eitaa logo
بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی
3.7هزار دنبال‌کننده
42 عکس
5 ویدیو
0 فایل
🔸گلچینی از بیانات و گفتارهای: 🔹امام خمینی 🔹رهبر انقلاب 🔹شهید بهشتی 🔹شهید مطهری 🔹دکتر شریعتی 🔹امام موسی صدر 🔹آیت‌الله طالقانی 🔹استاد صفایی حائری 💬ارتباط و تبادل @Logos73
مشاهده در ایتا
دانلود
معاویه ابوذر را می‌شناخت که تا کجا به آزادی بردگان و سیری گرسنگان می‌اندیشد. غلامی را مأمور کرد که «این کیسه زر را به ابوذر بده، و اگر توانستی به او بدهی، آزادی!» غلام نزد ابوذر رفت، ابوذر اِبا کرد. غلام اصرار و التماس و پاسخ ابوذر تنها: نه! بالاخره گفت: «ای ابوذر! خدا تو را بیامرزد، این پول را بگیر که آزادی من در دادن این پول به توست.» و ابوذر بی‌درنگ: «آری، ولی اسارت من نیز در گرفتن این پول از توست!» 💬 📚کتاب ابوذر صفحه ۲۱۸ 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
📝من این را به طور قاطع عرض کنم: هر زمانی که قطب مخالف از عقیده حق گرفته شود، خود عقیده حق طبعاً به سوی فساد می‌گراید؛ یعنی عوام الناس می‌آیند در اطراف این عقیدۀ حق آنچنان می‌بافند و مخلوط می‌کنند و آنقدر چرند به آن اضافه می‌کنند که عقیدۀ حق به دست طرفدارها زیان می‌بیند. همیشه زیانهایی که عقیدۀ حق به دست طرفدارانش دیده به دست مخالفانش ندیده است. 💬 📚جهاد اسلامی و ازادی عقیده صفحه ۱۱۶ 💠کانال بازخوانی آثاراندیشمندان اسلام ✅ http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
این قدر که دشمن را بزرگ می‌کنند، بزرگ نیست. ما نباید همۀ فکر و ذهنمان را متوجه آن کنیم. ما باید خودمان را بسازیم. ما باید پیش از اینکه به دشمن توجه کنیم، خودمان را بسازیم... بیش از آنکه استعمار بر سر ما بزند، ما به سر همدیگر زدیم و خودمان را ذلیل کردیم.» 💬 📚سایت خبر آنلاین تاریخ انتشار ۱۸شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۳:۳۲ محمد اسفندیاری، پیک آفتاب، پژوهشی در کارنامۀ زندگی و فکری آیت الله سید محمود طالقانی، صحیفۀ خرد، ۱۳۸۸ 💠کانال بازخوانی آثاراندیشمندان اسلام ✅ http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
📌 وقتی حضرت امام به مسئولین درس مردم داری می دهد ! 🔶حکومت اسلامی که ما می‌خواهیم یک همچو چیزی ما می‌خواهیم که آن کسی که در رأس است، آن هم با مردم رفیق باشد. و بنشیند و خودش را نگیرد؛ در بین مردم بنشیند با آنها صحبت بکند؛ هر کس حاجتی دارد به او بگوید، وقت داشته باشد با او صحبت بکند. 🔷آن هم که رئیس ارتش است و آن هم که رئیس شهربانی است و آن هم که رئیس ژاندارمری است، آن هم در بین مردم همان‌طور باشد. وارد بشود بین مردم، نه او از مردم وحشت کند؛ نه مردم از او وحشت بکنند. این باید دستور باشد برای همه حکومتها و ملتها. 🔶 وقتی یک حکومت اینطور شد، ملت دنبالش است؛ ملت حافظش است. همان‌طور که او حافظ ملت است، ملت هم حافظ او هستند. و ما می‌خواهیم یک همچو چیزی پیدا بشود که ملت حافظ دولت به همه جهات باشد؛ دولت هم حافظ منافع ملت به همه جهات باشد. 