eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
58 دنبال‌کننده
1هزار عکس
267 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۰۳ انعام 🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮 ✍ نه چشم ظاهرى، خداوند را مى بيند و نه دل به عمق معرفت او راهى دارد عليه السلام فرمود: افكار و اوهام بر خداوند احاطه ندارد و ذات او آنگونه كه هست قابل ادراك نيست. (430) خداوند، هرگز ديدنى نيست. همين كه حضرت موسى از زبان مردم درخواست را نمود، پاسخ شنيد: « » (431) هرگز مرا نخواهى ديد. برخى از اهل سنّت گفته اند: خدا در قيامت ديده مى شود و به آياتى همچون «الى ربّها ناظِرَة» (432) استدلال مى كنند. (433) غافل از آنكه خداوند، جسم و مادّه نيست و مراد از نظر به خداوند، نگاه با چشم دل است، زيرا ديدن با چشم، در جايى است كه چيزى داراى جسم، مكان، محدوديّت، رنگ و... باشد و همه ى اينها نشانه ى نياز و عجز است كه خداوند از اين نقص ها مبرّا مى باشد. عليه السلام مى فرمايد: نه تنها او را نمى بيند، بلكه وهم و فكر نيز نمى تواند بر او احاطه پيدا كند. (434) در ترسيم اين مطلب مى گويد: اى برتر از خيال و قياس و گمان و وهم و از آنچه گفته اند و شنيديم و خوانده ايم مجلس تمام گشت و به آخر رسيد عمر ما همچنان در اوّل وصف تو مانده ايم
۱۰۸ انعام 🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮 ✍خداوند، انسان را چنان آفريده كه چه كارهاى خوب و چه كارهاى بد، كم كم در روح او تأثير مى گذارد و به آن عادت مى كند. از اين رو، زينت دادن كارها گاهى به خدا نسبت داده شده، «زَيَّنّا»، كه خالق اين تأثير است، و گاهى به نسبت داده شده كه از طريق و وعده، زشت ها را زيبا جلوه مى دهد. «زيّن لهم الشّيطان» (446) عليه السلام در _صفّين به سربازان خود توصيه مى كرد كه به پيروان معاويه دشنام و ناسزا نگويند، بلكه سيماى آنان را مطرح كنند كه بهتر از دشنام است. (447) اميرالمؤمنين على عليه السلام فرمودند: از مصاديقِ دشنام به خدا، دشنام به ولىّ خداست. (448) حساب لعن و نفرين و برائت، از حساب دشنام و ناسزا جداست. لعن و برائت كه در آيات ديگر قرآن از سوى خداوند اعلام شده، در واقع بيانگر اظهار موضعِ ما در برابر ستمگران و مشركان است كه بيزارى خود را از راه آنان اعلام مى كنيم. - احساسات خود را نسبت به مخالفان كنترل كنيم و از هرگونه بد دهنى و ناسزا بپرهيزيم. «لاتسبّوا» - ناسزاگويى، عامل بروز دشمنى و كينه و ناسزا شنيدن است. «لاتسبّوا... فيسبّوا... عَدْواً» - هر كارى كه سبب توهين به مقدّسات شود، حرام است. «فيسبّوا اللَّه» - كارى كه سبب كشيده شدن ديگران به گناه وحرام مى شود، حرام است. (451) «لاتسبّوا... فيسبّوا» - گاهى انسان ناخودآگاه در گناه ديگران شريك مى شود، آنجا كه مقدّمات گناه ديگران را فراهم كند. «فيسبّوااللَّه» - از سنّت هاى الهى، زيبا جلوه كردن اعمال امّت ها در نظر آنان است. «زيّنا لكلّ اُمّة عملهم» (هر اُمّتى اعمال خود را هرچند ناحقّ باشد، زيبا مى پندارد)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1035_50457478417200.mp3
49.02M
💕 🌹مدرس: 💠موضوع: ازدواج موفق 🆔 @drsaeedazizi ✅کانال رسمی دکتر سعید عزیزی ┄┅═✧❁✨🍃🌸🍃✨❁✧═┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3484991099.mp3
