eitaa logo
مدرسه علمیه مصلی یزد
340 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
293 ویدیو
164 فایل
کانال جامع مدرسه علمیه مصلی یزد
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 💠 نشست صمیمی اساتيد و نخبگان حوزه علمیه و مسئولین دادگستری استان یزد ━━💠🍃🌺🍃💠━━ ✅ کانال «مدیریت حوزه علمیه استان یزد» 🆔 @heyazd
قابل توجه طلاب گرامی عزیزانی که پژوهش درسی را برای معاون پژوهش ارسال میکنندحتماًنام ونام خانوادگی،کدحوزه ودرس پژوهش موردنظر راهم ذیل فایل ارسالی قیدبفرمایند
اطلاعیه با توجه به در خواست طلاب و موافقت معاونت محترم پژوهش مبنی به تمدید زمان ارائه پژوهش آخرین مهلت ارسال پژوهش درسی برای عزیزان فرداجمعه ۳ تیر ماه قبل ازظهر تا ساعت ۱۰:۰۰صبح می باشد .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁ 🔹🔸 از حجـــره تا سنگـــر🔸🔹 در آستانه شهادت امام باقر علیه‌السلام اولین یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان مهریز همراه با بزرگداشت علما و روحانیون فقید شهرستان 🎙 حجةالاسلام والمسلمین وافـی 🎤 حـاج مـرتضـی طاهــری 🕰 شنبه ۳تیر۱۴۰۲ ساعت۲۰ 🕌 حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام مهریز، در جوار مرقد شهید گمنام پایگاه مقاومت بسیج طلاب و روحانیون حضرت ولی عصر عج مهریز روابط عمومی سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه الغدیر @btyazd99
آخرین ویرایش برنامه تابستانه آموزش تکمیل نواقص و ارتقایی
🔸 پویش سراسری 🎁 ۳۰ جایزه ۲ میلیون تومانی 🔅 ویژه افرادی که بیشترین دعوت را به مسابقات قرآن بسیج داشته باشند. ☺️ برای شرکت در پویش 🙏افرادی که توسط شما به مسابقات قرآن و عترت بسیج دعوت میشوند باید شماره تماس شما را در فرم ثبت‌نام قسمت معرف وارد نمایند. 🔅ثبت نام مسابقات event.quranbsj.ir دارالقرآن صالحین استان یزد ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ @quran_salehin_b_yazd ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
31.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🪙 امام باقر(ع) و نجات نظام پولی جهان اسلام! • نظام مالی، دو پولی بود: درهم ساسانی و دینار رومی/ تصرفات جزیی در ضرب سکه، نظام پولی را عوض نمی کرد. • نظام مالی بین دو پول متفاوت، مشکلات خود را داشت از جمله: نسبت بین دو پول! گاهی یک دینار ۷درهم ارزش داشت و گاه به ۲۵و ۳۵درهم می رسید! - از علل این تولرانس، "میزان حجم پول" بود. اگر درهم در غنائم از ایران زیاد می شد بر ارزش دینار اثر موضعی داشت. گاهی هم بخاطر فرار از زکات یا واکنش به حجم پول، دینارها ذوب و شمش طلا می شد و تبعا ارزش دینار آن افزون می شد! • امپراطوری روم در تهدید خود مسلمین را مخیّر کرد یا با به پیامبرشان معامله کنند! و یا دینار را کنار بگذارند! ⬅️ دومی موجب کاهش حجم دینار شده و بر ارزش درهم هم اثر میکرد! مثلا ارزش یک دینار به۲۵ و ۳۵درهم می رسید! ⬅️ تجارت و تولید و خدمات با کاهش نقدینگی مواجه و قیمت ها بالا می رفت! • ابتکار امام باقر(ع) در این بستره شکل گرفت: یک نظام پولی مستقل و حذف کامل دینار رومی و درهم ساسانی! (ر.