🌿 📚صحیفه امام جلد ۷صفحه ۲۴۰ 📆 تاریخ سخنرانی ۱۰/۴/۱۳۵۷ 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔺هنر واقعی انسان این است که منطقی و منصفانه حرف بزند 🔸رهبر انقلاب: هنر این است که انسان، منطقی حرف بزند، منصفانه حرف بزند، برای خاطر هوای نفْس حرف نزند، برای خاطر حرف نزند، برای خاطر حرف نزند، خدا را در نظر داشته باشد؛ 🔹اِنَّ السَّمعَ‌ وَ البَصَرَ وَ الفُؤادَ کُلُّ اُولٰئِکَ کانَ عَنهُ مَسئولاً، بدانید خود این حرفی که میزنید، در روز قیامت عملی است که مجسّم میشود در مقابل شما، و خدای متعال مؤاخذه میکند، سؤال میکند؛ نمیشود هر حرفی را انسان به‌خاطر میل دل خودش بزند. 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
⚖عدالت این نیست .... 🔶عدالت این نیست که تمام انسان ها جوجه های ماشینی یکنواخت و یکسان به وجود بیایند و آفریده شوند، بلکه این حماقت و کوتاه فکری است. 🔷عدالت این است که از هر کس به اندازه ی وسعت و سرمایه اش، کوشش و سود بخواهند. اگر تمام اجزای یک ماشین فریاد بردارند که باید ما همه برابر و یکسان باشیم از یک جنس و یا یک اندازه و در یک جا، آیا این ماشین کاملا عادلانه، جز مقداری مواد یکسان و جز توده ای بی خاصیت ولی همرنگ، چنین دیگری هست ؟ 🔶پس تفاوت ها باید باشند به شرط این که معیار افتخار نباشند. و به شرط این که از هر کس به اندازه وسعش و سرمایه اش بخواهند و به شرط این که در هنگام مزد و پاداش نسبت سود هر کس را با سرمایه ی خودش بسنجند و براساس این نسبت پاداش بگذارند 💬 📚فقر صفحه ۱۹ 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
✅نظام اجتماعی باید طوری باشد که ضعیف و قوی در برابر قانون یکسان باشند 🔷جامعه‌‌‌‌‌اي به مقام قداست (مقامي که قابل تقديس و تمجيد باشد که بشود گفت اين جامعه جامعه انساني است) نمي‌‌‌‌‌رسد مگر آن وقت که وضع به اين منوال باشد که ضعيف حقش را از قوي بدون لکنت کلمه بگيرد؛ وقتي ضعيف در مقابل قوي مي‌‌‌‌‌ايستد لکنتي در بيانش وجود نداشته باشد. 🔶اين جمله شامل دو مطلب است: يکي اين که مردم به طور کلي روحيه ضعف و زبوني را از خود دور کنند و در مقابل قوي (هر اندازه قوي باشد) شجاعانه بايستند، لکنت به زبانشان نيفتد، ترس نداشته باشند- که ترس از جنود ابليس است- و ديگر اين که اصلا نظامات اجتماعي بايد طوري باشد که در مقابل قانون، قوي و ضعيفي وجود نداشته باشد. پس علي عليه السلام مي‌‌‌‌‌گويد در برنامه حکومت اسلامي ما «فَيأْمَنَ الْمَظْلومونَ مِنْ عِبادِک‌‌‌‌‌» خدايا بندگان ستمديده تو در امنيت قرار گيرند، چنگال ستمگر را قطع کنيم. 💬 📚اینده ی انقلاب اسلامی /نجات مظلومان صفحه ۳۰ 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔴اگر مردم از جمهوری اسلامی مایوس شوند و در این محیط انفجاری حاصل شود هیچ کس نمی تواند جلویش را بگیرد! 🔸اگر خدای نخواسته جمهوری اسلامی نتواند جبران کند این مسائل اقتصادی را، که اول مرتبه زندگی مردم است. 🔸و مردم مأیوس بشوند از جمهوری اسلامی و مأیوس بشوند از اینکه اسلام هم برای آنها بتواند در اینجا کاری انجام بدهد، اگر در این محیط یک انفجار حاصل بشود، دیگر نه من و نه شما و نه هیچ کس، نه روحانیت و نه اسلام، نمی تواند جلویش را بگیرد. 🔸انفجار اگر در زمان طاغوت حاصل می شد، ماها می توانستیم با نصیحت، با موعظه، با امر، مهارش کنیم. 🔸 اما انفجار اگر در متن اسلام حاصل بشود، مردم با یأس از جمهوری اسلامی منفجر بشوند، دیگر قابل مهار نیست. 💬 📚صحیفه جلد ۱۰ص، ۳۳۵ 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
