eitaa logo
مسابقات فرهنگی
1.4هزار دنبال‌کننده
650 عکس
169 ویدیو
80 فایل
🎆 این کانال را با هدف ترویج معارف قرآن و عترت «علیهم السلام» تبلیغ کنید تا موجبات شادی دل مولامون را فراهم کنیم. 👈ارتباط با خادم اهلبیت 🆔 @salavatbeferestid 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔 http://eitaa.com/mosabeqeha313 👇👇 ارتباط با مجری مسابقه↙️ @Zaaaa9
مشاهده در ایتا
دانلود
مسابقات فرهنگی
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 #دُرّ_و_یاقوت_انقلابی 7️⃣1️⃣ 👈چرا انقلاب❓ باید دنیا پر از ظلم و جور شود تا
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 8️⃣1️⃣ 👈انقلاب ممنوع❗️ چرا که سببِ بدبینی به دین خواهد شد! جایی که همه چیز صددرصد مطابق میل انسان باشد بهشت است «و در آنچه دلشان بخواهد، جاودانه متنعّم هستند.»(انبیاء، 102) اما دنیا زمینۀ رُشد است و دار عمل و همراه با رنج و سختی. از سنت های فراگیر و مهم الهی در این عالَم، سنت ابتلاء و امتحان است؛ «أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُون»(عنکبوت، 2) آيا مردم گمان كردند همين كه بگويند: «ايمان آورديم»، به حال خود رها مى‏ شوند و آزمايش نخواهند شد؟! و امتحانات الهی که عامل رُشد انسان است غالباً با اموری خلاف میلِ انسان همراه است. بر همین اساس، رسول خدا و امام علی نیز در حکومتشان اجازه نداشتند از علم غیب و قدرت ولائی خود در حلّ مشکلات بهره ببرند و در بسیاری از موارد کوتاهی مسئولان و مردم سبب بروز مشکلات می شد. نکتۀ مهم این جاست که اگر حاکمان، سازشکار نباشند و منافع دراز مدتِ امّت و معنویت و آخرت مردم را مدِّ نظر داشته باشند و در مسیر تحقق عدالت بکوشند قطعاً با واکنش تند خودکامگان داخلی و مستکبران مواجه خواهند شد و شاهد مشکلات فراوان از سوی آنان خواهیم بود؛(جنگ، تهدید، کارشکنی از طریق نفوذی ها و...) نمونۀ بارز آن، مشکلاتی است که معاویه برای مردم دوران حکومت امام علی ایجاد می کرد. 📌نتیجه این که چه بخواهیم چه نخواهیم بدبینی هایی ایجاد می شود؛ اما اهل خِرد و منطق هرگز مشکلات و خیانت و کم کاری برخی از افراد را پای دین نمی نویسند؛ و به دین، بِسان کالایی ویترینی نمی نگرند که هیچ نقشی در زندگی ایفا نکند تا بدبینی ایجاد نشود، چرا که چنین نگاهی، بزرگترین ظلم به دین است. http://eitaa.com/mosabeqeha313
مسابقات فرهنگی
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 #دُرّ_و_یاقوت_انقلابی 8️⃣1️⃣ 👈انقلاب ممنوع❗️ چرا که سببِ بدبینی به دین خواه
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 9️⃣1️⃣ 👈استقلال سه نوع استقلال داریم؛ یکی مشکل است؛ دومی مشکل تر از اولیست؛ و سومی از همه مشکل تر. این را با سختی به دست آوردیم؛ نعمتی که بسیاری از کشورهای به ظاهر مستقل از آن محرومند. یعنی ملت و کشور در تلاشِ اقتصادی روی پای خود بایستند و بتوانند نیازهای اصلی خود را خودشان فراهم کنند. باید همۀ ما در دست یابی کامل به آن، تلاش کنیم. این از همه موارد قبل سخت تر است و اگر خود را در برابر آن مسئول ندانیم دو مورد قبل نیز آسیب جدی خواهد دید. تمام سعی دشمن این است که با ترویج فسادِ اخلاقی و مالی، را از درون بپوساند؛ و دشمن برای همین است. دشمن تلاش می کند با ابزارهای فرهنگی، یعنی با تبلیغات، هنر، کتاب، مقاله رُمان، فیلم های وارداتی و تولید دیگر کالاهای فرهنگی، مردم به کسانی که در داخل هستند اما دلشان برای ملت نمی تپد بلکه شیفتۀ غرب هستند روی آورند. کار دیگر دشمن این است که حاکم بر ذهنیتِ جامعه را مورد هجوم قرار دهد. 📌هر کدام از ما باید با غیرت تمام، سینه سپر کرده و از دفاع کنیم. (برگرفته از سخنان رهبری، روز کارگر،1372/2/15 و گردهمائی ائمه جمعه، 1373/6/21) http://eitaa.com/mosabeqeha313
