🔰مراسم نکوداشت مرحوم استاد افروغ:
💢دکتر شجاعی زند، استاد برجسته جامعه شناسی دین؛
🔸ابتدا در حاشیه سخنان دکتر پارسانیا به این مسئله پرداخت که به رغم تلاش های خوبی که صورت گرفته ما هنوز ابژه هستیم و هنوز نتوانستیم در مقام سوژه قرار بگیریم. اما توانستیم پیچیدگی دین را به جامعه شناسان دین اثبات کنیم و مسائل پرشماری را پیش روی آنها قرار دهیم. در ادامه وی تصریح کرد که افروغ بنیان گذار یک گفتمان نبود. چرا که از نظر وی گفتمان به سادگی ساخته نمی شوند. وی گریزی هم به دولت های جمهوری اسلامی زد که هر یک در تلاشی که بیشتر به شوخی شبیه بود گمان می کردند گفتمان خود را تاسیس کنند. از نظر این استاد جامعه شناسی، افروغ به گفتمانی تعلق داشت که به رئالیسم، باور به ذات، اراده گرایی و ... و تلاش برای به هم آوری دو گانه هایی که در ظاهر قابل جمع نیستند، شناخته می شود. افروغ مولود همچون شهید سلیمانی مولود این گفتمان بود. گفتمانی که یکی از موالید آن نیز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بود. افروغ به صورت همزمان به دو گانه هایی چون نهضت/نظام، عامل/ساختار، باور داشت و به دلیل اراده گرایی، رویکرد انتقادی داشت.
▪️مشروح خبر
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
مردم از زندگی بیتو که با من هستی
طرفه سری است که باید بر استاد کشم
سالها میگذرد حادثهها میآید
انتظار فرج از نیمه خرداد کشم
✍امام خمینی ره
▪️ ۱۴ خرداد سالروز رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره ) تسلیت باد.
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
بررسی لایحه عفاف و حجاب (۲).mp3
45.19M
#صوت_نشست
🔸 نقد حوزه سیاستگذاری عفاف و حجاب در کشور
🎙 با ارائه:
سرکار خانم دکتر سمیه خراسانی
عضو هیئت علمی دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب
🎙 دبیر نشست: سرکار خانم الههسادات شفیعی
پژوهشگر حوزه زنان
📆 برگزار شده در: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
💢برگرفته از کانال تحلیلی عصر زنان
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
🔰مراسم نکوداشت مرحوم استاد افروغ:
💢حجت الاسلام غفاری فر، عضو هیأت مدیره انجمن مطالعات اجتماعی حوزه؛
🔸به سابقه کنش گری عماد افروغ پرداخت و از افروغِ تظاهر کننده در انگلستان که محاکمه شد، اموالش توقیف شد و از انگلستان اخراج شد، سخن گفت. افروغی که بعدا پاسدار شد و بسیار جسور بود. افروغی که جزء معدود اندیشمندانی بود که از سوی رهبری معظم دانشمند انقلابی لقب گرفت. وی این پیام را نشانه نقدپذیری نظام و بلکه بالاتر از آن استقبال از انتقادهای دردمندانه و سازنده شمرد. غفاری در ادامه افروغ را طالقانی انقلاب نامید. همان ایت الله طالقانی که از سوی امام راحل ابوذر زمان لقب گرفت. از نظر وی افروغ هم ابوذر بود، چراکه او هم همچون ابوذر منتقد بود. اما از نظر وی انتقاد افروغ هم مولود انقلاب بود. وی نسبت به شیطنت هایی هشدار داد که قصد دارند افروغ را در مقابل نظام معرفی کنند. از نظر وی افروغ اهل نقد و انتقاد و به اصطلاح نهضتی بود، و البته از نقد هم استقبال می کرد. ما هم به او نقدهایی داریم اما او را فرزند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می دانیم.