آقا و خانم! به بچه فرصت اظهارنظر بدهيد! بگذاريد يك حرف پرت بزند؛ بگذاريد يك استدلال غلط بكند، يك نتيجه غلط هم بگيرد، و حتى تا آنجا كه خسارتِ شكننده ندارد دنبال اين نتيجه غلط برود و خودش يك تجربه به دست بیاورد 💬 📚صفحه ۱۶ کتاب نقش ازادی در تربیت کودکان 💠بازخوانی آثار اندیشمندان اسلامی ✅ http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🕯چگونه بر امام حسین (ع) گریه می کنی اما حرکتی برای اصلاح جامعه انجام نمی دهی !؟ ☑️آیا می‌شنوی؟ ای كسی كه برای امام حسین اندوهگین هستی و بر امام حسین گریه می‌كنی، امروز هر چه فساد بیشتر شود و اصلاح جامعه كمتر، راه برای به نابودی كشاندن اهداف امام حسین هموارتر شده است؛ اهدافی كه امام حسین(ع) برای آن‌ها كشته شد. ☑️به همان اندازه که در ایـن روزهـا احسـاس مصـیبت و انـدوه عمیق و نیز احساس قدردانی فراوان می‌کنیم، به همان اندازه باید در زندگی و اوضاعمان بازنگری کنیم و خط تازه‌ای برای رفتار و سلوکمان برگزینیم؛ باید تجسم حسینی بودن روی زمین باشیم. 🌿 📚 مقاله ی به سوی خط حسینی صفحه ۶ و مقاله ی زینب شکوه شکیبایی 💠کانال بازخوانی آثاراندیشمندان اسلام ✅ http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
📝وای بر آن روز 🔶خدا نیاورد آن روزى را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشترى برخوردار شوند. معاذ اللَّه که این با سیره و روش انبیا و امیر المؤمنین و ائمه معصومین- علیهم السلام- سازگار نیست. 🔷با توجه به اینکه بار سنگین انقلاب بر دوش قشر مستضعف است... وظیفه داریم فعالیت و توجه را به نواحى محروم، خصوصاً جنوب شهر، که در رژیم گذشته توجهى به آنها نشده، معطوف کنیم. 💬 📚صحیفه امام جلد ۱۵ صفحه ۲۷۳ 📚صحیفه امام جلد ۲۰ صفحه ۳۴۱ 💠کانال بازخوانی آثاراندیشمندان اسلام ✅ http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
معاویه ابوذر را می‌شناخت که تا کجا به آزادی بردگان و سیری گرسنگان می‌اندیشد. غلامی را مأمور کرد که «این کیسه زر را به ابوذر بده، و اگر توانستی به او بدهی، آزادی!» غلام نزد ابوذر رفت، ابوذر اِبا کرد. غلام اصرار و التماس و پاسخ ابوذر تنها: نه! بالاخره گفت: «ای ابوذر! خدا تو را بیامرزد، این پول را بگیر که آزادی من در دادن این پول به توست.» و ابوذر بی‌درنگ: «آری، ولی اسارت من نیز در گرفتن این پول از توست!» 💬 📚کتاب ابوذر صفحه ۲۱۸ 💠کانال بازخوانی آثاراندیشمندان اسلام ✅ http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
وقتی اسلام در پوشش زن و مرد و صحبت کردن و رفتار آنها سخت گیری میکند، این تنگ نظری نیست، بلکه وسعت نظر است. اسلام نمیخواهد معنویت انسان در زباله دانی جنسیت قربانی شود. 💬 💠کانال بازخوانی آثاراندیشمندان اسلام ✅ http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