مسابقات فرهنگی
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 #دُرّ_و_یاقوت_انقلابی 9️⃣1️⃣ 👈استقلال سه نوع استقلال داریم؛ یکی مشکل است؛
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 0️⃣2️⃣ 👈مثلِ بمب شیمیائی❗️ ویژگی بمب های شیمائی این است که بی سر و صدا عمل می کند و خسارتش بسیار فراگیر است و چه بسا وقتی متوجه شویم که کار از کار گذشته است؛ از این روی باید از قبل،آمادگی لازم را داشت؛ لباس های ضد شیمیائی، ماسک مخصوص، دارو های خاص و... دشمن نیز به همین گونه است؛ یک جبهه بندی عظیم فرهنگی که با سیاست و صنعت و پول و انواع پشتوانه ها همراه است مثل سِیلی راه افتاده تا با ما بجنگد؛ و مثل بمب شیمائی نامحسوس و بی سر و صدا عمل می کند؛ در مدرسه ها، دانشگاهها، حوزه ها، خیابان ها ناگهان نشانه های آن را می بینید. یک کتاب چاپ می شود یک فیلم تولید می شود و زمینۀ چنین تهاجمی را فراهم می کند. هدفِ آن، است و . (برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری، دهمین گردهمائی ائمۀ جمعه، 1373/6/21) آنتی ویروس این تهاجم و لباس محافظت از تبعات مخرِّب این تهاجم، تقواست، «وَ لِباسُ‏ التَّقْوى‏ ذلِكَ خَيْر»(اعراف، 26) تقویت ایمان و بصیرت با: ✅پناه بردن به جلسات تفسیر قرآن و حدیث خوانی؛ ✅روی آوردن به مساجد؛ ✅مطالعه تاریخ با نگاه تحلیلی بویژه تاریخ اندلس و همچنین انقلاب مشروطه؛ ✅انس با کتاب های خاطرات سرداران دوران دفاع مقدس مثلِ: خاک های نرم کوشک، پرواز تا بی نهایت، فرمانده من، تپه برهانی، عقیق، فرهنگ جبهه و کتاب یا زهرا سلام الله علیها زندگینامه و خاطرات شهید محمد رضا تورجی زاده و... 📌«فَفِرُّوا إِلَى اللَّه‏»(ذاریات، 50) پس به سوى خدا بگريزيد. http://eitaa.com/mosabeqeha313
مسابقات فرهنگی
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 #دُرّ_و_یاقوت_انقلابی 0️⃣2️⃣ 👈مثلِ بمب شیمیائی❗️ ویژگی بمب های شیمائی این
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 1️⃣2️⃣ 👈ویروس ارتجاع دشمنِ بزرگ انقلاب، ویروس ارتجاع است؛ دشمن در پی این است که: ✔️فساد فراگیر شود؛ ✔️تردید در جوانان این کشور ایجاد شود؛ ✔️سرگرمی های بازدارنده و فاسد بر آرمان های بزرگ غلبه کند؛ ✔️دنیا طلبی و اشتغال به مال و زینت دنیا رایج شود؛ ✔️لذت پول و زندگی راحت و تجملاتی، خود را زیر دندان عناصرانقلابی نشان دهد. نه این که مردم و یا انقلابیون نباید زندگی کنند! نعمت و برکات خدا مال همه است؛ اما پرداختن به شهوات، ثروت اندوزی، اختلافات، جاه طلبی، عواملی هستند که کاخ آرمان های انقلاب و اسلام و هر حقیقتی را ویران می کند ارزش هایی که خون ها برای آن ریخته شد را نابود میکند؛ و این همان چیزی است که دشمن منتظرِ آن است. کاری که امروز دشمن با ما می کند، است بلکه یک و یک است. دشمن بعد از جنگِ نظامی فهمید که باید عقبۀ ما را بمباران کند؛ عقبۀ ما فرهنگ ما بود؛ عقبۀ ما عبارت بود از اخلاق اسلامی، توکل به خدا، ایمان و علاقه با اسلام. (برگرفته از بیانات رهبری در جمع فرماندهان سپاه، 1373/10/15) 📌خطر بزرگ «فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرَام‏» شکم های شما از حرام پر شده است که امام حسین عصر عاشورا خطاب به کوفیان فرمود را فراموش نکنیم. وقتی لقمۀ حرام وارد زندگی شد مسیر برای پذیرش فرهنگ بیگانه هموار می شود. http://eitaa.com/mosabeqeha313
مسابقات فرهنگی
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 #دُرّ_و_یاقوت_انقلابی 1️⃣2️⃣ 👈ویروس ارتجاع دشمنِ بزرگ انقلاب، ویروس ارتجاع
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 2️⃣2️⃣ 👈مُرجِفون خدا و رسولش به ما گفته بودند که اگر پابند به توحید باشید، پابند به ایمان به خدا و رسول خدا باشید دشمن دارید، دشمن ها سراغتان می آیند‌؛ با مواجه شدن با چنین وضعیتی می گویند: "صَدَقَ اللهُ و رسولُه و ما زادَهم الّا إیماناً و تسلیماً" (احزاب، 22) خدا و رسولش راست گفتند و بر ایمان و تسلیم بودنشان در برابر خداوند افزوده شد. در مقابل، عده ای هستند که مردم را می ترسانند و می گویند: مقابلهٔ با امریکا مگر شوخی است⁉️ پدرتان را در می آورد! آن جنگ نظامیشان، این تحریمشان... اینها همان هستند کسانی که همان کاری را می کنند که دشمن می خواهد‌‌؛ قرآن در مورد این گروه می فرماید: "لَّئِن لَّمْ يَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا" ﺍﮔﺮ ﻣﻨﺎﻓﻘﺎﻥ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺩﻝ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ [ ﺿﻌﻒ ﺍﻳﻤﺎﻥ ] ﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻧﺎﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﻣﺪﻳﻨﻪ ﺷﺎﻳﻌﻪ ﻫﺎﻱ ﺩﺭﻭﻍ ﻭ ﺩﻟﻬﺮﻩ ﺁﻭﺭ ﭘﺨﺶ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ [ ﺍﺯ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺯﺷﺘﺸﺎﻥ ]ﺑﺎﺯ ﻧﺎﻳﺴﺘﻨﺪ ، ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺮﻣﻰ ﺍﻧﮕﻴﺰﻳﻢ [ ﻛﻪ ﻳﺎ ﺗﺒﻌﻴﺪﺷﺎﻥ ﻛﻨﻲ ﻳﺎ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺠﻨﮕﻲ ] ، ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺷﻬﺮ ﺟﺰ ﺍﻧﺪﻛﻲ [ ﻛﻪ ﺧﺎﻟﺺ ﻭ ﭘﺎﻙ ﻫﺴﺘﻨﺪ ] ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺗﻮ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﻣﺎﻧﺪ. (احزاب، 60) (برگرفته از بیانات رهبری در جمع علما و روحانیون خراسان شمالی، 1391/7/19) http://eitaa.com/mosabeqeha313
مسابقات فرهنگی
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 #دُرّ_و_یاقوت_انقلابی 2️⃣2️⃣ 👈مُرجِفون خدا و رسولش به ما گفته بودند که اگر
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 3️⃣2️⃣ 👈الگوی رفتاری از نگاه ✅برخورد شجاعانه و فعال با دشمنان «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّار»(فتح، 29) ✅پرهیز از هیجان زدگی؛ تصمیم های امام، شجاعانه همراه با احساساتِ محکم مبتنی بر محاسبات عقلائی بود؛ ✅رعایت اولویت ها ✅اعتماد به توانائی های مردم؛ او ملت ایران را ملت بزرگ و آگاه و توانا می دانست؛ ✅بی اعتمادی به دشمن؛ او یک لحظه هم به دشمن اعتماد نکرد؛ به پیشنهادهای دشمن بدبین بود؛ دشمن را به معنای واقعی کلمه، دشمن می دانست؛ ✅اهتمام به همبستگی و اتحاد ملت؛ هر چه ملت را به دو دسته تقسیم کند؛ به دو قطب تقسیم کند از نظر امام مردود بود؛ ✅ایمان و اعتقاد راسخ به نصرت الهی و به وعدۀ الهی. (برگرفته از بیانات رهبری در مراسم ارتحال امام خمینی، 1397/3/14) 📌تنها راه فائق آمدن بر مشکلات و یگانه راه پیشرفت کشور، ادامه همین مسیر است. http://eitaa.com/mosabeqeha313
