🔵کلاس آموزش تست زنی
🌹ویژه دهمی ها، یازدهمی ها و دوازدهمی ها🌹
⭕️پوستر مطالعه شود....
✍از چه موقع تست بزنیم؟
✍انواع تست؟
✍روش های تست زدن دروس مختلف
✍با اشتباهات خود چه کنیم؟
✍تکنیک های موفقیت در تست زنی
✍تکنیک هایی برای روز آزمون
✍برنامه برای تابستان
🏠ورزنه،خ دکتر بهشتی، جنب بانک ملی، مجتمع تجاری قطبی، طبقه اول، مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره خانواده
03146485840
09133705782
مشاوره 👇
@ravanshenas_100
@Moshavere_20_20
دقت و تمرکز و اختلالات یادگیری.
دقت به معنی توجه غیرارادی از طریق حواس پنجگانه است. افرادی که دقت بالایی دارند معمولا حافظه بهتری هم دارند . دقت یک مهارت است و می توان مانند هر مهارت دیگری آن را تقویت کرد.
🍀تمرکز یعنی حفظ و نگهداری.لذا بدون داشتن دقت و تمرکز حواس، یادگیری صورت نمی گیرد. تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند.وکسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.فراموش نکنیم که تمركز كارایی حافظه را افزایش می دهد. تمركز باعث می شود بر افكار مزاحم مسلط شویم .تمركز حواس باعث تقویت اراده هم می شود ، تمركز و اراده رابطه ای مستقیم با یكدیگر دارند . افراد دقیق اراده خوبی هم دارند دقت به معنی توانائی حفظ توجه از طریق حواس پنجگانه است. بیشترین حجم ورودی اطلاعات از طریق حس بینائی (۷۵ درصد) رخ میدهد، لذا تقویت حس بینائی، امری بسیار مهم است. 💐مراحل یادگیری(فرایندهای روانی پایه):1- دقت 2–ادراک – 3-حافظه 1-دقت (توجه): اولین مرحله یادگیری است .دقت یعنی تمرکز کافی بر کاری جهت جایدهی آن در مغز. 🌹انواع دقت: دقت بینایی-دقت شنوایی-دقت بویایی-دقت چشایی-دقت لامسه . سهم حواس در یادگیری ،عبارتند از بینایی(75� و شنوایی(13� 6� بویایی -3� شایی 3-� امسه. لذا اکثر کودکان در دقت بینایی ودقت شنوایی مشکل دارند. در مراکز یادگیری بیشترین تاکید بر این مرحله صورت می گیرد زیرا ابتدا دانش آموز باید دقت داشته باشد تا بتواند به مراحل بعدی یادگیری برسد. 💐دقت بینایی:یعنی تمرکز بر آنچه که می بیند. 💐دقت شنوایی:تمرکز کافی بر آنچه که می شنود.
2-ادراک(درک وفهم): دومین مرحله یا فرایند یادگیری است .ادراک یعنی ثبت داده های حسی بطور معنا داری در مغز.ادراک هم مانند دقت می بایستی در کلیه حواس صورت گیرد ولی در مسئله آموزشی دو حس بینایی وشنوایی بیشترین نقش را دارند لذا در مرکز اختلالات بر ادراک بینایی وادراک شنوایی تاکید زیادی می گردد. ادراک شنیداری: کودکان مبتلا به مشکلات یادگیری از نظر شنیدن مشکلی ندارند ولی در تفسیر آنچه که می شنوند دچار مشکل هستند. ادراک دیداری: کودکان دارای مشکلات یادگیری در تفسیر آنچه که می بینند دچار اشکال هستند.
3-حافظه: یعنی توانایی بخاطر آوردن اطلاعات تازه آموخته شده. حافظه تقریباَ در تمام یادگیریها نقش اساسی دارد.حافظه نیز شامل کلیه حواس می شود ولی بیشترین تاکید بر حافظه بینایی وحافظه شنوایی است. انواع حافظه: حافظه حسی(بینایی-شنوایی و...)-حافظه کوتاه مدت: در یافت اطلاعات برای مدت کوتاه .فقط یک دقیقه مطالب را نگه می دارد(9-5) کلمه یا عددرا در ذهن برای مدت کوتاه نگه می دارد-حافظه بلند مدت: دریافت اطلاعات در ذهن برای مدت طولانی. حافظه بینایی: توانایی کودک در بخاطر آوردن کلمه ها-اشیاء و... حافظه شنوایی:توانایی کودک در بخاطر سپردن ، به یاد آوردن وتکرار صحیح آن چیز یا چیزهایی که شنیده است.
