eitaa logo
آیت الله مرتضی تهرانی
1.9هزار دنبال‌کننده
625 عکس
717 ویدیو
5 فایل
www.ommeabiha.ir ارتباط با ما: @ad_movahed
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🔵 همیشه در دسترس ✅ آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی رحمت‌الله‌علیه: برحسب نقل، امام چهارم صلوات‌الله‌عليه می‌فرمایند: «إِلَهِي، إِنْ اَدْخَلْتَنِي النَّارَ فَفِي ذَلِكَ سُرُورُ عَدُوِّكَ، وَ إِنْ اَدْخَلْتَنِي الْجَنَّةَ فَفِي ذَلِكَ سُرُورُ نَبِيِّكَ؛ وَ أَنَا وَ اللَّهِ أَعْلَمُ أَنَّ سُرُورَ نَبِيِّكَ أَحَبُّ إِلَيْكَ مِنْ سُرُورِ عَدُوِّك»؛ اگر مرا به جهنّم ببري، دشمنان تو خوشحال مي‌شوند؛ اگر مرا به بهشت ببري، پيامبرت خوشحال مي‌شود؛ به خدا قسم مي‌دانم كه سُرور و خوشحالي پيامبرت نزد تو ارزنده‌تر از سرور دشمنانت است. ✅ خدا مي‌داند در اين ادعيه و زيارات چه مضامینِ پُرمَغزی وجود دارد. از خدا بخواهيم كه او توفيقي به ما عنایت فرماید كه از اين اقيانوس بي‌كرانِ معرفت و ولايت، مقداري بهره‌مند شويم و تهی‌دست نباشيم. ✅ در اين اذن دخول شريف، عرض كردم اين اعتراف اولين خاصيتش اين است كه اگر غفلت داشته‌ام از غفلت بيرون بيایم كه كجا ايستاده‌ام و به چه فضايي مي‌خواهم وارد شوم. ✅ اگر انسان چنين زيارتی داشته باشد، همين يك زيارت، او را در دنيا و قيامت سعادتمند مي‌كند. چون اين يك حقيقتي است كه اگر در دل يك نفر وارد شد، همين‌طور نمي‌ماند، رشد مي‌كند. «كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَ فَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ. تُؤْتِي أُكُلَهَا كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا»(۱) ✅ در كلمه «حين» فكر كردم. مي‌بينم كه اگر انسان بخواهد پزشك شود؛ اگر انسان بخواهد دكتراي فيزيك بگيرد، شركت در كلاس مربوطه احتياج به زمان خاص دارد، ولي وارد شدن به اين فضا، كه فضاي ولايت و فضاي ارتباط با اهل ‌بيت صلوات‌الله‌عليهم‌اجمعين است، احتياج به زمان خاص ندارد. (۱) آیا ندیدی چگونه خداوند «کلمه طیبه» (و گفتار پاکیزه) را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرده که ریشه آن (در زمین) ثابت و شاخه آن در آسمان است؟! هر زمان میوه خود را به اذن پروردگارش می‌دهد. سوره ابراهیم، آیات ۲۴ و ۲۵ 📚 کتاب معرفت در زیارت علی‌بن‌موسی‌الرضا صلوات‌الله‌علیه، ویراست دوم، در دست چاپ. 🔰۱۰ خرداد ۹۹ 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🔵 مقدماتِ ورود به فضای معنوی و الهی ✅ آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی رحمت‌الله‌علیه: از مقدمات وارد شدنِ روح در یک فضای معنوی و الهی، تمرکز نسبت به مورد تشرّف است و این تمرکز حاصل نمی‌شود مگر پس از کم ‌کردنِ تعلّقات باطنی نسبت به امور مادی، اگرچه موقّت باشد. ✅ اگر انسان نسبت به اموری که نیاز به دقّت دارد، بدون تمرکز به آن امور بپردازد، موفّقیّت چشم‌گیری به‌دست نمی‌آورد؛ به‌دلیل اینکه تمرکز نداشته است. در علوم طبیعی همین‌طور است؛ در امور معنوی هم همین‌طور است. ✅ روایات در مورد نماز می‌گوید: انسان نمازگزار لازم است حضور قلب داشته باشد. در آن موضوع تعبیر به حضور قلب می‌شود. در این موارد اگر تعبیر به تمرکز کنیم مناسب‌تر است، برای اینکه انسان در جمع خانواده و در حین حرکت در معابر و مانند آن، حالاتِ مختلفی دارد. وقتی انسان می‌خواهد حتّی موقتاً خودش را از این جهان طبیعت مُنسَلِخ و جدا کند و به مبدأیی معنوی و الهی ارتباط برقرار کند، نیاز به تمرکز دارد. ✅ یکی از رموزِ وضعِ اذنِ دخول برای حرم‌های مطهر این است که انسان در همان توقف کوتاه و خواندن متن، خودش را از مادیات جدا کند و خودش را متوجه امورِ معنوی و الهی کند تا این ارتباطی که برقرار می‌کند فواید معنوی برای او داشته باشد. 