eitaa logo
موعود
2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
276 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘واقعه آرمگدون2️⃣ 💠کلید تحلیل 🔹مؤسسات دینی آمریكایی این نكته را روشن ساخته‏اند كه سپاهی كه از به سوی رهسپار خواهد شد، بنا به پیشگویی حزقیال (فصل 38 و 39) از نظامیانی از عراق، ، لیبی، سودان و قفقاز در جنوب تشكیل می‏شوند. 🔹 دانستن این موضوع ما را در تحلیل سیاست خارجی دولت های آمریكایی و اروپایی درباره مردم كشورهای یاد شده مدد می‏دهد. 🔹مدارس انجیلی در آمریكا بر پایه این تحلیل كه واقعه آرمگدون تنها حادثه‏ای است كه را به زمین ممكن می‏سازد... و این واقعه‏ای بسیار نزدیك است به تبلیغ این دیدگاه پرداخته‏اند. 📚 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/pishgooeeha/ کتابراه: https://b2n.ir/086905 طاقچه: https://b2n.ir/566717 فراکتاب:https://b2n.ir/225663 @mouood_org
7️⃣ 🔘 فرهنگ ایرانی و ایران فرهنگی 🔷 امانت، تنها تکلیف مداری نبود؟ 💠 از این آیت إِنّا عَرَضْنَا الْأَمانَة... مذکور در سوره‌ی احزاب با عنوان آیه‌ی امانت یاد کرده‌اند. چنانکه حضرت امام صادق(ع) ذیل این آیه امانت را معنی و در تفسیر آن فرموده‌اند: این امانت عبارت است ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام. (اصول کافی، ج1، ص 413، ح2) 💠 علامه طباطبایی می‌نویسد: منظور از ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، آن ولایتی است که اولین نفر از این امت که بدان رسید. امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در تعریف این ولایت بود، عبارت است از اینکه آدمی به جایی از تکامل برسد، که خدای سبحان عهده‌دار امور او شود، این از راه مجاهده و عبادت خالصانه به دست می‌آید. به زبان دیگر «به ولایت رسیدن» را امانت الهی عرض کرده است. 💠 برخی امانت را تکالیف شرعی و امور دینی که باید هر شخص مؤمن رعایت کند تعریف کرده‌اند برخی آن را، عشق و محبت به خداوند یا فیض الهی دانسته‌اند. اسماعیل حقی بروسی، از علمای اهل سنت، در تفسیر روح‌البیان چنین تعابیری درباره‌ی امانت بیان کرده است. 💠 مرحوم علامه طباطبائی، آن را «ولایت الهی» دانسته و فرموده: کمال حاصل برای انسان است از جهت آراستگی به عقاید صحیح و عمل صالح و پیمودن راه کمال به وسیله بالا آمدن از مرتبه ی پست ماده به اوج اخلاص، پس خدای سبحان تدبیر امرش را عهده‌دار می‌شود و این همان ولایت الهی است. (المیزان، ج 16، ص 421) 💠 حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) فرمود: «الامانةُ، الولایة، مَن ادّعاها بغیر حق فَقَد کفر؛ امانت ولایت است، هر که به ناحق آن را ادّعا کند کافر است.» (تفسیر صافی ج 4: 274، ح 66) 💠 شاید بتوان گفت: امانت، استعداد و قابلیت احراز مقام خلیفه اللهی است، همان که به تمامی در وجود شریف حضرت ولی الله، امام المتقین و امیرالمؤمنین(ع)، به ظهور رسیده و ایشان و اوصیاء پس از ایشان، در مقام ولایت کلّیه الهی واجد جمیع صفات کمالی خداوند متعال و همه‌ی شئونات حضرت حق‌اند، برای احراز مقام خلیفة اللّهی در عرصه‌ی هستی و در جمع همه‌ی ساکنان عالم امکان و پس از ایشان، جمیع ساکنان و راه‌نشینان، در فقر تمام، و در مسیر و سلوکی تمام و به مدد حضرت ولی‌الله الاعظم، مراتبی از ولایت را طی کرده و به مقام قرب الی الله، و توحید در صفات کمالی دست پیدا می‌کنند و آدمی، جز برای این مرتبه خلق نشده است، تا از مسیر گردن نهادن و مودّت ورزیدن درباره‌ی آن ذوات مقدّسه امانت‌داری کرد و خود نیز به کمالات دست یابد. ظهور کمالات در نایل آمدن به قرابتی از ولایت محقق می‌شود. 