▪️مشروح خبر
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
🔰 مراسم نکوداشت مرحوم استاد افروغ:
💢دکتر حسن عبدی، عضو هیأت مدیره انجمن مطالعات اجتماعی حوزه؛
🔸این مکتب را دارای دو جنبه سلبی؛ که نقد پوزیتویسم و هرمنوتیک افراطی بود، و جنبه ایجابی؛ که دارای نوآوری هایی در پیش فرضها، نظریه و کاربرد بود، شمرد. و اضافه کرد که استاد عماد افروغ در این مکتب ظرفیتهایی در پیشبرد علوم اجتماعی اسلامی می دید. از جمله این ظرفیت ها قبول واقعیت، قبول جهان مستقل از فاعل شناسا، اصل علیت و ضرورت علی، است. اما وی بر این باور است که این موارد در تدقیق بیشتر خود زمینه ای برای اختلاف علوم اجتماعی اسلامی با مکتب رئالیسم انتقادی است، زیرا اولا اصل واقعیت در حکمت متعالیه مقدم بر هر گونه دوگانه ای از جمله ذهن/عین، وجود/ماهیت، عامل/ساختار و ... است، ثانیا، در حکمت متعالیه استقلال جهان از فاعل شناسا منحصر به جنبه معرفت شناختی نیست، هم جنبه هستی شناختی دارد و هم جنبه معرفت شناختی، و ثالثا، در حکمت متعالیه اصل علیت قانونی کلی و عقلی است، و رابعا در حکمت متعالی ضرورت، ضرورت وجودی است. او این گونه نتیجه گرفت که افروغ با تکیه بر اندیشه های نئوصدرایی، به تفاوت حکمت متعالیه با رئالیسم انتقادی نیز توجه داشت.
▪️ مشروح خبر
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
🔰مراسم نکوداشت مرحوم استاد افروغ:
💢حجت الاسلام اولیائی، پژوهشگر عرصه عدالت و شاگرد عماد افروغ گفت:
🔸 اگر به عمده کتابهای مرحوم دکتر افروغ توجه کنیم، میبینیم که در عمده آثارشان به عدالت اجتماعی پرداختند، در کتاب «فرهنگشناسی و حقوق فرهنگی»، از حق فرهنگی و نقش دولت بحث میکنند که بخش عمدهای از عدالت، بهویژه عدالت در حوزه فرهنگ یا عدالت فرهنگی است. در کتاب «چشماندازی نظری به تحلیل طبقاتی و توسعه» جامعهشناسی فقر را طرح میکنند، فقر و بحث در مورد نابرابری و جامعهشناسی فقر همان چیزی است که بحثهای عدالت به آن نیاز دارد. اساساً شرط عدالتطلب و عدالتخواه که حرّیت و آزادی و صراحت است کاملاً در عماد افروغ وجود داشت، انسانی که همیشه عقیدهشان را بیان میکردند و در عین دلسوزی بهدنبال بسط عدالت در مقام عمل هم بودند.
▪️ مشروح خبر
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
🔰مراسم نکوداشت مرحوم استاد افروغ:
▪️فرزند عماد افروغ ضمن تشکر از هیئت مدیره انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم، اساتید و حضار در جلسه؛ پدر خود را یک انقلابی و مدافع نظام شمرد که رفتارهای او بر اصول اخلاقی تکیه داشت. وی اضافه کرد که این انقلاب به سادگی به دست نیامده است و باید قدر آن را دانست. همچنین او از بنیاد اندیشه های عماد افروغ نام برد که به وصیت آن استاد فرزانه تاسیس شده و انجمن مطالعات اجتماعی حوزه را به همکاری در این بنیاد دعوت کرد. و همچنین در تایید سخنان غفاری فر، اذعان داشت از نقد اندیشه های استاد افروغ استقبال می کنیم، چرا که هیچ اندیشه ای بدون اشکال نیست و هر اندیشه ای با نقد زنده است.
▪️ مشروح خبر
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
استاد پارسانیا.mp3
38.28M
#صوت
🔰مراسم نکوداشت مرحوم استاد افروغ
▪️استاد پارسانیا؛ با موضوع «تلاش افروغ برای حضور امر دینی در جهان امروز»
▪️برگزارشده توسط انجمن مطالعات اجتماعی حوزه در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۰
▪️حقوق این آثار متعلق به انجمن مطالعات اجتماعی حوزه میباشد.
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
استاد شجاعی زند (online-audio-converter.com).mp3
35.35M
#صوت
🔰مراسم نکوداشت مرحوم استاد افروغ
▪️استاد شجاعیزند؛ با موضوع «گفتمانی که افروغ بدان تعلق داشت»
▪️برگزارشده توسط انجمن مطالعات اجتماعی حوزه در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۰
▪️حقوق این آثار متعلق به انجمن مطالعات اجتماعی حوزه میباشد.
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
استاد غفاری فر (2).mp3
27.21M
#صوت
🔰مراسم نکوداشت مرحوم استاد افروغ
▪️استاد غفاریفر؛ با موضوع «تبیین انقلابیگری عماد افروغ»
▪️برگزارشده توسط انجمن مطالعات اجتماعی حوزه در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۰
▪️حقوق این آثار متعلق به انجمن مطالعات اجتماعی حوزه میباشد.
