نوبت به درس اجتماعی رسید بچه ها گروه بندی شدند و نمایش دوست خوب و بد💏🧑🤝🧑 را اجرا کردند و باهم بحث و گفت و گو کردیم و کمی در مورد محله بحث کردیم .🫂
برای درس علوم به آزمایشگاه رفتیم و چقدر جالب بود برای بچه ها!!خانم نصرتی عزیز با معرفی وسایل آزمایش و انجام چندآزمایش جداسازی مواد را انجام دادند و در آزمایشگاه پرسش و پاسخ محلول و مخلوط ها انجام شد و پس از بازگشت به کلاس قرار شد به دنبال کشف عامل موثر دیگر در حل شدن مواد را با انجام آزمایش دیگر در خانه کشف کنند وبعد از خواندن نماز ساعت آخر باغبانی داشتیم که به باغچه مدرسه رفته ودر مورد کود های طبیعی و بچه ها حین کندن خاک با بیلچه کرم خاکی و حلزون و... پیدا کردند وکمی درمورد نرم تنان بحث کردیم و برای بچه ها جالب بود. و با خداحافظی باهم بودنمان را پایان دادیم . 😍😍
#گزارش_روز
@mostafaschool
46.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزیده ای از ارائه بچه ها از کرم خاکی 🪱
که در آخر با دیدن کلیپ کامل تر شد 👌
#مدرسه_پژوهش
#اولی_ها
@mostafaschool
شکار لحظه های خاص از نگاه دوربین ویژه حکمت.
#لذت_زندگی_یادگیرانه
#خانه_دوم
@hekmathighschool
سلام
باغبانی ...
دو هفته مشغول آماده سازی زمین
بودیم .
امروز به عنوان جلسه سوم
تقسیم بندی زمین بین گروه ها
انجام شد
و ان شاءالله هفته ی اینده میریم برای شخم زدن
احتمالا شخم دو هفته زمان میبره
و بعد از آن میریم برای کاشت
برای کاشت ...
از قبل به بچه ها موضوع تحقیق دادیم
که چه چیزی برای کاشت
برای فصول مناسبه ...
که ان شاءالله
از هفته های آینده میریم برای کاشت.
#باغبانی
#مدرسه_مهارت
#پنجمی_ها
@mostafaschool
#روایت
امروز، روز را با تلاوت چند آیه از قرآن کریم📖📖 و گفتگو و صحبت در آیاتی مرتبط با جایگاه انسان و سجده نکردن ابلیس بر انسان و علت آن
انجام شد.
بعد از صرف صبحانه🥗🥗 وارد ساعت ریاضی شدیم، که در هرگروه هر کدام از اعضا از قبل برای اعضای دیگر گروه، تمرین و سوال طرح کردند و یکدیگر را به چالش کشیدند.
در ادامه همه مشغول حل و شکست💪💪🤔 چالش های روبرو شدند.
بعد از پایان انجام هر تمرین به توضیح و ارائه آن تمرین پرداختند...
در ادامه در مواجه با یک مسئله موضوع و صحبت در مورد محبت کردن به یکدیگر انجام شد و کلی چیزای جدید یاد گرفتیم ...
بعد از ان وارد ساعت کسب و کار🛒🛒 شدیم و بچه ها برای میان وعده خودشون خرید کردند.
در ساعت کسب وکار بچه ها بازارچه خودشون رو بررسی کردند،با ضرر و زیان و اجناس که فروش خوبی دارند آشنا شدند.
بازارچه دیگر کلاس ها رو هم بررسی کردند تا ببینند کدام اجناس و محصولات فروش بهتری دارد.
بعد از ان وارد ساعت هنر و خلاقیت شدند و پروژه خودشون رو ادامه دادند.
در پایان هم برای مراسم صبحگاهی که پیش رو داریم استارت آماده شدن رو از امروز زدیم
روایت بخشی از کلاس پر شور و فعال
حضرت مهدی عج
#همکاری
#چهارمی_ها
#کار_گروهی
#محبت_کردن
#گزارش_روز
@mostafaschool
خلاقیت گل پسرهای گلم🚗
تلفیق(هنر،ریاضی،فارسی،اجتماعی )
#سومی_ها
#لذت_زندگی_یادگیرانه
@mostafaschool
#گزارش_تصویری
#آزمایشگاه
@mostafaschool
🔹اگر فرزندتون درخواست خرید چیزی را داره که جزو نیازهاش نیست و شما قصد خرید ندارید.
✅ تنها راهکار درست اینکه بگیم :
چون نیازت نیست نمیخرم، اما اگر خیلی دوست داری اون را داشته باشی، میتونی با پول های خودت بخری...
💸اگر شما براش خرید کنید و یا معادلش مبلغی را بهش بدید، هیچگاه #نیاز و #خواسته را تمرین نمیکنه، برای رسیدن به خواسته هاش تلاش نمیکنه و همیشه منتظر شماست که دست به جیب 💳بشید و درخواستش را اجابت کنید و اینجوری مشکلتون هر روز پیچیده تر و سخت تر میشه...
✂️اما گاهی می خواهیم یه وسیله ای که نیاز داره را بخریم مثلا جامدادی و خودش پیشنهاد بده که مامان،به جای اینکه برام بخرید من میتونم خودم درستش کنم، و اونوقت میتونید اون دست سازهی فرزندتون را برای رفع نیازش ازش بخرید.
#تربیت_اقتصادی_کودک
@mostafaschool
🔹اگر امروز نسبت به بیست سال قبل، بعضا و به صورت محدود اتفاقات مطلوبی را در مدارس کشورمان تجربه می کنیم،
🔹تقریبا همه این اتفاقات، نه پژوهشها و طراحی و برنامه ریزی آن در سازمان رسمی آموزش و پرورش اتفاق افتاده است، و نه اجرای آن در مدارس دولتی با بودجه دولتی رقم خورده است.
🔹عمده پژوهشها و طراحی و برنامه ریزی این اقدامات به صورت مردمی و با هزینه های غیر دولتی و عمدتا توسط خیرین انجام شده،
🔹و اجرای آنها نیز با صرف تلاش و هزینه مردمی در مدارس غیر دولتی انجام شده است.
#اردوان_مجیدی، #تلاش_های_مردمی_برای_تحول_تعلیم_و_تربیت، #مدارس_تحولی
@mostafaschool
@hekmathighschool