📚 کتاب معرفت در زیارت علی‌بن‌موسی‌الرضا صلوات‌الله‌علیه، ویراست دوم، در دست چاپ. 🔰۱۲ خرداد ۹۹ 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
❌❌❌تعطیلی جلسه با عرض سلام و تحیت خدمت همه دوستان بزرگوار به اطلاع می‌رساند: برنامه شب جمعه این هفته (پنج‌شنبه ۱۵ خردادماه ۹۹) خواهد بود. @mortezatehrani_ir
4_5958560175878047503.mp3
3.26M
خواب یکی از علما در مورد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) کلیپ صوتی @mortezatehrani_ir
29.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خواب یکی از علما در مورد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) @mortezatehrani_ir
آیت الله مرتضی تهرانی
خواب یکی از علما در مورد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) @mortezatehrani_ir
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🔵 خوابی که به‌درستی تعبیر شد 🔴 بخش اول ✅ آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی رحمت‌الله‌علیه: روز چهل‌و‌یکم بعد از وفات مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی برای کاری به منزل مرحوم آیت‌الله محمدعلی سبط رضوان‌الله‌‌تعالی‌علیه رفتم. وقتی بود که آن منزل پامنار ایشان را داشتند می‌ساختند و تمام نشده بود؛ ایشان در آن منزل صد متری پشت مدرسه‌ مروی -که برای مدرسه‌ مروی بود- آن‌جا موقتاً نشسته بود. رفتم آن‌جا دیدم یک سید بزرگواری که شاید سنّ او هفتاد بود، هفتادوپنج بود، آن‌جا نشسته و من هم رعایت ادب را کردم و نشستم. ✅ مرحوم آقای سبط من را به آن آقا معرفی کرد. به من هم فرمود: ایشان یکی از بزرگان دزفول‌اند. مرحوم آقای سبط به آن آقا فرمود: ایشان از شاگردهای مرحوم امام رضوان‌الله‌تعالی‌علیه هستند. به این مناسبت آن آقا این وضعیت را غنیمت شمرد و فرمود: من چندین سال پیش، ده‌بیست سال پیش یک خوابی برای آیت‌الله خمینی دیدم. ✅ عجیب این بود که آن سید بزرگوار مثل این‌که مقید نبود این خوابش را کسی بداند؛ چون بعد یک روز یا دو روز بعدش که من به قم مشرف شدم -که درس‌ها شروع شده بود- رفتم به منزل امام رضوان‌الله‌تعالی‌علیه به زیارت مرحوم آقای سیدمرتضی خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه، که خودشان فرمودند: من هفت سال از امام سنّم بیشتر بود و وقتی که پدرمان را از دست دادیم، امام نیاز به سرپرستی داشت از لحاظ سن، مثلاً هفت هشت ده سالش بود و زیر دست من ایشان بزرگ شده و من مثل پدر از او پذیرایی می‌کردم. ✅ آن آقا سید دزفولی گفت: خواب دیدم من در بیابانی هستم؛ جمعیت بسیاری در بیابان به صورت حلقه‌وار و دایره‌وار جمع شده‌اند و مرکز دایره هم یک خبری است. حالا چیست از دور نمی‌بینم. ✅ گفت: جمعیت را کنار زدم و رفتم جلو، رفتم جلو، رفتم جلو، حالا چه‌قدر طول کشیده در خواب که آدم نمی‌فهمد. آن وسط به اندازه‌ یک دایره‌ای که قطرش ده‌پانزده متر باشد، خالی دیدم. ✅ دیدم رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم است (به نظرم بار اول است که دارم من بعد از چندین سال این خواب را در یک جمع عمومی عرض می‌کنم) کنار مقام رسالت هم شخصی که مجرم بود، آن‌جا در کمال ذلت ایستاده بود. نگاه کردم و درست دیدم که محمدرضای پهلوی است. حضرت روی‌شان را به مردم کردند و فرمودند: آیا کسی هست حدّ خدا را بر این جاری کند؟ ✅ این‌طور که یواش می‌گویم، خدا عنایت کرده در حافظه‌ام نگاه داشته، یک واو کم و زیاد نمی‌کنم. کسی جواب نداد. دوباره فرمودند: آیا کسی از شما هست که حدّ خدا را بر این مجرم جاری کند؟ باز کسی جواب ندارد. بار سوم بلند فرمودند: آیا کسی هست حدّ خدای متعال را بر این مجرم جاری کند؟
🔴 بخش دوم ✅ یک وقت دیدم که مقام رسالت متوجه به دور شد. نگاه کردم دیدم که هِی جمعیت عقب زده می‌شود و مثل این‌که کوچه دارند باز می‌کنند. اوایل تشخیص نمی‌دادم و کم‌کم کم‌کم کم‌کم دیدم یک نفر دارد می‌آید جلو. دیگر به پنج‌شش تا صف که رسید، (من تعبیر او را می‌خواهم بگویم‌ها بی‌کم و زیاد) گفت: دیدم حاج‌آقا روح‌الله خمینی است. سلام کرد به حضرت. جواب دادند. ✅ عرض کرد: یا رسول الله، من حاضرم حدّ خدا را بر او جاری کنم. حضرت دست‌شان شمشیر بود. شمشیر را به این آقا دادند. با یک ضربت سر را از بدن جدا کرد و سر به زمین افتاد. بدن بی‌سر به من حمله کرد و یقه‌ من را گرفت. او من را می‌انداخت زمین، من بلند می‌شدم و او را به زمین می‌انداختم. او من را می‌انداخت زمین، من او را می‌انداختم زمین. چند مرتبه این وضعیت تکرار شد. ✅ دیدم حاج‌آقا روح‌الله دست راستش را این‌طوری کرد، این‌طور، کف دست را باز کرد، با نوک انگشت زد به شکم این و به شکمش فرو رفت. به مقداری رفت که امعاء و احشاء او را با پنجه‌اش بیرون کشاند. امعاء او که بیرون آمد، جسد افتاد. از خواب بیدار شدم. ✅ یک جمله‌ دیگر هم می‌گویم، خیال نمی‌کنم خیلی از این حرف‌ها بشنوید. اولاد پیغمبر گفت: من شاگرد مرحوم آیت‌الله حائری بودم. ایشان هم بود؛ با این‌که چند سال در یک درس ما می‌رفتیم، سلام و علیک با هم پیدا نکردیم، چون من از اول به قیافه‌ این که نگاه می‌کردم، این را تلخ می‌دیدم؛ نچسب می‌دیدم؛ چرب و نرم نبود. آن وقتی که این خواب را نقل می‌کرد، اظهار ارادت به ایشان نمی‌کرد ها. ارادت هم نداشت ها. ولی سید محترمی بود که آقای سبط گفت بی‌ کم‌وزیاد حرف می‌زند. محترم و آبرومند بود. محاسنش هم سفیدِ سفید بود. ✅ این خواب را من وقتی برای مرحوم آقای پسندیده گفتم، حالش به هم خورد. پیش از انقلاب بود. حالش به هم خورد و شاید یک ساعت نکشید که این خواب در بیت و اطراف بیت و این‌ها پخش شد و راوی‌اش را هم گفته بود مرتضی است. ✅ تعبیر کردند که این‌که انگشت‌ها را وارد شکمش کرده و این امعاء و احشاء را بیرون کشیده، اعلامیه‌هایی بوده که با انگشت‌هایش می‌نوشته و دائماً افشاگری می‌کرده است. با این اعلامیه‌ها یک عده‌ای دست‌شان رو می‌شده، کنار می‌رفتند و از صف خارج می‌شدند. ✅ این سیّد، یک سیّد خوبی بود. عرض کردم که یک سیّد موجّه ملایی در دزفول بود. حالا شاید چند سال است مرحوم شده. بله. این‌که من دارم می‌گویم برای بیش از چهل سال پیش است. 