1.11M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۱۱ انعام 🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺 👌 دعوت پیامبر و لجاجت مشرکان🍀 🌸گويا يكى از درخواست هاى مشركان، نزول فرشتگان و سخن گفتن مردگان با آنان بوده است، غافل از آنكه اين مشركان به قدرى لجوجند كه حتّى اگر امور غيبى مثل فرشتگان براى آنان محسوس شود باز هم ايمان نخواهند آورد. نيز مى گويد: چون بود اصل گوهرى قابل تربيت را در او اثر باشد هيچ صيقل نكو نداند كرد آهنى را كه بد گهر باشد سگ به درياى هفتگانه مشوى چون شود تر، پليدتر باشد خر عيسى گرش به مكّه برى چون بيايد هنوز خر باشد در دو آيه ى قبل، ادعاى دروغ مشركان مطرح شد كه مى گفتند: اگر معجزه بيايد ايمان مى آوريم، اگر از آسمان درى باز شود و كفّار از آن بالا روند، باز هم گويند: چشم ما را جادو كرده اند. - براى دلهاى ، هيچ آيه و نشانه اى زمينه ساز ايمان نمى گردد. «ما كانوا ليؤمنوا» - خدا اگر بخواهد، مى تواند به اجبار، همه را مؤمن سازد، ولى اين خلاف اوست. «ما كانوا ليؤمنوا الاّ أن يشاء اللّه» - ، عامل ايمان نياوردن به آيات الهى است. «ما كانوا ليؤمنوا... و لكنّ اكثرهم يجهلون»
۱۱۲ انعام 🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺 👌نقش در تکامل مومنان🍀 ✍در دو آيه ى قبل آمده بود كه: ما آنان را به حال خود رها كرديم، «نذرهم فى طغيانهم يعمهون» اينجا مى فرمايد: تو نيز آنان را به حال خود رها كن. «فذرهم» ، از قبول شروع مى شود، «يُوَسوِسُ فى صُدُورِ النّاس» (453) آنگاه هر كه وسوسه در او اثر گذاشت از ياران شيطان مى شود، «اِخوان الشياطين» (454) و در نهايت خودش شيطان مى گردد. «شياطين الانس» تضادّ و درگيرى، زمينه ساز تكامل اختيارى است. به همين جهت ، جهان را عالم تزاحم و تضادّ اختيارى قرار داده است. «وكذلك» - مبارزه حقّ و باطل، در طول تاريخ وجود داشته است. «وكذلك - انتظار ريشه كن شدن مخالفان و بدخواهان را نداشته باشيم. «وكذلك جعلنا» - كفّار لجوج، شيطانند. «شياطين الانس... - شياطين، روشهاى شيطنت را به يكديگر مى آموزند. «يوحى بعضهم الى بعض» - كلمات زيبا و فريبنده، مى تواند از عوامل اغفال انسان باشد. «يوحى... زخرف القول غرورا» - خداوند انسان را آزاد آفريده و دنيا را ميدان درگيرى ها قرار داده است. «ولو شاء ربّك ما فعلوه» - در نظام هستى، يك اراده حاكم است نه دو قدرت
پرسش: 👈 چرا تزئین مساجد با طلا حرام است، ولی در حرم‌ها جایز است و از شعائر الله محسوب می‌گردد؟ من طی مطالعاتی که داشتم از لحاظ سندی و آیات قرآن چیزی پیدا نکردم. پاسخ (نشانی پیوند): ✍️ هرگز مانند اخباریون، در پی این نباشید که برای تمامی موضوعات فرعی نیز آیه یا حدیثی بیابید؛ گاه در آیات یا احادیث، اصول کلّی تبیین شده‌اند و به فروعات تعمیم داده می‌شوند؛ چنان که در موضوعاتی چون بانک، بیمه، قوانین راهنمایی و رانندگی، اجازۀ اقامت یا روادید و ...، هیچ حدیثی نمی‌یابید و هم چنین حدیثی در ممنوعیت تجارت اسلحه یا کشت و فروش تریاک وجود ندارد، اما در ذیل احکام حکومتی و ...، حرام، ممنوع و جرم محسوب می‌گردند. ✔️ ابتدا باید دقت شود که چرا مسجد و حرم، هر دو مشابه و یک چیز فرض شده‌اند؛ در حالی که مسجد، بیت الله است، اما حرم، محدوده‌ای است که حرمت خود را دارد و هر کدام احکام جداگانه‌ای دارند، لذا نباید با هم مقایسه شوند و احکام مشابهی برای هر دو فرض شود... . بیشتر را اینجا بخوانید: 👇 https://www.x-shobhe.com/right/13430.html @X_shobhe
