eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
52 دنبال‌کننده
2هزار عکس
547 ویدیو
30 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
۲۴ توبه 🍀🍀🍀🍀🌾🍀🍀🍀🍀 ✍روزى على بن ابى طالب عليهما السلام به گروهى فرمود: چرا شما براى كمك به اسلام به مدينه هجرت نمى كنيد و به پيامبر ملحق نمى شويد؟ گفتند: ما با برادران و فاميل خود هستيم و از خانه هايمان دفاع مى كنيم. [31] گروه هايى كه در اين آيه مطرح شده، به عنوان نمونه است و به همين دليل، پدر شامل مادر هم مى شود و پسر شامل دختر، و برادر شامل خواهر نيز مى شود. ----- 31) تفسير الميزان. 🍀 - ميزان ايمان را هنگام قرار گرفتن سر دو راهى دنيا و آخرت مى توان شناخت. «احبّ اليكم من اللّه و رسوله و جهاد» 🍀 - جهاد، از اركان اسلام است و در كنار توحيد و نبوّت مطرح شده است. «من اللَّه و رسوله و جهادٍ» 🍀 - براى عبور از پل هاى مادّيت، بايد عقايد و انس با خدا را تقويت كرد. «ان كان آبائكم... و اموال... احبّ اليكم من اللّه و رسوله...» 🍀 - مسلمانانِ مرفّهِ دنياپرست، همچون كافرانند. [32] «فتربّصوا» 🍀 - اگر رفاه در زندگى اصل شد، انسانيّت سقوط مى كند و سبب دورى از خدا ورسول است وقهر و غضب نامعلومى را در انتظار دارد. «يأتى اللَّه بأمره» 🍀
۲۵ توبه 🍀🍀🍀🍀🌾🍀🍀🍀🍀 غزوه حنین ✍در آيات قبل، تشويق به جهاد و هشدار نسبت به وابستگى ها بود، در اين آيه الطاف و امدادهاى الهى را بازگو مى كند تا انگيزه ى جهاد تقويت شود. مجموع جنگ ها و سراياى پيامبرصلى الله عليه وآله، كه در اين آيه با تعبير «مواطن كثيرة» آمده، هشتاد مورد بوده است. [33] نقل شده است كه «متوكّل عباسى» مريض شد و نذر كرد كه اگر شفا يافت، «دراهم كثيرة» بدهد. پس از بهبودى، بحث شد كه دراهم كثيرة چقدر مى باشد؟ از امام هادى عليه السلام پرسيدند، آن حضرت با استناد به اين آيه فرمودند: بايد هشتاد درهم بدهد. [34] سيماى جنگ حُنين در منطقه اى نزديك طائف، ميان مسلمانان و قبيله ى «هوازن» درگرفت و به همين سبب به آن جنگ هوازن هم مى گويند. در سال هشتم هجرى پيامبرصلى الله عليه وآله براى مقابله با توطئه و تهاجم هوازن، به آن منطقه لشكركشى كرد. سپاه ده هزار نفرى اسلام كه مكّه را فتح كرده بود، به همراه دو هزار نفر از تازه مسلمانان، به آن سوى عزيمت كردند. جنگ و درگيرى پس از نماز صبح بود و مسلمانان كه از حمله ى قبايل هوازن غافلگير شده بودند، اغلب پا به فرار گذاشتند و نظام سپاه اسلام در هم ريخت، ولى با مقاومت سرسختانه ى گروهى، سرانجام فراريان به فراخوانى پيامبرصلى الله عليه وآله بازگشتند و مجدّداً حمله آغاز شد و با كشته شدنِ صد نفر از مشركان و تسليم شدن بقيّه و به دست آمدن غنايم بسيار، جنگ حُنين با يارى خداوند به سود مسلمانان خاتمه يافت. درباره ى تعداد اسرا و ميزان غنايم و كيفيّتِ تقسيم آنها و مسائلى كه پيش آمد و نتايج اين نبرد، حرف هاى گفتنى بسيار است كه بايد به كتب تاريخ و مغازى مراجعه كرد. ----- 33) تفسير نورالثقلين ؛ كافى، ج 7، ص 464. 34) تفسير اطيب البيان. 🍀 - ياد الطاف الهى، از عوامل تقويت روحيّه و ايمان است. «لقد نصركم اللَّه» 🍀 - گاهى كثرت جمعيّت و امكانات مادّى، سبب غرور و غفلت و قهراً سبب شكست مى شود. «اعجبتكم كثرتكم» 🍀 - براى ايجاد روحيّه ى تعبّد و تواضع، گاهى بايد نقاط ضعف را به رخ كشيد، تا غرورهاى بيجا بشكند. «ثمّ وليّتم مدبرين» 🍀
