eitaa logo
مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره
613 دنبال‌کننده
1هزار عکس
255 ویدیو
25 فایل
عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور دارای پروانه اشتغال تخصصی روانشناسی و مشاوره مدرس آموزش خانواده، فرزندپروری و درمانگر مشاور تخصصی تحصیلی کنکور جهت ارتباط: @ravanshenas_100 09133705782 @Moshavere20_20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏠ورزنه،خ دکتر بهشتی، جنب بانک ملی، مجتمع تجاری قطبی، طبقه اول @moshavereh_salamat_ravan 03146485840 09133705782 مشاوره 👇 @ravanshenas_100
⁉️تکنیک ساندویچ چیست؟  🌺 💥 در رابطه با یا کلاس حتما استفاده کنید. تا به حال برای شما پیش آمده است که بخواهید خبر ناخوشایند یا مطلب ناراحت کننده ای را به کسی بگویید و یا نکته‌ای منفی را به دوستی متذکر شوید ولی ندانید چگونه موضوع را عنوان کنید که کمتر ناراحت یا دلخور شود؟ متخصصان علوم رفتاری در این زمان تکنیک ساندویچ را پیشنهاد می دهند. به این طریق که برای کم کردن اثر ناخوشایند یک پیام یا خبر منفی، آن را در میان دو عبارت یا خبر مثبت قرار داده و به مخاطب عرضه کنید. به این صورت: «جمله مثبت، جمله منفی، جمله مثبت» به عنوان مثال: احمد تو دانش آموز سخت‌کوشی هستی، اگرچه نمره ریاضیت کمتر از سطح انتظاره، ولی در دروس فارسی و علوم نمرات عالی کسب کردی. مامان، تو خیلی مهربونی، اگرچه گاهی به خاطر تذکرهای زیادت ناراحت میشم، ولی می دونم خیلی دوستم داری. و... قرار دادن جمله منفی در بین دو جمله مثبت از شدت اثر تخریبی آن کم کرده و با اشاره به نکات مثبت، فرد احساس می کند فقط نکات منفی دیده نشده، رعایت انصاف شده و به همین دلیل انگیزه بیشتری برای تغییر و بهبود شرایط خواهد داشت. این نکته مهم را به خاطر بسپارید که برای بیان نکات مثبت لازم نیست اغراق کنید یا به دروغ ویژگی مثبتی را به کسی نسبت دهید، این کار اثر معکوس خواهد گذاشت. هر کسی ویژگی های مثبت فراوانی دارد که با کمی دقت متوجه آن ها خواهید شد. 🌺 برای استفاده انتشار دهید👌 🏠ورزنه،خ دکتر بهشتی، جنب بانک ملی، مجتمع تجاری قطبی، طبقه اول @moshavereh_salamat_ravan 03146485840 09133705782 مشاوره 👇 @ravanshenas_100
🖐🖐🖐🖐🖐🖐🖐🖐🖐🖐🖐 دست 🖐قائم مقام مغز است، میزان ارتباطی که انگشتانمان با مغز دارد بیشتراز تمام بدن است، پس سعی کنیم به هر طریق از بدو تولد دست بچه را فعال کنیم. آن چیزی که طبیعت لازم دارد، دست است . می‌خواهیم بچه را به توانمندی برسانیم، در حال حاضر کمتر بچه ای را می‌بینید که در حین بازی تمرکز داشته باشد . امروزه بچه با تمرکز و توجه کم  زیاد داریم. اشکال کجاست؟ چه تغییراتی باید انجام بشود؟ در بدو تولد سلول به اندازه کافی در مغز است. اصل مغز (با) سلول عصبی در ارتباط است و هر چه ارتباط‌ها با اطراف بیشتر شود اهمیت سلول بالاتر می رود. سیناپس‌ها هرچه بیشتر باشد مغز فعال‌تر است. *محرک_دستی را زیاد کنید، محرک‌های دستی چیه؟ اسباب بازی، اسباب بازی را زیاد کنید، گرونترین اسباب_بازی برای مغز بچه چیه؟ *شن، *خاک، چوب، چرا؟ چون طبیعی است. بچه علاقه مند به طبیعی‌ترین حالت موجود است، طبیعی‌ترین وسیله خاک است، خاک است که مغز ما رو شکل می‌ده، این‌ها در طبیعت هست. بازی‌های سنتی سلول‌های مغز را درگیر می‌کند، و این بازی‌ها است که رشد مغز را تقویت می کند. 🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ✅ تمرينات هفت گانه براي افزايش كودكان و : ✔️توجه و تمركز، پايه و اساس انجام موفقيت آميز امور روزمره، مطالعه هدفمند و بهينه و همچنين انجام صحيح تكاليف درسي است. 🔻برخي تمرينات و بازي هايي وجود دارند كه والدین مي توانند با كودك انجام دهند تا توانايي تمركز و توجه را در آنان افزايش دهند. 1⃣تجسم 🌸 از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد. سپس تصوير يكي از اشكال هندسي مانند مثلث را در ذهن تجسم كند و بعد از آن با چشمان بسته آن تصوير را روي كاغذ ترسيم كند. از او بخواهيد اين كار را دوباره تكرار كند و تصوير متجسم ذهنش را نقاشي كند، انجام اين كار بدون توجه و تمركز امكان پذير نخواهد بود و اين كار هر چه كندتر صورت گيرد به علت افزايش مدت زمان توجه و تمركز، نتايج بهتري به همراه دارد. در مراحل پيشرفته تر مي توان اشكال متفاوت و پيچيده تري مانند مربع، لوزي، ستاره و ... انتخاب كرد. 2⃣ حدس شکل ها 🌸 از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد، آنگاه اشكال هندسي را به او بدهيد و از او بخواهيد كه نوع آنها را حدس بزند. در مراحل پيشرفته تر اشكال حيوانات مختلف را به او پيشنهاد دهيد. 3⃣ تمرکز بر دما 🌸 دستان كودك را در دست بگيريد و هنگامي كه چشمانش بسته است، دو شيء كمي گرم و كمي سرد را در دستانش بگذاريد و از او بخواهيد دمايي را كه احساس مي كند شرح دهد. 4⃣ تمرکز بر صدای محیط 🌸 هنگامي كه با كودك به مكان هاي شلوغ مانند پارك، رستوران، ساحل، جنگل و... مي رويد، از او بخواهيد به صداي طبيعت گوش فرا دهد، صداهايي مانند صحبت افراد حاضر در محيط، صداي آب، صداي امواج دريا، صداي برخورد و تماس اشيا، صداي پرندگان و.... اكنون از او بخواهيد هر صدايي را كه مي شنود توضيح دهد. وسايل صوتي - تصويري، انواع سي دي ها و نوارهاي مختلفي وجود دارند كه صداهاي مختلفي از طبيعت هستند و كودك مي تواند اين تمرين تمركز را در خانه انجام دهد. 5⃣ بازی با انگشتان 🌸 از كودك بخواهيد انگشتان دستش را باز نگه دارد و با تمركز روي يكي از آنها، آن را خم كند. وقتي تمام انگشتانش را بست، دوباره از او بخواهيد دستش را باز كند و اين بار با تمركز بيشتر يكي از انگشتانش را خم كرده و دوباره باز كند، سپس همين كار را براي انگشت بعد انجام دهد بدون اينكه انگشتان ديگر را خم كند. 6⃣ تکنیک تنفس 🌸از كودك بخواهيد به آرامي تنفس كند و تا 10 بشمارد. عمل شمارش بايد در هر دم و بازدم تكرار شود. 7⃣ نگاه کردن 🌸 شيء را در فاصله چند متري كودك قرار داده و از او بخواهيد كه به آن شيء بدون پلك زدن نگاه كند. هر چه مدت زمان مشاهده بدون پلك زدن طولاني تر شود تمركز وي را به همان نسبت افزايش خواهد داد. اين نكته را به كودك يادآور شويد پلك نزدن هميشه خوب نيست و مختص انجام اين تمرين است زيرا پلك نزدن مداوم سبب خشكي، سوزش و خارش چشم خواهد شد. در پايان هر تمرين به نتايج و پيشرفت هاي حاصله كودك نيز توجه داشته باشید.
