eitaa logo
مدرسه مصطفی آمل
508 دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
33 فایل
مدرسه ی مصطفی، از جمله مدارس تحول گرا با رویکرد تربیتی، مهارتی و آموزشی است. نشانی: آمل، بلوار ولایت، ولایت ۱۶، گل نرگس ۵، دبستان مصطفی تلفن: 01144286760 ۰۹۱۱۲۲۱۴۸۴۰ ارتباط با ادمین: @Ebad_amoli
مشاهده در ایتا
دانلود
علت کودکان، بیش از حد کارتون دیدن؟ برخلاف تصور والدین به کودکان در آموختن زبان کمکی نمی کند. آنچه به ویژه کودکان زیر 2 سال از تلویزیون می فهمند تنها یک سری تصویر و صدای گنگ است که توجه آنها را به خود جلب میکند؛ اما به یادگیری مسائل در آنها کمکی نخواهد کرد. بلکه این کارتون ها بر شخصیت کودک می گذارند و ترسی که قاطعانه می توان گفت در نهاد کودک جای می‌گیرد و به‌ صورت برخی رفتارها و ناهنجاری‌ها بروز می‌کند. ◀️ تحقیقی نشان داد که هرچه تعداد ساعت‌های تماشای تلویزیون در کودکان بیشتر می شود، میزان بروز ناراحتی‌های روانی از جمله پرخاشگری و عصبانیت، ترس و و در کودکان افزایش می‌یابد. @mostafaschool
مرز بین محبت و لوس کردن بچه ها! بچه ها باید بفهمند که همیشه خواسته هایشان عملی نمی شود، برخی با تلاش به دست می آید و برخی نیز اصلا به صلاحشان نیست که به دست آید. به عبارت دیگر، بچه ها باید بتوانند زندگی را با استرس های معمولش تجربه کنند و مستقل بار بیایند. از سوی دیگر بد نیست بدانید: هر چه فرزندتان را در آغوش بیگيرید و ببوسید و حرفهای محبت آمیز به او بزنید، لوس نمی شود؛ ولی مشکل از آنجا شروع می شود که مقابل هر خواسته نامعقول او تن بدهید. مثلاً در وقت ناهار فرزند شما با گریه و زاری از شما بخواهد به او بستنی بدهید. در حقیقت، آنچه در اصول تربیتی اهمیت دارد این است که به بهانه مهربانی کردن، به هر نوع خواسته معقول و نامعقول فرزندتان تن بدهید. @mostafaschool‌
7.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مصطفی مرد خدا بود. ۳۹ سال پیش، دهلاویه شاهد شهادتش شد. @mostafaschool
امروز ستاد ملی کرونا در مورد مدارس در سال تحصیلی جدید تصمیم گرفت. این که شروع کلاس ها از ۱۵ شهریور است، کلاسها یک روز درمیان برگزار میشود و... دغدغه خانواده ها و سوال پرتکرار این روزهای ایشان، در مدرسه نیز همین بود. پیش بینی ما امروز محقق شد، گفته بودیم که تعطیلی مطلق نخواهد بود و محدودیت هایی در راه است. به هر روی، مدارس از شهریور برقرار خواهند شد، ولی مصطفی یک ویژگی منحصر به فرد به لحاظ فیزیکی خواهد داشت که کمتر مدرسه ای واجد آن است. در مصطفی با این دستورالعمل، کلاس ها، تقریبا نیمه خصوصی خواهند بود. کلاسهایی با جمعیت ۵ تا ۸ نفر!!!! بله، کلاسهای حداکثر ۱۵ نفره که در برخی تا ۱۱ نفر هم می رسد واگر بخواهد کلاس ها، یک روز در میان برای هر دانش آموز، برگزار شود، این کلاسها بین ۵ تا ۸ نفره خواهند بود. مصطفی، لذت یک زندگی یادگیرانه. @mostafaschool
📚چطور کودکان را به مطالعه علاقمند کنیم؟ 1⃣ زمان خاصی را به عنوان زمان خواندن داستان در نظر بگیرید. 2⃣کتاب هایی را انتخاب کنید که خودتان از خواندن آن ها لذت میبرید. 3⃣به خاطر داشته باشید که اغلب سطح شنیداری کودکان بالاتر از سطح خواندن آنهاست. 4⃣ همیشه قبل از خواندن، عنوان کتاب و نام نویسنده آن را اعلام کنید. 5⃣داستانی را که می خوانید در ذهن خود تجسم کنید. مناظر را در ذهن خود ببینید، حتی زمانی که کتاب هیچ گونه تصویری ندارد. این کار باعث میشود که داستان را به زیبایی و واضح تعریف کنید. 6⃣ در حین خواندن از تنوع استفاده کنید. متناسب با داستان، تن صدای خود را بالا و پایین ببرید، با دستان و اعضای صورت خود اشارات گوناگونی پدید آورید. 7⃣بسیاری از کودکان از«خواندن مکرر» یک داستان لذت میبرند. 8⃣کودکتان را تشویق کنید که صفحات را ورق بزند، یا حتی عباراتی که بلد است را بخواند. 9⃣ به آرامی بخوانید. در حین خواندن، سؤالاتی بپرسید و به پرسشهای کودکتان پاسخ دهید. 0⃣1⃣ فعالیتهای اضافه و متناسبی با فضای داستان، ارائه کنید. 1⃣1⃣در زمان داستان با کودک خود مدارا کنید، اما در عین حال جدی و محکم باشید. 📕به یاد داشته باشید: مطالعه کتاب، یک فعالیت تفریحی است. @mostafaschool
شايد داشتن فرزندی محتاط كه قبل از دست زدن به هر چيزی اول به چشمان مادرش نگاه كند، يا بدون اجازه مادرش دست از پا خطا نكند، آرزوی بسياری از والدين باشد.... 👈 اما بد نيست بدانيد كودكی كه حتی برای آب خوردنش هم منتظر گرفتن تأييد از مادرش است، احتمالا در بزرگسالی با اختلال درگير ميشود. ⭕️ مادران مضطربی كه با كنترل كودکشان سعی می‌كنند، خودشان را كنترل كنند، كودكانی پر از ترس و تربيت ميكنند. پس نگذاريد ترس‌های شما اين ويژگی را در فرزندتان تقويت كند. @mostafaschool
♦️اگر قرار بود یک بار دیگر فرزندم را بزرگ کنم . 🔸انگشتم را کم تر به نشانه به سوی او می گرفتم ، 🔺کمتر به ادب کردن او می اندیشیدم و در مقابل، بیش تر به برقراری ارتباط با او اهمیت می دادم . 🔸کمتر به ساعتم نگاه می کردم و چشم هایم را بیش تر برای نگاه کردن به او به کار می گرفتم . 🔺با او بیش تر به گردش می رفتم ، بادبادک های بیش تری به آسمان می فرستادم. 🔸کم تر خود را جدی می گرفتم ، اما جدی تر با او بازی می کردم . 🔺دشت های بیش تری با وی می پیمودم ،و ستارگان بیش تری را با او تماشا می کردم . 🔸کم تر او را میکشیدم که تندتر راه برود، و بیش تر در آغوشش می کشیدم. رفتار خشک و سخت گیرانه ام را کم تر به کار می بردم. و درعوض بیش تر حمایتش می کردم. 🔺به جای فکر کردن به ساختن خانه ، او را می ساختم . و به جای این که عشق به قدرت را در خود رشد دهم ، قدرت عشق ورزیدن را در خود پرورش می دادم. @mostafaschool