eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.8هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
4.1هزار ویدیو
28 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ قیام لله؛ تنها راه اصلاح دو جهان ➖ بخشی از پیامِ «قیام لله»، تاریخی‌ترین سند مبارزاتی امام خمینی (ره)؛ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۲۳ 🔸 قال الله تعالی: قُلْ انَّما اعِظُکُم بِواحِدَهٍ انْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی‌ وَ فُرادی‌. خدای تعالی در این کلام شریف، از سرمنزل تاریک طبیعت تا منتهای سیر انسانیت را بیان کرده، و بهترین موعظه‌هایی است که خدای عالم از میانه تمام مواعظ انتخاب فرموده و این یک کلمه را پیشنهاد بشر فرموده. این کلمه تنها راه اصلاح دو جهان است. قیام برای خدا... 🔹 خودخواهی و ترک قیام برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همه جهانیان را بر ما چیره کرده و کشورهای اسلامی را زیر نفوذ دیگران درآورده. قیام برای منافع شخصی است که روح وحدت و برادری را در ملت اسلامی خفه کرده. قیام برای نفس است که بیش از ده میلیون جمعیت شیعه را به طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتی شهوت‌پرست پشت میزنشین شدند. 🔸 هان ای روحانیین اسلامی! ای علمای ربانی! ای دانشمندان دیندار! ای گویندگان آیین دوست! ای دینداران خداخواه! ای خداخواهان حق‌پرست! ای حق‌پرستان شرافتمند! ای شرافتمندان وطنخواه! ای وطنخواهان با ناموس! موعظت خدای جهان را بخوانید و یگانه راه اصلاحی را که پیشنهاد فرموده بپذیرید و ترک نفع‌های شخصی کرده تا به همه سعادت‌های دو جهان نایل شوید و با زندگانی شرافتمندانه دو عالم دست در آغوش شوید. 🔹 امروز روزی است که نسیم روحانی الهی وزیدن گرفته و برای قیام اصلاحی بهترین روز است، اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فرداست که مشتی هرزه گرد شهوت‌ران بر شما چیره شوند و تمام آیین و شرف شما را دستخوش اغراض باطله خود کنند. 🔺 شماها که به حق مشروع خود قیام نکردید، خیره‌سران بی‌دین از جای برخاستند و در هر گوشه زمزمه بی‌دینی را آغاز کردند و به همین زودی بر شما تفرقه زده‌ها چنان چیره شوند که از زمان رضا خان روزگارتان سخت‌تر شود. وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً الَی اللهِ وَ رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ اَجْرُهُ عَلَی اللهِ (و هرگاه کسی از خانه خویش برای هجرت بسوی خدا و رسول بیرون آید، و در سفر مرگ او فرا رسد، اجر و ثواب چنین کسی بر خداست). 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ از خودتون باید شروع کنید... ➖ درس اخلاق در مکتب 🎙 [جملات کوتاه و قاطع حضرت روح‌الله، که در عین سادگی، روح انسان را جلا می‌دهد...] ◀️ تمام خوف‌ها و ترس‌هایی که انسان دارد از دشمن، برای این است که خودش را می‌بیند؛ اگر چنانچه دید که خدا هست در کار، برای خدا دارد کار می‌کند، نمی‌ترسد... برای اینکه مقدرات دست اوست.... 🔹 گمان نکنید که شما خودتون می‌تونید یک کاری انجام بدید... 🔸 شما اون هستید که اگر یک مگس، بیاد آزارتون بدهد، شب نمی‌تونید بخوابید! 🔹 اگر یک پشه در شب بیاید، نمی‌گذارد شما آرام بگیرید... 🔸 شما اون کس هستید که اگر یک عنکبوت بیاید حمله به شما بکند، می‌ترسید... 🔹 شما اون کس هستید که اگر یک گنجشک از شما یک‌ چیزی بردارد و برود، قدرت ندارید ازش پس بگیرید... 🔺 همه عجز است؛ همه فقر است؛ هرچه هست از اوست، از خداست... 🎬 @Mostazafin_TV