تمرینات حرکتی خاص برای تقویت_مغز كودك، پيشگيري از اختلال يادگيري و يا تشخيص زود هنگام👇? 🍃 قدم زدن به جلو – عقب – پهلوها و پریدن .(جهت تقویت مهارتهای حرکتی) 🍃 سینه خیز رفتن . 🍃 راه رفتن ریتمیک و شمارش مستقیم و معکوس. (تقویت دقت) 🍃 پرتاب توپ به هدف به تناوب با هر دو دست (جهت تقویت دقت و هماهنگی چشم و دست) 🍃 پرتاب توپ به طرف یکدیگر همواره با نام بردن. (دقت-تقویت مهارتهای حرکتی و در نهایت تقویت عملکرد مغزی) 🍃 ضربه به توپ با دست راست، چپ، هر دو دست. (تقویت هر دو نیمکره مغز) 🍃 راه رفتن با چشم بسته و حدس زدن جای اشیاء. (دقت-حافظه) 🍃 حرکات بالا و پایین رفتن با انگشتان. (دقت-تعادل) 🍃 تمرین چرخش مداد در دست چپ و راست. (تقویت نیمکره های مغز) 🍃 مچاله کردن کاغذ با هر دو دست و پرتاب آن. (تقویت مهارت حرکتی) 🍃 بستن چشم و پیدا کردن راه (دقت-ادراک-حافظه) 🍃 تمرین حرکات چشم با دنبال کردن چراغ قوه . (دقت بینایی). 🍃 راه رفتن با چشم بسته (تعادل-دقت) 🍃تاکید روی فعالیتهای دستی. (انجام کار با هر دو دست بصورت متناوب، جهت تقویت هر دو نیمکره مغز) 🍃 لی لی کردن با هر پا به صورت جداگانه (تعادل-تثبیت غلبه طرفی مغز) 🍃 چرخاندن توپ دور بدن. (دقت-تعادل) 🍃 حرکت پاها بصورت دو چرخه. (تقویت مهارتهای حرکتی) 🍃 راه رفتن با کتاب روی سر و پرش در این حالت (حفظ تعادل) 🍃 پرتاب کردن و گرفتن توپ (دقت-هماهنگی چشم و دست-تقویت مهارتهای حرکتی). 🍃 تمرینات تعادل (ایستادن روی یک پا- راه رفتن روی تخته تعادل-لی لی کردن) 🌐🌐🌐🌐🌐🌐
✅ چوب کبریت برای بچه ها جالب میتونه باشه و از جمله چیزاییه که معمولا اجازه دست زدن بش ندارن و همین ممکنه اسباب کنجکاوی بچه بشه و بخواد یواشکی بره سراغش و وارد فاز کارهای خطرناک بشه. اما میشه شما خودتون در اختیارش قرار بدین با کاربری مورد نظر خودتون که ذهنیتش به جای رفتن به سمت آتیش بازی با چوب کبریت بره به سمت کاردستی درست کردن بره یعنی چوب کبریت بشه جزو وسایل کاردستیش امروز یک سری ایده و الگو برای کار با چوب کبریت داریم😍👇 با توجه به باریک بودن و کم بودن سطح مقطع، چسبوندن چوب کبریت به صفحه کاغذ مهارت لازم داره اینکه چه چسبی برای این کار خوبه و چگونگی این چسبوندن مهمه که بچه یادش بگیره به کار با چوب کبریت به چشم یه فعالیت مهارتی برای دست ورزی نگاه کنید حتما لازم نیست رو کاغذ سفید کار انجام بدید، هر مدل مقوا و کاغذی خوبه برا این کار مثلا یه جعبه دستمال کاغذی تموم شد بازش کنید رو قسمت داخلیش که طرح نداره بچه کار انجام بده👌😍😊
⚪️⚪️ در چه زمانی والدین باید به مراکز و شناسان گفتار و زبان🗣 مراجعه داشته باشند🤔؟ ✅ اگر فرزند شما؛ شیرخوار است و در مکیدن و بلعیدن مشکل دارد و یا به طور کلی در هر سنی  که  فرد در مکیدن، بلعیدن و جویدن مشکل داشته باشد. ✅ در سال اول زندگی چنانچه فرزند شما  مطابق سایر همسالان صداسازی و قان و قون ندارد.  