eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
58 دنبال‌کننده
1هزار عکس
267 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1035_50457478417200.mp3
49.02M
💕 🌹مدرس: 💠موضوع: ازدواج موفق 🆔 @drsaeedazizi ✅کانال رسمی دکتر سعید عزیزی ┄┅═✧❁✨🍃🌸🍃✨❁✧═┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3641168112.mp3
1.11M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۹۵ انعام 🌾🌾🌾🌾🍁🍁🌾🌾🌾🌾 ✍از علف بى جان، حيوان جاندار و از حيوان جاندار، شير بى جان پديد مى آيد. از هسته بى جان، درخت زنده، و از درخت رشديافته، هسته ى بى جان خارج مى شود. گاهى از انسان هاى بى ايمان، افراد مؤمن پديد مى آيد و از انسان هاى با ايمان، گاهى فرزندان كافر به وجود مى آيد. (419) «يخرج الحىّ مِنَ الميّت و مخرج الميّت مِنَ الحَىّ»  ☆دقّت در آثار طبيعى، از بهترين راه هاى خداشناسى است. «فالق الحَبّ... مخرج الميّت... ذلكم اللَّه» - 
۹۶ انعام 🌾🌾🌾🌾🍁🍁🌾🌾🌾🌾 ✍در اين آيه نشانه هايى از قدرت الهى در آسمان ها آمده است. و دو نشانه از قدرت الهى است كه به واسطه ى گردش منظّم و پديد مى آيند. شب، براى استراحت است و از كار و تلاش و سفر در شب، نكوهش شده است. (420) (از اينكه در اين آيه، شب عامل سكون و آرامش شمرده شده، معلوم مى شود صبح براى كار و تلاش است.) عليه السلام فرمود: را در شب قرار دهيد، چون شب و همسر، هر دو وسيله ى سكون و آرامش انسانند. (421) - پيدايش شب و روز، نياز به قدرت و دانش دارد كه اين كار را با تقدير و اندازه گيرى دقيق انجام دهد. «فالق الاصباح...تقدير العزيز العليم - در ، راه است. «انّى تؤفكون...فالق الاصباح...»
۹۷ انعام 🌾🌾🌾🌾🍁🍁🌾🌾🌾🌾 علم هيئت، از قديمى ترين علوم بشرى است و انسان از ستارگان در سفرهاى صحرايى و دريايى بهره مى برده است. اين وسيله ابزارى مطمئن، هميشگى، دست نخورده، طبيعى، عمومى و بى هزينه است. به مظاهر طبيعت، توجّه خاصّى دارد. نام برخى سوره ها از اشياى طبيعى است. عبادات اسلامى نيز با طبيعيات گره خورده است، همچون: وقت شناسى، قبله شناسى، خسوف و كسوف و نماز آيات، اوّل ماه و هلال. اينها سبب آشنايى مسلمانان با و ايجاد هايى در بغداد، دمشق، قاهره، مراغه و اندلس و نگارش كتاب هايى در اين زمينه به دست مسلمانان شد. خداوند براى سفرهاى دريايى و صحرايى كه در عمر انسان ها به ندرت پيش مى آيد، خداوند راهنما قرار داده است، آيا مى توان پذيرفت كه براى حركت دائمى انسان ها و گم نشدنشان در مسير حق، قرار نداده باشد؟ و اين بيانگر لزوم رسالت و امامت براى هدايت بشر مى باشد. در احاديث مراد از ستارگان هدايت كننده، رهبران معصوم و اولياى خدا بيان شده است. (423
۱۰۰ انعام 🌾🌾🌾🌾🍁🍁🌾🌾🌾🌾 ✍به گفته ى ، مسيحيان، حضرت عيسى را و يهوديان حضرت عُزَير را پسر خدا مى دانستند. (426) جمعى هم را فرزندان خدا مى پنداشتند. ، اهريمن را كه از جنّ بود رقيب خدا قرار داده و همه ى بدى ها را به او منسوب مى كردند، برخى عرب ها هم ميان خدا و جنّ، نسبتى فاميلى معتقد بودند. «جعلوا بينه و بين الجنّة نَسَباً» (427) اين آيه همه ى آن گمان ها را باطل شمرده و مى فرمايد: خداوند از همه ى اين اوصاف، منزّه و برتر است. - ، ريشه ى خرافه گرايى است. «خرقوا ... بغير علم»
