمایند.مربی افرادی را که در هنگام کامل کردن تصویر چشمهای خود را باز می نمایند با تذکرات ارشادی هدایت می نماید.
⭕️نام بازی: حافظه
👌🏻اهداف پرورشی: بهبود حافظه
📌شرح بازی: مربی یک سری اشیای مختلف از دانش آموزان گرفته و زیر یک دستمال پنهان می کند. او پس از برداشتن دستمال و مکث کوتاهی دوباره روی اشیا را می پوشاند و از گروههای مختلف می خواهد که ضمن مشورت با یکدیگر نام آنها را ذکر کنند.در تغییر شکل بازی مربی کلماتی را پی در پی ادا می کند و از دانش آموزان می خواهد که آنها را در خاتمه یادداشت نمایند.
#مَتْنِ_رُوضِـہ_وَ_سُخَنْرَانِے
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
JOIN🔜 💥 @membariha ✍