#روش_تدریس
🔆 روش بحث گروهی
🌹چند نکته در روش بحث گروهی
#مربی باید نقش فراگیران را بدقت به آنها بیاموزد. #فراگیران باید درباره موضوع بحث از قبل، مطالعه کنند وسط حرف یکدیگرنپرند. با یکدیگر صحبت نکنند، کاملاً به صحبتهای دیگران گوش کنند، انتظار نداشته باشند که نظر آنها حتماً پذیرفته شود.
#مربیان_بزرگ
🌺 حاج آقا مجتبی تهرانی (ره)
یادم هست که هنوز ۳ ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود که ما خدمت حاج آقا مجتبی تهرانی رسیدیم. گفتند آقای هوایی اگر تمام این شهدا را داده بودیم که ۶ ماه امام بالای سرمان باشد این کافی بود و شرعا باید این کار را می کردیم. ایشان همان طور که در بحث علمی در مورد ولایت فقیه ایستاده بودند. در بحث عملی هم محکم ایستاده بودند.
به نقل از سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی
#مربی_خلاق
کار تربیتی و آموزش معارف #مهدوی ، را وظیفه شرعی بدانیم نه یک شغل معمولی و به کار خویش بعنوان یک #مربی_مهدوی ، ایمان و اعتقاد قلبی داشته باشیم
#مهارتهای_مربیگری
❄️ شمرده صحبت کنید
#سریع صحبت کردن شما را عصبیتر نشان خواهد داد. زمانی که نگران گفتن مطلبی هستید، واکنش طبیعی شماست که #سریعتر صحبت کنید تا صحبت خود را زودتر پایان دهید. این عمل حرفهای نیست و شما را #مضطرب نشان میدهد. جملات را #شمرده بیان کنید. کند صحبت کردن بهتر از خیلی تند حرف زدن است.
ارسالی مربیان مهدویت
#تجربیات_کلاسداری
🌼 مدیریت های رفتاری در کلاس
محبوبیت استاد نزد #مخاطبان ، اولین شرط تاثیرگذاری او بر آنان است . وجود علاقه و محبت میان استاد و شاگرد نیز تا حد زیادی به میزان رعایت عدل و انصاف از طرف #مربی بستگی دارد . البته از آنجا که #مخاطبان ، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی و روانی با یکدیگر متفاوتند، در حل مشکلات روحی آنان نیز باید متفاوت برخورد کرد، پس مدیریت های رفتاری مناسب باید در کلاس داشت از جمله :
✅ تفاوتهای فردی #مخاطبان را بشناسیم و با هر یک از آنها با توجه به شرایط روحی و جسمی، رفتاری مناسب داشته باشیم .
✅ نسبت به همه #مخاطبان ، روحیه عفو و اغماض و ارفاق داشته باشیم و حتی الامکان عذر آنان را بپذیریم .
✅ رازدار و محرم اسرار شاگردان خود باشیم .
✅ برای #مخاطبان مشاور خوبی باشیم .
✅ از بکارگیری کلمه «من » در حد امکان خودداری کنیم .
✅ نام اشخاص را کمتر و در حد ضرورت ذکر کنیم .
✅ تلاش کنیم بیش از مدرس بودن م#مربی دلسوزی باشیم .
✅ مخاطبان را هرگز به خود وابسته نکنیم .
#روش_تدریس
☘️ روش بارش یا طوفان فکری
تدریس از طریق #روش بارش فکری در جهت تقویت زمینه های بالقوه ی تفکر خلاق در موضوعات مختلف، نقش مهمی ایفا می كند. این روش سبب تقویت روحیه ی خلاقیت در #فراگیران خواهد شد چون جستجوی فعالانه فراگیران از طریق فعالیت های گوناگون برای رسیدن به پاسخ مناسب یكی از اهداف مهم در این روش است.
این الگوی تدریس از پویاترین و كارآمدترین، الگوهای تدریس است كه در بسیاری از موضوعات با موفقیت در حال اجرا است.
#مربیان_بزرگ
☀️ ادب و احترام
آیت الله سید علی قاضی (ر ه) هیچ گاه در صدر مجلس نمی نشست و با شاگردانش هم که بیرون می رفت جلو راه نمی رفتند، و آن گاه که در منزل، #شاگردان و مهمانان سراغشان می آمدند برای همه به #احترام می ایستاد.
آیت الله سید عباس کاشانی در این باره می فرماید: من آن موقع سن کمی داشتم، ولی ایشان اهل این حرف ها نبود. بچه های کم سن و سال هم که به مجلسشان می آمدند بلند می شدند و هر چه به ایشان می گفتند اینها بچه هستند، می فرمودند: « خوب است بگذارید این ها هم یاد بگیرند. »
به نقل از وبگاه شهید آوینی
#مربی_خلاق
ایجاد انگیزش در مخاطبان
انگيزش در مخاطبان زماني كاملاً مؤثر است كه #مخاطبان ، خود در تعيين و بر قراري هدف ها دخالت داشته باشند.
#مهارتهای_مربیگری
💕 مهارت تدریس به روش بارش مغزی
در #تدریس به روش #بارش_مغزی، زمانی که ؛ قواعد و مقررات مشخصی برای جلسات تدریسی خود در نظر می گیرید اين روش بسيار کارآمدتر خواهد شد. زیرا روش بارش مغزی بر دو اصل برقرار است : اصل اول مبتنی بر تنوع نظرات است و اصل دوم کميت، فزاينده کيفيت است. يعنی هر چه تعداد پيشنهادها بيشتر شود، احتمال رسيدن به يک راه حل بهتر افزايش می يابد.