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
استاد عبدی.mp3
20.8M
#صوت
🔰مراسم نکوداشت مرحوم استاد افروغ
▪️استاد عبدی؛ با موضوع «استاد عماد افروغ و ظرفیتهای مکتب رئالیسم انتقادی برای پیشبرد علوم اجتماعی اسلامی و کاستی های آن»
▪️برگزارشده توسط انجمن مطالعات اجتماعی حوزه در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۰
▪️حقوق این آثار متعلق به انجمن مطالعات اجتماعی حوزه میباشد.
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
استاد اولیایی.mp3
13.65M
#صوت
🔰مراسم نکوداشت مرحوم استاد افروغ
▪️استاد اولیایی؛ با موضوع «عماد افروغ، جستجوگر عدالت»
▪️برگزارشده توسط انجمن مطالعات اجتماعی حوزه در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۰
▪️حقوق این آثار متعلق به انجمن مطالعات اجتماعی حوزه میباشد.
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
فرزند مرحوم افروغ.mp3
9.19M
#صوت
🔰مراسم نکوداشت مرحوم استاد افروغ
▪️فرزند مرحوم استاد افروغ و بررسی دیدگاه های مطرح شده در این مراسم
▪️برگزارشده توسط انجمن مطالعات اجتماعی حوزه در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۰
▪️حقوق این آثار متعلق به انجمن مطالعات اجتماعی حوزه میباشد.
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
*┄┅═✧❁🦋❁✧═┅┄
🔖#نشست_علمی
📚موضوع: نقش جنسیت در ترسیم جایگاه اجتماعی زن مبتنی بر الگوی سوم
🎤 ارائه دهنده: سرکار خانم دکتر حیاتی (استاد حوزه و دانشگاه و عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه)
📆 زمان برگزاری: سه شنبه16خرداد ماه1402
ساعت نشست:17:00
🖇 لینک نشست👇
🌐 https://vcm.whc.ir/b/x7r-ydi-ikq-vqz
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
💠 مدرسه بانوی انقلاب با همکاری حلقه بانوان انجمن مطالعات اجتماعی حوزه برگزار مینماید:
سلسله نشست های «تبیین بر مدار گفتگو»
🔹جلسه اول:
🔷 با حضور:
حجتالاسلام والمسلمین سیدعلی موسوی
- رئیس پژوهشکده باقرالعلوم
📆 چهارشنبه، ۱۷ خرداد، ساعت ۱۸
📲 حضور در جلسه مجازی:
به صورت لایو از کانال بانوی آب پخش می گردد.
@banooyeab
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
hayati.mp3
49.3M
#صوت
▫️نشست علمی: نقش جنسیت در ترسیم جایگاه اجتماعی زن مبتنی بر الگوی سوم
▫️با ارائه سرکار خانم دکتر حیاتی
▫️برگزار شده در تاریخ 16 خرداد1402
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
چالش اصلی جهاد تبیین، عدم شبکه ارتباطی اجتماعی - حاج آقای موسوی 1402-03-17.mp3
18.31M
#سلسله_نشست_های_تبیین_بر_مدار_گفتگو ۱
🎙#بشنوید| اولین جلسه از سلسله نشستهای "تبیین بر مدار گفتگو"
🔹با موضوع:
«چالش اصلی جهاد تبیین، عدم شبکه ارتباطی اجتماعی»
🔸با ارائه:
حجت الاسلام و المسلمین سید علی موسوی
- رئیس پژوهشکده باقرالعلوم(علیهالسلام)
📆 چهارشنبه، ۱۷ خرداد
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
ویژه برنامه رحلت امام - استاد پارسانیا - 09-03-1402.mp3
42.43M
#صوت
💢موضوع: نقش امام خمینی (رحمه الله علیه) در احیای علوم اسلامی
💢با ارائه استاد پارسانیا
#علوم_اسلامی
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
🔰همایش بینالمللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی رحمهالله علیه
▪️زمان: ۲۵ و ۲۶ خردادماه ۱۴۰۲
▪️مکان: قم، بلوار جمهوری، موسسه امام خمینی رحمهالله علیه
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
🔰انجمن مطالعات اجتماعی حوزه با همکاری مجتمع بینالملل حوزههای علمیه برگزار میکند؛
💢افتتاح اولین میز بینالملل انجمنهای علمی حوزه؛
💢و رونمایی از راهبرد ترویجی_پژوهشی انجمن؛
🔰با حضور:
▫️ حجتالاسلام آقای حسینی کوهساری؛ معاون بینالملل حوزه
▫️ حجتالاسلام دکتر پارسانیا؛ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
▫️تعدادی از فعالین عرصه بینالملل از ایران و کشورهای همسایه
🗓زمان: چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵
🕌مکان: قم، بلوار جمهوری۲, فرعی اول سمت چپ ساختمان انجمن های علمی حوزه
💢هماهنگی جهت حضور در جلسه
@adminssoq
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
💠نگاهی بر ظرفیتهای بین المللی حوزههای علمیه
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد وکیلی در یادداشتی با عنوان «نگاهی بر ظرفیتها و طرحهای حوزههای علمیه در سطح بینالملل»، اینگونه آورده است:
🔸حوزههای علمیه شیعی با توجه به ابعاد جهانی دین اسلام و معارف مکتب اهل بیت، همیشه در طول تاریخ مدعی حضور در سطح جهانی بوده و خود را محدود به جفرافیا یا عرصه خاصی نمیدیده است؛ به همین جهت نیز در ادوار مختلف تاریخی بخش مهمی از دانش انسانی در علوم مختلف، محصول و نتیجه فعالیت این حوزهها بوده است.
