eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.8هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
4.1هزار ویدیو
28 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ چگونه حسین بن علی‌ها به مسلخ کشانده می‌شوند؟ ➖ فوری‌ترین پیام عاشورا برای امروز جمهوری اسلامی، از نگاه ۱۳۷۱/۰۴/۲۲: 🔸 ما امروز یک جامعه‌‌ی اسلامی هستیم. باید ببینیم آن جامعه‌‌ی اسلامی، چه آفتی پیدا کرد که کارش به یزید رسید؟... به نظر من این پیام عاشورا، از درس‌ها و پیام‌های دیگر عاشورا برای ما امروز فوری‌تر است. 🔹 ما باید بفهمیم چه بلایی بر سر آن جامعه آمد که حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام)، آقازاده‌ی اوّلِ دنیای اسلام و پسر خلیفه‌ی مسلمین، پسر علی‌بن‌ابی‌طالب (علیه‌الصّلاةوالسّلام) در همان شهری که پدر بزرگوارش بر مسند خلافت می‌نشست، سر بریده‌اش گردانده شد و آب از آب تکان نخورد! از همان شهر آدم‌هایی به کربلا آمدند، او و اصحاب او را با لب تشنه به شهادت رسانند و حرم امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) را به اسارت گرفتند! 🔸 قرآن جواب ما را داده است. میفرماید: «فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصّلاة واتبعوا الشهوات فسوف یلقون غیّا.» 🔹 دو عامل، عامل اصلی این گمراهی و انحراف عمومی است: یکی دورشدن از ذکر خدا که مظهر آن نماز است. فراموش کردن خدا و معنویّت؛ حساب معنویّت را از زندگی جدا کردن و توجّه و ذکر و دعا و توسّل و طلب از خدای متعال و توکّل به خدا و محاسبات خدایی را از زندگی کنار گذاشتن. 🔸 دوم «واتّبعوا الشهوات»؛ دنبال شهوترانی‌ها رفتن؛ دنبال هوسها رفتن و در یک جمله: . به فکر جمع‌آوری ثروت، جمع‌آوری مال و التذاذ به شهوات دنیا افتادن. اینها را اصل دانستن و آرمانها را فراموش کردن. این، درد اساسی و بزرگ است. ما هم ممکن است به این درد دچار شویم. 🔹 اگر در جامعه‌ی اسلامی، آن حالت آرمانخواهی از بین برود یا ضعیف شود؛ هر کس به فکر این باشد که کلاهش را از معرکه در ببرد و از دیگران در دنیا عقب نیفتد؛ این‌که «دیگری جمع کرده است، ما هم برویم جمع کنیم و خلاصه خود و مصالح خود را بر مصالح جامعه ترجیح دهیم»، معلوم است که به این درد دچار خواهیم شد. 🔸 اگر... ارزشها را نگه داشتید، نظام امامت باقی می‌ماند. آن‌وقت امثال حسین‌بن‌علی (علیه‌الصّلاة‌والسّلام)، دیگر به مذبح برده نمی‌شوند. اما اگر این‌ها را از دست دادیم چه؟ اگر روحیه‌ی بسیجی را از دست دادیم چه؟ اگر به جای توجّه به تکلیف و وظیفه و آرمان الهی، به فکر تجمّلات شخصی خودمان افتادیم چه؟ اگر جوان بسیجی را، جوان مؤمن را، جوان بااخلاص را -که هیچ چیز نمیخواهد جز این‌که میدانی باشد که در راه خدا مجاهدت کند- در انزوا انداختیم و آن آدم پرروىِ افزون‌خواهِ پرتوقّعِ بی‌صفاىِ بی‌معنویّت را مسلّط کردیم چه؟ آن‌وقت همه چیز دگرگون خواهد شد. 🔹 اگر در صدر اسلام فاصله‌ی بین رحلت نبىّ اکرم (صلوات‌الله‌وسلامه‌علیه) و شهادت جگرگوشه‌اش پنجاه سال شد، در روزگار ما، این فاصله، خیلی کوتاه‌تر ممکن است بشود و زودتر از این حرفها، فضیلت‌ها و صاحبان فضایل ما به مذبح بروند. باید نگذاریم. باید در مقابل انحرافی که ممکن است دشمن بر ما تحمیل کند، بایستیم. 