#راهکار_درمانی
📒📒📒📒📒✏️✏️✏️✏️
روش فوق، از جمله روش های ساده و کاربردی برای اصلاح طرز صحیح مداد دست گرفتن دانش آموزان می باشد.
این روش، از جمله روش های اجرا شده در مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره خانواده ورزنه میباشد که در کوتاهترین زمان ،بهترین بازده را داشته است.
در صورت عدم رفع مشکل دانش آموز یا فرزند خود به مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره خانواده مراجعه نمایید.
👇👇👇👇
🏠ورزنه،خ دکتر بهشتی، جنب بانک ملی، مجتمع تجاری قطبی، طبقه اول
@moshavereh_salamat_ravan
03146485840
09133705782
مشاوره 👇
@ravanshenas_100
@Moshavere_20_20
⁉️ چرا در تابستان درس بخوانیم؟😎
🍉 استفاده درست از تابستان، راز مشترک رتبه برتر های کنکور
🎯 برای موفقیت در آزمون سراسری، دوره مطالعاتی تابستان را جدی بگیرید😉
🕕 دوره تابستان معادل ۵۰ درصد زمان مطالعه و عامل موفقیت شماست.
📊 کنکور یک آزمون رقابتیست و کسانی نتیجه بهتری می گیرند که زودتر، بیشتر و بهتر خودشون رو برای این رقابت آماده می کنند.
جهت دریافت مشاوره و برنامه ریزی تماس با شماره:
📞09133705782
@ravanshenas_100
@moshavereh_salamat_ravan
💟 ۳۵ موضوعی که در پیری حتما به آن غبطه خواهید خورد
یک ضرب المثل قدیمی هست که میگوید جوانی را جوانها به هدر میدهند. شاید اگر بدانید پیرها به چه چیزهایی غبطه میخورند بتوانید بهتر جوانی کنید:
۱-چرا وقتی میتوانستم سفر کنم، نکردم!
۲- چرا زبان دومی نیاموختم!
۳-چرا وقتم را به خاطر رابطهای تمام شده تلف کردم!
۴- چرا از خود در برابر نور آفتاب محافظت نکردم تا پوست سالمتر و بدون چروکی داشته باشم!
۵- چرا برای دیدن خوانندگان مورد علاقهام به کنسرت نرفتم!
۶- چرا از انجام خیلی از کارها ترسیدم!
۷- چرا ورزش اولویت کارم نبود!
۸- چرا خود را گرفتار سنتها کردم!
۹- چرا از کاری که دوست نداشتم استعفا ندادم!
۱۰- چرا بیشتر درس نخواندم!
۱۱-چرا باور نکردم زیبا هستم!
۱۲- چرا از گفتن دوستت دارم ترسیدم!
۱۳- چرا به راهنماییهای والدینم گوش ندادم!
۱۴-چرا خودخواه بودم!
۱۵- چرا تا این حد نظر دیگران برایم مهم بود!
۱۶- چرا به جای آنکه به رویاهای خودم فکر کنم به فکر براوردن رویای دیگران بودم
۱۷- چرا وقتم را صرف یادآوری خاطرات بد کردم و زمانم را از دست دادم. کاش افسوس گذشته را نمیخوردم!
۱۸- چرا کسانی را که دوست داشتم از خود رنجاندم!
۱۹- چرا از خود دفاع نکردم!
۲۰- چرا برای برخی کارها داوطلب نشدم!
۲۱- چرا بیشتر مراقب دندانهایم نبودم!
۲۲- چرا قبل از مرگ مادر و پدر بزرگ سئوالاتی را که داشتم از آنها نپرسیدم!
۲۳- چرا زیاد کار کردم!