🔸با توجه به تغییرات بنیادین جهان در دوران معاصر از جمله تغییرات عمیق مبانی و مبادی معرفتی انسان، تغییرات فناورانه از جمله فراگیر شدن رسانهها و تحقق عینی دهکده جهانی و نیز تغییرات مهم سیاسی و فرهنگی، از جمله وقوع انقلاب اسلامی با محوریت حوزههای علمیه در ایران و آثار و تبعات آن در سطح منطقه ای و جهانی، حوزههای علمیه در برابر وضعیت و مسئولیت جدیدی قرار گرفته است که تفاوتی اساسی با وضعیت پیش از خود دارد. چنین وضعیت و موقعیت خاص، می طلبد که حوزه علمیه، بازنگری اساسی در سیاست ها، رویکردها و برنامه های خود داشته باشد تا بتواند نقشآفرینی مهمتر و جدی تری در سطح جهانی ایفا نماید.
🔸در همین جهت مدیریت حوزههای علمیه همگام با تدوین اسناد راهبردی و طراحی برنامههای تحولی، توجه ویژه به ظرفیتها و توانمندیهای بینالمللی خود بنماید و ضمن تلاش برای احصاء این ظرفیتها، شیوه ها و راهکارهای عمیاتی مناسب بهرهگیری از این فرصتها را مدنظر قرار دهد.
در این نوشتار، تلاش شده به صورت گذرا مهمترین ظرفیتهای حوزههای علمیه برای حضور در این سطح، مورد اشاره قرار گیرد.
🔹۱. اسناد بالادستی: در اسناد بالادستی مدیریت حوزههای علمیه از جمله سند چشمانداز، آمایش سرزمینی، نظامهای جامع، برنامه ۵ ساله، منشور حوزههای علمیه و کارویژههای روحانیت، ظرفیتهای مختلفی مورد توجه قرار گرفته است که برخی از آنها به صورت ویژه با عرصه بینالملل مرتبط میباشد؛ از جمله:
الف) در نظامهای جامع حوزههای علمیه، از جمله: نظام جامع بینالملل حوزههای علمیه، نظام جامع تبلیغ؛ نظام جامع ارتباطات؛ نظام جامع رسانه؛ نظام جامع ادیان، مذاهب و فرق حوزههای علمیه به صورت ویژه عرصه بینالملل مورد توجه قرار گرفته است. در این نظام ها، راهبردها و سیاستهای کلی حوزههای علمیه در این عرصهها تدوین شده است.
ب) در سند راهبردی آمایش سرزمینی حوزههای علمیه که در آن وضعیت موجود و وضعت مطلوب حوزههای علمیه ترسیم شده است، و از یافته های آن برای برنامهریزی بلند مدت و کوتاه مدت حوزه استفاده میگردد، یکی از مهمترین عرصه هایی که مورد توجه قرار گرفته، سطح بینالملل است.
ت) همچنین در برنامه ۵ ساله حوزههای علمیه، از ۴۰ مضمون اصلی موجود در این برنامه، ۸ مضمون مرتبط با عرصه بینالملل مورد لحاظ قرار گرفته و در برنامهها اشراب شده است. برخی از این مضامین عبارتند از: آموزش زبانهای خارجی به طلاب و روحانیون، ساماندهی، پشتیبانی و ارزشیابی مبلغان، تشکلها و موسسات تبلیغی و فرهنگی بین الملل؛ برنامهریزی، گسترش و ارتقا فعالیتهای تبلیغی و فرهنگی؛ تقویت انسجام اسلامی و گفتگو و ارتباط با ادیان و مذاهب، توسعه ارتباطات و تعامل و همکاری موثر در عرصههای ملی و بینالمللی، تاسیس و توسعه رسانههای حوزوی.