🔸 پس، عبرت‌گیری از عاشورا این است که نگذاریم در جامعه، منزوی، و فرزند انقلاب، گوشه‌گیر شود. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فقط انسان‌هایی در زندگی ضرر نمی‌کنند که اهل مبارزه اجتماعی هستند 🎙 : 💬 فقط انسان‌هایی در زندگی ضرر نمی‌کنند که ایمان آورده‌اند، سبک زندگی درستی دارند و فقط به فکر خودشان نیستند. افکار عمومی را، مدام به حق توصیه می‌کنند، یعنی مبارزه اجتماعی می‌کنند. 💬 همه به همدیگر سفارش به صبر و مقاومت کنید. جامعه را به سمت حق ببرید و به جامعه روح مقاومت بدهید. یعنی یک مبارزه وسیع اجتماعی در سطح جهان. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ همچون خریم در پوست شیر! ➖ در مذمّت غرب‌زدگی و غرب‌زدگان 🖊 بخشی از کتاب غرب‌زدگیِ : 🔸 غرب‌زدگی می‌گوییم هم چون وبازدگی. و اگر به مذاق خوش‌آیند نیست، بگوییم هم چون گرمازدگی یا سرمازدگی. اما نه. دست کم چیزی است در حدود سِن‌زدگی. دیده‌اید که گندم را چطور می‌پوساند؟ از درون. پوسته‌ی سالم برجاست اما فقط پوست است، عین همان پوستی که از پروانه‌ای بر درختی مانده. به هر صورت سخن از یک بیماری است. 🔹 عارضه‌ای از بیرون آمده. و در محیطی آماده برای بیماری رشد کرده. مشخصات این درد را بجوییم و علت یا علل‌هایش را، و اگر دست داد راه علاجش را. این غرب زدگی دو سر دارد. یکی غرب. و دیگر ما که غرب زده‌ایم. 🔸 برای من غرب و شرق نه معنای سیاسی دارد و نه معنای جغرافیایی. بلکه دو مفهوم اقتصادی است. غرب یعنی ممالک سیر، و شرق یعنی ممالک گرسنه. برای من دولت افریقای جنوبی هم تکه‌ای از غرب است. گرچه در منتهی‌الیه جنوبی افریقا است. و اغلب ممالک امریکای لاتین جزو شرقند. گر چه آن طرف کره‌ی ارضند. 🔹 بحث از نفی ماشین نیست. یا طرد آن. چنان که طرفداران «اوتوپیا» در اوایل قرن نوزدهم میلادی گمان می‌کردند؛ هرگز. دنیاگیر شدن ماشین، جبر تاریخ است. بحث در طرز برخوردهاست با ماشین و تکنولوژی. بحث در این است که ما ملل در حال رشد -مردم ممالک دسته ی دوم که دیدیم- سازنده‌ی ماشین نیستیم. اما به جبر اقتصاد و سیاست و آن مقابله‌ی دنیایی فقر و ثروت بایست مصرف کنندگان نجیب و سر به راهی باشیم برای ساخته‌های صنعت غرب. یا دست بالا تعمیرکنندگانی باشیم قانع و تسلیم و ارزان مزد، برای آن چه از غرب می آید. 🔸 لاسی که آمریکا و شوروی (دو سردمدار بی معارض انگاشته شده‌ی آن دو بلوک) در قضیه‌ی کانال سوئز و کوبا، با هم زدند، نشان داد که اربابان دو ده مجاور به راحتی با هم سر یک میز می‌نشینند؛ و در دنبالش قرار داد منع آزمایش‌های اتمی و دیگر قضایا. 🔹 به این صورت دیگر زمان ما، علاوه بر آن که زمانه‌ی مقابله ی طبقات فقیر و غنی در داخل مرزها نیست، یا زمانه انقلاب‌های ملی، زمانه‌ی مقابله‌ی «ایسم»ها و ایدئولوژی‌ها هم نیست. زیر جُل هر بلوایی یا کودتایی یا شورشی در زنگبار یا سوریه یا اروگوئه، باید دید توطئه‌ی کدام کمپانی استعمار طلب و دولت پشتیبان او نهفته است. دیگر جنگ‌های محلی زمانه‌ی ما را هم نمی‌شود جنگ عقاید مختلف جا زد، حتی به ظاهر. این روزها هر بچه مکتبی نه تنها زیر جل جنگ دوم بین‌المللی، توسعه‌طلبی مکانیزه‌ی طرفین دعوا را می‌بیند؛ بلکه حتی در ماجرای کوبا و کنگو و کانال سوئز یا الجزایر نیز به ترتیب دعوای شکر و الماس و نفت را می‌نگرد. 