ک: حیاة الحیوان الکبری ج۱ص۹۷) • ماهم اگر دو دهه قبل را به سمت ایجاد "بازار مشترک اسلامی" و "پول واحد اسلامی" می بردیم تحریم های دلار، کشورهای اسلامی و ایران را دچار این همه مخاطره نمی کرد! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🟢امام باقر(ع) و تبدیل «اقلیتی پیرو» به «فرهیختگانی پیشرو» 🖊احمدحسین شریفی یکی از مهم‌ترین و بی‌سابقه‌ترین خدمات (ع) به جامعه اهل ولایت، این بود که آنان را از «اقلیتی پیرو» به «فرهیختگانی پیشرو» تبدیل کرد. توضیح آنکه بعد از حادثه ، «جامعه شیعه» به طور کامل متلاشی شده بود؛ هیچ انسجام و هویتی نداشت؛ فضای اجتماعی و سیاسی آنقدر سنگین و یک طرفه بود که حتی امام زین‌العابدین علیه السلام نمی‌توانستند آزادانه به مسجد رفت و آمد کند و برای مردم سخنرانی عمومی داشته باشد. جامعه پیروان نیز در اغلب اوقات، امکان و جرئت رفت و آمد به خانه آن حضرت را نداشت. به همین دلیل، بسیاری از شیعیان حتی مسائل فقهی خود را از علمای اهل سنت می‌پرسیدند و فی‌المثل مناسک حج خود را بر پایه فتاوای آنان به جا می‌آورند. این امام باقر علیه السلام بود که در طول حدود 20 سال امامت خود (از سال 95 هجری تا 114)، جامعه پیروان اهل بیت را به یک جامعه فرهیخته، اندیشمند، پیشرو و حرکت‌آفرین تبدیل کرد. آن امام همام در «حرکتی جهادی» و «انقلابی نرم‌افزاری» افراد مستعد و توانمندی چون ابان‌بن تغلب، جابربن یزید جعفی، محمدبن مسلم، زراره‌بن اعین، حمران‌بن اعین، عبدالله ابی یعفور، سدیر صیرفی، کمیت اسدی و امثال آنان را که هر کدام نابغه‌ای از نوابغ روزگار خود بودند به گرد خود جمع کرد و عمیق‌ترین لایه‌های معارف اسلامی را به آنان آموزش داد و بنیان‌های فقه و شریعت ناب اسلامی را پی‌ریزی کرد. و بدین ترتیب نه تنها خود به عنوان ملجأ علمی جهان اسلام از حجاز تا عراق و خراسان تبدیل شد؛ بلکه شاگردان او نیز به شهرتی جهانی رسیدند و هر کدام به پایگاهی علمی برای ترویج آموزه های اسلام ناب تبدیل شدند. ابان‌بن تغلب در مسجد النبی می‌نشست و عالمانه و محققانه و باتکیه بر قدرت و قوت استنباط خود، احکام مورد نیاز مردم را بیان می‌کرد. محمدبن مسلم حدود 30 هزار حدیث از امام باقر نقل کرده است و جابربن یزید جعفی قریب به 70 هزار حدیث. و بدین ترتیب امام باقر(ع) موفق شد، مهم‌ترین و بنیادی‌ترین اقدام برای جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی را در تاریخ حیات فکری انجام دهد. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
📝 دوره آموزشی کارگاهی اقناع گران(۲) (امربه معروف و نهی ازمنکر) 🎙 مدرس : حجة الاسلام والمسلمین آقا تهرانی 🗓 زمان : چهارشنبه ۷ تیرماه ⏰ ساعت : ۸:۳۰ صبح 📌مکان : یزد بلوار مدرس مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه (ع) 👈 جهت شرکت : نام و نام خانوادگی و کدملی خود را به شماره : 09912981150 پیامک کنید. ✍️ کانال رسمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد ═══✼🍃🌹🍃✼══ به جمع ما بپیوندید:😊👇 https://eitaa.com/joinchat/2771714238C5f1d735992