🎤سخنرانی ۳۱ مرداد ۹۲ 🔰شب ۱۴ خرداد ۹۹ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🔵 کانال محبت ✅ آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی رحمت‌الله‌علیه: کانال محبت، کانالی است كه اگر انسان به مقدمات آن بی‌اعتنایی نکند، می‌تواند او را سعادتمند کند. ✅ اختلافِ حالی که در زائرین دیده می‌شود، بسته به زمینه‏ نفسیِ آنها است. اگر زمینه‏ نفسیِ آنها آلودگیِ زیادی داشته باشد، با یک‌ سفر، دو سفر، سه سفر درست نمی‌شود. اگر زمینه‏ نفسانیِ آنها خیلی آلوده نباشد و هنوز برای خدا و اولیای خدا جا‌یگاهی در دل‌شان باشد، شکّی نیست که آنها متحوّل می‌شوند و برمی‌گردند. ✅ خدای متعال اهلِ بیت صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین را که خلق فرموده‌اند که همیشه و در همه‌حال بتوان با آنها ارتباط برقرار کرد. «تُؤْتِي أُكُلَهَا كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا»؛ هر زمان میوه خود را به اذن پروردگارش می‌دهد.(۱) کلمه‌ «كُلّ حِينٍ» معنایش این است، هر زمان که بخواهی از کانال‌های الهی به نفع خودت و به نفع پاکیزه کردن و تطهیر خودت استفاده کنی، همان‌ زمان، این کار شدنی است. مانند پزشک نیست که ساعت ملاقات و ویزیت او محدود باشد. ✅ هر وقت انسان دلش آمادگی داشت و با ائمه‏ طاهرین صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین ارتباط پیدا کرد، از آنها بهره می‌برد. همه‌شان همین‌طور هستند؛ شکّی نیست كه این ارتباط، اگر بارِ اوّل صَد درصد او را متحوّل نکند، در وجودش تأثیر دارد. ✅ (۱) آیا ندیدی چگونه خداوند «کلمه طیبه» (و گفتار پاکیزه) را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرده که ریشه آن (در زمین) ثابت، و شاخه آن در آسمان است؟! هر زمان میوه خود را به اذن پروردگارش می‌دهد. سورۀ ابراهیم آیات ۲۴و۲۵ 📚 کتاب معرفت در زیارت علی‌ابن‌موسی‌الرضا صلوات‌الله‌علیه، ویراست دوم، در دست چاپ. 🔰۱۷ خرداد۹۹ 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🔵 تحول طبیعت انسان در اثر محبت ✅ آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی رحمت‌الله‌علیه: اگر محبت در دل انسان وارد شود، ولو اینکه محبوبش یک شخص عادی باشد، کاری می‌کند که انسان طبیعتش متحول شود. گاهی شخصی از غذایی بدش می‌آید. وقتی همین شخص، عاشق می‌شود و می‌بیند كه معشوقش همان غذا را دوست دارد، طبعَش عوض می‌شود و او هم از آن غذا خوشش می‌آید. این اثر تکوینی دارد. این قراردادِ قانونی نیست. ✅ هر انسانی طبیعتاً از مرگ، که یک نوع نیستی به نظر می‌رسد، بدش می‌آید. اما چنانچه یک انسانی در اثر محبت و اشتیاق، استنباط و استدلالش عوض شود و در بعضی از شرایط مرگ را مقدمه‏ وصول به مطلوب و محبوبش بداند، یا مرگ را موجب اين بداند که از محبوبش جدا نمی‌شود، دیگر از مرگ بدش نمی‌آید. ✅ همه ‏ما شنیده‌ایم که شب عاشورا سیدالشهدا صلوات‌الله‌علیه در خیمه‏‌شان نشسته بودند و فرمودند: فردا من کشته می‌شوم؛ این دشمنان با من کار دارند. هر که با من باشد، کشته می‌شود. هر کسی که می‌خواهد کشته نشود، امشب برود. ✅ حضرت ابوالفضل سلام‌الله‌علیه اولین کسی بود که شروع به عرض ارادت و وفاداری کرد و بعد هم سایر اصحاب شروع کردند. همه وفاداری‌شان را اظهار کردند. کسانی که مخالف بودند؛ بی‌تفاوت بودند و از این واقعیت دور بودند، رفتند. ✅ صحبت‌ها که تمام شد، یک جوان سیزده‌ساله خدمت ابی‌عبد‌الله صلوات‌الله‌علیه آمد و عرض کرد: «یا عمّاه و اَنا فی من یُقتَل؟» آقازاده‏ امام مجتبی صلوات‌الله‌علیه بود. عمو را خیلی دوست دارد. عمو برای او به منزله‏ پدر بوده است؛ برای اینکه او کوچک بود كه پدرش را از دست داد و در دامن عمو و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها بزرگ شد. ✅ سیدالشهدا صلوات‌الله‌علیه می‌داند که در ذائقه و حس چشایی روحیِ این برادرزاده مرگ چه مزه‌ای دارد. پس چرا پرسید؟ برای ‌اینکه همان دو کلمه‏‌ای که این آقازاده به عمو عرض کرد، دو رتبه ایمان او را بالاتر برد. ✅ سایرین هم اگر سؤال می‌کردند كه چه شد که این نوجوانی که هنوز سرد و گرم دنیا را ندیده است، این هم باید از زمره‏ شهدای فردا باشد، جواب دارد. جوابش این است که خود این آقازاده عرض کرد: «یا عَمّاه، و اَنا فی من یُقتَل؟» حضرت از او سؤال کرد: مرگ در ذائقه‏ تو چگونه است؟ عرض کرد: «اَحلی مِنَ العَسَل». اين بهترین برهان بر این است که گرچه سنّ او کم است، قطع نظر از نسبتی که با حضرت دارد، ادراکش بالا است. به‌دلیل اینکه یازده سال مورد احسان عموی بزرگوارش بوده است. به عمو علاقه‌‏مند است و فراق عمو را نمی‌تواند ببیند. مرگ را می‌تواند تحمل کند، فراق عمو را نه. ✅ وقتی عرض کرد: «یا عمّ، اَحلی مِنَ العَسَل»؛ مرگ در ذائقه‏ من، مرگی که همراه با تو باشم و از تو جدا نشوم، از عسل شیرین‌تر است، یعنی معیارها در ذائقه‏ من عوض شده است و من انسان طبیعی نیستم. انسانی اهلِ محبت و معنویت هستم. این علاقه و ارادتم به شما، اقتضا می‌کند که فراق شما را نتوانم ببینم. ترجیح دهم که بمیرم و با شما باشم. ✅ یعنی محبت این‌طور عمل می‌کند: دوست را دشمن و دشمن را دوست می‌کند. من دشمن مرگی هستم که موجب نیستی من است. آن مرگی که موجب می‌شود من از عمویم جدا نشوم، آن مرگ را دوست ‌دارم و از عسل برایم شیرین‌تر است. حضرت فرمود: «یا بُنَی! و اَنتَ فی مَن یُقتَل»؛ به این آقازاده مژده داد كه تو هم از جمله‏ کسانی هستی که فردا شهید می‌شوی. 📚 کتاب معرفت در زیارت علی‌ابن‌موسی‌الرضا صلوات‌الله‌علیهما، ویراست دوم، در دست چاپ. 🔰۱۹ خرداد ۹۹ 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🔵 سنخیّت ✅ آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی رحمت‌الله‌علیه: وقتی انسان مجذوب چیز خوبی شد و به آن اشتیاق پیدا کرد، شکی نیست که برای حفظ ارتباط با این حقیقت جذّاب، حالتی به نام تعهد و وفاداری در باطن او ایجاد می‌شود که نمی‌گذارد ارتباط او با آن بزرگوار قطع شود. ✅ هنگامی که انسان به یک شخصیت الهی، عرفان پیدا کرد، به‌دلیل تماس‌های مکرری که با ایشان برقرارمی‌کند، ظرایف الهیِ آن بزرگواران را اول به طور اجمال و تدریجاً به طور تفصیل، کشف و با آن سنخیت پیدا می‌کند. سپس در نتیجه‌ این سنخیت، خودش هم همین‌گونه می‌شود. ✅ مشابه این ارتباط و اتصال، در عالم ماده هم وجود دارد. به عنوان مثال شما در غذاهای مختلف، یک غذایی را دوست ندارید، اما با کسی دوست شده‌اید که آن غذا را دوست دارد. تداومِ ارتباط با این فرد، به‌تدریج از نفرت شما نسبت به آن غذا کم می‌کند و سرانجام آن نفرت به علاقه تبدیل می‌شود. در معنویات هم قطعاً همین‌طور است. ✅ در گروه روایاتِ منقول از معصومین صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین در مورد معاشرت با اهل علم و مؤمن آمده است که ارتباط و تماس و مصاحبت با آنها مستحب است. در ابتدا انسان نمی‌فهمد که فلسفه و حکمت این امر چیست؛ اما عمل به این امر مستحب، بعد از مدتی وضعیت درونی فرد را تغییر می‌دهد، زیرا بین او و آن کسی که شارع مقدس مصاحبت و رفاقت با او را مطلوب قرار داده، سنخیت ایجاد شده است. ✅ از امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه نقل شده است: «صُحبَةُ الأشرارِ تُوجِبُ سُوءَ الظَّنِّ بِالأخيارِ». همراهى با بَدان، موجب بدگمانى به نيكان مى شود.