11_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_روح_توحید_نفی_عبودیت_غیر_خدا.mp3
20.18M
⭕️ سلسله گفتار‌های طرح کلی اندیشه اسلامی 🔊 جلسه‌ی یازدهم: روح توحید، نفی عبودیت غیر خدا (11) ➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۰۷ ◀️ قرآن عبادت نکردن غیر خدا را برای موحد بودن کافی نمی‌داند و شرط دیگری را نیز بر آن می‌افزاید و آن اطاعت نکردن از رقیبان و معارضان خدا است. این مطلب در فرهنگ قرآنی چندان واضح است که در مواردی بر اطاعت و دنباله‌روی، نام عبادت نهاده شده و اطاعت کنندگان غیر خدا، مشرک معرفی شده‌اند. 🔸 با این بیان، عبادت خدا را که روح و معنای توحید است می‌توان با تعبیرِ «عبودیت و اطاعت انحصاری خدا» معرفی کرد و عبودیت و اطاعت غیر خدا را شرک دانست؛ چه در فرمان‌های شخصی، چه در قوانین عمومی و چه در شکل و قواره و نظام اجتماعی. 📌 فایل کتاب اندیشه اسلامی در قرآن 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ ذوق مرگ شدن از شعفِ دیدار متجاوزان ➖ در حاشیه سالروز درگذشت ساندز مبارز آزادی خواه ایرلندی ◀️ حاکمان دوگونه‌اند. عده‌ای رخ داد‌هایی چون ۶ آذر ۱۳۲۲ برایشان مهم است و دیگران ۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۰. 🔸 در ۶ آذر سال ۱۳۲۲، سه کشور آمریکا، شوروی و انگلیس، ترتیب جلسه ای برای تعیین سرنوشت جنگ دوم جهانی را می‌دهند. به دلیل شرایط خاص شوروی و شخصِ استالین، محل جلسه، سفارت شوروی در کشور اشغال شدهِ ایران انتخاب می‌شود. 🔹 اگر چه در مدت چند روزه کنفرانس تهران، محمد رضا شاه تنها 3 دقیقه‌ای برای خوش‌آمد گویی به حضور پذیرفته می‌شود اما شور و شعفِ حاصل از حضور رهبران این سه کشور و اینکه تهران مرکز تحولات جهان شده است! به اندازه‌ای است که در ۱۲ خرداد ۱۳۲۳ و بعد از آرام شدن فضا، در طی مراسمی بلند بالا سه خیابان پایتخت را به نام این سه تن نامگذاری می‌کنند. 🔸 خیابان حد فاصلِ سفارتِ انگلستان و شوروی به نام وینستون چرچیل، خیابانی که بعد‌ها آزادی نام گرفت به ‌نام روزولت و خیابان جلوی سفارت شوروی به‌ نام استالین نام‌گذاری شد. در آن روز گلشائیان شهردار تهران، از اینکه می‌دید، تهران، مرکز تصمیم‌گیریِ یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخی است به خود می‌بالید و در سخنان خود اختیار از کف داده ، هر واژه خوب و اسطوره‌ای را که می‌دانست یا نمی‌دانست، در وصف این سه تن به کار برد. سه خیابان به افتخار سه اشغالگر. 🔹 ۳۷ سال بعد اما برخورد‌ها جور دیگری بود. در پی درگذشت بابی ساندز، مبارز آزادی‌خواه ایرلندی، در زندان‌های تحت نظر انگلیس (۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۰)، خیابان حد فاصل سفارت انگلستان و شوروی، تغییر نام داده شد به خیابان بابی ساندز. و دولت انگلستان به ناچار در مکاتبات خود می‌نوشت: تهران خیابان بابی ساندز. (بعد‌ها برای فرار از این موضوع در سمت شرقی سفارت دری به خیابان فردوسی باز کرد) خیابان روبروی سفارت شوروی هم که به نام استالین بود شد میرزاکوچک خان. 🔺 شاید خیابان‌ها فقط خیابان باشند اما گاهی نمادی می‌‌شوند از آزاده بودن یا نبودنِ حاکمان. 🎬 @Mostazafin_TV
🔺 روزنامه ها در جریان درگذشت بابی ساندز 🎬 @Mostazafin_TV
12_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_توحید_و_نفی_طبقات_اجتماعی.mp3
18.52M
