فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #بیبیسی و #آمدنیوز دستاورد «صدا و سیما» هستند!
🎙#وحید_اشتری، فعال اجتماعی و عدالتخواه:
💬 صدا و سیما با ممنوعیت پوشش برخی خبرها، برای آمدنیوز و بیبیسی توزیع #رانت میکند و مردم را به دامن آنها هل میدهد.
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در حکومت علوی با #قضات اینگونه برخورد میشد...
🎙روایت رحیمپور #ازغدی از نحوه برخورد امیرالمومنین(ع) با متخلفان:
💬 #قاضی را که صبح منصوب کرده بود تنها به دلیل اینکه صدایش از صدای شاکی و متهم بلندتر بود، عصر همان روز عزل کرد
💬 دستور داد مسئول مالی بازار اهواز را که تخلف کرده بود در بازار بچرخانند، اموالش را مصادره کنند، ممنوع الملاقات شود و در نمازجمعه #شلاق بزنند.
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ ما هم آرزو داشتیم از قافله باشکوه اربعین جا نمانیم. اما آیا تنها «جاماندگان» کسانی هستند که راهی
▫️
⭕️ پیادهروی اربعین، هر سال باید با شکوهتر و پر جمعیتتر از سال قبل برگزار شود و بحمدالله چنین هم بوده و خواهد بود، انشالله...
و این، عطشِ هر روز و هر لحظهی همهی ماهاست که به زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) بشتابیم، پیاده و بل، پایبرهنه...
◀️ با این حال اما، ضرورت عمیقتر شدن هم، همراستا و همنوا با گستردهتر شدنِ راهپیمائی، به چشم میآید و ظهور میکند... #رهبر_انقلاب اخیرا به این نکته صراحتا اشاره نموده، فرمودند:
💭 خوشبختانه امروز کارهایی که ما داریم و مجالس عزاداریِ ما برای امام حسین (علیه السّلام) از لحاظ معنویّت، از لحاظ گسترش فکر و پراکندن معارف اسلامی، عمق بیشتری دارد از پنجاه سال قبل مثلاً یا چهل سال قبل. قضیّهی اربعین هم همین جور است؛ روزبهروز انشاءالله بایستی عمق بیشتری پیدا کند. اصحاب حکمت و علم بایستی در این زمینهها فکر کنند، کار کنند...
🔹 تلاش برای تبیین مفهوم عمیقتری از «جا مانده» و ارائهی تصویر بهتری از «جا ماندهها»، در همین راستاست که بفهمیم و باور کنیم که جامانده، لزوما آنی نیست که به راهپیمائی و زیارت نرسید... جا ماندن را باید در نسبت با مرام و مسیر و مقصدِ حسین (ع) سنجید...
🔸 آه و افسوسهای بسیاری از عاشقان اهل بیت (علیهماسلام)، در این روزها و از بابت نرسیدن به فیضِ بزرگِ قدم زدن در مسیر کربلا را باید ارج نهاد اما، لازم است از همین فرصت استفاده کرد و عاشقان را به جا ماندن از کاروانِ اصلی -کاروان مبارزه با ظلم، کاروان تحقق عدالت در سراسر جهان، کاروان حضرت حجت (عج)- توجه داد... و این یگانه هدفِ مجموعه نوشتهها و عکسنوشتههای «جا ماندهایم» است...
🔺 باشد که نه زائرین اربعین و نه جاماندههای پیادهروی، از قافلهی مبارزه و مقابله با تبعیض، اشرافیگری و ظلم، جا نمانند...
——————————————————
💢 طرحهای زیر با همین مضمون، به دو صورت مربعی (برای انتشار در اینستاگرام) و مستطیلی شکل (برای انتشار به صورت استوری، وضعیت و...) آماده شده و در اختیار مخاطبان قرار میگیرد.
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ به زیارت کدام حسین (ع) میرویم؟
🎙 #ابوالفضل_بیکی
🔹اربعین سیدالشهداء نزدیک است و همه در حال و هوای جذب مغناطیس حسینی هستند و سعی دارند که از کاروان اربعین و زیارت حسین بن علی عقب نمانند. اما مهتر از هر چیز این است که بدانیم به زیارت #کدام_حسین می رویم؟ حسینی که هست یا حسینی که بود؟ اینکه میگویند اگر زیارت، با معرفت باشد، ارزش دارد، حرف بسیار درستی است اما یادمان باشد که معرفت حسینی، متوقف بر این است که به زیارت حسینی برویم که بود، نه حسینی که هست.
🔸تا زمانی که منطق حسین را درک نکنی، معرفت حسینی پیدا نخواهی کرد. منطق حسین چیست که از زهیرِ عثمانی مسلک تا وهبِ نصرانی هم در سپاه او قرار میگیرند؟ آیا شیوه نمازخواندن حرّ بن یزید ریاحی قبل از پیوستن به حسین و بعد از آن، متفاوت شد؟
🔹اگر دانستی که نبرد حسین با یزید، نبرد اسلام و کفر نبود، بلکه نبردِ دو قرائت از اسلام بود، آنگاه میتوانی دلخوش باشی به اینکه با معرفت به زیارت میروی. اگر فهمیدی که قیام حسین، نبردِ اسلام نبوی بود با اسلام اموی، نبردِ اسلامِ عقیده و جهاد بود با اسلام مراسم و مناسک میان تهی، نبردِ اسلام نجات بخش محرومین بود با اسلام در خدمت زر و زور، نبرد اسلام علم و معرفت بود با اسلام تحجر و غفلت و در یک کلمه، نبردِ اسلام ناب محمدی بود با اسلامِ آمریکایی، آنگاه زیارت و گریهات بر سیدالشهداء نیز با معرفت خواهد بود.
