eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
52 دنبال‌کننده
2هزار عکس
549 ویدیو
30 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
۷۰ انفال 🌾🌾🌾🌸🌸🌾🌾🌾 فواید مسلمان شدن اسیران کافر ✍در شأن نزول آيه آمده است: عباس، عقيل و نوفل در جنگ بدر اسير شدند، پيامبر صلى الله عليه وآله با گرفتن فديه آنان را آزاد كرد، آنان هم مسلمان شدند. پول فديه هايشان هم بعداً به آنان برگردانده شد. (567) در تفاسير آمده است كه پس از جنگ بدر برخى گفتند: به احترام پيامبر، از عبّاس، عموى آن حضرت فديه گرفته نشود. پيامبر صلى الله عليه وآله فرمودند: «واللّه لاتذرن منه درهماً» به خدا سوگند از يك درهمش هم نگذريد! سپس آن حضرت به عموى خود فرمود: تو ثروتمندى، براى خودت و برادرزاده ات عقيل، فديه بده. عبّاس گفت: اگر فديه دهم بى پول مى شوم! حضرت فرمودند: از پول هايى كه نزد همسرت امّ الفضل در مكّه گذاشته اى خرج كن. عبّاس گفت: احدى از اين ماجرا خبر نداشت، فهميدم كه به راستى تو پيامبر خدا هستى. و همانجا مسلمان شد. در نظام اسلامى، براى اسراى جنگ، سه طرح مشروع و مقبول است: - آزاد كردن بدون فديه، مثل آنچه در فتح مكّه واقع شد، با آنكه مسلمانان قدرت اسير كردن و فديه گرفتن را داشتند، ولى پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله همه را با جمله ى «انتم الطلقاء» آزاد ساخت. - آزادى اسيران با گرفتن فديه ى نقدى يا مبادله ى اُسرا. - نگهداشتن اسيران در دست مسلمانان، تا هم از قدرت يافتن دشمن جلوگيرى شود، هم به تدريج تعاليم دين را آموخته و به اسلام ارشاد شوند. انتخاب هر يك از اين سه راه در اختيار حاكم اسلامى است. ----- 567) تفسير نورالثقلين 🌾 - هدف از جنگ، ارشاد مردم و شكستن طاغوت است، نه قتل، غارت، اسير و فديه گرفتن. «يؤتكم خيراً مما اُخذ منكم» 🌾
۷۲ انفال 🌾🌾🌾🌺🌸🌾🌾🌾 مسئولیت مسلمانان در مورد مؤمنان غیر مهاجر ✍در سال سيزدهم بعثت و پس از گذشت ده سال از دعوت علنى پيامبر به اسلام، هنوز مشركان مكّه دست از اذيّت و آزار پيامبر و مسلمانان برنداشته بودند، و روز به روز بر شدّت آن مى افزودند تا اينكه تصميم گرفتند با توطئه اى حساب شده و اقدامى دسته جمعى، پيامبر را به قتل برسانند و اسلام را ريشه كن نمايند. با اطلاع پيامبر صلى الله عليه وآله از آن توطئه و جانفشانى على عليه السلام، شبانه مقدّمات هجرت فراهم شد و آن حضرت در اوّل ماه ربيع الاوّل ابتدا به غار ثور رفتند و به مدّت سه روز در آنجا به گونه اى معجزه آسا مخفى شدند و در اين مدّت تنها حضرت على عليه السلام براى آن حضرت غذا تهيه كرده و اخبار بيرون را در اختيار آن جناب قرار مى دادند. سرانجام پيامبر با توصيه به حضرت على مبنى بر اعلان مهاجرت مسلمانان به يثرب و همراه آوردن اهل بيت آن حضرت، خود راهى يثرب شدند، و پس از طى مسافتى حدود چهارصد كيلومتر، روز دوازدهم ربيع الاوّل به محلّه ى قبا رسيدند و بقيّه ى مهاجرين نيز به آنان ملحق شدند. مردم يثرب، از مهاجران استقبال شايانى به عمل آوردند وآنها را با آغوش باز پذيرفتند و يثرب را به «مدينةالنبىّ» و «مدينة الرّسول»، تغيير نام دادند. آنگاه پيامبر براى پيشگيرى و دورى از تفرقه، ميان مهاجران و انصار كه حدود سيصد نفر بودند، دو به دو عقد اخوّت و برادرى جارى كردند و مسجد قبا را پايه گذارى كردند. (568) مهاجرين، كسانى هستند كه در مكّه به پيامبر صلى الله عليه وآله ايمان آوردند و چون در آنجا تحت فشار بودند، خانه وكاشانه ى خود را رها كرده به همراه پيامبر به مدينه هجرت كردند و انصار، مسلمانان مدينه هستند كه پيامبر اسلام و مهاجرين را استقبال نموده و آنان را در بين خود جاى داده و يارى نمودند. در اين آيه، محورهايى همچون: پيوند مهاجرين و انصار، ضرورت هجرت، بى اعتنايى به مرفّهان گريزان از هجرت، تعهّد متقابل ميان مهاجران و انصار، و نجات مسلمانان دربند، در صورت عدم ضرر به پيمان هاى قبلى، مطرح شده است. معموماً ملّت ها، مهم ترين و بزرگ ترين حادثه اى را كه در حيات اجتماعى، علمى و مذهبى آنان رخ داده و آن را نقطه ى عطفى در سرگذشت ملّى خود مى دانند، مبدأ تاريخ خود قرار داده اند، مثلا ميلاد حضرت مسيح عليه السلام نزد مسيحيان و يا عام الفيل (سالى كه سپاه ابرهه به مكّه حمله كرد و