💠 چه به عبث، برخی از ما انسان‌ها بی‌هیچ مقدّمه و استحقاق و استعداد لازم، جامه‌ی خلافت و امارت، همان که به حقیقت در زمره‌ی شؤون خاص حضرت ولی الله است بر تن کرده و خود و دیگران را به هلاکت می‌افکنیم. ⬅️ ادامه دارد... ✍️ @mouood_org
🔘 مایة شادی همگان 🔹 روزی حضرت علی(ع) به فرزند خویش سیدالشهدا(ع) نگریسته و فرمودند: 🔹 این فرزندم همان‌گونه که نبی‌اکرم(ص) فرمودند، سیّد و سرور است و به زودی خداوند از نسل او مردی را بیرون می‌آورد که همنام و همسان پیامبرتان از حیث شمایل و روحیات است. 🔹 هنگامی قیام می‌کند که مردم دچار هستند و حق، پایمال گشته و ستم را عیان کرده‌اند. 🔹 ... از قیامش اهل آسمان و ساکنان آن شاد و می‌گردند. 🔹 او مردی است: پیشانی گشاد، دارای بینی کشیده و باریک و شکم برجسته و اندام متوازن که بر ران راستش خالی دارد و دندان‌هایش مرتب و نمایان هستند. 🔹 زمین را همان‌گونه که از ظلم و جور آکنده شده باشد، از مملو می‌سازد. 📚 برگرفته از کتاب برگرفته از کتاب « »؛ به نقل از الغيبة نعمانی، ص214. 📬 خرید از فروشگاه موعود shop.mouood.com/emam_ali_emam_mahdi فراکتاب: https://b2n.ir/j92654 کتابراه: https://b2n.ir/j37096 طاقچه: https://b2n.ir/x18346 @mouood_org
8️⃣ 🔘 فرهنگ ایرانی و ایران فرهنگی (بخش پایانی) 🔷 اراده‌ی معطوف به قدرت و تداوم غیبت 💠 راز قریب به یکهزار و سیصد و هشتاد و سه سال غیبت ولی الله الاعظم از جمع انسان‌ها، به جفای ما در حق ایشان، و تصرف عدوانی مقامات و مراتب خدادادی و خاص ایشان بازگشت می‌کند. 💠 این حرص، در مراتب بی‌شمارش در همه‌ی ما وجود دارد. همان که در عبارت کوتاه «اراده‌ی معطوف به قدرت» از آن یاد کردم. نه آنکه به تمامی رغبت به امارت، ملکداری و ریاست نکوهیده باشد، چه ترتیب مناسبات مدنی انسانی که مدنی الطبع است بسته به آنست، بلکه، مهم، احراز شرایط لازم این مناصب است و همه غوغا و جنگ هفتاد و دو ملت به احراز مناصب و حرص درباره‌ی آن، قبل از جمع شدن شرایط و جلب شؤونات بازگشت می‌کند. می‌فرمود: عشق و شباب و رندی مجموعه‌ی مراد است چون جمع شد معانی گوی بیان توان زد «حافظ» 💠 بیهوده سخن می‌گوئیم، و بیهوده‌تر عمل می‌کنیم، بر غوغا می‌افزائیم، جولان می‌دهیم، چون گرگان ره می‌پوئیم، آن زمان که معانی لازم را در خود فراهم نیاورده‌ایم. راز همه‌ی جدال و غوغا، در مراتب خورد و کلان به این امر بازگشت دارد. در مقابل «اراده‌ی معطوف به قدرت» که در معنی؛ تبدیل شدن انسان به اراده‌ای که به تمامی به قدرت و سروری می‌اندیشد «اراده‌ی معطوف به حق» قرار دارد. 💠 اوّلی، در ابلیس ظهور تام یافت، و پس از وی، در طیفی بسیار گسترده در میان جمیع انس و جن و پس از ایشان، در حوزه‌های فرهنگی و تمدّنی. تفوّق‌طلبی، استکبارورزی، فریاد اناالحق «أنا خیرٌ منه» گفتن‌ها، در عموم صورت‌های تمدّن عصر جدید قابل مشاهده است: لفظ «انانیّت» همه‌ی آن معانی را در خود دارد؛ ولی عبودیت در پیامبر اعظم(ص) و امامان بر حق در خاندان وحی، ظهور تمام می‌یابد، و طیفی از آن در میان مؤمنان به ولایت و امامت آن خاندان، تجلّی می‌یابد. 