eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
52 دنبال‌کننده
2هزار عکس
549 ویدیو
30 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۰۰ اعراف عليه السلام فرمود: قلب مؤمن مانند صفحه اى سفيد است و با هر ، نقطه اى سياه در آن پديدار مى شود كه اگر كند، آن سياهى پاك مى گردد، امّا اگر بر گناهش ادامه دهد، آن نقطه زياد مى شود تا جايى كه تمام قلبش را فرامى گيرد و مانع رسيدن او به خير شده و ديگر راهى به سعادت ندارد، چنان كه مى فرمايد: «بل ران على قلوبهم» (193) گناه و كار زشت، ملكه و خوى و طبيعت آنان مى شود. (194) انسان گاهى در مسير غلط و اصرار و تكرار عمل انحرافى چنان گام مى نهد كه آن خلاف بر جان و دل او نقش مى بندد وبه صورت خصلت و ملكه ى او در مى آيد و ديگر پذيراى هيچ هدايتى نمى شود، البتّه اين تأثير و تأثّر را كه سبب ساز و سبب سوز است چنين قرار داده، بنابراين انسان با اراده ى خود، خودش را به اين مرحله رسانده است. (195)
۱۰۲ اعراف مراد از «عهد»، يا پيمان فطرت است، «ألم أعهد اليكم يا بنى آدم...» (196) يا دعوت پيامبران، و يا پيمان هاى مخصوصى كه گاهى مردم با انبيا مى بستند كه مثلاً اگر فلان معجزه را انجام دهى، يا فلان مشكل ما را حل كنى ايمان مى آوريم. به مى گفتند: اگر بدبختى ما را برطرف كنى حتماً به تو ايمان آورده، را همراه تو مى فرستيم. امّا همين كه مشكل را از آنان برطرف كرديم، آنها قول و پيمان خود را شكستند. از طريق فطرت و پيامبران، حقايقى را براى انسان ها روشن ساخته تا نسبت به آنها تسليم و تعهّد داشته باشند، ولى همواره گروهى از مردم نداى فطرت و انبيا را از ياد برده و از مدار حقّ خارج و فاسق شده اند. عليه السلام فرمود: هنگامى كه نسبت به امرى يقين حاصل شد، ديگر شك و ترديد موجّه نيست
💚 دست زدن در شادی اهل بیت 🔷 س ۸۶۹۵: دست‌زدن همراه با شادی و خواندن و ذکر صلوات بر پیامبر اکرم و آل او(صلوات الله علیهم اجمعین) در جشن‌هایی که به مناسبت ایام ولادت ائمه معصومین(علیهم‌السلام) و اعیاد وحدت و مبعث برگزار می شود چه حکمی دارد؟ اگر این جشن ها در مکان‌های عبادت مانند مسجد و نمازخانه های ادارات و مؤسسات دولتی و یا حسینیه ها برگزار شوند، حکم آن‌ها چیست؟ ✅ ج: به‌ طور کلی کف زدن فی نفسه به نحو متعارف در جشن‌های اعیاد یا برای تشویق و تأیید و مانند آن اشکال ندارد ولی بهتر است فضای مجالس دینی به‌ خصوص مراسمی که در مساجد و حسینیه ها و نمازخانه ها برگزار می شود، به ذکر صلوات و تکبیر معطّر گردد تا انسان به ثواب آن‌ها برسد. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️ انجام رایگان روزۀ قضای دیگری با داشتن روزه قضا 🔷 س ۸۶۹۷: از آنجایی که کسی که روزۀ قضا دارد، نمی تواند روزۀ مستحبی بگیرد؛ آیا می تواند از جانب دیگری، روزۀ قضای تبرعی (مجانی) انجام دهد؟ ✅ ج: مانعی ندارد. 🆔 @resale_ahkam
🔆 پزشکیان: زیر بار حرف زور نمی‌رویم ✍ گسترش تعامل و روابط با همۀ کشورهای دنیا براساس احترام متقابل محور حرکت دولت چهاردهم در حوزۀ سیاست خارجی است. 🔹با هیچ کشوری دعوا نداریم و بنای ما گسترش روابط براساس احترام متقابل است، اما قطعا حرف زور را نیز نخواهیم پذیرفت. 🌐https://farsnews.ir/M_r7726/1726740426522819301 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 📡 @GhararGahShayeat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۰۶ و ۱۰۷ از عصاى حضرت موسى معجزات ديگرى نيز نمايان شد، از جمله اينكه پس از اژدها شدن، همه ى بافته هاى ساحران را بلعيد، «تلقف ما يأفكون» (213) به آب دريا خورد و آن را شكافت، «أنِ اضرب بعصاك البحر فانفلق» (214) ، به سنگ خورد و چشمه هاى آب از آن جوشيد. «اِضرب بعصاك الحجر فانفجرت منه اثنتا عشرة عَينا» (215) عصا در حضور خود موسى عليه السلام، مار كوچك و پر تحرّك شد و موسى فرار كرد، «جانّ ولّى مدبرا» (216) در حضور مردم مانند مار معمولى حركت مى كرد، «حيّة تسعى » (217) و در حضور فرعون، مار بزرگ و اژدها شد. «فاذا هى ثعبان» بنابراين در تبليغ و تربيت بايد نوع و گرايش مخاطب را در نظر گرفت و هر كدام را با توجّه به موقعيّت خودش قانع كرد. امام رضا عليه السلام فرمود: زمان حضرت موسى عليه السلام، سحر و جادوگرى رواج بسيارى داشت و آن حضرت با آوردن معجزه اى كه آنان قادر به انجام آن نبودند، سحرهايشان را باطل و با آنها اتمام حجّت نمود. (218) ميان افكندن عصا و اژدها شدن آن فاصله اى نبود. «فاذا هى ثعبان»
۱۱۰ اعراف فرعونيان براى انحراف افكار عمومى، به حضرت موسى تهمت زدند، هم از نظر اعتقادى او را ساحر دانستند و هم از نظر اجتماعى و سياسى او را فتنه جو معرّفى كردند. - يكى از حربه هاى مخالفان، تهمتِ قدرت طلبى به مردان حقّ است. «يريد أن يخرجكم» - گاهى دشمنان از احساسات و عواطف مردم مانند وطن دوستى، بر ضد مردان خدا سوءاستفاده مى كنند. «يخرجكم من ارضكم» - كافر همه را به كيش خود پندارد. «يخرجكم من ارضكم» چون فرعون دلبسته به مادّيات وزمين بود، فكر مى كرد موسى نيز دلبسته ى مال وسرزمين آنان است. - طاغوت ها در عين استبداد، گاهى ناچار مى شوند در گرفتارى هاى سياسى به مشورت با اطرافيان بپردازند. «فماذا تأمرون»
- در حكومت هاى طاغوتى فرعونى، روشنگرى مردم و هر صداى حقّى، مجازاتى در پى دارد. «قالوا أرجِه» - تخريب شخصيّت، مهم تر از قتل ومجازات است. «أرجِه» (بنا بر اينكه مراد از «أرجه»، پيشنهاد تأخير مجازات موسى، براى رسوا كردن او در اجتماع باشد.) - طاغوت ها براى شكستن حقّ، گردهمايى سراسرى و جهانى از متخصّصان تشكيل مى دهند. «يأتوك بكلّ ساحر عليم» - كفّار هم مى دانند براى مقابله با كار فرهنگى، بايد كار فرهنگى قوى ترى انجام داد. «بكلّ ساحر عليم» - گاهى علم و تخصّص، در دست افراد منحرف و در مسير مبارزه با حقّ قرار مى گيرد. «يأتوك بكلّ ساحر عليم»