eitaa logo
تبیین انواع ازدواج
1.7هزار دنبال‌کننده
901 عکس
1.4هزار ویدیو
41 فایل
✅بالاخص درشرایط فعلی جامعه ✅هرچه برای خودمون میپسندیم برای دیگران هم بپسندیم ابعاد مختلفی داره حلال خدا رو حرام تلقی نکنیم https://eitaa.com/halaal110
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ازدواج همسفر بهشت
M M: سلام وقتتون بخیر....خدا خیرتون بده بابت تشکیل کانال لطفا تجربه بنده رو هم ک یک خانم هستم بذارین کانال صحبتی دارم با خانومهای محترم خاهرای عزیزم لطفا همه آقایون رو به یه چشم نبینید خدارو خوش نمیاد میخام از تجربه خودم بگم من بالای ۳۰سالم ...مجرد...بدون سابقه ازدواج علت مجرد موندنم اینه مذهبی ام و بلد نبودم با آقایون( ارتباط کلامی) توی خاستگاری برقرار کنم، پدرمم یه ادم درون گرای بی محبته ک توی این همه سال نشده یک باربشینه باهامون صحبت کنه...... رفتم سراغ صیغه ...(با توسل ب امام زمان /توسل خیلی مهمه) با اقایی از همین کانال آشنا شدم ک هرچقد ازایمان و اخلاق وتقواش بگم کم گفتم(البته همه آقایون خوب نیستن...همه هم بد نیستن...) این آقا میدونید چه تاثیری رو م داشت؟ ۱)تمام افسردگیهام باهاش ازبین رفت ۲)کلی بهم محبت میکرد و آرامش بهم هدیه میداد ۳)ب درددلهام گوش میداد و ینگ صبورم شد ۴)وقتی مجرد بودم و متاهلاهارومیدیدم دلم میگرفت و گریه میکردم و گاهی حسودیم میشد....‌بااین آقا دیگه حسرت نمیخوردم...دیگه حسادت متاهلارو نمیکردم ۵)نقاط قوتم رو بهم همیشه یادآوری میکرد واعتمادب نفس میداد و نقاط ضعفم رو میگف و باعث رشدم شد ۶)الان دیگه بلدم وقتی خاستگار میاد چطور صحبت کنم.... ۷)الان دیگه میدونم چه مردی و باچه مشخصاتی میتونه خوشبختم کنه
سلام بزرگواران❣️ وقتتون بخیر هر ازدواجی چه دایم چه موقت چه تعدد اگر با رعایت شرایط و در نظر گرفتن جوانب انجام بشه به مشکل نمیخوره.🤚 قطعا برای همه هر دارویی تجویز نمیشه اما مسئله قبیح شمردن تعدد و موقت درست نیست.👈 ممکنه افرادی چهره این کار رو خراب کرده باشن اما دختری که ۳۵ سال سن دارد👗 یا خانومی که ۲۸سال سن دارد طلاق گرفته و مردی حاضر به ازدواج با او نمیشود آیا داروی این دختر گناه هست؟🙃 چه مدت این خانوم.میتونه صبر کنه و انرژی حلال خودشو سرکوب کنه؟😬 یا خانومی که چندتا بچه دارد و همسرش فوت کرده و از ترس بچه ها یا هزار و یک مسئلا دیگه نمیتونه ازدواج دایم بکنه چکار باید بکنه؟😕 آیا اسلام راه حلی برای این مسائل نداره؟✅ لطفا متعصبانه رفتار نکنیم.🙏
هدایت شده از یا رکنی الوثیق
مَحفِل المُتَعَلّمیـن: 4⃣بخش چهارم؛ تشویق زن‌ها به متعه 🔶🔹روایت شصت و چهارم 📜متن روایت: وَ قَالَ أَبُو جَعفَرٍ عَلَيهِ اَلسَّلاَمُ: «إِنَّ اَلنَّبِيَّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ لَمَّا أُسْرِيَ بِهِ إِلَى اَلسَّمَاءِ قَالَ لَحِقَنِي جَبْرَئِيلُ عَلَيهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَقُولُ «إِنِّي قَدْ غَفَرتُ لِلْمُتَمَتِّعِينَ مِن أُمَّتِكَ مِنَ اَلنِّسَاءِ» 📝ترجمه‌ی روایت: امام باقر علیه السلام فرمود: «همانا پیامبر صلی الله علیه و آله وقتی (در معراج) به آسمان برده شد فرمود: جبرئیل علیه السلام همراهم شد و گفت: ای محمد! همانا خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید: به راستی که من، زنان متعه کننده از امت تو را بخشیدم.» منبع: 📘من لايحضره الفقيه، ج ۳، ص ۴۶۳ 🔶🔹روایت شصت و پنجم؛ حتی خانم‌های مجردی که ثروتمند هستند و خواستگار زیاد دارند و نیازی به مردها ندارند هم متعه کنند! 📜متن روایت: مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلْحَكَمِ عَنْ بَشِيرِ بْنِ حَمْزَةَ عَنْ رَجُلٍ مِنْ قُرَيْشٍ قَالَ: بَعَثَت إِلَيَّ اِبنَةُ عَمٍّ لِي كَانَ لَهَا مَالٌ كَثِيرٌ قَد عَرَفتَ كَثرَةَ مَن يَخطُبُنِي مِنَ اَلرِّجَالِ فَلَم أُزَوِّجهُم نَفسِي وَ مَا بَعَثتُ إِلَيكَ رَغبَةً فِي اَلرِّجَالِ غَيرَ أَنَّهُ بَلَغَنِي أَنَّهُ أَحَلَّهَا اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي كِتَابِهِ وَ بَيَّنَهَا رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ فِي سُنَّتِهِ فَحَرَّمَهَا زُفَرُ فَأَحْبَبْتُ أَنْ أُطِيعَ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَوقَ عَرْشِهِ وَ أُطِيعَ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَعصِيَ زُفَرَ فَتَزَوَّجنِي مُتعَةً. فَقُلتُ لَهَا حَتَّى أَدخُلَ عَلَى أَبِي جَعفَرٍ عَلَيهِ اَلسَّلاَمُ فَأَستَشِيرَهُ قَالَ فَدَخَلتُ عَلَيهِ فَخَبَّرتُهُ فَقَالَ اِفعَل صَلَّى اَللَّهُ عَلَيكُمَا مِن زَوجٍ. 📝ترجمه‌ی روایت: شخصى از قريش گفت: دختر عمّه‌ام كه اموال زيادى دارد برای من (نامه‌ای) چنين فرستاد: تو فراوانىِ كسانى را كه از من خواستگارى كرده‌اند مى‌دانى، امّا من خودم را به ازدواج آنان درنياوردم. و من به خاطر شوق به مردان به سوى تو (نامه) نفرستادم جز اين‌ كه به من خبر رسيده است كه خداوند متعال در كتابش، آن (ازدواج موقّت=مُتعه) را حلال نمود و پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله در سنّت خويش آن را تبیین کرد. اما زُفَر (یعنی عُمَر) آن را حرام كرده است. 👈🏻پس من دوست دارم كه خداوند را در بالای عرشش اطاعت كنم و هم‌چنين پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله را اطاعت كنم و از زُفَر سرپيچى نمایم پس با من مُتعه کن. مرد قريشى گويد: به او گفتم صبر كن تا خدمت امام باقر عليه السّلام شرفیاب شوم و از آن حضرت مشورت بگيرم. پس نزد امام عليه السّلام رفتم و ماجرا را به حضرتش بازگفتم. پس حضرت فرمود: «انجام بده؛ صلوات خداوند بر شما دونفر از بابت این ازدواج!» منبع: 📕کافی، ج ۵، ص ۴۶۵ ✍🏻بیان: ✓به جهت تقیه، به طور علنی اسم عُمَر -لعنة الله و ملائکته و رسله علیه- در روایت ذکر نشده و اسم یکی از فقهای پیرو عمر که زُفَر بوده و چون هم وزن نام عمر است ذکر شد. ولی مراد، همان عمر است؛ زیرا او بود که اولین بار متعه یعنی ازدواج موقت را حرام کرد. ✓همچنین به جهت تقیه، لفظ متعه در نامه آورده نشد چون نامه سند مکتوب است و با آن می‌توان علیه یک نفر بیّنه اقامه کرد و اکثر جمعیت آن زمان و مکان، سنی بوده که متعه را حرام و زنا می‌دانستند. ✓جالب آن است که قصد و هدف آن زن فقط اطاعت از سنت پیامبر و مخالفت با دشمن پیامبر بود نه چیز دیگر. این را مقایسه کنید با زنان امروزی مدعی ایمان! 