🔸 حرف اصلی این دفتر در این است که ما نتوانسته‌ایم شخصیت «فرهنگی - تاریخی» خودمان را در قبال ماشین و هجوم جبری‌اش حفظ کنیم؛ بلکه مضمحل شده ایم. 🔹 حرف در این است که ما تا وقتی ماهیت و اساس و فلسفه‌ی تمدن غرب را در نیافته‌ایم، و تنها به صورت و به ظاهر، ادای غرب را در می‌آوریم - با مصرف کردن ماشین‌هایش - درست هم چون آن خریم که در پوست شیر رفت و دیدیم که چه به روزگارش آمد. 🔸 اگر آن که ماشین را می‌سازد، اکنون خود فریادش بلند است و خفقان را حس می‌کند، ما حتی از این که در زیّ خادم ماشین در آمده‌ایم، ناله که نمی‌کنیم هیچ، پز هم می‌دهیم. 🔹 به هر جهت ما، دویست سال است که هم چون کلاغی، ادای کبک را در می‌آوریم (اگر مسلّم باشد که کلاغ کیست و کبک کدام است؟) و از این همه که برشمردیم یک بدیهی به دست می‌آید. این که ما تا وقتی تنها مصرف‌کننده‌ایم - تا وقتی ماشین را نساخته‌ایم - غرب‌زده‌ایم؛ و خوش مزه اینجاست که تازه وقتی هم ماشین را ساختیم، ماشین‌زده خواهیم شد! درست هم چون غرب که فریادش از خودسری «تکنولوژی» و ماشین به هواست. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اگر فیلم‌برداری، فقط برای تماشاست، برادر، وقت ما را نگیرید ◀️سیستان. داستان پر غصه سیستان تمامی ندارد. 🔸 به این فیلم نگاه کنید. این جا مردم بر سر احزاب سیاسی بحث نمی‌کنند. این جا بحث بر سر کیفیت آموزش و خدمات پزشکی نیست. این جا جنگ بر سر ابتداییات زندگی است. آب، برق، گاز و مسکن. 🔹 برای دسترسی به گاز باید کپسول به دست دنبال ماشین باشید. آب را باید از تانکر بگیرید و یا از هوتگ‌ها تهیه کنید. 🔸ببینید، پیرمرد را که دل پری دارد و رُک و راست، سخن می‌گوید: «اگر داد و فریاد و بدبختی ما را می‌توانید به جایی برسانید، خب، دست شما درد نکند. اگر فقط برای تماشاست، خب، برادر، مزاحم وقت ما نشوید» 🔺 سیستان و بلوچستان، از مناسب‌ترین مقصد ها برای سفر‌های استانی مسئولان است. اگر بدانند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خطر برگشت به قهقرا ➖ ۱۹ محرم، سالروز حركت از كوفه به طرف شام ◀️ جامعه اسلامی به محوریت پیامبر عظیم‌الشان، کارش به آن جا رسید که همان مردم جمع شدند و فرزند آن پیامبر را به بدترین شکل کشتند. این است. برگشت به قهقرا و عقب‌گرد. هر جامعه اسلامی در همین خطر هست! 🎬 @Mostazafin_TV
6.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ به نام جمارانی‌ها، به کام بساز بفروش‌ها ◀️ بعد از ماجرای تخریب ساختمان مربوط به نهاد ریاست جمهوری در جماران، که حاشیه‌های زیادی به همراه داشت و گفته شد که دولت به تلافی آن شهردار را به جلسه هیأت دولت راه نداده است، حال خبر‌های جدیدی به گوش می‌رسد. دولت تلاش دارد مصوبه شهرداری در محدودیت ارتفاع ساختمان‌ها در منطقه جماران را لغو کند. 🔸 از ۱۴۸ قطعه زمین موجود در جماران، ۶۰ درصد املاک در اختیار آقایان منتسب به اصلاح طلب است که به دلیل قانون منع بلندمرتبه سازی (حداکثر دو طبقه)،‌ به بهایی پایین خریداری شده است و حالا با فشار دولت بر روی شهرداری به دنبال لغو این قانون و رفع محدودیت ارتفاعی و ساخت برج در آن منطقه هستند. 🔺باید از خود پرسید که در شرایط هم زمانی کرونا و شروع سال تحصیلی جدید، افزایش مشکلات مردم خوزستان و سیستان و بلوچستان، از بین رفتن دارایی مردم در بورس، تورم افسار گسیخته و سختی معیشت، چرا دولت باید وقت و انرژی خود را صرف چند پلاک در جماران کند. 🎬 @Mostazafin_TV