حجت الاسلام کاشانی900_54209228774072.mp3
زمان: حجم: 21.59M
🎙 📋 نصرت الهی 📆 چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ ▪️ حرم مطهّر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
پرسش: 👈 به وعده الهی ایمان داریم که آفریدگار این جهان برای صهیونیست‌ها نیز همانند دیگر ستمگران تاریخ نظیر قوم عاد، ثمود و...، عذاب سرنگونی در همین دنیا هم مقرر نموده است؛ اما این عذاب اگر در زمان نیاز مظلومین نباشد، چه ثمری برای ستم دیده‌های کنونی دارد؟ پاسخ (نشانی پیوند): ✍️ آیا به جای مجاهدت، مقابله و مقاومت، منتظر نشسته‌ایم تا خدا عذاب بفرستد و انتظار داریم که هم اکنون بفرستد تا برای حاضران مفید واقع شود - آیا چنین وعده‌ای داده است؟! در حالی که فرمود: و فرمود: «قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنْصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِينَ» (التوبة، 14) 📖 با آنها پيكار كنيد كه خداوند آنان را به دست شما مجازات می‏‌كند و آنها را رسوا می‌‏سازد و شما را علیه آنان یاری می‌نماید و سينه گروهی از مؤ‌منان را شفا می‏‌بخشد. ✔️ ایمان به تحقق وعده‌های الهی، بیانگر و دلیل ایمان به خود اوست، چرا که اگر کسی چنین باور، ایمان و یقینی نداشته باشد، او را نشناخته و سبحان [منزه و مبرا] ندانسته، مضافاً بر این که نه تنها نسبت به او تردید دارد، بلکه احتمال خطا و دروغ هم داده است که این خود بزرگترین افترای به اوست! ✔️ آیا بندگان خدا می‌خواهند تعیین کنند و به خداوند سبحان بگویند که اگر وعده‌اش چه زمانی محقق گردد مفید خواهد بود؟! ✔️ تحقق هر وعده‌ای مشروط است؛ چه وعده‌های خداوند سبحان باشد، چه وعده‌های افراد به یکدیگر... . بیشتر را اینجا بخوانید یا بشنوید: 👇 https://www.x-shobhe.com/Rum/13498.html @X_shobhe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
2523119.mp3
زمان: حجم: 3.6M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۲۸ توبه 🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋 يكى از فرمان هاى چهارگانه اى كه حضرت على عليه السلام در حج سال نهم هجرى به مشركان ابلاغ كرد اين بود كه از سال آينده، حقّ ورود به مسجدالحرام را ندارند.- شرك، پليدى است. «نجس» پاكى واقعى در سايه ى ايمان است 🌾 - در احكام دين بايد قاطعانه عمل كرد، نه با تعارف. «انّما المشركون نجس» 🌾 - همه ى زمين ها از نظر قداست، يكسان نيستند. «فلايقربوا المسجدالحرام» 🌾 - تنگناهاى اقتصادى و فشارهاى مالى، ما را نسبت به دينمان بى تعهّد نسازد. «ان خفتم عيلةً 🌾 - رزق ما به دست ديگران (مسافران و جهانگردان) نيست، بلكه به دست خداست. «يغنيكم اللَّه» 🌾