5⃣بخش پنجم؛ بیان عظمت متعه 💚ثواب بسیار متعه 🔶🔹روایت شصت و ششم 📜متن روایت: وَ رَوَى صَالِحُ بنُ عُقْبَةَ عَن أَبِيهِ عَن أَبِي جَعفَرٍ عَلَيهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: قُلْتُ لَهُ لِلمُتَمَتِّعِ ثَوَابٌ قَالَ «إِنْ كَانَ يُرِيدُ بِذَلِكَ وَجهَ اَللَّهِ تَعَالَى وَ خِلاَفاً عَلَى مَن أَنكَرَهَا لَم يُكَلِّمْهَا كَلِمَةً إِلاَّ كَتَبَ اَللَّهُ تَعَالَى لَهُ بِهَا حَسَنَةً وَ لَم يَمُدَّ يَدَهُ إِلَيهَا إِلاَّ كَتَبَ اَللَّهُ لَهُ حَسَنَةً فَإِذَا دَنَا مِنهَا غَفَرَ اَللَّهُ تَعَالَى لَهُ بِذَلِكَ ذَنباً فَإِذَا اِغتَسَلَ غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ بِقَدرِ مَا مَرَّ مِنَ اَلمَاءِ عَلَى شَعرِهِ» قُلتُ بِعَدَدِ اَلشَّعْرِ قَالَ «نَعَمْ بِعَدَدِ اَلشَّعْرِ» 📝ترجمه‌ی روایت: عقبه گفت به امام باقر علیه السلام گفتم: آیا برای کسی که متعه می‌کند ثوابی هست؟ حضرت فرمود: «اگر با متعه، روی (خوش) خداوند تعالی را به جهت مخالفت با کسی که انکارش کرده اراده می‌کند، با آن زن، کلمه‌ای سخن نمی‌گوید مگر اینکه خداوند تع
هدایت شده از یا رکنی الوثیق
الی به ازای آن، برایش حسنه (و ثواب) می‌نویسد و دستش را به سوی زن دراز نمی‌کند مگر اینکه خداوند برای او حسنه‌ای می‌نویسد. پس هر گاه از (همبستری با) او جدا شود خداوند تعالی با این کار، گناهش را می‌بخشد و چنانچه غسل نماید خداوند به آن اندازه از آب که بر موهایش جاری می‌شود برایش (گناه) می‌بخشد!» گفتم: به تعداد مو؟! فرمود: «بله به تعداد مو!» منبع: 📘من لا يحضره الفقيه ج ۳، ص ۴۶۳ 🔶🔹روایت شصت و هفتم 📜متن روایت: وَ بِهَذَا اَلْإِسْنَادِ عن أَحْمَدَ بن مُحَمَّدٍ عن مُوسَى بن عَلِيِّ بن مُحَمَّدٍ اَلْهَمْدَانِيِّ عن رَجُلٍ سَمَّاهُ عن أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: مَا مِن رَجُلٍ تَمَتَّعَ ثُمَّ اِغْتَسَلَ إِلاَّ خَلَقَ اَللَّهُ مِن كُلِّ قَطرَةٍ تَقطُرُ مِنهُ سَبعِينَ مَلَكاً يَسْتَغفِرُونَ لَهُ إِلَى يَومِ اَلْقِيَامَةِ وَ يَلعَنُونَ مُتَجَنِّبَهَا إِلَى أَن تَقُومَ اَلسَّاعَةُ. 📝ترجمه‌ی روایت: امام صادق علیه السلام فرمود: «هیچ مردی نیست که متعه کند سپس غسل نماید مگر اینکه خداوند از هر قطره‌ای که از او می‌چکد هفتاد فرشته خلق می‌کند که تا روز قیامت برای او استغفار می‌کنند و جلوگیرنده‌ی آن را تا روز برپایی ساعت (یعنی تا ظهور یا تا قیامت) لعنت می‌کنند.» منبع: 📔رسالة المتعة، ج ۱، ص ۹ و ص ۴۳ ✍🏻بیان: شیخ مفید در ادامه می‌گوید: و هذا قلیل من الکثیر فی هذا