🏴 حکم برگرداندن سر در هنگام نماز ‌ 🔷 اگر عمداً صورت یا بدن خود را از قبله برگرداند، به طوری که بتواند سمت راست و چپ خود را به آسانی ببیند، نمازش باطل است و اگر سهواً هم این کار را بکند، بنابر احتیاط واجب نماز باطل است ولی اگر اندکی صورت را به یکی از دو طرف برگرداند، نمازش باطل نمی‌شود. 📕منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۳۲۶ 🆔 @resale_ahkam
🔴دکتر و پرفسور دانشگاه هاروارد مسلمان شد 🔹 ایشان مخترع داروی سلول‌های بنیادی هستند و از پرفسورهای سرشناس جهان می باشند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌👇 ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓   http://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b ┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3652212460.mp3
1.08M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۰۳ انعام 🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮 ✍ نه چشم ظاهرى، خداوند را مى بيند و نه دل به عمق معرفت او راهى دارد عليه السلام فرمود: افكار و اوهام بر خداوند احاطه ندارد و ذات او آنگونه كه هست قابل ادراك نيست. (430) خداوند، هرگز ديدنى نيست. همين كه حضرت موسى از زبان مردم درخواست را نمود، پاسخ شنيد: « » (431) هرگز مرا نخواهى ديد. برخى از اهل سنّت گفته اند: خدا در قيامت ديده مى شود و به آياتى همچون «الى ربّها ناظِرَة» (432) استدلال مى كنند. (433) غافل از آنكه خداوند، جسم و مادّه نيست و مراد از نظر به خداوند، نگاه با چشم دل است، زيرا ديدن با چشم، در جايى است كه چيزى داراى جسم، مكان، محدوديّت، رنگ و... باشد و همه ى اينها نشانه ى نياز و عجز است كه خداوند از اين نقص ها مبرّا مى باشد. عليه السلام مى فرمايد: نه تنها او را نمى بيند، بلكه وهم و فكر نيز نمى تواند بر او احاطه پيدا كند. (434) در ترسيم اين مطلب مى گويد: اى برتر از خيال و قياس و گمان و وهم و از آنچه گفته اند و شنيديم و خوانده ايم مجلس تمام گشت و به آخر رسيد عمر ما همچنان در اوّل وصف تو مانده ايم
۱۰۸ انعام 🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮 ✍خداوند، انسان را چنان آفريده كه چه كارهاى خوب و چه كارهاى بد، كم كم در روح او تأثير مى گذارد و به آن عادت مى كند. از اين رو، زينت دادن كارها گاهى به خدا نسبت داده شده، «زَيَّنّا»، كه خالق اين تأثير است، و گاهى به نسبت داده شده كه از طريق و وعده، زشت ها را زيبا جلوه مى دهد. «زيّن لهم الشّيطان» (446) عليه السلام در _صفّين به سربازان خود توصيه مى كرد كه به پيروان معاويه دشنام و ناسزا نگويند، بلكه سيماى آنان را مطرح كنند كه بهتر از دشنام است. (447) اميرالمؤمنين على عليه السلام فرمودند: از مصاديقِ دشنام به خدا، دشنام به ولىّ خداست. (448) حساب لعن و نفرين و برائت، از حساب دشنام و ناسزا جداست. لعن و برائت كه در آيات ديگر قرآن از سوى خداوند اعلام شده، در واقع بيانگر اظهار موضعِ ما در برابر ستمگران و مشركان است كه بيزارى خود را از راه آنان اعلام مى كنيم. - احساسات خود را نسبت به مخالفان كنترل كنيم و از هرگونه بد دهنى و ناسزا بپرهيزيم. «لاتسبّوا» - ناسزاگويى، عامل بروز دشمنى و كينه