نابود شد) نزد اعراب، مبدأ سال قرار گرفت. از آنجايى كه دين اسلام كامل ترين شريعت آسمانى است و در عين حال از اديان ديگر مستقل است، لذا مسلمانان ميلاد حضرت مسيح را مبناى سال خود قرار ندادند، همچنين عام الفيل گرچه سال تولّد پيامبر نيز بود، و يا حتّى روز بعثت پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله ، مبناى سال قرار نگرفت، امّا با هجرت پيامبر به مدينه كه حكومتى مستقل در آنجا پايه گذارى شد و مسلمانان توانستند در نقطه اى آزادانه فعاليّت كنند، پيامبر شخصاً تاريخ هجرى را بنا گذاردند. (569) چنانكه مى توان از عبارت «مِن اوّل يوم»، در آيه ى «لمسجد اُسس على التّقوى من اوّل يوم احقّ ان تقوم فيه» (570) كه در مورد ساختن مسجد قبا مى باشد نيز پايه گذارى سال هجرى را استفاده نمود، زيرا اوّلين اقدام پيامبر در هجرت به مدينه ساختن مسجد قبا مى باشد. (571) آرى اگر هجرت نبود، چه بسا اسلام در همان نقطه محدود و نابود مى شد. بيشتر بلاهاى ما از غرق شدن در رفاه و ترك هجرت هاى سازنده سرچشمه مى گيرد. اگر همه ى مغزها ومتخصّصان و كارشناسان مسلمانى كه در كشورهاى غربى به سر مى برند، به كشور خود هجرت كنند، هم ضربه به دشمن است وهم تقويت اسلام وكشورهاى اسلامى. هجرت، اختصاص به پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله ندارد، بلكه هجرت از محيط شرك، كفر و گناه، براى حفظ دين و ايمان و يا براى برگشت از نافرمانى خداوند لازم است، چنانكه خداوند در پاسخ كسانى كه عذر آلودگى خود و ارتكاب به گناه را محيط ناسالم مى دانستند و مى گفتند: «كنّا مستضعفين فى الارض»، مى فرمايد: زمين خداوند كه پهناور بود، چرا به مكانى ديگر هجرت نكرديد؟ «قالوا الم تكن ارض اللّه واسعة» (572) البتّه با توجّه به عبارت «مستضعفين»، معلوم مى شود كه اگر توانايى امر به معروف و نهى از منكر باشد، بايد به اين مهم اقدام نمود و جامعه را ترك نكرد و آن را مورد اصلاح قرار داد. امام صادق عليه السلام مى فرمايد: هنگامى كه در محل و سرزمينى كه در آن زندگى مى كنى نافرمانى و معصيت خدا مى كنند، از آنجا به جايى ديگر هجرت كن. چنانكه هجرت براى آموختن علم و دانش و هجرت براى بيان آموخته هاى خود به ديگران نيز لازم است. در صدر اسلام دو هجرت رخ داده است: يكى در سال پنجم بعثت، هجرت گروهى از مسلمانان به سرزمين حبشه و ديگرى در سال سيزدهم بعثت، هجرت از مكّه به مدينه. 🌾 - اگر مسلمانانِ ديگر مناطق، تحت فشار كفر قرار گرفتند، نسبت به استمدادشان نبايد بى تفاوت بود 🌾
۷۳ انفال 🌾🌾🌾🌺🌸🌾🌾🌾 فلسفه نهی از رابطه دوستی با کفار ✍در معناى «اِلاّ تَفعلوه»، سه احتمال بيان شده است: الف: اگر طبق دستور خداوند مبنى بر رابطه ولايت ميان مؤمنان عمل نكنيد و با كفّار پيوند داشته باشيد، فساد بزرگى خواهد بود، چون آنان متّحدند و شما متفرّق. ب: اگر نسبت به مسلمانانِ تحت فشار بى اعتنايى كنيد، ممكن است آنان قتل عام شده، يا از اسلام برگردند. ج: اگر قراردادهاى بين المللى با كفّار را رعايت نكنيد و از تعدادى مسلمان حمايت كنيد، همه ى كفّار عليه شما بسيج خواهند شد و فسادى بزرگ پيش خواهد آمد. 🌾 - وقتى كفّار يار يكديگرند، «والّذين كفروا بعضهم اولياء بعض» اگر مسلمانان هميارى نداشته باشند، گرفتار فتنه و فساد خواهند شد. «الاّ تفعلوه تكن فتنة» 🌾 - پذيرفتن ولايت و سلطه ى كافران، فساد و فتنه اى بزرگ در زمين است. «الاّ تفعلوه تكن فتنة» 🌾 - اگر ميان شما مسلمانان، پيوند محكم ولايت نباشد، كفّار متّحد شده شما را نابود مى كنند. «الاّ تفعلوه تكن فتنة» 🌾
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از دکتر سعید عزیزی
3.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟡 چگونه را باطل کنیم؟ 🔶کانال رسمی دکتر سعید عزیزی👇 ‌┏━━ °•🍃🌸🍃•°━━┓ 🆔@drsaeedazizi ┗━━ °•🍃🌸🍃•°━━┛
هدایت شده از دکتر سعید عزیزی
Dr Azizi 1Dr Azizi 1.mp3
زمان: حجم: 15.48M
🟣آسیب های و 🔰دلیل آسیب ها دومورد است:👇 ❌عدم و ❌عدم 🔶کانال رسمی دکتر سعید عزیزی👇 ‌┏━━ °•🍃🌸🍃•°━━┓ 🆔@drsaeedazizi ┗━━ °•🍃🌸🍃•°━━┛
🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 اعوذُ بِاللهِ مِنَ الشّیطانِ الرّجیم شروع سوره توبه 🌸 🌸🍃 🌸🍃🌸
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