ث) در طرح کارویژههای روحانیت که کارویژههای روحانیت در چهار سطح: الف) ناظر به حوزههای علمیه، ب) ناظر به نظام اسلامی، ج) ناظر به جامعه اسلامی و د) ناظر به عرصه بینالملل، مورد شناسایی و احصا قرار گرفته، بیش از ۴۰ کارویژه خرد و کلان حوزوی در سطح بینالملل مدنظر قرار گرفته است تا برای تحقق آن برنامهریزی گردد.
🔹۲. رشته ها و گرایش های تخصصی: یکی دیگر از ظرفیتهای حوزه برای فعالیت در سطح بین الملل، ظرفیتهای موجود در رشتهها و گرایشهای تخصصی حوزوی(درختواره دانشی) است که با توجه به تدوین آن در ۱۶ عرصه دانشی با چندصد رشته و گرایش، امکان و ظرفیت مناسبی برای ایفای نقش علمی در سطح بینالملل را برای حوزههای علمیه فراهم میآورد. برخی از این رشتهها و گرایشها عبارتند از: چون: حقوق بشر، حقوق زنان، مسیحیتشناسی، یهودشناسی، شیعهشناسی( کلام، تاریخ ، جامعهشناسی و...)، ادیان، فقه مقارن، مذاهب فقهی و کلامی اسلامی، قرآن و مستشرقان، فقه محیط زیست، قرآن و علوم انسانی و تفسیر تطبیقی.
◀️متن کامل یادداشت را در خبرگزاری حوزه بخوانید
https://hawzahnews.com/xbLc5
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
[•بِسْــــــمِاللَّهِالرَّحْمَـنِالرَّحِيــمِ•]
#فراخوان
🔰انجمن مطالعات اجتماعی حوزه، با توجه به تعیین راهبرد خود با موضوع «هـویـت اجـتـمـاعـی تـراز انقـلاب اسـلامـی» در محورهای ذیل از
طرحهای پژوهشی | مقالات پژوهشی | کرسیهای علمی ترویجی | نشستهای علمی | کرسی های آزاد اندیشی
استقبال می کند.
۱. موقعیت و نقش حوزه و روحانیت در هویت اجتماعی؛
۲. انسجام اجتماعی؛ هویت انقلابی-اسلامی و ملی؛
۳. نسل چهارم و هویت اسلامی-انقلابی و ملی؛
۴. هویت و جریان های فکری- هویتی (مثبت و منفی)؛
۵. مسئولیت اجتماعی و هویت اسلامی-انقلابی و ملی؛
۶. حکمرانی و هویت اسلامی-انقلابی و ملی؛
۷. رسانه و هویت اسلامی-انقلابی و ملی؛
۸. زن و هویت اسلامی-انقلابی و ملی؛
اساتید فرهیخته و پژوهشگران گرامی در صورت تمایل، موضوعات و قالب همکاری خود را جهت بررسی و برنامه ریزی های لازم به شناسه های زیر در ایتا و یا به صورت ایمیل ارسال فرمایید.
💢راه ارتباطی:
@adminssoq
ssoq89@gmail.com
💢آدرس انجمن:
قم، بلوار جمهوری، کوچه۲، فرعی اول سمت چپ، ساختمان انجمن های علمی حوزه
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 فیلم | تشریح برنامهها و سیاستهای انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
🔰راهبرد انجمن مطالعات اجتماعی حوزه؛
💢 «هـویـت اجـتـمـاعـی تـراز انقـلاب اسـلامـی»
💢از طرح ها و برنامههای علمی پژوهشگران محترم در این عرصه و در ذیل ۸ محور اعلام شده استقبال میشود.
💢راه ارتباطی:
@adminssoq
ssoq89@gmail.com
💢فیلم کامل گفتگوی خبرگزاری حوزه با حجتالاسلام والمسلمین حسن خیری، رئیس انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزههای علمیه👇
https://hawzahnews.com/xcg2F
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔔 انجمن مطالعات اجتماعی حوزه با موضوع «هـویـت اجـتـمـاعـی تـراز انقـلاب اسـلامـی» فراخوان داد👇
https://hawzahnews.com/xchXx
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
💢به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، طی مراسمی در محل دبیرخانه انجمنهای حوزه علمیه قم، از «میز بین الملل» انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم رونمایی شد.
▫️ مدیریت میز بین الملل انجمن مطالعات اجتماعی حوزه، به عهده جناب آقای دکتر عبدی میباشد.
💢 مشروح خبر
https://hawzahnews.com/xchYy
💢گزارش تصویری جلسه
https://hawzahnews.com/xchXh
🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی حوزه
@motaleate_ejtemai