فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش جنجالی شبکه خبری ان بی سی نیوز از پدیده عجیب امنیت غذا در ایالات متحده!
#امریکا_رو_به_افول
#ایده_های_ناب
#ایده_های_مردمی
📌ایده های مردمی بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی
#مکتب_حاج_قاسم
#مرد_میدان
#بزرگداشت_مردمی
#نشر_حداکثری
💢۹دیماه به واسطه حرکت فوق العاده مردم در تاریخ ماندگار شد.
#رهبر
#امام_خامنه_ای
@aeenejan
eitaa.com/aeenejan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢خاطره حاج محمود کریمی از حاج قاسم سلیمانی
🔹شخصی آمد و از من درخواست کرد که با زنان بدحجابی که در روضهها شرکت میکنند برخورد کنم، حاج قاسم هم آنجا نشسته بود؛ گفت حاج قاسم شما یک چیزی بگویید.
🔹حاج قاسم گفت مگر اینجا خانهی شماست؟
خانهی شما آمدند برخورد کن. در خانه مادرشان آمدهاند.
#خاطره
#حاج_قاسم
@aeenejan
eitaa.com/aeenejan
🌠🍁
🍁
💠همه حماسهآفرينان نهم دي
✍️ مهدی سعیدی
🔸🌹🔹
🔻عظمت نهم دي را بايد در عبور موفق ملت بصير ايران از «فتنهاي عميق» دانست که در طراحي آن همه ابزارهاي تزوير و فريب براي اغواء ملت دستبهکار شده بود. در اين حماسه بزرگ همه اقشار مردم سهيم بودند.
❇️نکات تحليلي: در نهم دی 1388 اقشار مختلف ملت با گرايشها و سلایق و انگيزههای متفاوت در ميدان حاضر شدند:
🔹1- بخش قابلملاحظهای از خالقان حماسه بزرگ نهم دي، 24 ميليون رأیدهندهای بودند که مظلومانه نظارهگر هتک حرمت به رأیشان در طول چند ماه پس از انتخابات خردادماه بودند. فتنهگران هیچگاه حاضر نشدند که رأی آنان را به حساب بياورند و برايش احترام قائل شوند! این اکثريت براي صيانت از رأی خود در روز نهم ديماه بار ديگر به ميدان آمدند.
🔸 2- حاضرين در نهم دیماه تنها کساني نبودند که به احمدینژاد رأی داده باشند. بدون شک برخي از آنها به موسوي و کروبي رأی داده بودند، اما آن روز آمده بودند که با فريادهايشان به سران فتنه اعلام نمايند که «رأیشان را پس دهند»، چراکه رأی آنها در پاي صندوق رأی به کساني بوده که ادعاي خط امامي بودن را يدک ميکشيدند، اما عملاً بعد از آغاز فتنه نشان دادند که در خدمت دشمنان امام و انقلاب قرار گرفتهاند!
🔹 3- بخشي از حماسهسازان نهم دي آنهایی بودند که حضور بيگانگان در صف فتنهگران را خيانت به کشور ميدانستند. آنها معتقد بودند که اگر هم اختلاف و دعوا و رقابتي بين سياسيون وجود دارد، قرار نيست يک جريان با توسل به بيگانگان، زمینهساز نفوذ اجنبي در کشور گردد.
🔸 4- در جمع حاضرين در حماسه نهم دي، برخي در جرگه منتقدين دولت قرار ميگرفتند. آنها آمده بودند تا به فتنه گران اعلام نمايند که انتقاد داشتن دليلي بر قرار گرفتن در صف ضدانقلاب و براندازان نيست! آنان آمده بودند تا به فتنهگران چارچوب انتقاد و اعتراض را بفهمانند و بياموزند که همه انتقادها و اعتراضها بايد در چارچوب منافع ملت و قانون صورت گيرد و در اين مسير نبايد مرزهاي خودي و غيرخودي در هم آميزد.
🔺5- بخشي از حماسهسازان نهم دي نيز ملتي بودند که از اینهمه جنجال و آشوب و ناآرامي به تنگ آمده بودند. آنها باور داشتند که تداوم هر مناقشه و اختلافي، حد يقفی دارد و نباید برخي زيادهخواهان، براي کسب قدرت، زندگي عادي شهروندان را به مخاطره اندازند.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
⛔⛔ویژه سرشبکه ها و مدیران کانال های طرح ثامن⛔⛔
🔰 لیبرالیسم
لیبرالیسم حرکت تاریخی و مشخصی از اندیشه های عصر جدید است که با جریان رنسانس و اصلاح گری آغاز می شود و در اغلب موارد آن را ارزش آزادی فردی دانسته اند. لیبرالیسم از شعارهای اجتماعی دیگری است که هم زمان با ظهور اومانیسم به عنوان یک اصل بدیهی در ذهنیت جامعه غربی مطرح شد. و به معنای اباحیت و آزاد انگاری بشر است.
♦️لیبرالیسم از واژه لیبرال مشتق شده و دارای ریشه فرانسوی لیبر (liber) بهمعنای آزاد است. برتراند راسل درباره پیدایش لیبرالیسم مینویسد: «لیبرالیسم قدیم، محصول انگلستان و هلند بود و وجوه بارزی داشت ... صفت مشخّصه این مکتب (لیبرالیسم) به یک معنی خاص، فردیت است ... از دکارت به بعد قسمت اعظم فلسفه به درجات، کم و بیش دارای این جنبه فردیت فکری بودهاند».
این مسلک زندگی انسان را فقط در همین دنیا میداند و میگوید: آزادی انسان نامحدود است و هیچ نیرو و منبعی نمیتواند او را مقیّد کند و بایدها و نبایدهایی را برای او تعیین کند.
بهعبارت دیگر، چیزی بهعنوان دین نمیتواند برای بشر تعیین سرنوشت کند.
🔹لیبرالیسم در حوزه اجتماع و در روابط فرد با همنوعانش معنای اصلی خود را باز می یابد.
از همین رو در سطوح گوناگون زندگی اجتماعی، ما با انواع مختلف لیبرالیسم، همچون لیبرالیسم سیاسی، اقتصادی، دینی و اخلاقی سر و کار داریم. لیبرالیسم را میتوان همان اومانیسم عقلگرا یا خودمختاری اومانیستی نامید که در آن انسان خودمختار است. در واقع لیبرالیسم همان اندیشه انسانمحوری میباشد که نتیجه عملی اش نیز اباحهگری به معنای نفی حلال و حرام الهی و پایبند نبودن به دستور دین در زندگی فردی و اجتماعی است. این فکر در راستای نشر بیدینی و ترویج بیبندوباری در میان مردم قدم برمیدارد.
🔸در تفکّر لیبرالیستی صحّت و سقم تمام قوانین از طریق خواستها و گرایشهای انسان تعیین میشود و بایدها و نبایدها و واجب و حرام و تمام قضایای ارزشی از ناحیه اعتبار آدمی ارج و منزلت خود را بازمییابد و پس از گزینش و گرایش یا گریز و نفرت انسان به امری خاص، آن امر، ضرورتِ وجود و یا عدم پیدا میکند؛ به بیان دیگر، هر ارزش عملی یا رفتاری که ارزش قدسی و آسمانی دارد و انسان الزاماً از راه آن به باطن و حقیقت هستی راه مییابد، نفی میشود. ادامه دارد... #روشنفکری_در_ایران_و_غرب