11.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ هر کس از مسیر منحرف شد باید پایمال شود ➖ بخشی از اولین نمازجمعه تهران بعد از انقلاب به امامت آیت الله طالقانی 🎙 💬 مردم پر ادعای کم کار و فریب کار، از بین خواهند رفت در حکومت ما. فقط مردم صادق می‌توانند راه انقلاب را ادامه دهند. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ غم مخدر یا محرک؟ ◀️ در فضای خفقان سال‌های پس از کودتای ۲۸ مرداد که جریان‌های مبارزی همچون ملی‌گراها، در شرایط یأس و سرخورگی ناشی از کودتا به سر می‌بردند، افرادی چون شهید بهشتی، آیت الله سید محمود طالقانی، استاد مرتضی مطهری و دکتر محمد ابراهیم آیتی، در جمع انجمن اسلامی مهندسین، سخنرانی می‌کردند تا جامعه را علیه ظلم، تهییج کنند. 🔺 این کتاب که حاصل سخنرانی‌های شهید بهشتی در همین جمع است، ضمن تاکید بر متوقف نماندن در گریه بر امام حسین (ع)، از غمگین بودن به یاد مظلومیت امام در شرایط هولناک استبداد و ظلم رایج حکومت‌های جور، تحلیلی کاربردی و حرکت‌آ‌فرین ارائه می‌دهد که در زمانه خود تا به حال، تازه و زنده می‌نماید. ➖ نام کتاب: مبارزه پیروز ➖ ناشر: روزنه ➖ نویسنده: سید محمد حسینی بهشتی 📌 برای خرید این کتاب، اینجا را کلیک کنید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خدمت وظیفه عمومی علیه فقرا ◀️ سربازی اجباری یا همان خدمت وظیفه عمومی، نوعی است که اگر فرد آن را نپردازد، از بسیاری از خدمات عمومی از جمله کار رسمی منع می‌شود. 🔸 اگر چه این مالیات به صورت برابر بین همه تقسیم می‌شود اما راه‌های جایگزین آن برای برخوردار‌ها، فراهم‌تر است. 🔺 گذاراندن حدود دو سال از بهترین روز‌های جوانی در خدمت عمومی، تنها یک طرف سربازیِ اجباری است. معادل ریالی این دو سال مبلغی حدود ۵۹ میلیون تومان است که بر دوش خانواده‌‌های فقیر بیش از باقی سنگینی می‌کند. 🎬 @Mostazafin_TV
◀️ اگر آن حساسیتی که علمای ما روی کفر داشتند روی می داشتند، کفر به وجود نمی‌آمد؛ چرا که ظلم موجب کفر می‌شود! 🔺 esmbook_enghelab 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ عدم کارایی یا تعارض منافع ➖ مخالفت‌های دنباله‌دار بعضی مسئولان با طرح مالیات بر عایدی املاک ◀️ (کارشناس مسکن): مشاور وزیر راه و شهرسازی که مدیر عاملِ فلان بانک خصوصی و سهام‌دار و عضو هیئت مدیره ده‌ها شرکت سرمایه‌گذاری مسکن و املاک بود، برای اینکه نگذارد طرح به صحن مجلس برسد، در تمام جلسات کمیسیون اقتصادی، شرکت می‌کرد. 🔸 یکی از مسئولین سازمان امور مالیاتی که از موافقین جدی مالیات بر عایدی سرمایه بود، در جلسه آخر، جزوِ مخالفین صددرصد بود. بیرون از جلسه به ایشان گفتم که چرا مخالفت می‌کنید؟ گفت که در حاشیه جلسه قبلی هیئت دولت، رئیس جمهور به من گفت که می‌روی و این طرح را مُلغی می‌کنی. 🎬 @Mostazafin_TV