(۱) ایشان دقیقاً همین نکته عقلی و تکوینی را بیان می‌فرمایند. رفاقت‌کردن با انسان‌های آلوده و تاریک‌ْدل، موجب می‌شود که فرد بعد از مدتی مِثلِ او ‌شود و افراد خوب در نظرش منفور ‌شوند. 🍃(۱) میزان‌الحکمه، ج۶، ص۱۷۰. 📚 کتاب معرفت در زیارت علی‌ابن‌موسی‌الرضا صلوات‌الله‌علیهما، ویراست دوم، در دست چاپ. 🔰۲۱ خرداد ۹۹ 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🔵 شعور الهی ✅ آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی رحمت‌الله‌علیه: از خداوند شعور الهی بخواهیم. شعور الهی که باشد، دین می‌آید؛ تقوا هم می‌آید. 🎤سخنرانی ۲۴ اردیبهشت ۹۴ 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
4_5987893290681239764.mp3
6.08M
🔰 📆 پنج شنبه 99/03/22 💠 حاج حسین آقای 👉 @mortezatehrani_ir 🌐 mortezatehrani.ir
4_5987893290681239770.mp3
4.74M
🔰 📆 پنج شنبه 99/03/22 💠 حجت الاسلام و المسلمین 👉 @mortezatehrani_ir 🌐 www.mortezatehrani.ir
4_5987893290681239762.mp3
15.4M
🔰 📆 پنج شنبه 99/03/22 💠 حجت الاسلام و المسلمین تهرانی 👉 @mortezatehrani_ir 🌐 mortezatehrani.ir
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🔵 بنده خدا و بنده دل ✅ آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی رحمت‌الله‌علیه: این منطق نیست که من این‌طوری دلم می‌خواهد؛ این‌طوری دلم نمی‌خواهد. ✅ کسی که می‌خواهد بنده خدا شود، باید دلش را کنار بگذارد. ✅ هم بنده دل و هم بنده خدا این نمی‌شود؛ این همان شرک خفی است. 🎤سخنرانی ۶ مرداد ۹۰ 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
📣 🔴جلسه شب جمعه این هفته ۲۹ خرداد‌ ماه ۱۳۹۹ 🔹شروع برنامه ساعت ۲۱:۱۵ 🔹توسل به ائمه اطهار (صلوات الله‌ علیهم) توسط حاج حسین اکبری ؛ بیان احکام توسط حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج‌آقا زارع ۲۱:۳۵ 🔹تلاوت آیات کلام الله مجید ۲۱:۴۵ 🔸سخنرانی؛ حجت الاسلام والمسلمين حاج آقا عبدالعلی تهرانی ۲۱:۵۰ 🔹 مداحی حاج آقا محمودی این مراسم به صورت زنده و از طریق لینک زیر قابل دسترسی است. http://ommeabiha.ir/live
مشکلات ما به‌دلیلِ تنبلی و جهل و کمیِ ارتباط با مکتبِ انبیا است.
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🔵 یک درصد غفلت ✅ آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی رحمت‌الله‌علیه: حکم عقل این است که مقامِ ربوبیت و مولویتِ حق‌تعالی اقتضا دارد که وقتی می‌گویی «یا الله» قَلبت حتی یک درصد هم به غیرِ خدا مشغول نباشد. ✅ حتی یک ‌درصد توجه به غیرِ خدا توهین به مقام ربوبیت است. ✅ اگر دانشجو یا طلبه‌ای از استاد خود سؤال بپرسد و پس از سؤال، همۀ تمرکز و حواس او به پاسخِ استاد نباشد، در این ‌صورت، استاد از جواب‌دادن امتناع می‌کند. 📚 کتاب چشم‌هایت را باز کن! صفحه ۶۹. 🔰 ۳۱ خرداد ۹۹ 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
4_6010140130352825991.mp3
7.27M
🔰 📆 پنج شنبه 99/03/29 💠 حاج حسین آقای 👉 @mortezatehrani_ir 🌐 mortezatehrani.ir
4_6010140130352825964.mp3
5.08M
🔰 📆 پنج شنبه 99/03/29 💠 حجت الاسلام و المسلمین 👉 @mortezatehrani_ir 🌐 www.mortezatehrani.ir
4_6010140130352825992.mp3
18.68M
🔰 📆 پنج شنبه 99/03/29 💠 حجت الاسلام و المسلمین تهرانی 👉 @mortezatehrani_ir 🌐 mortezatehrani.ir