eitaa logo
کانال تخصصی مهدویت " مسلم کامیاب"
876 دنبال‌کننده
175 عکس
124 ویدیو
41 فایل
پژوهشگر مهدویت؛ (استادیارپژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گروه جریان شناسی مهدویت ؛ مدیر علمی ویکی مهدویت) هدف " آموزش روشمند اندیشه مهدویت " پژوهش ها ؛ تدریس ها. ارتباط با ادمین @m_kh_atam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
داستان سفیانی همچنان در کانال ها داغ است . یکی از شیوه های متداول که قبلا هم گفتیم سر هم کردن چند روایت، آنهم ناقص کنار هم و نتیجه دلخواه گرفتن. اینها خدمت به مهدویت نیست. از ما گفتن بود و از شما گوش نکردن.
زنبور و فرقه ✍علی محمدی هوشیار هر کدام از زنبورهای داخل کندو، چه کارگر و چه ملکه، جزء گروه محسوب می‌شوند و سایر زنبورها به آنها حمله نمی‌کنند. این رفتار ناشی از یک حس اجتماعی پیچیده درباره هم‌نوعان خود در کندو است. برای درک این ماجرا میتوانید به سرزمین زنبورها در شهرستان قم رفته و با قرار گرفتن در داخل کندویی بزرگ، بی تفاوتی زنبورها را نسبت به خودتان مشاهده کنید‌. خواهید که شما را نمی زنند! در جوامع انسانی نیز، مشابه این رفتار را در مسئولین و مردم، نسبت به فرقه‌های انحرافی می توان یافت. آنان ممکن است به‌طور ناخودآگاه، گروه‌های داخلی را «خودی» به حساب آورند اما در مقابل تهدیدات آشکار خارجی، اهتمام داشته باشند. 🔸شباهت‌های زیادی می‌توان بین رفتار زنبورها در کندو و بی‌تفاوتی مسئولین و مردم را نسبت به فرقه‌های انحرافی پیدا کرد: ۱. عدم تشخیص خودی از بیگانه: همان‌طور که زنبورها تنها به «بیگانه‌ها» حمله می‌کنند و افراد خودی را به‌عنوان جزء گروه می‌شناسند، مسئولین ممکن است گروه‌ها یا افرادی را که تهدیدی به‌طور مستقیم برای جامعه به‌ شمار نمی‌آیند، به‌عنوان «خودی» محسوب کنند و به آنها بی‌توجهی کنند. در عین حال، گروه‌هایی که به‌طور آشکار تهدید محسوب می‌شوند را بیش از حد تحت نظارت و کنترل قرار دهند. ۲. عدم‌ ارزیابی تهدید: درست مانند زنبورها که تنها در صورتی نیش می‌زنند که تهدید واقعی احساس کنند، مسئولین نیز ممکن است تا زمانی که فرقه‌ای تهدیدی جدی و آشکار برای و امنیت اجتماعی ایجاد نکند، نسبت به آن بی‌تفاوت باشند. این ارزیابی اشتباه می‌تواند منجر به گسترش تهدیدات و بحران‌های اجتماعی در آینده شود. ۳. غفلت و بی‌توجهی: مسئولین و مردم، مانند زنبورها، ممکن است به‌دلیل نداشتن اطلاعات یا ناتوانی در تشخیص تهدیدات پنهان، به‌تدریج به فرقه‌های انحرافی اجازه دهند که رشد کنند، تا جایی که خود را به‌ طور آشکار نشان دهند و دیگر نتوان از آنها چشم‌پوشی کرد. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐️ رهبر انقلاب، هم‌اکنون: مداحی یک رسانه تمام عیار و ابزار مهم تبیین است/ امروز شبهه افکنی یکی از کارهای اساسی دشمن است و ما امروز به تبیین نیاز داریم/ شما مداحان اهل‌بیت‌علیهم‌السلام جزو کسانی هستید که می‌توانید این کار بزرگ را انجام بدهید. ۱۴۰۳/۱۰/۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐️ رهبر انقلاب، هم‌اکنون: مرتب میگویند که جمهوری اسلامی نیروهای نیابتی خودش را در منطقه از دست داد! این هم یک غلط دیگر! جمهوری اسلامی نیروی نیابتی ندارد. یمن می‌جنگد چون با ایمان است؛ حزب‌الله میجنگد، چون قدرت ایمانی او را به میدان میکشاند؛ حماس و جهاد می‌جنگند چون عقیده‌شان آنها را وادار می‌کنه به این کار میکند/ اینها نیابت از ما ندارند. ✏️ما اگر یک روزی بخواهیم اقدام بکنیم احتیاجی به نیروی نیابتی نداریم... ۱۴۰۳/۱۰/۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐️ رهبر انقلاب: من پیش‌بینی می‌کنم سر برآوردن یک مجموعه شرافتمند قوی در سوریه هم اتفاق خواهد افتاد. ✏️ جوان سوری چیزی برای از دست دادن ندارد. دانشگاهش ناامن است، مدرسه‌اش ناامن است، خانه‌ش ناامن است، خیابانش ناامن است، زندگی‌اش ناامن است، چه کار کند؟ بایستی با قوت و اراده در مقابل آن کسانی که این ناامنی را طراحی کرده‌اند و آن کسانی که آن را اجرا کرده‌اند باید بایستد و ان شاءالله بر آنها فائق خواهد آمد. ✏️ فردای منطقه از امروز منطقه به لطف الهی بهتر خواهد بود. ۱۴۰۳/۱۰/۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir
نکته ای مهم در موضوع نشانه ها . ضریب تاثیر و احتیاط در نقل روایات یکی از شاخصه های مهم پذیرش و نقل یک خبر ضریب تاثیر آن خبر است. اگر خبری تنها به امورات مستحبی یا مباح تاکید دارد شاید بتوان در نقل یا گسترش آن مسامحه کرد اما اگر خبری دارای کارکردهای اعتقادی یا اجتماعی است در نقل آن باید دقت فراوان به خرج داد. نشانه های ظهور از نوع دوم است که به دنبال گزارش برخی اخبار به اعتقاد سازی و حتی یک حرکت اجتماعی به دنبال دارد . اما گفتنی است در منابع حدیثی به ویژه اهل سنت نشانه هایی مانند سفیانی فراوان گزارش شده است و اکثر کانال های مجازی هم محتواهای خود را از این منابع گرفته اند (در ادامه یک نمونه می آید). از آنجا که متن این منابع مضطرب، غیر معتبر و حتی به امام معصوم هم نمی رسد و از سویی دیگر نشر این اخبار ضریب تاثیر آن در جامعه دوچندان است، در نقل آنها باید احتیاط کرد و بر اساس مبانی فقه الحدیثی پیش رفت(فقه الحدیث متکی به منبع ، سند، محتوا است). دانشی که تقریبا تمام تطبیق گرایان از آن اطلاعی ندارند یا نخواستند مطلع شوند.‌ 🖌مسلم کامیاب •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
نمونه هایی از محتواهای غیر معتبر درباره سفیانی. کتاب الفتن ابن حماد که نه اهل سنت او را قبول کردند نه شیعیان . اما بدون هیچ احتیاطی این اثر مورد استناد قرار میگیرد.. 👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنرانی منحرف و شبکه ساز به اسم علی یعقوبی 🔹 علی یعقوبی دانشجو اخراجی دانشگاه علوم پزشکی و رهبر یک فرقه انحرافی در حوزه مهدویت است، او از سال ۷۶ فرقه را در حوزه مهدویت راه انداخته و در سال ۹۰ اوج فعالیت فرقه او بود که در این چندسال اخیر فعالیت این فرقه فروکاهشی بوده اما در چندسال اخیر دوباره فعالیت این فرقه در فضای مجازی آغار شده. 🔹در چند وقت اخیر مطالبی درمورد مادی سازی اجنه و پیشگویی آینده ایران و ظهور در فضای مجازی مطرح شده که شباهت زیادی به عقاید فرقه علی یعقوبی دارد، عمده فعالیت فرقه یعقوبی در مشهد و تهران است. 🔹برخی جریانات سیاسی هم با این فرقه ارتباط دارند و حتی این جریان در حوزه هنر هم ورود کرده اند و چند سریال که در دهه نود با موضوع اجنه و علوم غریبه ساخته شده خروجی تفکرات این فرقه است.
🔰 نسخه های نعمانی؛ ♻️در بررسی کتاب برخی مشکلات نسخه‌ای به ویژه در نام برخی راویان و افتادگی‌هایی در متن به چشم می آید. مانند: 1️⃣ ذکر اشتباهی «احمد بن محمد بن سعید» به جای «ابو سلیمان احمد بن هوذه» در صدر برخی روایات؛ 2️⃣ یا افتادگی در روایت «إِنَّهُمَا أَجَلَانِ أَجَلٌ مَحْتُومٌ وَ أَجَلٌ مَوْقُوفٌ فَقَالَ لَهُ حُمْرَانُ مَا الْمَحْتُومُ قَالَ الَّذِي لِلَّهِ فِيهِ الْمَشِيئَة» که اصل آن اینچنین است : «قالَ لَهُ حُمْرَانُ مَا الْمَحْتُوم‏ قَالَ الَّذِي لَا يَكُونُ غَيْرُهُ قَالَ وَ مَا الْمَوْقُوف‏ُ قَالَ هُوَ الَّذِي لِلَّهِ فِيهِ الْمَشِيَّة.» 👈افتادگی عبارت «الَّذِي لَا يَكُونُ غَيْرُهُ» باعث گردید برخی ها به اشتباه بیفتند. 🙏 آرزو بر این بود؛ ای‌کاش، مجددا نسخه‌های این اثر، و می‌شد. 👌اخیرا مطلع شدیم این اثر در حال تصحیح است. به امید انتشار و استفاده زودتر از آن... 🖌مسلم کامیاب •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