📝همیشه بی سوادها و نادانها و جاهلها وقتی که در مقابل دانشمندها، با قدرتها، باهنرها قرار می‌گیرند و می‌بینند جامعه برای اینها احترام‌ قائل است، نمی‌دانند چه بکنند، ابزار دیگری که ندارند، اگر بگویند بی‌ سواد است، آثار علمی اش را می‌بینند، اگر بگویند بی هنر است هنرش را دارند می‌بینند، اگر بگویند بی عقل است عقلش را دارند می‌بینند، چه‌ بگویند؟ آخرش می‌گویند این دین ندارد، این کافر است، این مسلمان‌ نیست. 💬 📚سیری در سیره ائمه اطهار 💠کانال بازخوانی آثاراندیشمندان اسلام ✅ http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🚨بالاتر از مصیبت سیدالشهدا بالاترین مصیبتی که بر اسلام وارد شد، مصیبت سلب حکومت از حضرت امیر بود، مصیبت ایشان از مصیبت سیدالشهدا بالاتر است! اعظم مصیبت‌ها این است که نگذاشتند مردم بفهمند اسلام چیست، حکومت اسلامی چیست، این پنج سال حکومت حضرت امیر با آن همه گرفتاری که در آخر به شهادت ایشان منجر شد، یک عزای بزرگ است! 💬 📚 صحیفه نور، جلد۱،صفحه۱۶۶ 💠کانال بازخوانی آثاراندیشمندان اسلام ✅ http://eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔹آمریکایی‌ها با خوشحالی می‌گویند این تحریم‌ها در تاریخ سابقه ندارد. بله، سابقه ندارد؛ ان‌شاءالله شکستی هم که آمریکایی‌ها می‌خورند سابقه ندارد. 💬 - ۹۷/۱۰/۱۹ 💠کانال بازخوانی آثاراندیشمندان اسلام ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
[جوانان عزیز!] خودتان را آماده کنید؛ کشور مال شما است؛ باید کشور را به اوجِ عزّت برسانید. 💬 - ۹۶/۰۸/۰۳ 💠کانال بازخوانی آثاراندیشمندان اسلام ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔰 دوستان عزیز این ۵ کتاب را به این ترتیب بخوانید: 1⃣ توسعه و مبانی تمدن غرب 2⃣ آغازی بر یک پایان 3⃣ حلزون های خانه به دوش 4⃣ رستاخیز جان 5⃣ فردایی دیگر 💠کانال بازخوانی آثاراندیشمندان اسلام ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔸اگر طلبه فهمید که باید کند، در نتیجه با کسانی می‌نشیند که یا به آنها رشد بدهد و یا از آنها رشد بگیرد؛ با یکی از دوستانم گفتم: با کسانی باش که تو را زیاد کنند و گفتم: هرکس، جز حق، از تو می‌کاهد و گفتم: ببین هنگامی که با فلان شخص یا بهمان نفر می‌نشینی او چه چیزی را در تو بزرگ میکند؟ خودش را و یا خودت را و یا دنیا را و یا خدا را. 💬 📔 استاد و درس، صفحه ۴۳ 💠کانال بازخوانی آثاراندیشمندان اسلام ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
شما هر مسئله‌ای‌که برای ذهنتان مطرح شد اول نگاه کنید ببینید آیا این مسئله، مسئله‌ای است که برای زندگی شما، برنامه شما، خط مشی شما، آینده‌ی شما تأثیری دارد یا ندارد؟ جهت بخش است یا نیست؟ اگر نیست، رهایش کنید. امروز آن روزی نیست که ما هر مسئله‌ای را بخواهیم بفهمیم و هر مشکلی را بخواهیم حل کنیم؛ برای خاطر اینکه ما اولی‌ترین مشکلاتمان را هم هنوز ندانسته‌ایم. ما هنوز ضروری‌ترین مسائل زندگی‌مان را نمیدانیم؛ تعارف هم نداریم. 💬 📗همرزمان حسین، صفحه۸ 💠کانال بازخوانی آثاراندیشمندان اسلام ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