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پنجمین دوره معرفتي-تربیتی-تشكيلاتي ❇️مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب در راستای تربیت رهبران دینی 🔻برخی از سرفصل های دوره : ▫️اقتدارات مکتب امام (ضرورت پرداخت به اندیشه امام خمینی ره) ▫️حرف نوی انقلاب اسلامی (نسبت جمهوریت و اسلامیت) ▫️حرام سیاسی (گام های حل مسئله حجاب) ▫️فرمان امام (شرح پیام بسیج امام) ▫️ضرورت فراموش شده! (واکاوی عدم فراگیری تشکل های طلبگی) 🔻برخی از اساتيد دوره : حجج الاسلام و المسلمین : 🔸محمد جواد نظافت 🔹محمدرضا فلاح شیروانی 🔸محسن قنبریان 🔹هادی صاحبقرانی 🔸حمزه وطن فدا 🔹حسین کاظم زاده 🔸حمید فتحی و آقایان : 🔹دکتر محمدصادق شهبازی 🔸دکتر جمال یزدانی 🔹حسین کمیلی ↙️ جهت ثبت نام اینجا کلیک کنید. 🗓زمان برگزاری : ۱۹_ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ 🏡مکان : مشهد مقدس_اردوگاه جوادالائمه علیه السلام گلبهار 💢 توجه : _برای دوستان شهرستانی دو روز قبل و بعد از دوره جهت زیارت اسکان فراهم شده است. _۲۰ درصد تخفیف ویژه ثبت نام تشکلی. راهنمای دوره : 👤 @Mimebnera 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
💎 چهار مناسبت مهم در 9 ذےحجه به‌ترتیبِ تاریخ وقوع: 1. روز 2. روز 3. روز صدور 4. روز حضرت مسلم بن عقیل ♥️روز عرفه: روز شناخت خویشتن به عنوان عبد و روز شناخت خداوند به عنوان معبود است. و روز اقرار و اعتراف به ضعف و معصیت خویش (این معارف در دعای عرفۀ امام حسین صلوات‌الله‌علیه و دعای عرفۀ امام سجاد صلوات‌الله‌علیه در صحیفۀ سجادیه وجود دارد). در همین روز به حضرت آدم علیه‌السلام کلماتِ توبه عطا شد[1] و روز قبولی توبۀ حضرت داود علیه‌السلام[2] با توسل به اسماء اهل کساء است. 🔰روز سدّ الأبواب و صدور حدیث منزلت: روزی است که پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله به فرمان خدا، دستور داد: «همه‌ی کسانی‌که از منزل خویش، دربی به مسجد باز کرده‌اند، آن‌را بسته و دیوار بکشند قبل از آن‌که عذاب نازل شود!». برخی پس از شنیدن این دستور ناراحت شده و لب به اعتراض گشودند. پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: «من از طرف خدا مأمور شده‌ام تا به شما اعلام کنم: همه‌تان باید درب منزلتان به مسجد را ببندید»[3]. جز درب خانۀ امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه. و برای چندمین مرتبه و این‌بار در جریان سدّ الأبواب فرمودند: «ای علی! تو نسبت به من چون هارون باشى نسبت به موسى، چون خداوند به موسى فرمان داد تا مسجد پاكى بنا نهد كه جز خودش، هارون و دو پسرش(شَبَّر و شَبیر) كسى در آن ساكن نشود، و خداوند مرا فرمان داد كه مسجد پاكى بنا نهم كه جز من و برادرم علی و فرزندانش(امام حسن صلوات‌الله‌علیه و امام حسین صلوات‌الله‌علیه)كسى در آن ساكن نشود»[4]. آری جریان سدّ الابواب و بستن درب خانه‌های اصحاب از سوی پیامبر به فرمان خدا، واقعه‌ای دیگر در بیان فضیلت اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم و بیان عدم لیاقت دیگران برای خلافت و جانشینی پیامبر خدا ص بود. عمر گفت: به امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه سه خصلت عطا شد که دوست داشتم یکی از آن‌ها برای من بود: ۱. پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله، فاطمه صلوات‌الله‌علیها را به ازدواج او درآورد؛ ۲. او را در مسجد سکونت داد و حلال کرد برای او آن‌چه برای خودش حلال بود؛ ۳. پرچم را در روز خیبر به دست او داد»[5]. 