1004_50516530150913.mp3
40.1M
❤️ 🌹مدرس: موضوع: حس خوب زندگی☺️💞 🆔 @drsaeedazizi ✅کانال رسمی دکتر سعید عزیزی ┄┅═✧❁✨🍃🌸🍃✨❁✧═┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬این معامله ها حرومه ! 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
⁉️ خیلی ها سوال می کنند در آینده اگر فتنه های سخت تری در مسیر انقلاب پیش بیاید، ما چه کنیم؟ اگر بلغزیم چه؟ و ...؟ 💬 در جواب می گویم اتفاقا کار برای ما افراد معتقد به ، خیلی آسان است، آن هایی که مقتدا و رهبری ندارند باید از خود سوال کنند چه باید بکنند. 🗣از من به شما گفتن، هرجا دیدید در تحلیل های سیاسی خود دچار شک شدید، نمی توانید خوب تصمیم بگیرید، ببینید سید علی خامنه ای کجاست، همان راه را بروید، او قطعا معصوم نیست، اما تجربه 30 سال رهبری او به همه نشان داد، هر جا به حرفش عمل شد، موفقیت بود و اکنون شما ببینید عاقبت کسانی که به نصیحت های او عمل نکردند ... 👌 می گویند تجربه، معلم خوبی است... 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 🏴 @GhararGahShayeat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3682162122.mp3
949.9K
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۲۰ انعام ✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅ گناه آشکار و پنهان ✍چه در گذشته چه امروز، مردم تنها از گناه آشكار هراس داشته و دارند. بعضى گفته اند مراد از گناهان پنهان، گناهانى است كه آثار آن پنهان است، مثل غذاهاى حرام كه قساوت قلب مى آورد. - گناه، جاذبه وكششى دارد كه بايد با اراده ى قاطع، از آن دل كند. «و ذروا ظاهر الاثم و باطنه» - اسلام، هم به طهارت ظاهر توجّه دارد، هم باطن، هم بايد از گناهان عملى دورى كرد و هم از گناهان قلبى، مانند سوء ظنّ. «ظاهر الاثم و باطنه» - كيفر الهى، براى گناهانى است كه با علم و عمد انجام مى گيرد. «انّ الّذين يكسبون الاثم» - گرچه شيطان وسوسه مى كند، امّا انسان با اراده گناه مى كند. «يكسبون الاثم» - قيامت و كيفر آخرت، دور نيست. «سيجزون» - كيفرهاى الهى، نتيجه ى عملكرد خود ماست. «بما كانوا يقترفون»
۱۲۲ انعام ✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅ ایمان آوردن حمزه عموی پیامبر ✍اين آيه درباره ى ايمان آوردن حضرت حمزه، عموى پيامبر نازل شده است، كه چون از اذيت و آزار ابوجهل نسبت به رسول خدا صلى الله عليه وآله و مكتب او آگاه شد، به حمايت از پيامبر سراغ ابوجهل رفت و با مشت بر سر او كوبيد. آنگاه گفت: من از امروز، به محمّد ايمان مى آورم. از آن پس تا زمان شهادت، يك افسر رشيد و با ايمان براى اسلام بود. در تعابير قرآنى، «مرگ»، هم بر مرحله قبل از نطفه گفته شده است: «كنتم امواتاً فأحياكم» (465) هم به گمراهى: «أوَ مَن كان ميتاً» هم به منطقه ى بى گياه و خشك: «فسقناه الى بلد ميّت» (466) هم به مرگ موقّت: «فقال لهم اللّه موتوا ثمّ أحياهم» (467) و هم به مرگ حقيقى: «انّك ميّت و انّهم ميّتون» (468). امام باقر عليه السلام فرمود: نورى كه در ميان مردم راه را از چاه نشان مى دهد، امام و رهبر آسمانى است. (469) - حيات و مرگ واقعى انسان، ايمان