۲۴- چرا آشپزی یاد نگرفتم!
۲۵- چرا از زمان حال لذت نبردم!
۲۶- چرا تلاش نکردم آنچه را شروع کردم به پایان برسانم!
۲۷- چرا گرفتار کلیشههای فرهنگی شدم و از هدفم بازماندم!
۲۸- چرا دوستیهایم را ادامه ندادم!
۲۹- چرا با کودکانم بیشتر بازی نکردم!
۳۰- چرا انسان ریسکپذیری نبودم!
۳۱- چرا برای افزایش دانش و ارتباطاتم تلاش نکردم!
۳۲- چرا تا این حد فرد نگرانی بودم!
۳۳- چرا سر هر چیزی زود عصبانی شدم!
۳۴- چرا به اندازه کافی با افرادی که دوستشان داشتم وقت نگذراندم!
۳۵- چرا برای یک بار هم که شده پشت میکروفن نرفتم تا در مقابل جمع صحبت کنم!
🏖چطوری بفهمم تو رابطه سالمی هستم یا نه ؟
رابطهٔ سالم : خواسته های هردوی ما به یک اندازه برآورده میشن ٬
رابطهٔ نا سالم : پارتنرم همیشه خواسته های خودش رو تو اولویت میذاره
رابطهٔ سالم : ما همیشه راجع به نیاز ها٬توقع ها و احساساتمون باهم حرف میزنیم ٬
رابطهٔ ناسالم : من توقع دارم که همسرم خودش همه چی رو کشف کنه
رابطهٔ سالم : ما باهم کلی تفریح و فعالیت مشترک داریم ٬
رابطهٔ ناسالم : ما هیچ نقطه ی مشترکی برای شادیو تفریح با همدیگه پیدا نمیکنیم
رابطهٔ سالم : رابطمون پر از احترام٬اعتماد و تعهد دو طرفهست ٬
رابطهٔ ناسالم : همیشه تو دعوا به هم توهین میکنیم مدام هم دیگه رو چک میکنیم
رابطهٔ سالم : هم با همدیگه زمان مشترک میگذرونیم و هم به هم دیگه برای تنها بودن یا تفریح با دیگران فضا میدیم ٬
رابطهٔ ناسالم : از وقتی وارد رابطه شدم ارتباطم با تمام دوستام رو قطع کرده و فقط با دوستای اون در ارتباطیم
#ناتوانی_در_خواندن
مشکلات خواندن از اساسی ترین مشکلاتی است که کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری با آن مواجه هستند ، زیرا کودکی که نمی تواند بخواند شانس بسیار کمی برای موفقیت در مدرسه دارد . علاوه بر آن گاهی دشواریهای خواندن این کودکان با مشکل هجی کردن نیز همراه است . ناتوانی در خواندن ، اختلالی است که به رغم تجارب کلاسی متعارف ، شخص در کسب مهارتهای زبانی خواندن و هجی کردن که متناسب با توانایی هوشی اش باشد، عاجز است
#ناتوانی_در_ریاضیات :
ناتوانی در ریاضیات عبارت است از اختلال در توانائیهای ریاضیات که در اثر آسیب ارثی، فرایندهای رشدی مراکز مغز که زمینه رشد تواناییهای ریاضی است ، به وجود می آید . کودکان مبتلا به ناتوانی در ریاضیات در زمینه درك مفاهيم رياضي، محاسبات، خواندن يا نوشتن اعداد، حل مسئله و درک روابط فضایی دچار مشکل شدیدند .
_ناتوانی_در_بیان_کتبی_یا_نوشتن :
فرایند نوشتن پیچیده است و به مهارتها و تواناییهای مختلفی بستگی دارد و مستلزم درک صحیحی از الگوهای نمادین نوشتاری است . مهارت نوشتن با کارکرد حرکتی چشم و هماهنگی حرکات ارتباط دارد ، همچنین مستلزم هماهنگی حرکتی چشم و دست ، کنترل بازو ، دست و عضلات انگشت است . مشکلات نوشتن اکثرا ًدر بین کودکان دارای صدمات مغزی ، آسیبهای خفیف مغزی و کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری دیده می شود .