🏴 شهادت غریبانۀ حضرت مسلم بن عقیل شاید برای برخی از عاشقان، هنوز هم سؤاله که یاران خاص اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم چگونه بوده‌اند که نامشان هماره در کنار نام اهل بیت صلوات‌الله‌علیه به نیکی یاد می‌شود؟ افرادی مانند سلمان، ابوذر، مقداد، عمار، حذیفه، کمیل و... و از جملۀ آن‌ها حضرت مسلم علیه‌السلام است. به نظر می‌رسد بهترین ویژگی آن‌ها همان گوش‌به‌فرمان بودن از اهل بیت صلوات‌الله‌علیه بوده است در واجبات و محرّمات، و همنوا بودن با ایشان در روزهای شاد و غم اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم[6]. 📖 ــــــــــــــــــــــــــــــــــ [1] «َ إِنَّ آدَمَ ع بَقِيَ عَلَى الصَّفَا أَرْبَعِينَ صَبَاحاً سَاجِدا... فَلَمَّا زَالَتِ الشَّمْسُ يَوْمَ عَرَفَةَ قَطَعَ التَّلْبِيَةَ وَ أَمَرَهُ أَنْ يَغْتَسِلَ فَلَمَّا صَلَّى الْعَصْرَ أَوْقَفَهُ بِعَرَفَاتٍ وَ عَلَّمَهُ الْكَلِمَاتِ الَّتِي تَلَقَّاهَا مِنْ رَبِّه‏»، تفسير القمي، ج‏1، ص: 44. [2] «وَ فِي تِسْعٍ مِنْ ذِي الْحِجَّةِ أُنْزِلَتْ تَوْبَةُ دَاوُدَ ع‏»، من لا يحضره الفقيه، ج‏2، ص: 87. [3] «إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص لَمَّا بَنَى مَسْجِدَهُ بِالْمَدِينَةِ وَ أَشْرَعَ فِيهِ بَابَهُ، وَ أَشْرَعَ الْمُهَاجِرُونَ وَ الْأَنْصَارُ (أَبْوَابَهُمْ) أَرَادَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِبَانَةَ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الْأَفْضَلِينَ بِالْفَضِيلَة فَنَزَلَ جَبْرَئِيلُ ع عَنِ اللَّهِ تَعَالَى- بِأَنْ سُدُّوا الْأَبْوَابَ عَنْ مَسْجِدِ رَسُولِ اللَّهِ ص قَبْلَ أَنْ يَنْزِلَ بِكُمُ الْعَذَابُ ... أَنْتُمْ نَفْسُ رَسُولِ اللَّه‏»، التفسير الإمام الحسن العسكري، ص: 17. [4] «وَ إِنَّ اللَّهَ أَوْحَى إِلَى مُوسَى أَنْ يَتَّخِذَ بَيْتاً طُهْراً لَا يُجْنِبُ فِيهِ إِلَّا هُوَ وَ هَارُونُ وَ ابْنَاهُ»، كتاب سليم بن قيس الهلالي، ج‏2، ص: 790؛ دعائم الإسلام، ج‏1، ص: 17؛ «فقال رسول الله تعال يا علي! إنه يحل لك في المسجد ما يحل لي يا علي ألا ترضى أن تكون مني بمنزلة هارون من موسى إلا النبوة»، تاريخ مدينة دمشق (ابن عساكر)، ج 42 ص 139. [5] «لقد أعطي علي بن أبي طالب ثلاث خصال لان تكون لي خصلة منها أحب إلي من أن أعطي حمر النعم ... تزوجه فاطمة بنت رسول الله ص وسكناه المسجد مع رسول الله ص يحل له فيه ما يحل له والراية يوم خيبر»، الغدیر ج ۳، ص204؛ المستدرك (الحاكم النيسابوري)، ج 3 ص 125. [6] «وَ اخْتَارَ لَنَا شِيعَةً يَنْصُرُونَنَا وَ يَفْرَحُونَ لِفَرَحِنَا وَ يَحْزَنُونَ لِحُزْنِنَا»، الخصال، ج‏2، ص: 635. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ▫️ستاد غدیریّہ: 🆔 @ghadiriam12