المعنی. (و این روایات مقدار کمی از روایات فراوانی است که در همین معناست) 6⃣بخش ششم؛ متعه، امتیاز ویژه‌ی مؤمن 🔶🔹روایت شصت و هشتم؛ تفریح و بازی مؤمن 📜متن روایت: حَدَّثَنَا أَبِي رَضِيَ اَللَّهُ عنه قال حَدَّثَنَا سَعْدُ بن عَبدِ اَللَّهِ قَالَ حَدَّثَنِي حَمَّادُ بن يَعلَى بن حَمَّادٍ عن أَبِيهِ عن حَمَّادِ بن عِيسَى اَلجُهَنِيِّ عن حَرِيزِ بن عَبدِ اَللَّهِ عن زُرَارَةَ بن أَعيَنَ عن أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: لَهوُ اَلْمُؤْمِنِ فِي ثَلاَثَةِ أَشيَاءَ اَلتَّمَتُّعِ بِالنِّسَاءِ وَ مُفَاكَهَةِ اَلْإِخوَانِ وَ اَلصَّلاَةِ بِاللَّيلِ. 📝ترجمه‌ی روایت: امام باقر علیه السلام فرمود: «سرگرمی مؤمن در سه چیز است: ۱-متعه با زنان ۲-شوخی با برادران ۳-و نماز شب» منبع: 📗الخصال، ج ۱، ص ۱۶۱ ✍🏻بیان: معنای لغوی واژه‌ی «تمتع» یعنی «لذت جویی و بهره بردن»؛ بنابراین یک معنای دیگر «التمتع بالنساء»، مطلق بهره و لذت بردن از زنان است چه متعه چه دائم چه کنیز. 🔶🔹روایت شصت و نهم؛ شراب و سرمستی مؤمن🍷 📜متن روایت: و روی عَبدُ اَللَّهِ بن سِنَانٍ عن أَبي عَبدِ اَللَّهِ عَلَيهِ اَلسَّلاَمُ قال: «إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى حَرَّمَ عَلَى شِيعَتِنَا اَلْمُسكِرَ مِن كُلِّ شَرَابٍ وَ عَوَّضَهُم من ذَلِكَ اَلْمُتعَةَ» 📝ترجمه‌ی روایت: امام صادق علیه السلام فرمود: «همانا خداوند، همه‌ی نوشیدنی‌های مست کننده را بر شیعیان ما حرام کرد و برای آن‌ها، متعه را جایگزین آن نمود.» منبع: 📘من لايحضره الفقيه، ج ۳، ص ۴۶۷ ✍🏻بیان: یعنی به جای شراب، با متعه سرمستی و تفریح کنید. 🔶🔹روایت هفتادم 📜متن روایت: عَلِيُّ بنُ إِبرَاهِيمَ عن أَبِيهِ عن عَلِيِّ بن أَسبَاطٍ قَالَ أَخبَرَنِي بَعضُ أَصحَابِنَا عن مُحَمَّدِ بن مُسلِمٍ قال قال أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ:...يَا اِبنَ مُسلِمٍ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى رَأَفَ بِكُم فَجَعَلَ اَلْمُتعَةَ عِوَضاً لَكُم عَنِ اَلْأَشرِبَةِ. 📝ترجمه‌ی روایت: امام باقر علیه السلام فرمود: «...ای پسر مسلم! همانا خداوند تبارک و تعالی به شما رأفت (و لطف ویژه) نمود پس متعه را برای شما جایگزین شراب‌ها کرد.» منبع: 📕کافی، ج ۸، ص ۱۵۱
خبر داریم چه خبری!!!!! امروز یک دختر خانم دهه هشتادی با یک اقای چندهمسر ازدواج کردند و به عنوان نامشان در بانک اطلاعاتی موسسه چندهمسری اسلامی ثبت شد. البته چون ممکن است پیش از ایشان نیز دختران دیگری با این سن و سال وارد جرگه تعددزوجاتی ها شده باشند، باید بگوییم این دختر خانم، اولین دهه هشتادی از این قشر است که خبرش به گوش ما رسیده. با دعای خوشبختی برای ایشان و همتاهایش از خداوند متعال، امیدواریم در آینده خبرهای بیشتری از این دست بشنویم. 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇 @chandhamsari_ormavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢استاد رائفی پور ازدواج موقت یک امتیاز برای زن و خیلی قاعده ی انسانی است ... https://eitaa.com/movaghathalal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍶 ساده ترین درمان فشارهای جنسی😤 و خودارضایی🤬 📚از روایات اهل بیت علیهم السلام 🌸توسط استاد حجت الاسلام ضیایی https://eitaa.com/movaghathalal