و ناسزا شنيدن است. «لاتسبّوا... فيسبّوا... عَدْواً» - هر كارى كه سبب توهين به مقدّسات شود، حرام است. «فيسبّوا اللَّه» - كارى كه سبب كشيده شدن ديگران به گناه وحرام مى شود، حرام است. (451) «لاتسبّوا... فيسبّوا» - گاهى انسان ناخودآگاه در گناه ديگران شريك مى شود، آنجا كه مقدّمات گناه ديگران را فراهم كند. «فيسبّوااللَّه» - از سنّت هاى الهى، زيبا جلوه كردن اعمال امّت ها در نظر آنان است. «زيّنا لكلّ اُمّة عملهم» (هر اُمّتى اعمال خود را هرچند ناحقّ باشد، زيبا مى پندارد)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1035_50457478417200.mp3
49.02M
💕 🌹مدرس: 💠موضوع: ازدواج موفق 🆔 @drsaeedazizi ✅کانال رسمی دکتر سعید عزیزی ┄┅═✧❁✨🍃🌸🍃✨❁✧═┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3484991099.mp3
1.11M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۱۱ انعام 🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺 👌 دعوت پیامبر و لجاجت مشرکان🍀 🌸گويا يكى از درخواست هاى مشركان، نزول فرشتگان و سخن گفتن مردگان با آنان بوده است، غافل از آنكه اين مشركان به قدرى لجوجند كه حتّى اگر امور غيبى مثل فرشتگان براى آنان محسوس شود باز هم ايمان نخواهند آورد. نيز مى گويد: چون بود اصل گوهرى قابل تربيت را در او اثر باشد هيچ صيقل نكو نداند كرد آهنى را كه بد گهر باشد سگ به درياى هفتگانه مشوى چون شود تر، پليدتر باشد خر عيسى گرش به مكّه برى چون بيايد هنوز خر باشد در دو آيه ى قبل، ادعاى دروغ مشركان مطرح شد كه مى گفتند: اگر معجزه بيايد ايمان مى آوريم، اگر از آسمان درى باز شود و كفّار از آن بالا روند، باز هم گويند: چشم ما را جادو كرده اند. - براى دلهاى ، هيچ آيه و نشانه اى زمينه ساز ايمان نمى گردد. «ما كانوا ليؤمنوا» - خدا اگر بخواهد، مى تواند به اجبار، همه را مؤمن سازد، ولى اين خلاف اوست. «ما كانوا ليؤمنوا الاّ أن يشاء اللّه» - ، عامل ايمان نياوردن به آيات الهى است. «ما كانوا ليؤمنوا... و لكنّ اكثرهم يجهلون»
۱۱۲ انعام 🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺 👌نقش در تکامل مومنان🍀 ✍در دو آيه ى قبل آمده بود كه: ما آنان را به حال خود رها كرديم، «نذرهم فى طغيانهم يعمهون» اينجا مى فرمايد: تو نيز آنان را به حال خود رها كن. «فذرهم» ، از قبول شروع مى شود، «يُوَسوِسُ فى صُدُورِ النّاس» (453) آنگاه هر كه وسوسه در او اثر گذاشت از ياران شيطان مى شود، «اِخوان الشياطين» (454) و در نهايت خودش شيطان مى گردد. «شياطين الانس» تضادّ و درگيرى، زمينه ساز تكامل اختيارى است. به همين جهت ، جهان را عالم تزاحم و تضادّ اختيارى قرار داده است. «وكذلك» - مبارزه حقّ و باطل، در طول تاريخ وجود داشته است. «وكذلك - انتظار ريشه كن شدن مخالفان و بدخواهان را نداشته باشيم. «وكذلك جعلنا» - كفّار لجوج، شيطانند. «شياطين الانس... - شياطين، روشهاى شيطنت را به يكديگر مى آموزند. «يوحى بعضهم الى بعض» - كلمات زيبا و فريبنده، مى تواند از عوامل اغفال انسان باشد. «يوحى... زخرف القول غرورا» - خداوند انسان را آزاد آفريده و دنيا را ميدان درگيرى ها قرار داده است. «ولو شاء ربّك ما فعلوه» - در نظام هستى، يك اراده حاكم است نه دو قدرت