و كفر اوست. «ميتاً فأحييناه» - ارشاد و هدايت، كار خداست، هر چند خود انسان زمينه ى هدايت را فراهم مى كند. «فأحييناه» - استفاده از تمثيل، سؤال و مقايسه، در تبليغ و تربيت مؤثّر است. «أومن كان... كمن مثله...» - مؤمن، هرگز به بن بست نمى رسد. او در جامعه هم بينش دارد و هم حركت. «نوراً يمشى به فى النّاس» - وقتى نور نباشد، ظلمت ها انسان را فرامى گيرد. «فى الظلمات ليس بخارج منها» - حقّ، يكى وباطل بسيار است. (كلمه ى «نور» مفرد آمده، ولى كلمه ى «ظلمات» جمع آمده است) - جز نور ايمان وهدايت الهى، براى بشر نجات بخشى نيست. «ليس بخارج منها» - زيبا پنداشتن اعمال، مانع رشد و خروج انسان از تاريكى است. «ليس بخارج منها كذلك زيّن للكافرين» - كارهاى انسان بى ايمان، در ديد و تفكّر او مؤثّر است. «كذلك زيّن لكافرين ما كانوا يعملون» - كارهاى پر جاذبه، كفّار (مثل ابتكارات و اختراعات و تكنولوژى و تمدّن)، چنان براى آنان جلوه كرده كه نمى گذارد انحرافات و سقوط انسانيّت خود را درك كنند. «زيّن للكافرين ما كانوا يعملون»
۱۲۴ انعام ✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅ پیامبران و منتخبان خدا ✍در شأن نزول آيه گفته اند كه وليدبن مغيره، مغز متفكّر كفّار، مى گفت: چون سن وثروت من بيش از محمّدصلى الله عليه وآله است، پس بايد به من هم وحى شود. البتّه چنين حرفى از ابوجهل هم نقل شده است. درباره ى جمعى از سران كفر كه در جنگ «بدر» كشته شدند، وعده ى الهى عملى شد و ذلّت به آنان رسيد. - سردمداران قدرتمند، به دليل خود برتربينى، استكبار نموده ودعوت اسلام را نمى پذيرند. «قالوا لن نؤمن حتّى نؤتى مثل ما اوتى» - ملاك گزينش هاى الهى، علم او به شايستگى هاست. «اللَّه أعلم» - نتيجه ى استكبار در برابر حقّ، ذلّت و خوارى است. «لن نؤمن... سيصيب الّذين اجرموا صغار عند اللّه»
⁉️ خیلی ها سوال می کنند در آینده اگر فتنه های سخت تری در مسیر انقلاب پیش بیاید، ما چه کنیم؟ اگر بلغزیم چه؟ و ...؟ 💬 در جواب می گویم اتفاقا کار برای ما افراد معتقد به ، خیلی آسان است، آن هایی که مقتدا و رهبری ندارند باید از خود سوال کنند چه باید بکنند. 🗣از من به شما گفتن، هرجا دیدید در تحلیل های سیاسی خود دچار شک شدید، نمی توانید خوب تصمیم بگیرید، ببینید سید علی خامنه ای کجاست، همان راه را بروید، او قطعا معصوم نیست، اما تجربه 30 سال رهبری او به همه نشان داد، هر جا به حرفش عمل شد، موفقیت بود و اکنون شما ببینید عاقبت کسانی که به نصیحت های او عمل نکردند ... 👌 می گویند تجربه، معلم خوبی است... 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 🏴 @GhararGahShayeat
﷽ 📌قسم خوردن 🔴بسیاری از مردم هنگام قسم خوردن از کلمه، به قرآن استفاده می کنند و عرفاً عمل به چنین قسمی را واجب می دانند. ↩️در حالی که عمل به سوگندی واجب و ترک آن دارای کفاره است که نام خدا در آن برده شود (مثل اینکه بگوید: به خدا قسم که سیگار کشیدن را ترک می کنم). ❌بنابراین قسم خوردن به قرآن یا پیامبران یا ائمه علیهم السلام یا کعبه و مانند آن ها واجب العمل نیست و کفاره ندارد ولی گناه است. 📚تحریر الوسیله امام، ج2 ص ۹۹ 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی (ع) را خدمت شما خوبان و دیگر محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.