eitaa logo
شیدایی
970 دنبال‌کننده
218 عکس
90 ویدیو
11 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 پاداش‌های در ازدواج خداوند متعال ازدواج را برای انسان قرار داده است. حالا دختر یا پسری را در نظر بگیرید به دلیل حیا، فقر اقتصادی، نشناختن شخصی و یا هر علت دیگری همسر مناسب خود را پیدا نکرده است. اگر آستین را بالا بزنید و به یاری‌اش بروید تا با حلالی جمع شود، درواقع خدا را در اجرای سنت نیکوی ازدواج یاری کرده‌اید. خدا هم آن‌قدر غیرتمند هست که به چنین بنده نیکوکارش پاداشی بدهد که چند برابر کار خیر او باشد. 🔹یکی از پاداش‌های چنین فردی این است که خداوند به ازای کار خیر او برایش در بهشت همسری نیکو آماده می‌کند. در این مورد در کتاب الکافی نوشته شده است که پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله فرمودند: «هر کسی که در ازدواج حلالی میان دو نفر اقدام کند تا اینکه خداوند متعال آن دو را گرد هم آورد، خداوند در روز قیامت همسری از حورالعین به ازدواج او درآورد.» 🔹البته پاداش در این کار خیر به همین جا ختم نمی‌شود. چراکه پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله فرموده‌اند: «هر کسی که در کار ازدواج دو نفر اقدام کند و خدا آن دو را گرد هم آورد، خدا به ازای هر قدمی که او در این راه برداشته و هر کلامی که گفته، ثواب یک سال عبادت می‌دهد.» 🔹خیر و دیگری که در سر و سامان دادن افراد مجرد نصیب واسطه ازدواج آنها می‌شود، بهره‌مندی آنها از سایه عرش خداست. در کتاب مفاتیح الحیات به نقل از جامع الاخبار نوشته شده که امام موسی بن جعفر علیه السلام در این خصوص فرموده‌اند: «سه گروه از افراد در روزی که هیچ سایه‌ای جز سایه خدا نیست، در زیر عرش خدا قرار می‌گیرند: یک از آنها کسی است که زمینه ازدواج برای برادر مسلمان خود فراهم کند یا به او خدمت کند و یا راز او را بپوشاند.» @moteha 🌹
🔰 آیا مرد متاهل می تواند به دختری که می خواهد صیغه کند بگوید که مجرد است؟ 🔷سوال: متاهل هستم و می خواهم دختری را صیغه نمایم اما ایشان فکر می کنند که مجرد هستم، آیا نگفتن این موضوع به ایشان شرعا اشکال دارد؟ اگر دروغ بگویم که مجرد هستم آیا باز هم اشکال شرعی دارد یا می توانم ایشان را صیغه نمایم؟ 🔆 جواب: باسمه جلت اسمائه؛ نگفتن اشکال ندارد اما گفتن خلاف، کذب محسوب می شود و حرام می باشد و اگر عقد مبنا بر مجرد بودن واقع شود آن هم باطل است ولی اگر مجرد بودن به عنوان قید و شرط عقد نباشد، عقد صحیح است. 📚 تذڪر :دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند. @moteha 🌹
🍹تأثیر انبه بر میل جنسی 🔶 انبه به دلیل میزان بالای ویتامین ای، موجب تقویت و برانگیختگی لیبیدو می‌شود و حس شهوت جنسی را فعال می‌کند. برای همین همواره پیشنهاد می‌شود که یک تا دو ساعت قبل از شروع رابطه جنسی، این میوه یا آب آن مورد استفاده قرار گیرد. 🔸 همچنین این میوه خارق العاده به دلیل وجود مقادیر زیاد ویتامین C و ویتامین A و همچنین کاروتنوئیدهای فراوان به حفظ، تقویت و سلامتی کمک می‌کند. جالب است بدانید که یکی از مهم‌ترین تاثیرات انبه، معطر کردن عرق بدن است، به گونه‌ای که بوی نامطبوع را از بین می‌برد. از ویژگی انبه می‌توان به کنترل کلسترول، تقویت چشم، دستگاه گوارش، پاکسازی کننده پوست و ضد سرطان بودن اشاره کرد. @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(علیه السلام) بر شما عزیزان تسلیت باد 🥀 آقا قرار ما سر میدان کاظمین ای اولین زیارت ما بعد کربلا ... 