مسابقات فرهنگی
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 #دُرّ_و_یاقوت_انقلابی 3️⃣2️⃣ 👈الگوی رفتاری #امام_راحل از نگاه #رهبری ✅برخو
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 4️⃣2️⃣ 👈حاکمیت توحیدی ، عنوانِ حکومت در اسلام و شاخصۀ نظام اجتماعی و سیاسی برای اسلام است؛ اساسی ترین مسئلۀ دین است؛ نشانه و سایۀ توحید است؛ اسلام، حکومت را با تعبیر بیان می کند و شخصی را که در رأس حکومت قرار دارد معرفی می کند؛ حکومتی که در آن اقتدار ِ حاکمیت هست ولی خودخواهیِ سلطنت نیست؛ جزم و عزم قاطع هست «فَإِذا عَزَمْتَ‏ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلينَ» اما استبداد به رأی نیست؛ در این نوع حکومت، ارتباط بین و غیر قابل انفکاک است. ، یعنی هدایت الهی و ارادۀ مردمی توأم با یکدیگر در ساخت نظام تأثیر می گذارند؛ حرکت در چهارچوب دینِ خدا و ارادۀ مردم تعیین کننده است. در دلِ اسلامیت، جمهوریت هست؛ در دلِ اتکای به حکم الهی، تکیه به مردم و احترام به رأی و خواست مردم هست؛ در ذهن این ملت و در این نظام، خدا و مردم در طول هم قرار دارند و خدای متعال این توفیق را داده است که مردم این راه را طی کنند. (برگرفته از بیانات رهبری در عید غدیر 1370/4/10 و 1369/4/20) 📌حاکمیت نظام اسلامی، یعنی حرکت در مسیر و تمام دشمنیِ شیطان با نظام توحیدی است؛ به همین جهت دشمنی ها از هر سو این نظام را احاطه کرده است. و معتقدان به با جان و دل از سرمایۀ حفاظت می کنند و در برابر دشمنی ها می ایستند. «به يقين كسانى كه گفتند: «پروردگار ما خداوند يگانه است!» سپس استقامت كردند، فرشتگان بر آنان نازل مى ‏شوند كه: «نترسيد و غمگين مباشيد، و بشارت باد بر شما به آن بهشتى كه به شما وعده داده شده است! »(فصلت، 30) http://eitaa.com/mosabeqeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷فرزندان برومند و سرافراز ایرانم با ذوق و سلیقه و ایده های نابی🤩 که دارید در منزل تان 🇮🇷 پرافتخار ایران مان را به هر روش و مدل و سبکی که مهارت دارید طراحی کرده و عکسش📸 رو برامون در گروه ارسال نمایید 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/471793722C3a447a1c40 ⌛️مهلت ارسال تا ۲۰ بهمن🇮🇷 به قید قرعه به شرکت کنندگان عزیزمان هدایایی🎁 اهدا خواهد شد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
مسابقات فرهنگی
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 #دُرّ_و_یاقوت_انقلابی 4️⃣2️⃣ 👈حاکمیت توحیدی #ولایت، عنوانِ حکومت در اسلام