🔸قصهی سیدالشهداء یک حادثهی فراموش شدنی نیست بلکه کربلای حسین، مکتبی است که نحوه زندگی کردن و #مبارزه کردن را به ما میآموزد اما عدهای متحجر نادان، روح حماسه و حقیقت کربلا را به عنصری #مخدر تبدیل کردهاند که هیچ کنشی علیه وضع موجود تولید نمیکند.
🔹اگر از دریچهای غیر از دریچه ذهن مرتجع و روشنفکر غربزده به قصهی کربلا نگاه کنی، خواهی یافت که هدف اصلی حسین این بود که حکومت عدل را جایگزین حکومت جور کند.
💢 به تعبیر حضرت امام (ره): «عاشورا؛ قیام عدالتخواهان با عددی قلیل و ایمانی و عشقی بزرگ در مقابل ستمگران کاخ نشین و مستکبران غارتگر بود و دستور آن است که این برنامه سرلوحه زندگی امت در هر روز و در هر سرزمین باشد».
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ «تماشاچیِ ظلم»، شریک جرمِ «ظالم» است
🎙آیتالله #خامنهای، ۲۱ شهریور ۱۳۶۵:
💬 قیام امام حسین (ع)، دعوای با یزید نبود، دعوای با نظام ظلم بود...
💬 در پیشگاه پروردگار، هم ظالم، هم ستمپذیر (کسی که ظلم را میپذیرد و اقدامی نمیکند) و هم #تماشاچی_بیطرف، منفور و شریک جرم هستند. این درس امام حسین (ع) است...
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ مصوبه تشدید #تبعیض در مدارس!
🔹با اجرای مصوبه حذف تنوع از مدارس، نه سمپادی میماند، نه نمونهدولتی و هیاتامنایی و شاهد و بزرگسالان و... پس برای بررسی آن در فضای آموزشی اول، یعنی فضای موجود، دولت باید قاطعانه از این تنوع حمایت کند؛
🔺چراکه این تنوع در مدارس دولتی خصوصا استعدادهای درخشان و نمونهدولتی و... تنها دستاویز دانشآموزان و خانوادههای کمبرخوردار برای دستیابی به آموزش مطلوب و رسیدن به موفقیت است و حذف آنها به معنی گرایش دانشآموزان به سمت مدارس دولتی با این کیفیت پایین موجود نیست، بلکه پروپیمانتر شدن سبد آموزش پولی و سنگین شدن هزینههای خانوار و سبک شدن هزینه دولت در حوزه آموزش است.
🔸اما در فضای دوم، یعنی فضای ایدهآل آموزشی مبتنیبر اصل ۳۰ قانون اساسی باید قویا از حذف تنوع حمایت کرد و از این تنوع بهعنوان یکی از علل اصلی بیعدالتی آموزشی نام برد.
🔹مدارس اقلیتهای مذهبی برای تحصیل فرزندان پیروان اقلیتهای مذهبی، مدارس آموزش از راه دور و شبانهروزی با هدف پاسخدهی به نیاز دانشآموزان مناطق کمتر توسعهیافته، مجتمعهای آموزشی تطبیقی، برای آموزش فرزندان اتباع سایر کشورها در ایران، مدارس نمونهدولتی با هدف ایجاد عدالت آموزشی در مناطق محروم و ویژه مدارس مستعد محروم و مدارس بزرگسالان نیز برای افرادی که در سنین متداول آموزش عمومی موفق به طی دوره آموزش عمومی نشدهاند، تاسیس شده و فعالیت میکنند.
🔸اجرای این مصوبه، جامعهی درگیر با انواع مدارس را دچار مشکل جدی خواهد کرد و عملا مدارس عنوانشده با چالشهای متعددی روبهرو خواهند شد. مضاف بر مشکل در اجرا، لطمه به #عدالت_آموزشی ماجرای جدیتری است که با اجرای مصوبه حذف تنوع مدارس آن هم در نظام آموزشی فعلی رخ خواهد داد.
🔹بر کسی پوشیده نیست که دانشآموزان مستعد خانوادههای کمبرخوردار در مناطق مختلف کشور و همچنین دانشآموزان مستعد مناطق محروم تنها راه نیل به آرمان تحصیلی و موفقیت را تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان و نمونهدولتی یافتهاند و با حذف این تنوع، ضربه سختی به عدالت آموزشی در نظام آموزشی فعلی خواهد خورد و پاس گل مناسبی به #مدارس_غیردولتی و منتفعان آن داده خواهد شد،
🔸چراکه این دانشآموزان با این سطح از کیفیت حتما به سمت مدارس دولتی سوق داده نخواهند شد و خانواده با هر مشقتی سهم بیشتری از درآمدش را برای تحصیل و آموزش فرزندان هزینه خواهد کرد و این سوای داغکردن تنور غیردولتیها، مسیر خصوصیسازی بیشتر در حوزه آموزش را هموار میکند.
📌برشی از یادداشت #روزنامه_فرهیختگان با عنوان «مصوبه تشدید تبعیض در مدارس»
📎 http://farhikhtegandaily.com/newspaper/2887/1/&page=164130
🎬 @Mostazafin_TV