🖤 ... @moteha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◼️ پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت تسلیت باد. "وَ رَوَى صَالِحُ بْنُ عُقْبَةَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ (سلام الله علیه ) قَالَ قُلْتُ لَهُ لِلْمُتَمَتِّعِ ثَوَابٌ قَالَ إِنْ کَانَ یُرِیدُ بِذَلِکَ وَجْهَ اللَّهِ تَعَالَى وَ خِلَافاً عَلَى مَنْ أَنْکَرَهَا لَمْ یُکَلِّمْهَا کَلِمَةً إِلَّا کَتَبَ اللَّهُ تَعَالَى لَهُ بِهَا حَسَنَةً وَ لَمْ یَمُدَّ یَدَهُ إِلَیْهَا إِلَّا کَتَبَ اللَّهُ لَهُ حَسَنَةً فَإِذَا دَنَا مِنْهَا غَفَرَ اللَّهُ تَعَالَى لَهُ بِذَلِکَ ذَنْباً فَإِذَا اغْتَسَلَ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ بِقَدْرِ مَا مَرَّ مِنَ الْمَاءِ عَلَى شَعْرِهِ قُلْتُ بِعَدَدِ الشَّعْرِ قَالَ نَعَمْ بِعَدَدِ الشَّعْرِ".[1] 💠 در حدیثی از امام باقر (علیه السلام ) نقل شده که از حضرت سوال کردند: آیا بر کسی که ازدواج موقت می کند ثوابی هم می دهند؟ و آن حضرت در پاسخ فرمودند :هر گاه کسی به خاطر رضایت خدا و مخالفت با تحریم کننده آن زنی را به عقد موقت خود درآورد، به خاطر هر کلمه ای که با آن زن سخن بگوید برایش حسنه نوشته می شود. دستش را به سوی او دراز نمی کند مگر اینکه خداوند به خاطر آن ثوابی برای او ثبت می کند، و اگر به او نزدیک شد خداوند به میمنت آن گناهی از او می بخشد، پس اگر غسل جنابت نمود به عدد موهای بدنش که آب غسل از روی آن جریان پیدا می کند خداوند گناه از او می بخشد. راوی با تعجب می پرسد: به تعداد موها؟ حضرت فرمودند: بله به تعداد موها. 🔹در ارتباط با این روایت نیز نکته ای قابل توجه است مبنی بر این که تمام ثواب های وعده داده شده موجود در روایت، هنگامی است که نیت الهی در انجام این عمل باشد و می دانیم که اعمال مباح نیز اگر با نیتی الهی انجام شود، انتظار پاداش از آن دور از انتظار نخواهد بود. 🔹در روایتی نقل شده است که پیامبر (صلوة‌الله وسلامه‌عليه و آله) به اباذر توصیه فرمود که با همسر دائم خود ارتباط جنسی برقرار کرده و منتظر پاداش اخروی آن باشد. ابوذر با تعجب پرسید: از این کار هم پاداشی خواهم برد؟! پیامبر (صلی الله علیه و آله ) پاسخ دادند: همان گونه که در روابط نامشروع باید منتظر مجازات بود، روابط مشروع نیز پاداش را به دنبال خواهد آورد.[2] 🔰 براین اساس، هیچ جای تعجب نیست که روابط مشروعی که در قالب عقد موقت شکل می گیرد نیز دارای پاداش و ارزش معنوی باشد. 📚 منابع: [1] شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 463، ح 4600، انتشارات جامعه مدرسین، 1413 هـ ق. [2] کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج 5، ص 496، دار الکتب الإسلامیة، تهران، 1365 هـ ش. @moteha
💠وقت تڪبیر و دعا و صلوات است امروز/مهدی صاحب زمان در عرفات است امروز 💠 ڪاش این عرفات آخر هجران باشد/صبح فردا فرج مهدی زهرا باشد روز نهم ذی الحجه، روز پرفضیلت و معنوی را به همراهان محترم شیدایی تبریڪ و تهنیت عرض نموده و از خداوند منان قبولی ادعیه و مناجات همه عزیزان مؤمن را در این روز سراسر صفا و معنویت مسئلت داریم .🌿🌸 @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐 فرارسیدن 15 ذی الحجه سالروز ولادت با سعادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علیه السلام بر شما مبارک💐 💠 ازدواج موقت یکی از سنت‌های اسلامی است که در آیه 24 سوره نساء،[1]جواز آن اعلام شده است و در روایات نیز علاوه بر مشروعیت و جواز آن از سوی امامان معصوم(علیهم السلام ) همواره به انجام این ازدواج تأکید و تشویق شده است. و دلیل بر تأکید آن این بوده که سنت نیک ازدواج موقت در زمان رسول خدا(صلی الله علیه و آله ) و حتی خلیفه اول و بخشی از دوران حکومت خلیفه