اگر یک ساله شده است  اما به صدا کردن اسمش واکنشی نشان نمی دهد. ✅ اگر در سال دوم زندگی از کلمه برای برقراری ارتباط استفاده نمیکند و جملات دو کلمه ای ندارد. چنانچه  سه ساله است اما جملات سه کلمه ای نمی گوید. ✅ چهار ساله است اما گفتارش برای دیگران واضح نیست و والدین باید نقش مترجم را برای وی داشته باشند. اگر پنج ساله شده است اما در تلفظ بعضی صداها موفق نیست و خطا دارد. ✅ شش ساله و کلاس اولی است اما در ‌یادگیری حروف الفبا، بخش کردن کلمات و صداکشی مشکل دارد. کلاس دوم است اما در روان خوانی کتاب درسی و جمله سازی مشکل دارد. ✅  کلاس سوم است اما در نوشتن انشا و درک معنای آنچه می خواند مشکل دارد. عملیات ریاضی را به خوبی انجام می دهد اما در حل مسئله های ریاضی مشکل دارد. ✅ در هر سنی که لکنت دارد به ویژه در سنین پیش از دبستان زیرا زمانی‌ که بسیاری از استرس های معمول روی کودک وجود دارد رشد گفتار و زبان، رشد رفتاری، رشد اجتماعی‌ و... اختلال پیدا می‌ کند. تکرار احساسات منفی‌ و ایجاد نگرش منفی‌ درباره خود و ارتباط،  در فرد دارای لکنت مشکل وی را حادتر می‌ کند. ✅ چنانچه فرزند شما در هر سنی است و تو دماغی صحبت می کند. ✅ کم شنوا و یا بد شنوا  است و به این دلیل مشکلات گفتاری دارد. ✅ به دلیل ضعف یا فلجی اندام های گفتاری خوب صحبت نمی کند. صدای او نسبت به همسالانش گرفته و خشن است. 🏠ورزنه،خ دکتر بهشتی، جنب بانک ملی، مجتمع تجاری قطبی، طبقه اول @moshavereh_salamat_ravan 03146485840 09133705782 مشاوره 👇 @ravanshenas_100
زهرا: آسیب‌هایی که خانواده به فرزندان می‌زنند: ۱. بچه‌های مردم ۲. مگه چی کم داری؟ ۳. تا تو خونه‌ی من هستی... ۴. من خرجت رو میدم پس هر چی من گفتم ۵. تنبلی/ شلختگی/ بی عرضگی/ نفهمی و... تو ذاتت هست! دیگه من چیکار کنم! ۶. امیدی نیستی ۷. کاشکی می‌مردم و از دستت راحت می‌شدم! ۸. و...
👆👆چند حرکت تمرینی برای کودکانی که بدخط هستند و یا مشکل کندنویسی دارند ✍مشکلات دستخط، بدلیل وجود ناتوانی در چرخش مچ دست و گرفتن صحیح مداد در دست است. با انجام حرکاتی که در تصویر دیده می شود، شما می توانید روزانه و به مدت دو هفته ( هر روز 10-15 دقیقه )، توانایی کودک را در توانمندی صحیح در دست گرفتن مداد و همچنین بالا بردن انعطاف پذیری مچ و انگشتان دست کمک کنید. ✍ می توانید جهت کارایی بیشتر، در کنار انجام تمرینات فوق ، بازی های: تیله بازی، والیبال و دوخت دوز و... انجام دهید. 🌺🌺✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾🌺🌺
❤️🍃❤️ ❌نگویید خودش مهم است، نه خانواده اش!  گاهی طی تحقیقاتی که قبل از ازدواج انجام می گیرد، معلوم می شود در یکی از خانواده ها مشکلات رفتاری نابهنجاری وجود دارد؛ مثلا برادر پسر یا دختر بزهکار یا معتاد است یا به فرض پدر دختر در زندان به سر می برد. در این مواقع معمولا خانواده عروس یا داماد دچار تردید می شوند که آیا این وصلت درست است یا نه؟ این نگرانی اصلا نابجا نیست و طبیعی است که به ناسالم بودن الگوهای تربیتی شک کرد. چون برداشت انسان ها از چنین خانواده هایی این است که قادر به تربیت فرزندشان نبوده اند. 💢پس اختلالات تربیتی در عروس یا داماد آینده نیز ممکن است وجود داشته باشد که هنوز بروز نکرده است اما اگر از نظر علمی و روان شناختی به این موضوع نگاه کنیم ❌ لزوما نباید اشتباه یک فرد از خانواده را به همه نسبت داد.