« خداوند نخواهد گذشت از اون کسانی که ........» با خود فکر کنیم چه کسانی مخاطب این سخن هستند . آیا من و شما هم در زمره مخاطبان این سخن قرار می گیریم ؟؟؟ •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
پاسخ به یک سوال پرتکرار در موضوع مطالعه مهدویت .👇👇
♻️ سوال یک کاربر در باره الفتن ابن حماد. پاسخ آن👇👇 🔰 به 👈 کانال (خلاصه) و سایت (کامل‌تر) 👉 ویکی مهدویت مراجعه کنید. •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
هدایت شده از ویکی مهدویت
42_alfetan_wiki.mp3
3.66M
4⃣2⃣ 📝 الفتن ⏳ ۲ دقیقه و ۳۲ ثانیه 💾 ۳،۵ مگابایت ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ @wiki_mahdaviat_ir دانشنامه مجازی مهدوی سایت | ایتا | سروش | روبیکا | بله در نشر معارف مهدوی سهیم باشیم 🏴🖤🏴 https://eitaa.com/joinchat/798097721C322d53feb9
منشورات 1403 - اصلاح شده کم حجم.pdf
37.44M
💢پاسخ به سوال چندین کاربر که از ما معرفی کتب مهدوی کودک و نوجوان خواسته بودند. 🔰 لیست تمامی آثار مهدوی بنیاد مهدی موعود و مرکز تخصصی تقدیم می شود . بخشی از آن در حوزه کودک و نوجوان است. •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
منبع شناسی. کمال الدین..mp3
11.58M
منبع شناسی مهدویت (جلسه سی و یک ) 🔺مهدویت در کتاب کمال الدین و تمام النعمه (۱) 🔸 شخصیت شناسی مولف 🎙مسلم کامیاب •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
سلام همواره گفتگوهایی حول محورهای سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی وجود داشته و دارد . مشکلی که هست ادب و نحوه گفتگو ها است . دو کلمه حرف حساب از علامه مصباح یزدی گوش کنیم .👇👇👇
راهکاری برای وحدت.mp3
3.64M
راهکاری برای ایجاد وحدت آداب مناظره در پرتو قرآن کریم در بیان آیت‌الله مصباح یزدی (قدس سره) در مجموعه درس اخلاق شرح خطبه فدکیه. •••••✾•🌿🌺🌿•✾•••• 🇮🇷@moslemkamyab
اگر کوتاهی کنیم خیانت کرده ایم.MP3
5.92M
اگر کوتاهی کنیم، خیانت کردیم حکایت علامه مصباح یزدی(قدس سره) از ارادت علمای اهل تسنن به اهل بیت(علیهم السلام) در مجموعه درس اخلاق شرح خطبه فدکیه، ۱۳۸۹
📣اطلاعیه ❇️سروران گرامی لطفا همراهی نموده و به دیگر محققان نیز اطلاع رسانی فرمایید . 👈گروه پژوهشکده مهدویت وآینده پژوهی پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی در نظر دارد با تعدادی از محققان گرامی منعقد نماید. 📌توجه بسیار مهم : برای جلوگیری از طولانی بودن مسیر اداری انعقاد قرارداد علمی ، تلاش بر نوشتن مقاله است نه کتاب. 👈لذا عزیزان می توانند فصول تحقیقاتی خود را به صورت چند مقاله به پژوهشگاه ارائه دهند و در نهایت به صورت کتاب نیز چاپ می گردد.👉 ✅محور های بحث ما در ارتباط با: جریان های انحرافی ؛اعم از تطبیق گرایی تا انجمن حجتیه مستشرقان و مطالعات اسلامی در غرب پروتستان های بنیاد گرا و تخریب مهدویت مهدیان دروغین و متمهدیان معنویت های نوپدید دینی و شبه عرفان ها ✅رشته های مورد نیاز : آینده پژوهی ، جامعه شناسی، حقوق، روانشناسی، کلام و فلسفه ، قرآن و حدیث ، تاریخ ✅ ضمنا موضوعاتی مانند : چیستی جریان شناسی و جریان شناسی در عرصه مهدویت روش شناسی جریان شناسی زمینه و بسترهای گرایش به مدعیان دروغین و آسیب ها در عرصه مهدویت (جامعه شناسی ، روانشناسی ) راهبردها و راهکار های مواجهه با آسیب های در عرصه ( رسانه ، خانواده ، آموزش و پرورش ، حوزه های علمیه ، دانشگاه ها ) راهکارهای مواجهه با آسیب ها و فرق انحرافی از منظر : فکری و فرهنگی ، امنیتی ، سیاسی ، حقوقی ضرورت احکام جایگزین در مواجهه با فرق انحرافی در احکام قضایی و ودادسرای ویژه روحانیت و موضوعاتی دیگر در این زمینه 📣 لطفا در صورت تمایل به همکاری و یا معرفی محققان در این زمینه : به آدرس : @tarid12 پیام داده و رزومه علمی را ارسال فرمایید .