دوم، انجام می‌شد که به طور ناگهانی از سوی خلیفه دوم منع و مورد تعقیب و مجازات قرار گرفته است. با این کارِ خلیفه دوم نوعی بدعت در دین ایجاد شده بود. و از آن‌جا که امامان معصوم(علیهم السلام )، حافظان دین و شریعت بعد از پیامبر اسلام هستند برای مقابله و از بین بردن این بدعت، مردم را تشویق به این نوع از ازدواج می‌نمودند. اما همان‌گونه که قرآن مجید می‌فرماید: «وَ کَذلِکَ جَعَلْناکُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَکُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاس»،[2]دین اسلام و امت اسلامی باید از افراط و تفریط دور باشند و در کارها حد وسط و تعادل را در نظر داشته باشند. 🔹در مورد ازدواج موقت نیز باید به گونه‌ای رفتار شود که نه این سنت حسنه به دست فراموشی سپرده شود، نه این‌که به بهانه استحباب آن ناراحتی و دلسردی زنان دایم از زندگی و اسلام به ‌وجود آید. هرچند ناراحت شدن یا نشدن زنان دایم، تأثیری در مشروعیت و جواز ازدواج موقت ندارد، و سبب حرمت و منع آن نمی‌شود، اما همان‌گونه که (علیه السلام ) فرموده‌اند: «بهتر است در ارتباط با ازدواج موقت به اقامه سنت اکتفا شود و آن‌قدر به آن اِقبال نشود که انسان از همسر دائمش غافل شود؛ زیرا این کار سبب می‌شود زنان به کفر و انکار کشیده شوند و به دستور دهندگان به متعه و اهل بیت ناسزا گفته و نفرین کنند».[3] 🔹در روایت دیگری نیز از امام هادی(سلام الله علیه ) از متعه سؤال شد و آن‌حضرت در پاسخ فرمود: «متعه، مباح و حلال مطلق است برای کسی که خداوند او را با ازدواج دایم بی‌نیاز نگردانیده باشد، پس اگر با ازدواج دائم از متعه کردن بی‌نیاز است، تنها هنگامی برایش رواست که همسرش نزد او نباشد».[4] 🔹بنابر این، هر چند ناراحتی زنان در اصل مشروعیت متعه تأثیری ندارد، اما به مردانی که دارای همسر دائم هستند و امکان استمتاع برایشان وجود دارد، توصیه می‌شود، برای احترام به اهل بیت(علیهم السلام ) که مورد بیزاری و بی‌احترامی برخی از زنان کم اعتقاد قرار نگیرند و همچنین به جهت حفظ ایمان همسران خود - که ممکن است با کفر گویی و انکار دستور دهندگان به متعه ایمانشان از بین برود – به بهانه استحباب و رسیدن به ثواب متعه، حرص و ولع به انجام آن نداشته باشند و به موارد ضروری بسنده کنند. 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 📚[1]. «فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَریضَةً وَ لا جُناحَ عَلَیْکُمْ فیما تَراضَیْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَریضَةِ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَلیماً حَکیماً» [2]. بقره، 143 [3]. «لَا تُلِحُّوا عَلَى الْمُتْعَةِ إِنَّمَا عَلَیْکُمْ إِقَامَةُ السُّنَّةِ فَلَا تَشْتَغِلُوا بِهَا عَنْ‏ فُرُشِکُمْ‏ وَ حَرَائِرِکُمْ فَیَکْفُرْنَ وَ یَتَبَرَّیْنَ وَ یَدْعِینَ عَلَى الْآمِرِ بِذَلِکَ وَ یَلْعَنُونَا»؛ کلینى، محمد، الکافی، محقق و مصحح: غفارى، على اکبر، آخوندى، محمد، ج 5، ص 453، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [4]. «سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ(علیه السلام ) عَنِ الْمُتْعَةِ فَقَالَ هِیَ حَلَالٌ مُبَاحٌ مُطْلَقٌ لِمَنْ لَمْ یُغْنِهِ اللَّهُ بِالتَّزْوِیجِ فَلْیَسْتَعْفِفْ بِالْمُتْعَةِ فَإِنِ اسْتَغْنَى عَنْهَا بِالتَّزْوِیجِ فَهِیَ مُبَاحٌ لَهُ إِذَا غَابَ عَنْهَا»؛ الکافی، ج ‏5، ص 452 – 453. @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شیدایی.mp3
6.76M
یا علی نام تو بردم، نه غمی ماند و نه همّی بأبی اَنتَ وَ اُمّی عید بزرگ ولایت بر شما مبارک🌺🍃 ‏ @moteha 🌹