⭕️ سلسله گفتار‌های طرح کلی اندیشه اسلامی 🔊 جلسه‌ی دوازدهم: توحید و نفی طبقات اجتماعی (12) ➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۰۸ ◀️ اختلاف طبقاتی از جمله‌ی دردهای مزمن تاریخ است در همه اجتماعات. نه فقط اجتماعات عقب مانده‌ی قبایلی، بلکه در آن کشورها و سرزمین‌هایی که مادر تمدن بشری و گاهواره‌ی تمدن بشری هستند، اتفاقاً اختلافات طبقاتی با زشت‌ترین چهره‌ای و کریه‌ترین صورتی خودش را به ما از لابه‌لای اوراق تاریخ نشان می‌دهد. 🔸 اختلاف طبقاتی یعنی اینکه انسان‌هایی که در این جامعه زندگی می‌کنند، اینها همه مثل هم نیستند. یک عده محکومند به اینکه محرومیت بکشند، رنج ببرند، خدمت گروه‌های دیگر را بکنند و باید از این محرومیت و رنج، گله‌ای نداشته باشند، یک عده هم بایستی برخوردار باشند، لذت و عیش زندگی برای آن‌ها باشد، از همه مزایا آن‌ها بتوانند استفاده بکنند و اشکالی هم نداشته باشد. 📌 فایل کتاب اندیشه اسلامی در قرآن 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ "شاد" و تازه‌کردن درد محرومیتِ مستضعفان! ◀️ مدتیست سامانه‌ی "شاد" برای متوقف نشدن امر آموزش از سوی دولت راه اندازی شده است. سامانه‌ای با ایرادات فراوان که صدای همه، از معلمان و دانش‌آموزان تا اولیای آنها را در آورده است. 🔸 اما آنچه که از نگاه خیلی از کارشناسان و مسئولان پوشیده مانده، عدم دسترسی بخش قابل توجهی از مردمِ محروم و مستضعف از امکاناتی از جمله تلویزیون، تلفن هوشمند و اینترنت است. 🔹 با این روند مستضعفین و فرزندانشان محکوم به فلاکت و رنج‌اند. گویا برای هیچ‌کس اهمیتی ندارد که بر اثر چنین سیاست‌گذاری‌ها و بی‌توجهی‌هایی، جمعیت قابل توجهی از فرزندان کارگران و دیگر اقشار مستضعف از حداقلی‌ترین آموزش‌ها هم محروم خواهند شد. 🔸 درحالی که طبق اصل ۳۰ قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی موظف است وسایلِ آموزش رایگان را برای همه‌ی ملّت تا پایان دوره‌ی متوسطه فراهم کند. 🎙 (مجری برنامه تهران۲۰): 💭 یک معلم پیغام داده که «عده‌ای از دانش‌آموزانش حتی تلویزیون ندارند که آموزش را از صداوسیما پیگیری کنند. دانش‌آموز کلاس اولیِ من هر روز سرکار می‌رود و کارتن جمع می‌کند!» 🎬 @Mostazafin_TV
13_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_تأثیرات_روانی_توحید.mp3
18.11M
⭕️ سلسله گفتار‌های طرح کلی اندیشه اسلامی 🔊 جلسه‌ی سیزدهم: تأثیرات روانی توحید (13) ➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۰۹ ◀️ موحد، از تنگ‌نظری‌ها، از کوته‌بینی‌ها، از نزدیک‌بینی‌ها آسوده و راحت است. آدم موحد نمی‌گوید من در این میدان شکست خوردم یا جبهه‌ی ما در این زمینه عقب نشست و کار به زیان ما تمام شد. او این قدر نزدیک‌بین نیست. او می‌داند که فکر توحیدی به درازای عمرِ بشر دارای قلمرو است. عمرِ بشریت. با مقیاس عمرِ بشریت، ده سال و بیست سال و پنجاه سال و صد سال، یک لحظه و یک دقیقه بیش نیست. 🔸 از جمله تأثیرات توحید در روان یک موحد این است که ریشه‌ی ترس را در او می‌خشکاند. «فلا تخافوهم و خافونِ»، ریشه‌ی ترس از دیگران را در دل خود بخشکانید، از من بترسید. و کسی که از خدا ترسید، از هیچ کس دیگر نمی‌ترسد. ترس از فقر موجب می‌شود انسان انفاق نکند، ترس از مبتلا شدن به ناراحتی‌ها، موجب می‌شود که انسان تن به جنایت‌ها و فاجعه‌ها و ذلت‌ها و خواری‌ها بدهد. آنجایی که می‌بینید مردمی دست به جنایاتی آلودند، غالباً، آدم می‌بیند که منشأ این همه، ترس است. 📌 فایل کتاب اندیشه اسلامی در قرآن 🎬 @Mostazafin_TV