⛔️ ارزش‌ها یا اشخاص؟! مسئله این است؛ 🔅 یکی از مصیبت‌های این زمان ما این است که اشخاصی دارند کم‌کم جانشین ارزش‌ها می‌شوند؛ این خطرناک است؛ انقلاب ما انقلاب ارزش‌هاست. 🔅 من مکرر در رابطه با خودم و دوستانم عرض کرده‌ام، دوستان عزیز ولو ۱۰ نفر، ۱۰۰ نفر، یک میلیون نفر ما را به جای ارزش‌ها بنشانند، عکسِ مسئله است؛ تعلیم اسلام و تعلیم مولا این است که تو ارزش‌ها را بشناس و اشخاص را با ارزش‌ها بسنج؛ بحث‌ها باید بر محور ارزش‌ها باشد، حمایت‌ها باید از ارزش‌ها باشد، درود باید بر ارزش‌ها باشد، درود بر شهیدان، این می‌شود درود بر یک ارزش، درود بر انسان‌های مخلص حمایت از یک ارزش می‌شود، درود بر کسانی که از بام تا شام مخلصانه برای مردم در راه رضای خدا زحمت می‌کشند، این می‌شود درود بر یک ارزش. 🔅ما باید ارزش ها را بشناسیم؛ البته اشخاص را هم باید بشناسیم در این شکی نیست، اما اول ارزش‌ها، بعد اشخاص، نه اول اشخاص بعد ارزش‌ها. 💬 - ۱۳۵۹/۱۲/۱۰ 💠کانال بازخوانی آثاراندیشمندان اسلام ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔰طلبگى و كار يدى 🔹چنان‌كه مرسوم است برخى اشكال مى‌گيرند كه چرا طلبه‌ها كار يدى نمى‌كنند و حال آن كه على(ع) كار مى‌كرد؛ يادم نيست كه كسى همين مطالب را به صورت پرسش مطرح كرد يا خود ايشان فرمود: على(ع) كه روى زمين كار مى‌كرد، به اين خاطر بود كه او را از كار كردن روى استعدادها محروم كرده بودند و گرنه هرگز آدم‌ها را رها نمى‌كرد. 🔸يكى از برادران طلبه كه گويا دل آزردگى زيادى از برخورد برخى بى‌انصاف‌ها داشت پرسيد: راستى به نظر شما مفت‌خور كيست؟ فرمود: مفت‌خور كسى است كه مشغول انجام تكليف نباشد. اگر پزشكى بتواند پزشك تربيت كند، ولى تعليم را رها كرده و مطب باز كند كه خود را تأمين مالى كند، بر مسند وظيفه ننشسته است. 💬 📔 مشهور آسمان (خاطراتی از استاد صفایی) 💠کانال بازخوانی آثاراندیشمندان اسلام ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🔰 روح‌هایی که حرکت کردند،  روح‌هایی که بار هستی و بار نسل‌ها و قرن‌ها را به دوش کشیدند، و آخ نگفتند و حسرت یک آه را بر دل دشمن گذاشتند، این روح‌ها انسان را حرکت می‌دهند. توجه به امام، به پیشرو، به روحی که راه رفته و حرکت کرده، در انسان قدرت ایجاد می‌کند. توجه به (ص)، توجه به (ع)، به انسان قدرت و نیرو می‌دهد. 💬 📙 کتاب حرکت 💠کانال بازخوانی آثاراندیشمندان اسلام ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 این چه پیروی از علی است که ما داریم؟ 📹 سخنرانی #امام_موسی_صدر در سال ۱۳۵۰ در کاشان با عنوان "علی موحد بود و بس" 💠کانال بازخوانی آثاراندیشمندان اسلام ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68
🚨چرا باید زندگی امام(ع) را بشناسیم؟! ◀️ شناخت زندگى امام و سيره‌ى عملى امام، داراى اين دو فايده است: يكى اينكه است يعنى به انسان می‌آموزد كه خطّ زندگى را چگونه بايد مشى كرد و ديگر اينكه برانگيزاننده و به‌اهتزاز درآورنده است؛ انسان را در پيچ‌وخم‌هاى زندگى کمک ميكند، به انسان حالت و مباهات ميدهد. ◀️ تعبير جامع‌ترى براى فایده‌ی دوّم هست: اینکه در انسان روح غروری به‌وجود مى‌آورد. اين احساس را در پيروان امام به‌وجود مى‌آورد كه راهى كه او ميرفت و امروز منِ شیعه مدّعی‌ام كه راه او را ميروم، راه خدا است، راه پرافتخار است، راه افتخارآفرين است؛ و بنابراين اين راه را بايد پيمود و بايد رفت. شناخت امام اين دو فايده را دارد. 💬 📚 (علیه‌السلام)؛ ص۳۹ (سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای در محرم الحرام ۱۳۵۱ در هیات انصارالحسین تهران) 💠کانال بازخوانی آثاراندیشمندان اسلام ✅ eitaa.com/joinchat/3087728640C9c243d5b68