😞چرا باحرام مشکلی نداریم ولی از حلال متنفریم ‍ مستند جنجالی پشت صحنه با موضوع ازدواج موقت دکتر سید کاظم فروتن رئیس کلینیک سلامت خانواده دکتر مجید ابهری روانشناس و رفتار شناس اجتماعی 💠حـضـرت رضـا عـلیـه السـلام عمل زنا بدتر و قبیح تر از قتل دانسته شده است. ایشان فـرمـودند: آنـچـه گـنـاهـش از قـتـل نـزد مـن بـیـشـتر است و بلاى آن قبیح تر است زناست؛ بـراى ایـنـکـه قـاتل با کشتن مقتول فسادى به غیر کشتن او انـجام نمى‌دهد و بعد از کشتن او دیگر فسادى بر آن نیست و زانـى(زنا کننده) نـسـل را تـا روز قـیـامـت فـاسـد و تـبـاه مـى‌کـنـد و حـرامـهـایـى را حـلال مى‌کند... https://eitaa.com/movaghathalal
🔰جلوی ازدواج موقت را نگیرید! 🔹آیت‌الله حائری شیرازی (ره)🔹 🔸اگر جلوی ازدواج موقت را بگیرید، فردا تمام زناها در نامه عمل شما نوشته می‌شود🔸 ⭕️ ما سر دو راهی هستیم، یا باید بگوییم مردم به راه حرام بروید؛ هر چه بادا باد و یا ازدواج موقت را توصیه کنیم. بحث بین انتخاب ازدواج موقت یا دائم که نیست بلکه بحث بر سر انتخاب زنا و ازدواج موقت است. 🔺 اگر کسی گفت نه، یعنی زنا بله. بعد آیا ما می‌توانیم آن شخص زناکار را اعدام یا سنگسار کنیم؟ آیا شما حاضر هستید به آن کسی که در نتیجه‌ی این فشار، مرتکب این عمل شد سنگ بزنید؟ اسلام هم نگفته که این شخص را سنگ بزنید! چون کسی که دستش به نمی‌رسد رجم (سنگسار) او صدق نمی‌کند و فقط باید به صد ضربه شلاق اکتفا کرد. ⭕️ شما فکرش را بکنید ببینید اگر اسلام حکم شدیدی نسبت به زنا آورده و این حکم از سوی خداوند رحیم صادر شده است، آیا آن «رحیم»، بدون اجازه ازدواج موقت امکان دارد حکم به شلاق زدن زناکار بدهد؟ او این کار را نمی‌کند! خداوند به آدم و حوا _علیهماالسلام_ فرمودند از این درخت نخورید. اما قبل از آن، به آن‌ها فرمود: «یا آدَمُ اسکُن اَنتَ و زَوجُکَ الجَنَّه ... » این باغ بهشت برای شما، از هر کجایش دل‌تان خواست بخورید، اما «و لا تَقرَبا هَذِه الشَّجرَه»: ولی نزدیک این درخت نشوید. 🔺 پس مطلبی که در ازدواج موقت است این است که اصل در ازدواج، است. اگر ازدواج دائم میسر نشد و انسان بین حرام و ازدواج موقت قرار گرفت، باید ازدواج موقت را انتخاب کند. ⭕️ اگر مجرای حلالی را ببندید، گناه باز شدن مجراهای حرام، گردن‌تان می‌افتد! فرض کنید شما دریچه‌ی اطمینان چیزی را ببندید. بعد یک‌دفعه آن چیز منفجر شود. شما می‌گوئید من که منفجرش نکردم! خودش منفجر شد. درحالی‌که این را تو بستی! 