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 5️⃣2️⃣ 👈 مسئولیت مسئولین در بخش های مختلف، مسئولیت های مشخصی دارند؛ در بخش اقتصادی، در بخش سیاسی و...نمایندگان مجلس در بخش های خودشان، مسئولان قوۀ قضائیه در بخش خودشان، مسئولیت های مشخصی دارند؛ در همۀ این ها رهبری نه میتواند دخالتی کند و نه حق دارد دخالت کند. این گونه نیست که همۀ تصمیم ها با نظر رهبری گرفته شود؛ خیلی از تصمیم هایِ اقتصادی ممکن است گرفته شود، رهبری قبول هم نداشته باشد؛ اما دخالت نمی کند؛ بله، آنجائی که یک سیاستی منتهی شود به کج شدن راهِ انقلاب، رهبری مسئولیت پیدا می کند. خیلی انتقاد دارم؛ به مسئولین تذکر می دهم؛ در جلسات خصوصی، به صورت نامه و...بنابراین انتقادهایی در کارشان هست و به آن ها می گوییم. وظائف و همان چیزی است که در قانون اساسی آمده است. رهبری، سیاست گذار کلیِ نظام محسوب می شود؛ مسئولیتِ حفظِ جهت گیری انقلاب و نظام با رهبریست؛ آگاه کردنِ مردم، هوشیار بودن و دشمن را در هر چهره و لباسی شناختن؛ آنجائی که دشمن می خواهد مردم را مأیوس کند، رهبری امید به مردم می دهد؛(رهبری طبیبِ مردم است) هماهنگی قوا را بر عهده دارد؛ اگر مسئولان در اجرای قانون دچار مشکل شدند، قانون اساسی، رهبری را مرجعِ حلّ مشکل قرار داده است. (برگرفته از بیانات رهبری در جلسۀ پرسش و پاسخ دانشجویان امیر کبیر 1379/12/22 و دیدار دانشجویان کرمانشاه 1390/7/24) 📌مردم با حضور پرشور در انتخابات و دقت هر چه بیشتر در انتخاب رئیس جمهور و نمایندگان مجلس، می توانند بیشترین کمک را به رهبری داشته باشند و در حلّ مشکلات و دستیابی به اهداف بلند مادی و معنوی نظام، سهیم باشند. http://eitaa.com/mosabeqeha313
مسابقات فرهنگی
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 #دُرّ_و_یاقوت_انقلابی 5️⃣2️⃣ 👈 مسئولیت #ولیِّ_فقیه مسئولین در بخش های مختل
🌍درُّ و یاقوت انقلابی🌍 6️⃣2️⃣ 👈از دیار ثامن الحجج علیه السلام استعداد، نبوغ و پشت کار فوق العاده ای داشت؛ از همان ابتدا عاشق کتاب و کتابخوانی بود؛ کمتر کتابی در کتابخانۀ محل یافت می شد که نخوانده باشد. همزمان با گذراندنِ دورۀ ابتدائی، علوم حوزوی را نیز نزد پدرِ گرانقدرش، عالِم جلیل القدر مرحوم سید جواد حسینی و برادر بزرگوارش سید محمد، فرا می گرفت بعد از سپری کردن دوران ابتدائی، رسماً وارد حوزۀ علمیه شد؛ در عین حال به صورت شبانه دورۀ متوسطه را نیز ادامه داد. هنوز 16 بهار از عمر با برکتِ سید علی نگذشته بود که دورۀ سطح عالی حوزه را به پایان رساند و در درس خارج فقه آیة الله میلانی حضور یافت و پس از چهار سال با گرفتن اجازۀ روایت از ایشان، در سال ۱۳۳۷ش به شوق ادامه تحصیل، از مشهد مقدس عازم حوزة علمیة قم شد و نزد بزرگانی چون آیات عِظام حاج‌آقا حسین بروجردی، ‌امام خمینی، حاج شیخ ‌مرتضی حائری یزدی، سیدمحمد محقق داماد و علامه طباطبایی تَلمّذ نمود. 6 سال از حضورش در شهر نگذشته بود که به دلیل عارضۀ بینایی پدر و کمک به وی به ضرورت از قم به مشهد بازگشت و بار دیگر در جلسات درس آیت‌الله میلانی حضور یافت که تا سال ۱۳۴۹ ادامه داشت. او از ابتدای حضور در مشهد، به تدریس سطوح عالی فقه و اصول (رسائل، مکاسب و کفایه) و برگزاری جلسات تفسیر برای عموم همت گماشت. بر اساس آن چه که گذشت ایشان تا سال 1349 شمسی 15 سال در درس خارج فقه و اصول شرکت کرده بودند و با نبوغ فوق العاده و پشتکاری که داشتند به درجۀ رسیدند. 📌فقهاء بزرگی مثل: آیات عظام مرحوم فاضل لنکرانی، مرحوم هاشمی شاهرودی، مرحوم شیخ ابو الفضل خوانساری، مرحوم حاج شیخ محمد مؤمن، جوادی آملی و دهها نفر دیگر از فقها، اجتهاد ایشان را مسلم و قطعی دانسته¬اند. ادامه دارد... http://eitaa.com/mosabeqeha313