۲۹ توبه 🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋 در آيات قبل، سخن از پليد بودن مشركان و نبرد با آنان بود، در اين آيه شيوه ى برخورد با اهل كتاب را بيان مى كند كه يكى از دو راه در پيش آنان است: جنگ، يا پرداختِ جزيه. همان گونه كه مسلمانان با پرداخت خمس و زكات، به دولت اسلامى كمك مى كنند و از مزاياى امنيّت و خدمات بهره مند مى شوند، اهل كتاب نيز با پرداخت مبلغى به نام جِزيه، بودجه اى را كه صرف آنها مى شود، تا حدّى تأمين مى كنند. مقدار جزيه را نيز رهبر مسلمين تعيين مى كند. البتّه بايد به اندازه اى باشد كه پرداخت آن براى اهل كتاب سنگين باشد. «وهم صاغرون» امام صادق عليه السلام فرمود: اگر مقدار جزيه كم باشد، در پرداخت تفاوتى در روحيّه ى آنان حاصل نشده و احساس حقارت نمى كنند. [37] با اينكه اهل كتاب، به خدا و قيامت ايمان دارند، ولى در آيه آنان را نسبت به خدا و قيامت بى ايمان معرّفى كرده است، زيرا قرآن، كسانى را كه به بخشى از معارف ايمان دارند و بخشى را منكرند، كافر مى داند. [38] به علاوه اگر ايمان به مبدأ و معاد آميخته به خرافات باشد، به منزله ى كفر است. [39] ----- 37) تفسير نورالثقلين ؛ كافى، ج 3، ص 566. 38) يقولون نؤمن ببعضٍ و نكفر ببعض... اولئك هم الكافرون حقّا». نساء، 150. 39) تفسير صافى. 🌾 - دين حقّ، تنها اسلام است و اديان ديگر به دليل تحريف وخرافاتى كه در آنها جا داده اند، حقّ نمى باشند. «و لا يدينون دين الحق» 🌾 - در مقابل كفّار اهل كتاب كه ايمان نمى آورند، دو راه وجود دارد: يا جنگ، يا تسليم و پرداخت جزيه. «قاتلوا... حتّى يعطوا الجزية» 🌾
۳۰ توبه 🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋 «عُزير»، عربى شده ى «عَزراء» است، مثل «عيسى» كه عربىِ «يَسوع» و «يحيى» كه معرّبِ «يوحَنّا» است. يكى از علماى بزرگ يهود بود كه لقب «مُنجىِ يهود» يافت. زيرا پس از واقعه ى قتل عام مردم به دست بخت النصر و خرابى معبدها و سوزاندن تورات و اسارت زنان و فتح بابل توسّط كورش، عُزير نزد كورش آمد و از او خواست كه به يهوديان سروسامانى بخشد. اين آيه، به گونه اى توضيح و دليل آيه ى قبل است كه فرمود: اهل كتاب به خدا و قيامت ايمان ندارند. محقّقان معتقدند بسيارى از معارف تورات و انجيل، با خرافات بودائيان و برهمائيان و يونانيان آميخته شده است، حتّى بسيارى از داستان هاى انجيل، عيناً در مذهب بودا و برهمايى ديده مى شود. البتّه يهوديان امروز، عُزير را فرزند خدا نمى دانند، ولى در زمان پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله، چنين عقيده اى داشته و در مقابل سؤال پيامبر كه «با اينكه مقام موسى بالاتر است، چرا او را فرزند خدا نمى دانيد؟» جوابى نداشتند. [40] ----- 40) تفسير نمونه. 🌾 - درباره ى شخصيّت هاى دينى والهى نبايد غلّو كرد. «عزيرابن اللّه... المسيح...» 🌾 - عقايد يهود و نصارى، آميخته به خرافات است. «ذلك قولهم بافواههم» 🌾 - مشركان، بت ها را شريك خدا و فرشتگان را دختران خدا مى دانستند، يهود و نصارى، عُزير و عيسى را پسر خدا، از اين جهت كلامشان به كلام كفّار شباهت داشت. «يضاهئون قول الذين كفروا» 🌾 41) محقّقان امروز معتقدند: بسيارى از معارفِ تورات و انجيل، با خرافاتِ بودائيان و برهمائيان و يونانيان آميخته شده است، حتى بسيارى از داستان هاى انجيل، عيناً در مذهب بودا و برهمايى ديده مى شود. تفسير نمونه.