🔺 اگر شما یک چوب کبریت در سوراخ دَرِ زودپز قرار دهی و یک خانواده هم دور آن نشسته باشند، بعد این زودپز منفجر شود و همه این‌ها کشته شوند، شما قاتل همه آنها هستید. شما می‌گویید من با این چوب کبریت نمی‌توانم کسی را بکشم؛ ولی من می‌گویم: بله می‌توانید. ⚠️ شما اگر بیایید جلوی ازدواج موقت را بگیرید، فردا تمام زناها در نامه عمل شما نوشته می‌شود. هرکس قلم به دست بگیرد و این حکم را زشت جلوه دهد و یا بد دفاع کند و یا خوب حمله کند، به حکم خدا جسارت کرده و چون حکم خدا، ناموس خدا و محارم خداست؛ پس اگر به حکم خدا جسارت شود به خود خدا جسارت شده است. ✌جنبش مردمی حلال‌ زاده ها 📡
🌿قسمت پنجم 🔴امروزه علتی که برای ازدواجهای پیامبر گرامی اسلام صلوات الله و سلامه علیه ذکر شده‌ ،صرف مسأله سیاسی و گسترش اسلام و پیوند قبایل بوده یکی از عللی که این قول مطرح شده اینست که خواستند تعدد زوجات پیامبر صلوات الله علیه را از حالت الگو بودن خارج کنند و مختص معصومین علیهم‌السلام قرار دهند اما حاشا و کلا که شخصی با چنین بزرگواری روح،مصلحت فرد را فدای مصلحت جامعه کند و همسر خویش و نیازهایش را در نظر نگیرد و وسیله را توجیهی برای هدف خود قرار دهد. ازدواج دارای اهداف و ملاکهایی هست که در دین اسلام به آنها بصورت شفاف پرداخته شده و اهدافی که غیر از اهداف یک ازدواج باشد قطعا به مصلحت زوج و زوجه نخواهد بود علتهای دیگری هم برای تعدد زوجات حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم ذکر شده مثل نجات زنان برجای مانده از ازدواج یا اموزش دین به زنان و تربیت مبلغه و..... ان شاالله در پیامهای بعدی وقتی به تک تک ازدواجهای پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه پرداخته شد در ضمن،ضعف این علتها هم مشخص خواهد شد 🌴@taadodzojat🌴
مطیع اهل بیت باشیم 🙏 🔹در کافی به سند خود از ابی بصیر روایت کرده که گفت: من از امام ابی جعفر(علیه السلام) از مساله متعه پرسیدم، فرمود: بله در قرآن این مساله نازل شده، و فرموده: "فما استمتعتم به منهن فاتوهن اجورهن فریضة و لا جناح علیکم فیما تراضیتم به من بعد الفریضة" 🔹 عبد الله بن عمیر لیثی به حضور امام ابی جعفر باقر(علیه السلام) آمد و عرضه داشت: در باره متعه چه می گوئی؟ امام فرمود: خداوند هم در کتابش آن را حلال کرده و هم بر زبان پیغمبرش؛ پس متعه تا روز قیامت حلال است. عبد الله عرضه داشت: ای ابی جعفر آیا مثل تو کسی چنین فتوا می دهد با اینکه عمر آن را حرام کرد و از آن نهی نمود؟ حضرت فرمود: هر چند که عمر تحریم کرده باشد. عرضه داشت: من تو را به خدا پناه می دهم از اینکه حلال کنی چیزی را که عمر آن را حرام کرده. زراره می گوید: امام باقر(علیه السلام) در جوابش فرمود: خیلی خوب، تو بر عقیده صاحبت باش من هم به عقیده رسول خدا (صلی الله علیه و آله) باقی می مانم حال بیا تا با تو بر سر این مساله ملاعنه و کنم (یعنی بر این که قول رسول خدا(صلی الله علیه و آله) حق و قول صاحب تو عمر باطل است)... 📚فروع کافی ج 5 ص 448 حدیث 1 دار الکتب الاسلامیة ط تهران. 📚فروع کافی ج 5 ص 449 حدیث 4 ط بیروت دار التعارف. @movaghathalal