💠 «عبودیت» در مقام «عبداللّهی» رسول مکرم اسلام و اوصیاء ایشان ظهور دارد. 💠 مظهر تام و اتم عبودیّت، امام مبین، به مرتبه‌ای از قرب إلی الله رسیده که از مسیر ولایت تصرّفی و کلیّه، کار خدایی می‌کند و قادر به تصرّف در جمیع امور تشریعی و حتّی تکوینی است. اعجاز انبیاء، پرده از ولایت تصرّفی ایشان به نحو تامّ بر می‌دارد و کرامات اولیاء، خبر از مستحیل شدن صفات بشری ایشان در صفات ربّانی می‌دهد. از اینجا اولیاء کار خدایی می‌کنند. 💠 گویی، ابلیس در منتها الیه ریسمان انانیّت و اراده‌ی معطوف به قدرت مستقر و جناب محمّد بن عبدالله، در منتها الیه ریسمان عبودیّت مستقر گشته، از ایشان و خاندانش با عنوان، حبل الله المتین و عروة الوثقی یاد می‌شود. و جمیع خلق عالم، در طیفی گسترده، با جلب و جذب صفات هر یک از این دو، یا گردن نهاده به ولایت ابلیس‌اند و یا، منقاد و مطیع ولایت الله، آخرین حلقه از زنجیر اراده‌ی معطوف بحق، حضرت ولی الله الاعظم، امام زمان(عج) است، در عبودیّت تمام، و در پس پرده‌ی غیب مانده است و تا آن زمان که ما در جلوه‌گری نابجا، و اراده‌ی شیطانی مانع از جلوه‌گری و ظهور آن اراده‌ی حق باشیم طلوع و ظهور خورشید حق به تأخیر می‌افتد. به قول جناب حافظ: میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست تو خود حجاب خودی، حافظ از میان برخیز 💠 چه بدانیم و چه ندانیم، حجاب تابش و طلوع خورشید حقیقت قدسی از پس پرده‌ی غیب شده‌ایم. پرده‌ی افتاده بر غیب هستی مائیم، ساکنان اراده‌ی معطوف به قدرت. 💠 حقیقت و باطن جدال بی‌پایان هفتاد و دو ملت، همین اراده است، همه را افتاده و خاضع آستان خویش می‌خوانیم. هر یک بسته به وسعت مقامات و مراتبی که به حقیقت آن همه را غصب کرده‌ایم. ✍️ @mouood_org
🕯 ای دل تو چگونه نشکنی با این داغ 🕯 آتش زده باز دست دشمن بر باغ 🕯 یک زخم دگر به زخم مان افزودند 🕯 با این خبری که آمد از شاهچراغ ▪️ شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) در حمله تروریستی را خدمت مولانا صاحب الزمان(عج)، خانواده آنان و همه هم وطنانمان تسلیت عرض می کنیم. @mouood_org
📚با دعای ندبه در پگاه جمعه 🔹این کتاب، تفسیری از دعای ندبه نیست؛ بلکه بررسی سندها و شبهات راجع به این دعای گرانقدر است. در این کتاب، نظر علمای بزرگی چون سید بن طاووس، علامه مجلسی، محدث نوری و محدث قمی درباره سند و راوی این دعا آورده شده و شبهات مختلفی پاسخ داده شده است. 🔹مطالب این کتاب که در سه فصل توسط حجت الاسلام و المسلمین «علی اکبر مهدی پور» جمع آوری شده است. 🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/doaye_nodbe/ 🌐 لینک محصولات موعود در کتابخوان‌های: 🔹طاقچه: 🔸taaghche.ir/publisher/832/انتشارات-موعود 🔸taaghche.ir/publisher/835/انتشارات-هلال 🔹کتابراه: 🔸ketabrah.ir/publisher/موعود-عصر 🔹 فراکتاب: 🔸faraketab.ir/content/person/13973/موعود-عصرعج 🔹پاتوق‌کتاب: 🔸patogh.mobi/publisher/2639 📋 🖋 📚 || 🔖 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 shop.mouood.com