#ناتوانی_در_نوشتن
ناتوانی در املاء نویسی ، دستخط و انشا نویسی می شود .
#مهارت_املا_نویسی_
یکی از مهارتهای مهم زبان نوشتاری است. املای یک کلمه پیچیده تر و دشوارتر از خواندن آن است چرا که در خواندن ، نشانه ها و حروف الفبا در بازشناسی کلمه وی را یاری می کنند اما در نوشتن دانش آموز باید بر روابط آواها و نشانه ها ، تجزیه واژه ها و نحوه ترکیب عناصر متشکله آن آگاهی و مهارت کامل داشته باشد .
🔺بهترین توصیه به والدینی که کودکان دارای اختلال یادگیری دارند این است که بهسادگی فرزندان خود را دوست بدارند و از آنها حمایت کنند.
💢کارت ورود به جلسه کنکور منتشر شد
🔹کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.
💕💕
بهترین و مناسب ترین نوع برخورد با فرزندان در سن بلوغ
با اعتماد شروع کنید:
به نوجوان خودبگوییدکه به انهااعتماد دارید، امااعتمادتان شکسته شود، او ازادی کمتری برخوردار خواهد شد.
قوانین مناسبی معین کنید:
وقت خواب برای یک نوجوان باید مناسب سنش باشد, درست مثل زمانی که او کودک بود. نوجوانان هنوز به 8 تا 9 ساعت خواب نیاز دارند.
نظاره گر آنچه که فرزندانتان می بینند و مطالعه می کنند، باشید:
نمایش های تلویزیونی, مجلات و کتاب ها, اینترنت - آنها به هزاران تن اطلاعات دسترسی دارند. از آنچه می بینند آگاه باشید و مطالعه کنید
خودتان را جای فرزندتان قرار دهید:
همدردی را با کمک به کودک خود درک کنید و این طبیعی است که کمی نگران باشید و خودتان را جای کودکتان بگذارید.
نبردهای خود را انتخاب کنید:
اگر نوجوانانتان می خواهند موهای خود را رنگ کنند, ناخن هایشان را رنگ بزنند, یا لباس های عجیب بپوشند, دو بار فکر کنید قبل از اینکه کاری کنید. نوجوانان می خواهند والدین خود را شوکه کنند و خیلی بهتر است که به آن ها اجازه دهند یک کار موقتی و بی خطر انجام دهند.
اونایی که نوجوان دارند بهمون بگن به سختی رفتار با نوجوان از یک تا 10 چه نمره ای میدن؟
#همسرانه
همسر شما همونی میشه که مدام به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تو گوشش میخونید! پس همیشه او را با صفتهای زیبای زیر صدا کنید...
🔹 بخشنده
🔸 با گذشت
🔹 سلطان دل
🔸 مدیر و مدبر
🔹 همسری فداکار
🔸 خانواده دوست
💠 تقصیر من است یا #همسرم؟
🔴 #آیت_الله_حائری:
💠 به راحتی میشود آدمها را با حرفهایشان شناخت.
فرض کنید یک خودکار روی طاقچه است!
👈 به یکی میگویی برو بیار. میرود میگردد. خودکار هست [اما] پیدایش نمیکند. میگوید: «نمیبینم».
👈 به دومی میگویی برو. [خودکار] هست [اما] پیدایش نمیکند. میگوید: «نیست».
💠آن که میگوید نمیبینم یک #شخصیت دارد؛ آن که میگوید نیست، یک شخصیت.
💠آن که میگوید نمیبینم ... #ضعفها و نقصها را متوجه #خودش میداند. فردا اگر اتفاق ناخوشی در زندگیاش افتاد، پای خدا [را] وسط نمیکشد، به حساب خودش میگذارد، چون اینجا به حساب خودش گذاشت. گفت ضعف #بینایی من هست. «من» نمیبینم.
💠 اما آن که میگوید: «نیست» ... فردا هر اتفاقی بیفتد، #فرافکنی میکند. به دوش خدا، روزگار، (#همسر و...) میاندازد.
🔅من و شما از کدام دستهایم؟