eitaa logo
مدرسه علمیه مصلی یزد
340 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
293 ویدیو
164 فایل
کانال جامع مدرسه علمیه مصلی یزد
مشاهده در ایتا
دانلود
قابل توجه طلاب گرامی عزیزانی که پژوهش درسی را برای معاون پژوهش ارسال میکنندحتماًنام ونام خانوادگی،کدحوزه ودرس پژوهش موردنظر راهم ذیل فایل ارسالی قیدبفرمایند
اطلاعیه با توجه به در خواست طلاب و موافقت معاونت محترم پژوهش مبنی به تمدید زمان ارائه پژوهش آخرین مهلت ارسال پژوهش درسی برای عزیزان فرداجمعه ۳ تیر ماه قبل ازظهر تا ساعت ۱۰:۰۰صبح می باشد .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁ 🔹🔸 از حجـــره تا سنگـــر🔸🔹 در آستانه شهادت امام باقر علیه‌السلام اولین یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان مهریز همراه با بزرگداشت علما و روحانیون فقید شهرستان 🎙 حجةالاسلام والمسلمین وافـی 🎤 حـاج مـرتضـی طاهــری 🕰 شنبه ۳تیر۱۴۰۲ ساعت۲۰ 🕌 حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام مهریز، در جوار مرقد شهید گمنام پایگاه مقاومت بسیج طلاب و روحانیون حضرت ولی عصر عج مهریز روابط عمومی سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه الغدیر @btyazd99
آخرین ویرایش برنامه تابستانه آموزش تکمیل نواقص و ارتقایی
🔸 پویش سراسری 🎁 ۳۰ جایزه ۲ میلیون تومانی 🔅 ویژه افرادی که بیشترین دعوت را به مسابقات قرآن بسیج داشته باشند. ☺️ برای شرکت در پویش 🙏افرادی که توسط شما به مسابقات قرآن و عترت بسیج دعوت میشوند باید شماره تماس شما را در فرم ثبت‌نام قسمت معرف وارد نمایند. 🔅ثبت نام مسابقات event.quranbsj.ir دارالقرآن صالحین استان یزد ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ @quran_salehin_b_yazd ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
31.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🪙 امام باقر(ع) و نجات نظام پولی جهان اسلام! • نظام مالی، دو پولی بود: درهم ساسانی و دینار رومی/ تصرفات جزیی در ضرب سکه، نظام پولی را عوض نمی کرد. • نظام مالی بین دو پول متفاوت، مشکلات خود را داشت از جمله: نسبت بین دو پول! گاهی یک دینار ۷درهم ارزش داشت و گاه به ۲۵و ۳۵درهم می رسید! - از علل این تولرانس، "میزان حجم پول" بود. اگر درهم در غنائم از ایران زیاد می شد بر ارزش دینار اثر موضعی داشت. گاهی هم بخاطر فرار از زکات یا واکنش به حجم پول، دینارها ذوب و شمش طلا می شد و تبعا ارزش دینار آن افزون می شد! • امپراطوری روم در تهدید خود مسلمین را مخیّر کرد یا با به پیامبرشان معامله کنند! و یا دینار را کنار بگذارند! ⬅️ دومی موجب کاهش حجم دینار شده و بر ارزش درهم هم اثر میکرد! مثلا ارزش یک دینار به۲۵ و ۳۵درهم می رسید! ⬅️ تجارت و تولید و خدمات با کاهش نقدینگی مواجه و قیمت ها بالا می رفت! • ابتکار امام باقر(ع) در این بستره شکل گرفت: یک نظام پولی مستقل و حذف کامل دینار رومی و درهم ساسانی! (ر.ک: حیاة الحیوان الکبری ج۱ص۹۷) • ماهم اگر دو دهه قبل را به سمت ایجاد "بازار مشترک اسلامی" و "پول واحد اسلامی" می بردیم تحریم های دلار، کشورهای اسلامی و ایران را دچار این همه مخاطره نمی کرد! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🟢امام باقر(ع) و تبدیل «اقلیتی پیرو» به «فرهیختگانی پیشرو» 🖊احمدحسین شریفی یکی از مهم‌ترین و بی‌سابقه‌ترین خدمات (ع) به جامعه اهل ولایت، این بود که آنان را از «اقلیتی پیرو» به «فرهیختگانی پیشرو» تبدیل کرد. توضیح آنکه بعد از حادثه ، «جامعه شیعه» به طور کامل متلاشی شده بود؛ هیچ انسجام و هویتی نداشت؛ فضای اجتماعی و سیاسی آنقدر سنگین و یک طرفه بود که حتی امام زین‌العابدین علیه السلام نمی‌توانستند آزادانه به مسجد رفت و آمد کند و برای مردم سخنرانی عمومی داشته باشد. جامعه پیروان نیز در اغلب اوقات، امکان و جرئت رفت و آمد به خانه آن حضرت را نداشت. به همین دلیل، بسیاری از شیعیان حتی مسائل فقهی خود را از علمای اهل سنت می‌پرسیدند و فی‌المثل مناسک حج خود را بر پایه فتاوای آنان به جا می‌آورند. این امام باقر علیه السلام بود که در طول حدود 20 سال امامت خود (از سال 95 هجری تا 114)، جامعه پیروان اهل بیت را به یک جامعه فرهیخته، اندیشمند، پیشرو و حرکت‌آفرین تبدیل کرد. آن امام همام در «حرکتی جهادی» و «انقلابی نرم‌افزاری» افراد مستعد و توانمندی چون ابان‌بن تغلب، جابربن یزید جعفی، محمدبن مسلم، زراره‌بن اعین، حمران‌بن اعین، عبدالله ابی یعفور، سدیر صیرفی، کمیت اسدی و امثال آنان را که هر کدام نابغه‌ای از نوابغ روزگار خود بودند به گرد خود جمع کرد و عمیق‌ترین لایه‌های معارف اسلامی را به آنان آموزش داد و بنیان‌های فقه و شریعت ناب اسلامی را پی‌ریزی کرد. و بدین ترتیب نه تنها خود به عنوان ملجأ علمی جهان اسلام از حجاز تا عراق و خراسان تبدیل شد؛ بلکه شاگردان او نیز به شهرتی جهانی رسیدند و هر کدام به پایگاهی علمی برای ترویج آموزه های اسلام ناب تبدیل شدند. ابان‌بن تغلب در مسجد النبی می‌نشست و عالمانه و محققانه و باتکیه بر قدرت و قوت استنباط خود، احکام مورد نیاز مردم را بیان می‌کرد. محمدبن مسلم حدود 30 هزار حدیث از امام باقر نقل کرده است و جابربن یزید جعفی قریب به 70 هزار حدیث. و بدین ترتیب امام باقر(ع) موفق شد، مهم‌ترین و بنیادی‌ترین اقدام برای جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی را در تاریخ حیات فکری انجام دهد. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
📝 دوره آموزشی کارگاهی اقناع گران(۲) (امربه معروف و نهی ازمنکر) 🎙 مدرس : حجة الاسلام والمسلمین آقا تهرانی 🗓 زمان : چهارشنبه ۷ تیرماه ⏰ ساعت : ۸:۳۰ صبح 📌مکان : یزد بلوار مدرس مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه (ع) 👈 جهت شرکت : نام و نام خانوادگی و کدملی خود را به شماره : 09912981150 پیامک کنید. ✍️ کانال رسمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد ═══✼🍃🌹🍃✼══ به جمع ما بپیوندید:😊👇 https://eitaa.com/joinchat/2771714238C5f1d735992
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا